Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 264983 times)

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Не знам какви проблеми има със съобщаването- нали така или иначе във всички влакове до Сливница се съобщава,когато са по линията Младост-Сливница ?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Проблемите са обяснени в пост № 317, да не ги преповтаряме...
За съжаление, не виждам "просто" решение на ситуацията.
« Last Edit: 04.02.2013, 19:59:07 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Сигурно някъде из форума е описано, но аз не успях да намеря нищо, затова ще питам…  :rolleyes:
Как става управлението на вратите в метрото? (Как се управлява на коя станция - кои врати да се отворят – левите или десните?)
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сигурно някъде из форума е описано, но аз не успях да намеря нищо, затова ще питам…  :rolleyes:
Как става управлението на вратите в метрото? (Как се управлява на коя станция - кои врати да се отворят – левите или десните?)
С отделни буотни за всяка от страните... Возил съм се само в кабината на Русич и за него помня, белите бутони от двете страни най-долу:


Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
С отделни буотни за всяка от страните... Возил съм се само в кабината на Русич и за него помня, белите бутони от двете страни най-долу:
...
Тоест, не е по никакъв начин автоматизирано и е напълно възможно машиниста да се обърка и да отвори вратите от грешната страна (и вероятно се е случвало понякога... може би не в България но из другите метра вероятно се е случило...
това няма ли да доведе директно до смъртни случаи ако вътре хората са се препретъпкали както се случва понякога в час пик... и ги изсипат от грешната страна попогрешка...)

Дифиан: Снимки в последователни мнения не се цитират!!!
« Last Edit: 12.02.2013, 22:13:45 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
тоест, не е по никакъв начин автоматизирано и е напълно възможно машиниста да се обърка и да отвори вратите от грешната страна (и вероятно се е случвало понякога... може би не в България но из другите метра вероятно се е случило...
Мисля, че във форума е докладван подобен случай в първите дни на експлоатация на участъка СУ-Стадион Васил Левски през есента на 2009 г.

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Брей, а аз си мислех, че има някаква компютърна проверка/защита. Нещо от сорта на:
Въведено е в системата на кая спирка - от коя страна трябва да се отворят вратите и машинистът реално натиска само един бутон - за отварянето на всички врати. (системата си знае от коя страна да отвори вратите  :D )
А то какво било...

Благодаря за отговорите.
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
И на мен ми се е случвало да отвори грешните врати, за щастие беше на Обеля преди 5-6 години и нямаше никой във влака. Не са случайни и лепенките на всички врати, указващи да не се облягат пътниците върху вратите

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
То хубаво си има лепенки, ама никой не ги гледа…
Много пътници си надуват музичката и си се облягат на вратите, без да им пука особено.
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
А на много състави тези лепенки са се разлепили вече или са унищожени от вандали. Трябва явно по-редовно да се обновяват или да бъдат заменени от надписи.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На номерните е почти невъзможно, но на Русичите вратите са такива, че по-лесно биха поддали и отворили, ако се напънат...

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
То в час-пик гледаш как да успееш да се натъпчеш във влака,вие искате да не се облягат хората по вратите  :laugh: То и човек да не иска,другите ще го избутат към вратите да направи място  :help: 

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Брей, а аз си мислех, че има някаква компютърна проверка/защита. Нещо от сорта на:
Въведено е в системата на кая спирка - от коя страна трябва да се отворят вратите и машинистът реално натиска само един бутон - за отварянето на всички врати. (системата си знае от коя страна да отвори вратите  :D )
А то какво било...

Благодаря за отговорите.
Може би някои хора ще скочат срещу мен, но бая неща в метрото изглеждат изключително примитивно: Все още не всички мотриси използват вграден запис за предупреждаване, че крайната станция ще е друга;  таблата, указващи колко време има до следващия/по-следващия влак са толкова некадърно направени, че се наложи да ги сменят с табла само за следващия влак (пак се случва да дават подвеждаща информация). Очевидно, няма защити за отваряне на грешните врати?

А Братоев разправяше, че метрото било по-сложно от АЕЦ...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Очевидно, няма защити за отваряне на грешните врати?
Не е толкова лесно, колкото си представяш. На метростанциите и на съставите, трябва да се монтират излъчватели, съответно безконтактни датчици с обхват  1 метър - т.е. примерно датчикът за левите врати ще е в обхвата, а за десните - няма да е. Тук изниква въпросът, какво да се прави при необходимост от аварийно отваряне на вратите или ако се наложи съставът да спре в метростанцията, но на 2 метра от датчика. Не е ясно, дали се рентира подобна инвестиция или да се направи допълнителна светлинна сигнализация за машинистите.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Струва ми се, че за такива неща е трябвало да се мисли още при производството на мотрисите, примерно. И според мен, си е съвсем елементарно - въвежда се програма в компютъра коя станция от коя страна има перон (няма нужда от датчици) и готово. Ако машинистът се опита да отвори грешните врати, говорител изпищява, а при следващо натискане на „грешния“ бутон - позволява отваряне на „грешната“ врата. За мен това нещо с вратите е толкова елементарно, че е учудващо, че не е подсигурено. Хора могат да погинат заради едната недомислица.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Чак да погинат... вратите не се отварят толкова бързо ;) Пък и има лепенки, че не трябва човек да се обляга на тях. Важното е, че по време на движение не могат да се отворят, поне при Скифовете.

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 981
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Чак да погинат... вратите не се отварят толкова бързо ;) Пък и има лепенки, че не трябва човек да се обляга на тях. Важното е, че по време на движение не могат да се отворят, поне при Скифовете.

Тчно това мислех да попитам - има ли блокировки по време на движение? Като гледам при българските трамваи какви "оптимизации" имат...  :D
« Last Edit: 15.02.2013, 19:37:36 by NULL »
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2019 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Чак да погинат... вратите не се отварят толкова бързо ;) Пък и има лепенки, че не трябва човек да се обляга на тях. Важното е, че по време на движение не могат да се отворят, поне при Скифовете.
В сутрешната тъпканица е достатъчно да се отвори грешната врата, за да изпопадат по двама - трима от врата. Ако през това време минава и влак от другата страна (при странични перони), мазалото става пълно. А понякога няма как да не се облягаш, просто налягането те избутва...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
    • View Profile
В крайна сметка никой не обясни, защо системата за оповестяване във влаковете не е еднаква за всички-за съобщаването на крайните станции. Старите номерни състави да ги разберем,че не е приложимо, по-старите Русич имат и светлинно оповестяване и там не е приложимо. Машинистите някой път така се изкряскват,че влака е до еди къде си,сигурно е много сложно това да се оправи.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Един приятел, който ходи на работа редовно с метрото, каза съвсем наскоро е имало подобна ситуация, да отвори вратите от обратната страна на Сердика 2, но по обяд и е имало много малко хора във вагоните. Хората са предупредени да не се облягат, че са възможни такива ситуации, пък вече всеки сам си носи отговорност за себе си.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР