Само че пожарът беше през 1996, а "европодаръците" заваляха през 2014. И защо само концесионерът да е виновен? Който поръчва музиката, той е виновен - било за ЕГГЕД в Русе, било за СибБус или други неудачници в София. Добре, общината влиза в смесено дружество, за да закърпи положението с вехти тролеи. Но няма ли някой да е вденал, че времето на експлоатация на старите бараки ще изтече. Или всички са счели проблема за решен завинаги при пристигането на вехтите Неоплани, Рена и Ивеко? А кой, ако не общината, е виновна за пародията, наречена "автобуси конкурират тролеи" - нещо, което е абсурдно при уж прокламирания за "интегриран" транспорт? Кой ги пише условията на концесионните договори - само концесионерите ли? Кой измисля смешните абонаментни карти, които са по-скъпи от софийските и не важат за всички оператори?
От миналата година чета наивните схващания, че всичко ще е по мед и масло като 100% от акциите на дружеството са в общината. Но акциите не купуват тролеи, нито поддържат ККМ. А поне нещо като план за развитие? И колко време още да се протака историческото умуване по нова транспортна схема, и то на град с изключително лесна и благоприятна за синхрон инфраструктурна мрежа. За много по-малко време Прага си смени радикално транспортната схема.