Знам накъде биете, нали преди време вашия авер каза, че след завършването на МД3 строителството на метрото трябва да спре и да се инвестира в трамваи, тролейбуси и автобуси. Сега е ясно откъде духа вятърът и защо се саботира по-нататъшното развитие на първите два метродиаметъра. Само за люлинското нищо не смеят да кажат защото все пак е най-големият квартал на София и едва ли не всеки втори живее там.
И тук идва противоречието - явно нямате нищо против станцията в Модерно предградие. Наричахте го "мизерно предградие", "гъза на географията", сега пък подкрепяте метростанция там, без доказан ефект върху интервалите на МД2.
Така - моето мнение е последователно от много време и го казвам в професионалнотси качество на урбанист.
Метрото не е панацея и за да ефективно и рентабилно има нужда от определен пътникопоток. МД 1 и 2 са по утвърдени отдавна трасета и покриват територии и пътникопотоци, които оправдават изграждането и разходите за експлоатация и поддръжка. Разходите за километър пробег метро са в пъти по-големи от тези за автобусите и наземния електротранспорт. И ако за натоварени отсечки те са оправдани, има една точка, след която няма рентабилност. Виенето на трасето на метрото между територии с по-голямо население и пътникопоток го скопяват откъм скорост на обслужване и време за пътуване...
С третата линия се допуснаха редица грешки и като трасе, и като съвместимост с другите две линии. Ако не бяха СМ (сега СС), щяхме да имаме още по-голямо извращение по желание на Петър Диков. А с изграждането на разклонението към Слатина се извършва и престъпление - там няма пътникопоток за метро, а трасето не е по оптимална следа с възможност за бъдещо смислено развитие..
Без да разделиш МД 1 и МД 2 не можеш да имаш подобрение на транспортното обслужване. МД 2 е двойно по-зле от МД 1 като такт на обслужването и сме свидетели на претъпкани влакове, но няма как да са по-чести и с независимо разписание, защото всяка промяна по МД 2 се отразява и на МД 1. Двете линии са скачени съдове... Как не може да разбереш какъв ще е ефектът върху МД 2?!?!?
На новата метростанция ще можеш да правиш така желания трансфер с минимално забавяне - слизаш от единия влак, а от другата страна на перона хващаш този от другия МД. Не е да трябва да излезеш над земята, да вървиш пеш, да сменяш с друг вид транспорт... Колко са пътуващите през Обеля на пряко между Сердика и Лъвов мост или Витоша, в сравнение с хората, които се тъпчат с влаковете по МД 2?!?
Сега удовлетворен ли си от отговора и можеш ли да осмослиш/приемеш аргументите ми?!