Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265068 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Думата е “прЕкачвам”, а не “прИкачвам”.
Масово и тук, и в другия форум се изписва грешно по незнайни за мен причини.
Кламер се прИкачва, човек се прЕкачва.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Думата е “прЕкачвам”, а не “прИкачвам”.
Масово и тук, и в другия форум се изписва грешно по незнайни за мен причини.
Кламер се прИкачва, човек се прЕкачва.
Не само се изписва, тя се и изказва грешно. Първо по звуковото сходство, после като професионален жаргон.
Осъзнах, че съм го написал грешно, но реших,че  малко хумор в сериозната тема няма да ни бъде излишен
Ама някак грешното "прикачване" е по-нормално от малоумната чуждица "трансбордиране", което замести доброто старо извозване - и в прекия и в преносния смисъл на думата.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На мен "извозване" ми създава асоциация с извозване на чували с картофи. Някак не мога да го свържа с живи хора.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
На мен "извозване" ми създава асоциация с извозване на чували с картофи. Някак не мога да го свържа с живи хора.
Абе друго си е някой да те извози  :D

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не съм виждал техническа обосновка, която да гарантира че точно благодарение на станцията между Сливница и Обеля интервалите ще се сгъстят. Да не се окаже поредна илюзия...
Това че са обвързани, да. Но и разклоненията на МД3 ще бъдат обвързани.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Не съм виждал техническа обосновка, която да гарантира че точно благодарение на станцията между Сливница и Обеля интервалите ще се сгъстят. Да не се окаже поредна илюзия...
Това че са обвързани, да. Но и разклоненията на МД3 ще бъдат обвързани.
Техническата обосновка би трябвало да бъде, че именно пряката обвръзка на МД2 с депото ще позволява прякото му и безпрепяствено пълнене с влакчета. Откъде ще се вземат повече влакчета от сега не е много ясно. Четох в темата, че технически нужния състав го има, така че ще поживеем, ще видим.
А за МД3 - там разклоненията ще са взаимно преебаващи се, така че интервалите по тях ще са трагични

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Фанфан го е повдигал и този въпрос - моделът с разклоненията си има своите недостатъци, макар че ето как в Мюнхен си функционира…

И все пак- едно е обвързването в такт на движението и обслужването на централен и n-брой периферни участъци, съвсем други е обвързването на две отделни линии и разклоненията им.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Това сгъстяване на интервалите доказано ли е? Едно е да направиш метростанция с пряка връзка откъм Обеля, съвсем друго е с туй нещо да се постигне ефективно сгъстяване на интервалите което за участъка Обеля-Витоша. Когато говорим за броя на влаковете, трябва да отчитаме и бъдещите разширения на МД1 и МД2, които са в съвсем обозримо бъдеще, което навежда на мисълта, че за влакчетата ще се отвори още работа. За това сгъстяване на интервалите говори ли се с оглед бъдещите разширения?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Нали се купуват 8 нови влака, какво толкова го мъдрите?

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ако са в допълнение към сегашния подвижен състав, може и да има ефект върху интевралите, но пак казвам, трябва да се имат предвид и бъдещите разширения на МД1 и МД2, които ако всичко върви по план, ще бъдат готови почти веднага след станцията между Сливница и Обеля.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Как по-точно ще бъдат готови веднага след станция в строеж, след като нямат дори търгове за строителство.
Нещо жегата те е напекла...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ти знаеш ли по какво се различават хората от приматите? По способността да мислят аналитично без да възприемат всичко в буквалния смисъл, да отсяват. Това което имах предвид, и очевидно не си разбрал, е че въпросните разширения на МД1 и МД2 вече стоят на дневен ред, не са планирани за след 2050 г. Ако житейското ти правило е "след мен и потоп", значи действаш без да отчиташ това което е планирано да се случи в обозримо бъдеще. "Нямало дори търгове за строителство". А кога трябва да се мисли? Пред свършен факт? След последната копка?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да поръчаваме влакове, които все още не са ни нужни? На какво основание и с какви средства? Иначе е крайно време да се ограничи изграждането на метрото - общо взето няма смислен участък, който да си заслужава скорошна реализация!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
... А кога трябва да се мисли? Пред свършен факт? След последната копка?

Не, най-рано след първата. Логиката и практиката твърдят че изграждането на трасетата изостават доста от покупката на подвижен състав. Пресен пример е трасето по Борис III, където трамвите навъртяха пробег за ГПР докато стане готово трасето. А бяха по един и същ проект.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все едно метрото в София вече покрива основните направления с достатъчен пътникопоток и е уместно да се мисли за обособени скоростни трамвайни трасета и евентуално градска железница.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Знам накъде биете, нали преди време вашия авер каза, че след завършването на МД3 строителството на метрото трябва да спре и да се инвестира в трамваи, тролейбуси и автобуси. Сега е ясно откъде духа вятърът и защо се саботира по-нататъшното развитие на първите два метродиаметъра. Само за люлинското нищо не смеят да кажат защото все пак е най-големият квартал на София и едва ли не всеки втори живее там.
И тук идва противоречието - явно нямате нищо против станцията в Модерно предградие. Наричахте го "мизерно предградие", "гъза на географията", сега пък подкрепяте метростанция там, без доказан ефект върху интервалите на МД2.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Кого визираш под "вие". Аз не се припознавам, но все пак посочи поименно. Иначе излиза че тролиш и дикусията ще замине по глух коловоз.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не знам дали се припознаваш, но тези две мнения очевидно, пращат дискусията в глух коловоз. Само да не стане така, че идеята за сгъстяването на интервалите на МД2 да бъде тихомълком пратена в трета глуха.

Да поръчаваме влакове, които все още не са ни нужни? На какво основание и с какви средства? Иначе е крайно време да се ограничи изграждането на метрото - общо взето няма смислен участък, който да си заслужава скорошна реализация!

Все едно метрото в София вече покрива основните направления с достатъчен пътникопоток и е уместно да се мисли за обособени скоростни трамвайни трасета и евентуално градска железница.  :rolleyes:
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Знам накъде биете, нали преди време вашия авер каза, че след завършването на МД3 строителството на метрото трябва да спре и да се инвестира в трамваи, тролейбуси и автобуси. Сега е ясно откъде духа вятърът и защо се саботира по-нататъшното развитие на първите два метродиаметъра. Само за люлинското нищо не смеят да кажат защото все пак е най-големият квартал на София и едва ли не всеки втори живее там.
И тук идва противоречието - явно нямате нищо против станцията в Модерно предградие. Наричахте го "мизерно предградие", "гъза на географията", сега пък подкрепяте метростанция там, без доказан ефект върху интервалите на МД2.
Така - моето мнение е последователно от много време и го казвам в професионалнотси качество на урбанист.

Метрото не е панацея и за да ефективно и рентабилно има нужда от определен пътникопоток. МД 1 и 2 са по утвърдени отдавна трасета и покриват територии и пътникопотоци, които оправдават изграждането и разходите за експлоатация и поддръжка. Разходите за километър пробег метро са в пъти по-големи от тези за автобусите и наземния електротранспорт. И ако за натоварени отсечки те са оправдани, има една точка, след която няма рентабилност. Виенето на трасето на метрото между територии с по-голямо население и пътникопоток го скопяват откъм скорост на обслужване и време за пътуване...

С третата линия се допуснаха редица грешки и като трасе, и като съвместимост с другите две линии. Ако не бяха СМ (сега СС), щяхме да имаме още по-голямо извращение по желание на Петър Диков. А с изграждането на разклонението към Слатина се извършва и престъпление - там няма пътникопоток за метро, а трасето не е по оптимална следа с възможност за бъдещо смислено развитие..

Без да разделиш МД 1 и МД 2 не можеш да имаш подобрение на транспортното обслужване. МД 2 е двойно по-зле от МД 1 като такт на обслужването и сме свидетели на претъпкани влакове, но няма как да са по-чести и с независимо разписание, защото всяка промяна по МД 2 се отразява и на МД 1. Двете линии са скачени съдове... Как не може да разбереш какъв ще е ефектът върху МД 2?!?!?

На новата метростанция ще можеш да правиш така желания трансфер с минимално забавяне - слизаш от единия влак, а от другата страна на перона хващаш този от другия МД. Не е да трябва да излезеш над земята, да вървиш пеш, да сменяш с друг вид транспорт... Колко са пътуващите през Обеля на пряко между Сердика и Лъвов мост или Витоша, в сравнение с хората, които се тъпчат с влаковете по МД 2?!?


Сега удовлетворен ли си от отговора и можеш ли да осмослиш/приемеш аргументите ми?!
« Last Edit: 20.06.2024, 18:59:18 by difian »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не знам какви са грешките в основното трасе на МД3. Очевидно целта е да покрива повече места. В книгата на Братоев от 2012 г. имаше поне 8 варианта на трасето, но разликите бяха основно в Овча купел. Първоначалния вариант от 70-те години е с по-преки линии, но метро по трасетата на ТМ5 и ТМ22 едва ли щеше да бъде рентабилно. Интересното е че инфлуенсърите за които говориш са се борили МД3 да се реализира като класическо метро, а същевременно не са предлагали промяна на трасето. Самият основател на въпросната организация е споменавал че са се борили само за класическо метро, но за промяна на трасето по Вазов и към Овча купел - никога. Значи са били съгласни с далеч по-нерентабилното трасе към Княжево и посока Кремиковци. Тогава какъв е смисълът на каузата класическо метро?


Така - моето мнение е последователно от много време и го казвам в професионалнотси качество на урбанист.

Без да разделиш МД 1 и МД 2 не можеш да имаш подобрение на транспортното обслужване. МД 2 е двойно по-зле от МД 1 като такт на обслужването и сме свидетели на претъпкани влакове, но няма как да са по-чести и с независимо разписание, защото всяка промяна по МД 2 се отразява и на МД 1. Двете линии са скачени съдове... Как не може да разбереш какъв ще е ефектът върху МД 2?!?!?

На новата метростанция ще можеш да правиш така желания трансфер с минимално забавяне - слизаш от единия влак, а от другата страна на перона хващаш този от другия МД. Не е да трябва да излезеш над земята, да вървиш пеш, да сменяш с друг вид транспорт... Колко са пътуващите през Обеля на пряко между Сердика и Лъвов мост или Витоша, в сравнение с хората, които се тъпчат с влаковете по МД 2?!?


Сега удовлетворен ли си от отговора и можеш ли да осмослиш/приемеш аргументите ми?!

Пътникопотока между Люлин и Надежда никак не е малък дори в извънпиковите часове, можеш сам да се убедиш в това. Това което пишеш изглежда добре и дано не се окаже че са само красиви думи, а след разделянето влаковете да не останат претъпкани, а разликата в интервалите минимална.

Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing