Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265018 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Днес един пич си беше качил в метрото велосипед и то в час пик (17:10). Не знам откъде се беше качил, но слезна на Мусагеница. Та аз ли се бъркам или има някакви промени, нали беше разрешено чак след 21:00 превоза на велосипеди? Всичко останало говори за много нисък контрол на достъп!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Аз се опитах да се кача на Сливница преди седмица, че бях спукал гума, но не ме пуснаха! Кок знае какъв му е случаят...

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
А през почивните дни бяха ли позволени за целия ден велосипедите в метрото и нали не се плаща допълнителен билет за колело?

Offline fgm_01

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
На мен ми е чудно защо не ги допускат ? Какво пречи в задната част да е обособена за велосипеди ? Не заемат кои знае какво място.

Offline yordan_milkov

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
В темата за метросъставите се обсъжда едно свистене, следствие от това, че шлайфали релсите. Защо се прави това след 3 години експоатация на релсовият път?

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
нали не се плаща допълнителен билет за колело?

Доколкото знам се плаща и за колелото.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Отдавна го забелязвам и сега се сещам да попитам.
Защо билетите на "Западен парк"(от лявата страна на снимката) са различни от тези на университета и "Стадион Васил Левски"(десния билет)?

Също така ми се струва, че по едно време всички билети бяха като тези продавани на университета и националния стадион, поне аз помня от метростанция Люлин да съм имал такъв.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Може моделът на машината, която печата билетите  да е по-стар. Защото и аз съм забелязал, че на Сердика винаги  са с червен цифров код от лявата страна, както на снимката която ти си публикувал :neznam:

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Има ли ограничение за багаж в метрото,или може спокойно да мина с един куфар?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Мисля че няма ограничения. Ако е по-голям от 60/40/40 см, то трябва да му купиш билет и на него.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Ха, а леличките на касата как ще определят размерите на багажа, ще го мерят ли? :D :crazy:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На око, но то си зависи и от твоето самосъзнание. Иначе съм виждал два-три пъти контрольор да вади рулетка. Основно са снабдени тези около Централна гара.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако можеш да минеш с багажа си през турникета, по-вероятно е да не ти обърнат внимание за размера му.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Чат-пат и в метрото минават контрольори, така че не е напълно сигурно, че няма да бъдеш глобен, ако си минал необезпокоявано през турникета.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Отдавна го забелязвам и сега се сещам да попитам.
Защо билетите на "Западен парк"(от лявата страна на снимката) са различни от тези на университета и "Стадион Васил Левски"

Едната машина печата и серийните номера, докато старите явно не го могат. Това има нещо общо с данъчното отчитане на билетите.

А иначе таксуването на багаж в софийския транспорт е едно безобразие. В нито един европейски град не съм виждал подобно нещо.

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
А иначе таксуването на багаж в софийския транспорт е едно безобразие. В нито един европейски град не съм виждал подобно нещо.

За мен по-страшното е липса на дефиниция за "по-големи размери от посочените". Дъвкано е 100 пъти и пак не е ясно.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В наредбата мисля, че пишеше, че ако една от пропорциите е надвишена (60х40х40 см) - то багажът подлежи на таксуване. И после точно пишеше нещо от сорта "размерите се проверяват с измервателен уред".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
http://bnt.bg/bg/news/view/82522/zaklucheni_podlezi коментарът е безсмислен
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Аз пък не виждам изобщо къде е проблемът. Последно имам спомени, че светофарът на Опълченска работи в режим 24/7 и всеки полуграмотен човек може да прецени кога (на коя фаза) би могъл да пресече относително безопасно. Най-близките светофари с пешеходна фаза пък са на по 4-500 м. във всяка посока (Хр.Ботев и Одрин). На този фон и пред угрозата още подлези да заприличат на клозети, заради 2-3-ма мрънкалници, които сигурно и иначе биха си пресичали отгоре съм напълно съгласен с Братоев по този казус.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Проблемът е, че въпросните кръстовища не са предвидени за пресичане от пешеходци, а имат огради. Така не само се налага да пресичаш неправилно, но и трябва да заобиколиш (или прескочиш - който може) и да вървиш по пътното платно (т.е. да направиш втпрп нарушение.