Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 265014 times)

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Dox ми позволява да качвам файлове до 50MB, а този е 250. Качих го в sendspace, но свалянето от там става доста бавно. Линка е това:
http://www.sendspace.com/file/9059tb

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Благодаря ти. При мен засега скоростта на сваляне е прилична.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Клипчето е върхът  :fan: :fan: Точно това ми трябваше  :fan: Само е леко резмазано,но не е болка за умиране  :rev:   :laugh: :laugh:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Клипчето е супер, тъкмо за метролюбителите.  Само да питам на него се виждат едни бели кутии в тунелите през определено разтояние, за какво се ползват те?  :neznam:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Кутиите са черни и са за релсовите вериги и АЛС-АРС.
А белите са електрически табла.
« Last Edit: 03.10.2012, 21:01:53 by bdz43r »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
...
А белите са електрически табла.
Или пожарни кранове, електрически за какво са им толкова на често... ;)

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Може ли някой да пусне скоростта на МД-1 по У-К,както е направено за МД-2 ?   :angel:

В новия у-к скоростите са:
Обеля - Ломско - 40 км/ч през първата крива след станцията, после 80 до Ломско. Малко машинисти развиват тази скорост, защото ако има влага по релсите спирането на Ломско си е голям проблем. През мостовете допустимата скорост е 80.
Ломско - Бели Дунав - 80км/ч. Сравнително голям наклон и къс междустанционен у-к.
..............
На обратно разликата е само Баучер-Ес - само 60 км/ч заради големия наклон.




Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Обеля - Сливница - 80км/ч, на стрелката преди Сливница - 40.
Сливница - Люлин - 60 км/ч
Люлин - Западен Парк - 80км/ч
Западен парк - Вардар - отначало 60, по някое време става 80 км/ч.
Вардар - К.Величков - 60 км/ч
К.Величков - Опълченска 60 до стрелката, после 80. Преди стрелката на Опълченска скоростта отново е 60, поради което повечето машинисти карат с 60 през целия участък.
Опълченска - Сердика - 60 км/ч
Сердика - СУ - 60 до първата крива, после става 80 за правия участък. Преди входния на СУ отново става 60.
СУ - Стадиона - 60 км/ч.
Стадиона - Жолио Кюри - 80 км/ч, като малко преди кривата преди Кюри става 60.
Жолио Кюри - Цариградско - 60 км/ч, като в отклонението след Младост1 има едно доста дълго "40" в спускането за преминаване под коловозите за Младост4.
На входния на Цариградско - 40 км/ч, в началото на перона - 20, поради влизане срещу червен сигнал.
По обратния маршрут има следните разлики:
 Жолио Кюри - Стадиона - само 60 км/ч поради големия наклон.
 Сердика - Опълченска - 60 км/ч до стрелката, после 80.
 Опълченска - К.Величков директно 80, след входния на К.Величков става 60.
Ако влакът е до Сливница, преди станцията отново се намалява до 20 км/ч заради червения сигнал на изходния светофор.

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Между Стадиона и Кюри е повече от 80 защото доста от номерните понякога карат на паралел до кривата преди кюри а на паралел засилва много над 80 като се има педвид че и на 3та серия вдига 80

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Това по всяка вероятност се прави по изключение за избиване на закъснение  :)
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
За момента никъде в метрото няма скорост над 80 км/ч. Всичко е зрителна измама поради близките стени на тунела. Не знам какво разбираш под "паралел", в метрото това е обикновен "Ход2". След това има четири позиции за отслабване на полето, които се използват за бързо ускорение на съставите. След достигане на 80, има два варианта - или се изключват само тези позиции, или се минава през "0" и повторно набиране. А около 100 метра преди кривата ограничението е "60". Заради това понякога се получава включване на спирачките на това място, ако скоростта не е под тази стойност.

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Така , принципа на реостатно-контакторното управление каквото е на номерните състави, тоест при избиране на степен за работа на двигателя се залепят едни плоскости към електропреносната мрежа на двигателя за по голяма мощност
Ускорение-служи за завъртане на бубината в двигателя
Серия-32 степени на постепенно отпускане на съпротивленията в двигатела с цел увеличаване на напрежението на 32 степен влакът може да се движи с максималната скорост за която е програмиран двигателя
Паралел-8степени, в този режим на работа двигателят се стресира и максималното напрежение от контактната мрежа влиза в двигателят и максималната мощност се достига за 1-2секунди. При 8ма степен падат всички съпротивления по двигателят и тока влиза директно, тогава двигателят влиза в режима на така-нареченото безкрайно ускорение и при дълга експлоатация може да изгори по простата причина че няма никакви ограничения освен ако фабрично не са зададени на двигателя. този метод на контрол чрез реостат позволява на този тип двигатели с такава система на релета предразполага повече пъргавост при нужда за достигане на максимална скорост.

Русичите са на същия принцип, но е електронно управление при което не може да се стигне паралел преди двигателят да е минал през останалите степени, затова чисто практически за освобождаване на блок участъци, както и ускорение номерните бият русича, може да се загледате как след стадиона русича засилва отпуска при стрелката и пак засилва, докато номерния ако се изреже преди стрелката се дивижи вече с едно 70 тоест ако се засича номерния ще мине първи през стрелката при бутнат лост за ускорение на 100% :) иначе е проста физика, и сметка от гледна точка на потребление номерния харчи повече ако се реже повече  Преди време още когато метрото се движеше до опълченска скоростта беше максималната на съставите,и между вагоните можеше да се минава, вратите които сега за заключени тогава бяха отключени
« Last Edit: 19.10.2012, 00:00:51 by agerginov »

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Русичите нямат "паралел". Те са с асинхронни двигатели и при тях управлението няма нищо общо с това на номерните състави. А на стрелката след Стадиона "отпуска" поради това, че разстоянието между токоснемателите му е по-малко от това на номерните състави. На всяка стрелка има прекъсване на контактната релса, което е по-късо от разстоянието между токоснемателите на номерните, но е малко по-дълго от това на русичите. Ако се премине на позиция през такава междина, голяма е вероятността да задейства някоя защита. Така е и при потеглане от Сливница посока Обеля, Сердика 2 - НДК и Обеля - Сливница.
Колкото до номерните състави - при тях също няма чист "паралел". В началото четирите двигателя са свързани последователно, после преминават на схема два по два - първи+трети и втори+четвърти. Последните четири позиции се включват допълнително и отговарят на шунтовете на магистралните локомотиви.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Иначе, Марио е писал във Фейса, че са махнали забраната за снимане в метрото! ;)

Може ли малко повече инфо? Това ме заинтересува  ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Може ли малко повече инфо? Това ме заинтересува  ;)
Ходиш, снимаш, стараеш се да са хубави кадрите, все пак подбираш с чувство за мяра и естетика, постваш тук...! ;)

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Може ли малко повече инфо? Това ме заинтересува  ;)
Ходиш, снимаш, стараеш се да са хубави кадрите, все пак подбираш с чувство за мяра и естетика, постваш тук...! ;)

С радост,стига някой чичко полицай да не ми се заяде,че има някой много злобни  :angry:   :laugh:

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Ще го потърся и ще си го принцирам в джобен формат  :laugh:

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Явно някои туристи са снимали, нашите са им се издървили и те са се оплакали в посолството си :D Пак чужденците трябва да ни учат на нормалност и то след излагация :D
I'll be back®

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Преди малко питах в ''Информация'' на Сердика II и ми казаха,че забраната още си стои и снимането е изрично забранено  :neznam:  (Не че някой ги слуша де  :devil:)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вместо ти да им носиш писмен документ, защо не ги помолиш те да ти представят такъв, като се ръководиш от презумцията, че всяко нещо, което е изрично забранено е позволено. По станциите има табелки да не се слиза по релсите, но задраскан фотоапарат поне аз не съм виждал! ;)