Author Topic: Маршрути на ГТ в София година по година  (Read 127421 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Явно първоначално 200 е от пл.Баба Неделя. Така го разбирам аз. Нямам карта от тогава (имам само за електротранспорта) и първата е чак с данни от 76-та година. А от 73-та до 76-та се вижда, че много вода е изтекла.
 ..........
Няма логика да е от пл.Баба Неделя. 200 помага на 94, дублира маршрута му до Червена звезда. През пл.Баба Неделя минават достатъчно трамваи и А65, тръгващ през 70-те год. от Министерство на земеделието.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
........За 9 (стара 4) има много забавни врътки и като си изровя картите и ще ти снимам тези участъци.
76, 93 и 106 са вървели по Др.Цанков. Друго не е сигурно. Явно 76 е бил по Емил Марков-Др.Цанков-Младост 1. 106 вероятно е бил СУ-Др.Цанков-Младост 1 (или 2?). 93 го виждам като кр.спирка при кино Изток - Др.Цанков - ???. Предвид 54-те минути на 106 от Младост до СУ, 50 минути за Изток-СУ са твърде много и вероятно е бил до Ц.Гара..........
А4 и А9 са различни линии! А9 не е минавал по Ленин и не би трябвало затварянето на Ленин да е променило маршрута му.
106 (както и 76) също е до Младост-1. По време на реконструкцията на Ленин, още няма Младост-2. 93 не е до гарата! 50 мин. въобще не са много. Вероятно 54-те мин. на 106 са от разписание по Цариградско (Ленин) - след 09.09.1973 г.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Грег, нещо си се пообъркал...
А4 и А9 са различни линии! А9 не е минавал по Ленин и не би трябвало затварянето на Ленин да е променило маршрута му.
Преди преномерацията на линиите, 9-ката е 4, а 4-ката, която си мислиш - 2. За справка - стар 1 става 1,2 и 3, стар 2 става 4, стар 3 става 5, 6, 7 и 8, стар 4 става 9 и 10, стар 5 става 11 и т.н.
93 не е до гарата! 50 мин. въобще не са много.
Дори и ПАЗ-ка ще мине по Кюри и после ще се спусне по Др.Цанков до стадиона за 5-6 минути. На качване може да е 8-9. С почивките, примерно 5 минути, общо стават 20 минути от кино Изток до ст.В.Левски. Губят се по 15 мин. в посока някъде.
Вероятно 54-те мин. на 106 са от разписание по Цариградско (Ленин) - след 09.09.1973 г.
Не са, защото статията е писана по време на ремонта. Също така, 54 минути пасват добре като за СУ-Др.Цанков-Младост 1.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Съгласен съм. Не допусках, че имаш предвид толкова стара номерация.
Реших, че обсъждате само маршрутите по време на реконструкцията на Ленин.   

За 93 обаче продължавам да твърдя, че 50 мин. въобще не са много. 25 мин. в една посока, трябва и почивки на крайните спирки.
Със сигурност по Кюри е имало и междинна спирка. Също така споменахте, че началната спирка вероятно е университета, а не само до ст.В.Левски.
Ако както казваш "Губят се по 15 мин. в посока някъде." излиза, че трябва за 10 мин. да стигне до Плиска като има и няколко спирки, което през 1972-3 г. е невъзможно.
 

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Т.е. ако приемем, че и 106 и 93 са били от СУ, то смятам веднага, че при 54 мин. курс за 106 спрямо 50 за 93, разстоянието Др.Цанков- кино Изток е с 2 мин. в едната посока по-късо, отколкото Др.Цанков (при Кюри) до Младост 1 ... сметката просто не излиза.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
 Няма как (аз) да проверя някъде, но сигурно някой има достъп до стари разписания.
Така или иначе няма смисъл да спорим за нещо от преди 37 год. Аз само разсъждавам, нима не е възможно да е било разтегнато разписанието на 93, все пак тя е била временна линия за разлика от 106.
Може да е било умишлено направено разписание за "връзкари".
Няма логика да се праща временна линия, поради ремонта на Ленин,  чак до гарата. Още повече 13 (гарата-Младост) съществува по това време.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето малко яснота за 203:

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Хъм. Ще внесеш ли яснота по този ТМ8 и ТМ16?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Хихи, пуснах тази изрезка за да се види кога е закрита 203 и как не искали да се закрива. А това, че се откриват още неясноти ...
моите подозрения са, че:
1. Трамваите през гарата (1, 6 и т.н.) просто са обикаляли по К.Величков, както миналата година.
2. 16-ката искат да я закриват защото е била временна линия, целяща да се обслужи по-добре София-север заради увеличения брой влакове дотам.
3. 8-та вероятно е била до Струга, защото всички други линии са обикаляли през К.Величков или са отбивали към Орландовци и районът около гарата е оставал необслужен. Подозирам, че е била до Съд.Палата. Интересното е, че Боянската осмица е закрита 1973 (май през Ноември) и в зависимост от това, кога точно е започнала реконструкцията на гарата, може да се окаже, че тя е пусната в последствие или пък просто заедно с началото.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
.......3. 8-та вероятно е била до Струга, защото всички други линии са обикаляли през К.Величков или са отбивали към Орландовци и районът около гарата е оставал необслужен. Подозирам, че е била до Съд.Палата.  ......
Да, до Струга по Ботев. Само че от Лозенец! Тогава до Лозенец (старо колело) има две линии 8 и 9.
И двете са до Струга, но 8 е по Ботев, а 9 по Витоша и Мария Луиза.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
.......3. 8-та вероятно е била до Струга, защото всички други линии са обикаляли през К.Величков или са отбивали към Орландовци и районът около гарата е оставал необслужен. Подозирам, че е била до Съд.Палата.  ......
Да, до Струга по Ботев. Само че от Лозенец! Тогава до Лозенец (старо колело) има две линии 8 и 9.
И двете са до Струга, но 8 е по Ботев, а 9 по Витоша и Мария Луиза.

И имат ли истинско обръщателно колело (съответно - къде) или са били с пенделни мотриси (по това време вече би трябвало да са спрени всички предвоенни такива, което означава, че не е имало налични подобни)

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Пореден въпрос - защо 9 е от старото ухо на Христо Ясенов, а не от Хладилника?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Пореден въпрос - защо 9 е от старото ухо на Христо Ясенов, а не от Хладилника?
Тогава 6 е до Хладилника, защото се обслужва от София 65.
А девятката е със старите мотриси! Обръщането е по ул.Струга и ул.Клокотница. Няма нужда от пендели.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile

И имат ли истинско обръщателно колело (съответно - къде) или са били с пенделни мотриси (по това време вече би трябвало да са спрени всички предвоенни такива, което означава, че не е имало налични подобни)
Не са още спрени! Линии 1 и 9 се обслужват от такива единични мотриси. Все още не са достатъчно Софиите и се използват както от най-старите, така и от космонавтите.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Пореден въпрос - защо 9 е от старото ухо на Христо Ясенов, а не от Хладилника?
Тогава 6 е до Хладилника, защото се обслужва от София 65.
А девятката е със старите мотриси! Обръщането е по ул.Струга и ул.Клокотница. Няма нужда от пендели.

Хъм... Струга и Клокотница през братя Миладинови предполагам. Първо завива по Струга или първо по Клокотница (в посока Ц. гара)?
Години помниш ли? (Най-вероятно есента на 72-ра до есента на 74-та)

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email

И имат ли истинско обръщателно колело (съответно - къде) или са били с пенделни мотриси (по това време вече би трябвало да са спрени всички предвоенни такива, което означава, че не е имало налични подобни)
Не са още спрени! Линии 1 и 9 се обслужват от такива единични мотриси. Все още не са достатъчно Софиите и се използват както от най-старите, така и от космонавтите.

По това време вече са налични първите 30-ина София 70, близо 100 София 65, както и Космонавтите, ДТО и Комсомолците. Вървят и последните Ман-Сименси от 35-та с довйни ремаркета с по една врата по средата.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile

2009г.:
тм.9 временно удължен до старо ухо Надежда.

тб.7 променен вместо от Люлин 3 до Сточна Гара - от Люлин 3 през НДК до кино Одеон.

тм.9 вместо през НДК - през Семинарията
тм.10 скъсен от Зап.Парк до пл.Журналист.
а.9тм открит от Хладлиника до кино Одеон.

тм.17 открит от Борово по К.Величков до Обеля 2.
тм.1 скъсен от Иван Вазов до Ц.Гара.
тм.7 скъсен от Борово до Ц.Гара.
тм.9 скъсен от Хладилника до Ц.Гара.
тм.6 скъсен от Лозенец до Ц.Гара.
а.7тм открит от Ц.Гара по Ломско шосе до Надежда 6.

Метрото пуснато от Ст.В.Левски до Младост 1 (и във връзка с това:)
а.3 променен вместо от Пасаерл до ст.Г.Милев, от Пасарел до Младост 1.
а.5 променен вместо от Лозен до ст.Г.Милев, от Лозен до Младост 1.
а.113 открит от Младост 4 до Младост 1.

Метрото пуснато изцяло от Обеля до Младост 1 (и във връзка с това:)
а.313 ще се закрие.
?????
По едно време тм 9 беше от Орландовци до Хладилника, а тм 1 и 7 обикаляха през Възраждане, К.Величков, Стамболоийски и Х.Ботев;
тм 19 вече е с маршрут Княжево-Гара Север;
тм 15 е закрит;
тм 10 е от Западен парк до пл. Журналист,
а тм 12 обикаля през К.Величков и Стамболийски, а не е през Ц.гара.

Нека някой да напише за по миналите години промените, примерно за периода от май 1993г до 1996г, а може и по от отдавна , примерно от 1989г до 1996г.
Тъй като 2011г чука вече на вратата е време да направим анализ за промяната в ГТ за вече отминаващата 2010г.
Първо тази година имаше няколко нови подобрения като:
тм 4 - открита някъде април след десетгодишно спане от Централна гара (ул.Струга) по Ботев, Македония, Руски паметник, Бъкстон. След затваряне на Витошка удължена до Орландовци. Интересно че маршрутът съвпада до 40% със старата четворка ,просъществувала до май 2001г,а имменно по Ботев и пл. Възраждане. Тогава 4 беше от надл.Надежда до Овча Купел.
Тм 23 - нов номер в българската трамвайна 110 годишна история. Първоначално се движи от Дружба 2 до гара Искър само по един коловоз, после за кратко е удължен до Гео Милев и от октомври най накрая става със свестен маршрут до Младежки театър.
А 54 - през ноември е удължен от Божурище почти до ханче Атлантик на Път Е 80 за Калотина и Ниш.
А 69, 70 и 123 - най накрая и те достигат до метрото, като са удължени от читалище Дървеница до Ракова болница и на връщане минават през Студентски град.
А 294 се разкрива от Студентски град до Ракова болница за връзка на студентите с метрото.
А 56 е удължен от Западен парк до МС Вардар за връзка с метрото.
А 88 минава през МС Младост, а не покрай Билла Младост.
А 384 е разкрит преди броени дни за връзка на МС Младост 1 с Т1 и Т2 на летище София.
А 84 ходи вече и до Т1 и до Т2 на летище София.
Въстановен е подлез Надежда за връзка на Надежда с Централна гара и от юни от там минават тм 12 и 1, а от август 12 и 6.
Лошите промени:
Тб 7 въпреки успешния експеримент до Одеон е върнат заради бабичките от Кирков до Сточна гара.
А 313 отива в отвъдното при братовчед си А 112.
А 305 вече е отдолу през Винаровото, Ситняково и Подуене.
Тм 2 и 9 също отиват при брадчедите 112, 313 и тн. да спят дълбок зимен сън.
Остава само 9тм от Хладилника до попа.
А 16, 284, 58 и 68 също заради финансовата криза заспиват вечния си засега сън.
тм 17 закрит заради въстановен подлез Надежда.
А 26 заради същото е скъсен отново до Илиенци.
Затварят първо Ломско шосе, после Мария Луиза, Хладилника, а най накрая и Витошка за строеж на МД2 и затова тм 1 и 7 са от Централна гара съответно до Вазов и Борово през целия Ботев и новия пробив по Скобелев. БКП бабичките така и не успяха да ги скъсят до НДК хвърляйки трушии от прозорците си.
Тм 6 е от Лозенец по Бели Дунав до Обеля 2. Преди това по това ново трасе закратко минаваха 19, 17 и 1.
Във връзка със затвореното Ломско шосе А 86 вече е по Христо Силянов и хан Кубрат, а 35 и 150 са и в двете посоки по хан Кубрат и Бели Дунав, а 7 тм е закрит.
Тм 10 е от Западен парк до Кораб Планина.
Тм 18 минава през Ц.гара, Х.Ботев, пл.Македония.
А 30,31,41 и 87 от 27 декември (ще) са до Обеля площада пак заради строежа на естекада на метрото.
Тм 1 от средата на декември е удължен до въстановеното колело на надлез Надежда.
Догодина по това време очаквайте обзор за промените на ГТ през 2011г.
« Last Edit: 06.01.2011, 16:21:37 by AROS »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Малко добавки по маршрутите в spirka.org. Пействам ги тук заради близостта с дискутираните неща:
 - А65 в края на 70-те вървеше от Петте кьошета не по Скобелев, а по Патриарх Евтимий и Фритьоф Нансен (тогава и двете - двупосочни).
- А98 - през 1972 тръгва от Стадиона по Драган Цанков и Митрополит Кирил Видински (справка - картата на Н.Груев), кога е съкратен от Семинарията - не знам.
- А94 - до 1990 вървеше по Проф.Атанас Иширков и чак след това - по Иван Странски
- А294 - почти съм сигурен в краткотрайното му присъствие през 1979-80 по А94 с прескачане на 3 спирки. По абсолютно същия маршрут и спирки се възроди през 1988, също нетрайно. 
- А102 - през 1988, когато замени А200 до Дианабад и Зоопорка, в другата посока вървеше не до Гешов, а по България-Г.Делчев-Цар Борис ІІІ-горнобански път-Горна баня. Тогава живеех в Люлин, преподавах във ФМИ (до Семинарията) и комбинацията 102-111 ми се вързваше идеално.
« Last Edit: 22.12.2010, 00:09:53 by blagun »

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Малко добавки по маршрутите в www.spirka.org. Пействам ги тук заради близостта с дискутираните неща:
 - А65 в края на 70-те вървеше от Петте кьошета не по Скобелев, а по Патриарх Евтимий и Фритьоф Нансен (тогава и двете - двупосочни).
- А98 - през 1972 тръгва от Стадиона по Драган Цанков и Митрополит Кирил Видински (справка - картата на Н.Груев), кога е съкратен от Семинарията - не знам.
- А94 - до 1990 вървеше по Проф.Атанас Иширков и чак след това - по Иван Странски
- А294 - почти съм сигурен в краткотрайното му присъствие през 1979-80 по А94 с прескачане на 3 спирки. По абсолютно същия маршрут и спирки се възроди през 1988, също нетрайно. 
- А102 - през 1988, когато замени А200 до Дианабад и Зоопорка, в другата посока вървеше не до Гешов, а по България-Г.Делчев-Цар Борис ІІІ-горнобански път-Горна баня. Тогава живеех в Люлин, преподавах във ФМИ (до Семинарията) и комбинацията 102-111 ми се вързваше идеално.

Благодаря :)
Поправките са отразени.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Спомняте ли си, колко коли и на какъв интервал се движеха по миньончето ТБ3 Сточна гара - надлез Надежда?