2009г.:
тм.9 временно удължен до старо ухо Надежда.
тб.7 променен вместо от Люлин 3 до Сточна Гара - от Люлин 3 през НДК до кино Одеон.
тм.9 вместо през НДК - през Семинарията
тм.10 скъсен от Зап.Парк до пл.Журналист.
а.9тм открит от Хладлиника до кино Одеон.
тм.17 открит от Борово по К.Величков до Обеля 2.
тм.1 скъсен от Иван Вазов до Ц.Гара.
тм.7 скъсен от Борово до Ц.Гара.
тм.9 скъсен от Хладилника до Ц.Гара.
тм.6 скъсен от Лозенец до Ц.Гара.
а.7тм открит от Ц.Гара по Ломско шосе до Надежда 6.
Метрото пуснато от Ст.В.Левски до Младост 1 (и във връзка с това:)
а.3 променен вместо от Пасаерл до ст.Г.Милев, от Пасарел до Младост 1.
а.5 променен вместо от Лозен до ст.Г.Милев, от Лозен до Младост 1.
а.113 открит от Младост 4 до Младост 1.
Метрото пуснато изцяло от Обеля до Младост 1 (и във връзка с това:)
а.313 ще се закрие.
?????
По едно време тм 9 беше от Орландовци до Хладилника, а тм 1 и 7 обикаляха през Възраждане, К.Величков, Стамболоийски и Х.Ботев;
тм 19 вече е с маршрут Княжево-Гара Север;
тм 15 е закрит;
тм 10 е от Западен парк до пл. Журналист,
а тм 12 обикаля през К.Величков и Стамболийски, а не е през Ц.гара.
Нека някой да напише за по миналите години промените, примерно за периода от май 1993г до 1996г, а може и по от отдавна , примерно от 1989г до 1996г.
Тъй като 2011г чука вече на вратата е време да направим анализ за промяната в ГТ за вече отминаващата 2010г.
Първо тази година имаше няколко нови подобрения като:
тм 4 - открита някъде април след десетгодишно спане от Централна гара (ул.Струга) по Ботев, Македония, Руски паметник, Бъкстон. След затваряне на Витошка удължена до Орландовци. Интересно че маршрутът съвпада до 40% със старата четворка ,просъществувала до май 2001г,а имменно по Ботев и пл. Възраждане. Тогава 4 беше от надл.Надежда до Овча Купел.
Тм 23 - нов номер в българската трамвайна 110 годишна история. Първоначално се движи от Дружба 2 до гара Искър само по един коловоз, после за кратко е удължен до Гео Милев и от октомври най накрая става със свестен маршрут до Младежки театър.
А 54 - през ноември е удължен от Божурище почти до ханче Атлантик на Път Е 80 за Калотина и Ниш.
А 69, 70 и 123 - най накрая и те достигат до метрото, като са удължени от читалище Дървеница до Ракова болница и на връщане минават през Студентски град.
А 294 се разкрива от Студентски град до Ракова болница за връзка на студентите с метрото.
А 56 е удължен от Западен парк до МС Вардар за връзка с метрото.
А 88 минава през МС Младост, а не покрай Билла Младост.
А 384 е разкрит преди броени дни за връзка на МС Младост 1 с Т1 и Т2 на летище София.
А 84 ходи вече и до Т1 и до Т2 на летище София.
Въстановен е подлез Надежда за връзка на Надежда с Централна гара и от юни от там минават тм 12 и 1, а от август 12 и 6.
Лошите промени:
Тб 7 въпреки успешния експеримент до Одеон е върнат заради бабичките от Кирков до Сточна гара.
А 313 отива в отвъдното при братовчед си А 112.
А 305 вече е отдолу през Винаровото, Ситняково и Подуене.
Тм 2 и 9 също отиват при брадчедите 112, 313 и тн. да спят дълбок зимен сън.
Остава само 9тм от Хладилника до попа.
А 16, 284, 58 и 68 също заради финансовата криза заспиват вечния си засега сън.
тм 17 закрит заради въстановен подлез Надежда.
А 26 заради същото е скъсен отново до Илиенци.
Затварят първо Ломско шосе, после Мария Луиза, Хладилника, а най накрая и Витошка за строеж на МД2 и затова тм 1 и 7 са от Централна гара съответно до Вазов и Борово през целия Ботев и новия пробив по Скобелев. БКП бабичките така и не успяха да ги скъсят до НДК хвърляйки трушии от прозорците си.
Тм 6 е от Лозенец по Бели Дунав до Обеля 2. Преди това по това ново трасе закратко минаваха 19, 17 и 1.
Във връзка със затвореното Ломско шосе А 86 вече е по Христо Силянов и хан Кубрат, а 35 и 150 са и в двете посоки по хан Кубрат и Бели Дунав, а 7 тм е закрит.
Тм 10 е от Западен парк до Кораб Планина.
Тм 18 минава през Ц.гара, Х.Ботев, пл.Македония.
А 30,31,41 и 87 от 27 декември (ще) са до Обеля площада пак заради строежа на естекада на метрото.
Тм 1 от средата на декември е удължен до въстановеното колело на надлез Надежда.
Догодина по това време очаквайте обзор за промените на ГТ през 2011г.