Author Topic: Русе - обща тема  (Read 227296 times)

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #960 on: 07.05.2019, 18:39:58 »
Абе разбира се достатъчно... малко логика и ти светва.
Линията е една- Дружба - Оборище - Борисова - Гарата и обратно.
Маршрутът в светлосиньо- Бор-Дружба е маршрутът на 24 с който закарват тролея до Дружба, уж да "оплътни" празния ход от и до депо.

Определено е отчетена дейност колкото да се мине по проекта. Добре, да речем, че гарата им е такъв голям и важен зор, тогава да не бяха забравяли другите части на града. Като нямат автобуси, компромисния вариант с тролей може да е нещо като 13, но минаващо покрай гарата и Борисова.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #961 on: 07.05.2019, 18:42:53 »
Нищо не се разбира. Изписан е маршрут, а крайните спирки не се достигат  :eek:
Маршрутите са за посветени - от лявата и дясната страна са едни и същи трасета, но спирките носят имена на обекти от съответната страна на булевардите Трети март, Цар Освободител и Борисова.
Все едно в София по Цариградско едната спирка да се казва Окръжна болница, а отсрещната - Мосю Бриколаж.

А иначе, ако трябва да го направят като хората, трябва да има 2 маршрута с по 2 коли: Захарна фабрика-Дружба и Бор-КАТ, които да се изчакват на кръговото, но това е мечта... Може би имат резон да се фокусират на Дружба, тъй като там е хем отдалечено, хем се минава през опасен район. Надолу от Международното все някак си кракомобилът се справя.
« Last Edit: 07.05.2019, 18:50:54 by blagun »

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 692
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #962 on: 07.05.2019, 18:58:18 »
Ако ще го правят както трябва маршрута трябва да е с автобус като за начало по маршрута,който го бях онагледил с карта.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 137
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Русе - обща тема
« Reply #963 on: 11.05.2019, 23:12:01 »
Как е новата нощна линия 1Н.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 853
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 692
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #965 on: 13.05.2019, 17:06:14 »
Е то голяма работа станала.Паднал е просто графита от токоснемателя. Все пак 916 е ремонтиран основно. А инъче четвъртък ще се гласува заема на дапа от общинските съветници за тролеите.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #966 on: 13.05.2019, 17:08:15 »
https://www.rusemedia.com/%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B0-%D0%B2-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8/?fbclid=IwAR0rwB7_c1MWwODZCl13deEBj0Ey6LZkUelHHnHAeI_FoOFfg0Shyt7b
Вече се разпадат буквално в движения. Хубавото е, че хората са невредими.
Неведнъж ивекотата са го правили и това е откакто са на линия, а ватмана на 916 меко казано кара състезателната и въобще не му дреме за това,че може всеки момент да хвърли сопи на тия калпави криви или както стана да се извади главата(или може би само графита кой знае)..Последния път,когато станах свидетел на хвърчаща глава беше 2011-та година с 913 на кръстовката на Пантеона  и допъпли до Силвена фото на акумулатори(нямаше пострадали или материални щети) и най-забавното беше,че го направи няколко пъти докато стигнем Чародейка ,а Волов го катереше с около 20-30км/ч. :blink:
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #967 on: 16.05.2019, 12:08:55 »
https://rousse.info/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B5-%D1%89%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%B8-%D1%81-%D0%B8%D0%BA/?fbclid=IwAR1ca56h6TRLuucSYgkCb-s3aJZMQaCaGCuD5bJVXWxfDygth36uqBZ9Z24[/url]

Община Русе ще закупи електробуси с икономисани пари по европейски програми
Публикувано преди 2 часа от РусеИнфо
През следващия програмен период акцентът ще бъде върху закупуване на нов подвижен състав и изграждането на ново собствено депо на дружеството „Общински транспорт“ – Русе, каза днес зам. – кметът на Община Русе Страхил Карапчански. Въвеждат се редица иновации като нощна линия в Русе. При доказано търсене на услугата новата маршрутна схема ще предвиди и нови направления. В края на месеца ще се открие първият в Русе буферен паркинг с оглед намаляване проблемите с паркирането в централната градска част. Ако се докаже ефективност на услугата, има готовност в Русе да се изградят още паркинги.

Има готовност за въвеждането на електронни билети за градския транспорт, които да се закупят през мобилния телефон. За целта обаче ще се търси финансиране.

В средносрочен план се планира нова маршрутна схема на Община Русе. 12 000 русенци са участвали в анкетно проучване с оглед адаптиране на тази схема с техните потребности. До месец септември тя ще е готова и ще влезе в сила. Целта е с новите разписания и линии ще се даде предвидимост и нова организация на пътническите превози.

Поетапно ще се закупи нов подвижен състав още през този програмен период в рамките на икономисаните пари по оперативните програми „Околна среда“ и „Региони в растеж“. Подадени са искания до управляващите им органи да се закупят нови превозни средства, предимно електробуси. Общинският съвет в Русе обаче ще вземе решения в тази посока, защото ще е необходимо и общинско финансиране.

С оглед постигането на предвидените цели ще се търси партньорство с Европейската инвестиционна банка.
------

За какво са електроавтобуси в град с изобилие на ККМ?
« Last Edit: 16.05.2019, 12:14:33 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5803
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #968 on: 16.05.2019, 14:31:59 »
Предполагам, че целта е да разкарат частниците от градските автобусни линии.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #969 on: 16.05.2019, 15:10:01 »
След като и 50 нови тролея да закупят, пак няма да стигнат, е безсмислено разхищението за електробуси, чиято цена е в същия порядък. Ако основните направления плюс Тулча плюс Борисова-Охлюва се обслужват от тролеи, синхронизирани на адекватни интервали, за останалата част от МГТ са напълно приемливи газови или дизелови Евро 6 автобуси.

Ето още нещо, свързано с текущата задача - закупуването на употребявани тролеи, които да закърпят положението за момента:

"Община Русе ще договаря пряко доставката на употребяваните тролейбуси
Публикувано преди един час от РусеИнфо
С Решение № 1/ 18.02.2019 г. е открита процедура по вид открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет предмет “Доставка чрез покупка на употребявани тролейбуси категория М3 клас I за нуждите на Общински Транспорт Русе АД по две обособени позиции.

С Решение № 118/26.03.2019 г., процедурата е прекратена, като мотивите за прекратяването са: не е подадена нито една оферта за участие в процедурата по нито една от обособените позиции. Съгласно чл. 182, ал. 1, т. 2 от ЗОП, възложителят може да проведе пряко договаряне с определени лица, когато процедурата за възлагане чрез публично състезание е прекратена, тъй като няма подадени оферти или подадените оферти са неподходящи и първоначално обявените условия не са съществено променени.

320 000 лева без ДДС е отделило „Общински транспорт Русе“ АД за закупуване на тролейбусите."
https://rousse.info/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B5-%D1%89%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BA%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0/?fbclid=IwAR35oZPhDdbi65o37l7aakmpd8c1owvL98hfs-EuN1wltkSJnH5vX5EVrfc
« Last Edit: 16.05.2019, 15:12:48 by blagun »

Offline bgdimitrov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 170
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #970 on: 16.05.2019, 19:41:54 »
Има доста места които се покриват от автобуси, така че не е казано че закупуване на електробуси е лоша идея. Примерно Долапите, Средна Кула, Мальовица, части от кв. Здравец, пробива Кауфланд, части от Чародейка, вилните зони.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #971 on: 17.05.2019, 09:57:17 »
Електрическите автобуси не могат да изкарат по дълги маршрути. Освен ако в Долапите не сложат зарядна станция и не кибичат по час на нея.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #972 on: 17.05.2019, 12:59:09 »
Тролеите са с много неудачно изградена мрежа, което прави всяка линия от Чародейка да има близнак от Дружба и се събират сто линии отиващи на едно и също място, които ако ги видиш, трябва да си пожелаеш нещо. Да градят нова мрежа- няма да стане, затова няма смисъл да говорим за такава утопия. Другото възможно е- да си изберат една линия от Чародейка и една от Дружба да минават по България, Гарата и Борисова. На ДАПа да вземат да им купят 10-15на автобуса от порядъка по 5-6 хиляди евра, втора употреба колкото да си закърпят положенето в момента. Да си търсят тролеи- ще им излезе солено, дори втора употреба. Вече при новия програмен период, ако се поучат какво става от безстопанственост, ще намерят евросредства за закупуване на 20-30 нови тролея и още някой друг автобус да поемат цялото градско обслужване.

Висш пилотаж на местната власт е да обедини крайграски, селски (ходещи до селата от общината) и градските превози за да се оползотворрят пробезите. Селата да се номерират и приберно линиите да Басарбово, Долапите, Одяланик, като от вилната зона до градската част на линиите са са през 10-15на минути. Това е успешен модел от западните държави. В друг момент ще трябва да се пусне нормална система за таксуване, защото сегашната въведена е куца и недодялана. Да въведат нормални билети за 60 мин., за 1 ден, 15, 30, 60, 90, 365 дни.

Е такава тъпотия за електрическите... теория на дападжийския фолклор... Соларис електрик в Хановер правят пробег по 100 и 200 по грубо 13-14 км. в посока, 50 мин. движение, кръгова линия, като на единствената крайна спирка има зарядна станция. Там престоят е 10 мин. VDL-ите в Айндховен движат по експреса за Летището, към 11 км линия на посока пак със зареждане в единия край. Тъй че Долапите и Басарбово не са проблем за електробусите. Но иначе съм съгласен, че електробусите са неудачна инвестиция за такова място като Русе.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12856
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #973 on: 17.05.2019, 13:15:42 »
Лъже ли ме паметна или доста време из Русе тестваха някакви електроавтобуси- големият Сор, малкия Сор който беше в София, не помня дали и Соларис не пробваха. Демек би трябвало да има някакви резултати кое колко изкарва и по кои линии.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #974 on: 17.05.2019, 16:54:54 »
Соларис електрик в Хановер правят пробег по 100 и 200 по грубо 13-14 км. в посока, 50 мин. движение, кръгова линия, като на единствената крайна спирка има зарядна станция. Там престоят е 10 мин. VDL-ите в Айндховен движат по експреса за Летището, към 11 км линия на посока пак със зареждане в единия край.
Дали не са с ултракондензатори? Защото батерийните в София не могат да изкарат 2 смени и да се скъсат. Особено с климатик на отопление или охлаждане.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2155
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #975 on: 17.05.2019, 17:19:38 »
Ммм мисля че ясно вчетнах, че изпозлзват престоите по крайните спирки за зареждане. При Айндховен зареждане се прави на няколко курса за по 30на минути.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #976 on: 18.05.2019, 02:22:13 »
Пичове, говорим за следващия програмен период - дотогава и електрическите автобуси евентуално ще се подобрят, положението в нашия градски транспорт ще се промени, така че идеята в средносрочен план не е съвсем лоша.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5803
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #977 on: 18.05.2019, 09:17:18 »
По-скоро за сега става въпрос. Както пред ия период купиха 100-те тролейбуса за Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2786
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #978 on: 11.06.2019, 15:20:09 »
Проблемът на електробусите е в съхранението на енергията. Т.е. науката по въпроса за съхранението на енергия не е имала същия късмет както при разработката на процесори.
Пробивът към момента изобщо не е на ниво батерии/кондензатори, а по-скоро на отсрещния тротоар - много високо КПД при управление на асинхронни двигатели. Към този момент няма изгледи за такъв пробив, че електробуса скокообразно да стане панацея.
Затова, по мое мнение ако тези 350 млн. лв. започнат да се изразходват за такива скъпи технологии - казвам скъпи, защото след някоя и друга година ще трябва да им се купуват нови скъпи батерии или ултракондензатори - то парите ще бъдат разпилени напразно. За разлика от ОПОС 2007-2013, тук са възможни инвестиции в контактна мрежа. Много е по-смислено да се доизгради една тролейбусна мрежа с пари от ОПОС, отколкото да се купуват зарядни станции и електробуси, които може и да не изкарат до следващия програмен период.
Грубо казано имаме пари в България да се купят близо 400 бройки тролейбуси - казвам 400, защото биха могли да получат голяма остъпка за всичките пари.
Крайния резултат може да бъде или решаване на почти всички проблеми с липсващи тролейбуси или напълването на България с електорална мъгла - демек превозни средства дето ще работят колкото да спечелят избори.
Известните ми резултати от тестове показват, че ако има 50-100-150 м. деневилация в маршрута има някаква файда щото при спускането се зарежда. При равен терен е абсолютно колкото за правене на селфита.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 853
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #979 on: 18.06.2019, 15:27:54 »
https://utroruse.com/article/760206/?fbclid=IwAR2f0TAiAAC8gUUljjyFVsm4nfjAHlmXp-HgPYLDL6V20vBQT_93KuAIClI И нека мъките започнат. Впрочем, на всички Рена и Хесове ли не им работят бензиновите спомагателни двигатели, че се налагат заобикаляне през Възраждане? От близо 20 тролейбуса, можещи да се движат без ВКМ, сега няма и 5-6 бройки за Т2, Т13 и Т21. А глупостта( поне според мен) да се спира само в началото и края на временния маршрут, без поне една междинна(РУ или УМБАЛ) спирка си е чисто управленско извращение. Нека да събират пътниците от А18, А20 и др., а не после да реват, че били на загуба от ремонтите.