Трасето в този участък започва от края на надлез "Дървеница", чрез естакада минава над кръстовището при КАТ и подземно пресича бул. "Г.М. Димитров". В това кръстовище е ситуирана Метростанция 11. В участъка се очаква пътнико поток въз върхов час над 25 000 пътника В двете посоки. Тук станцията обслужва кварталите "Мусагеница", "Дианабад", "Студентски район", институти и обекти в района.
Трасето продължава на изток пресича подземно бул. "Климент Охридски" и продължава по улица "Пловдивско поле". Преди моста „Въртопа” е ситуирана МС12. След това трасето продължава по моста „Въртопа” и на кръстовището на бул. "Андрей Сахаров" с ул. "Йерусалим" в жк. ”Младост” е ситуирана МС 13.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ НА ТРАСЕТО от км.12+763 до 15+368
Общата дължина на разглежданият участък е 2 380 м. В тази дължина се включва:
1. Станция 11 - 172 м.
2. Станция 12 – 110 м.
3. Станция 13 - 157 м.
Обща дължина на станциите - 443 м.
4. Тунелни участъци - 829 м.
5. Съществуващи естакади и мостове – 964 м.
естакади - 434м.
6. Минимален радиус на хоризонтална крива - 300 м.
Максимален радиус на хоризонтална крива – 1 000 м.
Максимален радиус на вертикална крива – 5 000 м.
Минимален радиус на вертикална крива – 2 000 м.
Максимален надлъжен наклон - 2,855 %
Минимален надлъжен наклон - 0,40 %
ТОВА Е ОТ САЙТА НА МЕТРОПОЛИТЕН
Незнам къде, четох че всички станции в източния радиус са с дължина не по-голяма от 120м., ако съдя по инфото в сайта на метрополитен, там дават станциите при Раковата и Младост са дължина над 150м., като при раковата е даже над 170м., жалко, че не ги направиха с близка дължина, примерно всички по около 150м, а има такава разлика, че големи станции, а не могат да минават дълги композиции.