Author Topic: Русе - обща тема  (Read 467309 times)

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 916
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #1180 on: 18.12.2023, 16:18:20 »
https://www.briag.bg/nyama-da-stachkuva-gradskiyat-transport-v-ruse-dovolni-sa-ot-kmeta
Една статия, явно платена от управата на Русе. Другите транспортни фирми в градския и междуселищен транспорт дали са доволни от кмета и дали са стачкували? Каквато е управата, такива са и медиите на Русе.

Offline sneltram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #1181 on: 12.05.2024, 19:30:46 »
Кратък очерк за (състоянието на) градския транспорт в Русе, публикуван в списание Stadtverkehr 11/2023.
Отговаря ли позитивното описание на икономическата среда в града от началото на очерка на реалното състояние на нещата?

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 318
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #1182 on: 13.05.2024, 15:58:46 »
Кратък очерк за (състоянието на) градския транспорт в Русе, публикуван в списание Stadtverkehr 11/2023.
Отговаря ли позитивното описание на икономическата среда в града от началото на очерка на реалното състояние на нещата?
Хванали са Шкодите преди да ги пратят за скрап, заедно с Рената...А и като гледам откога е списанието, точно тогава идват новите тролеи, с което нещата откъм ПС поне малко се оправиха... Ситуацията е трагикомична, желание за синхрон на разписанията на практика няма и често има класически ситуации, в които 27 и 28 или която е да е друга двойка линии в Посока Дружба 3 или Чародейка. Автобуси има, шофьори не стигат, за да се вземат още линии и да се приключи с частниците. Почти всички линии се обслужват с каквото дойде, на 33 примерно ще са или Ванхолите 144, 8201, или СОР-ове 103 и 105. 23,3,19,30 са само със СОР. На нито един от Ванхолите климатиците не работят, за Мановете от Гьотеборг нищо не мога да кажа, стоят си 5 (?) в депото и 5 в новото електробусно депо.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #1183 on: 13.05.2024, 21:37:41 »
На нито един от Ванхолите климатиците не работят
Нито електронните табели оправиха, нито климатиците. Толкова мърлява работа!

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #1184 on: 14.05.2024, 12:55:39 »
Малко клюки за градския транспорт:

  • Търсят се програми за нови автобуси, вероятно са решили, че няма смисъл от сериозни инвестиции в оправянето на брюкселските. Лично според мен това не е ок.
  • Ще се изгражда наново системата за таксуването, идеята е да може да се плаща директно с дебитна карта. Кога - когато.
     
  • Заплатите са изключително ниски дори за нивото на града. По тази причина шофьори няма, средната възраст е близко до пенсионната, последно са назначени двама на по 72 години, на които има липсва стаж за пенсия...
  • Нямало да се прави ново депо на ново място, а се търсело да се вземе достатъчно голям индустриален имот, който вече е свързан с  ток, вода и т.н. Уж щяло да е по-евтино. Такива из града има, въпросът е, че трябва и контактна мрежа, и да се купи на разумна цена. Тоест - и това остава за светлото комунистическо бъдеще.
  • Целта била до юни да се вземат всички линии от градския транспорт. След това да се пуснат курсове поне до 11.00 ч. вечерта. Това като че ли има смисъл.
  • Явно е, че новата транспортна схема няма да се ползва. Поредните профукани пари, заедно със старата система за таксуване. В по-глобален план, тия проекти се провалиха напълно навсякъде в частта с таксуването. Явно прозрачността не ни е важна.
« Last Edit: 14.05.2024, 12:58:07 by rs_section »

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #1185 on: 14.05.2024, 22:06:56 »
Quote
Целта била до юни да се вземат всички линии от градския транспорт. След това да се пуснат курсове поне до 11.00 ч. вечерта. Това като че ли има смисъл.
Трябва да се случи чудо за да стане това.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #1186 on: 22.05.2024, 01:27:25 »
Официално частниците са до 30ти юни. От 1.07 всички линии ще са общински. Ще се създаде нова тарифна политика. Това ще се случи през юни. Всичко ще се гласува на общинска сесия. Ще има със сигурност дневна карта. Дано да има синхронизация на линии, разписания и маршрути. И най-вече късни и ранни курсове.
    Заплатите са изключително ниски дори за нивото на града. По тази причина шофьори няма, средната възраст е близко до пенсионната, последно са назначени двама на по 72 години, на които има липсва стаж за пенсия...
По последна обява водач без стаж получава 1700 лв. Към това има и 200 лв ваучери. Явно за това има нови лица.[/list]
« Last Edit: 22.05.2024, 01:30:51 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #1187 on: 27.05.2024, 15:44:09 »
Не знам какво са правили с този тролей, даващ на заден в Русе, ама нещата не са завършили добре.

https://news.bg/regions/troley-sruti-postroyka-varhu-mazh-v-ruse.html

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Русе - обща тема
« Reply #1188 on: 27.06.2024, 09:59:49 »
Информативно видео с нещо като пресокнференция на открито относно поемането на всички линии на градския транспорт от "Общински транспорт" от 1 юли. Други акценти, свързани с това, са намалението на цените на абонаментните карти, безплатно пътуване за пенсионери, кандидатстване за проект за още 10 електробуса/тролейбуса и заявка за ежегодно попълване на автопарка с нови превозни средства, увеличаване на работното време на транспорта от 5 до 24 часа.

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Русе - обща тема
« Reply #1189 on: 11.09.2024, 14:45:30 »
Ето впечатления от моя опит с русенския градски транспорт като посещаващ града поне два пъти годишно, може да се каже като турист и понякога и с цел да свърша определена работа.

Последно бях в града в периода 13-19 август. Това беше първото ми посещение, откакто всички линии вече се обслужват от "Общински транспорт". Положителна за мен беше липсата на хаоса със старите частни автобуси Исузу Урбан 50 (които бяха гръбнакът на автопарка от около 2007 г...) и всякакви други второупотребни модели с различни капацитети, височина на пода, възраст, произход и ливреи. Голяма част от тях освен всичко до последно се движеха в ужасно състояние, очаквано предвид планирания финал на концесиите и доколкото помня, заявеното още преди време нежелание на самите частни оператори да продължат своята дейност при тези условия. Същевременно автопаркът вече е в значителна степен типизиран с четири модела превозни средства - тролеите от Лозана, автобусите от Брюксел и новите електробуси и тролейбуси СОР. Тази типизация внася и визуална подреденост и идентичност на самия град, тъй като три от четирите модела са с фирмената ливрея от синьо и сиво/черно, а лозанските тролеи също са синьо-бели, макар и друг нюанс, което се приближава все пак до официалната ливрея. Мисля, че новите СОР-ове са всъщност първите чисто нови превозни средства, които са доставени за нуждите на общинския превозвач на Русе след 1990 г. Ползвах електробусите и тролейбусите СОР, които са климатизирани, с тапицирани седалки, приятен интериор, както и в лозанските тролеи, които са със захабен интериор, но все пак в добро състояние. Донякъде принос за цялото преживяване на пътника в интериора е вече липсата на постоянни кондуктори, което преди беше съпроводено с усвояване на първите седалки и оставяне с всевъзможни техни вещи, негласно показващи на пътника, че тук не може да се седне. Сега (всъщност в общинските превозни средства вече от година-две) пътниците влизат само от първа врата, тъй като билети се издават под формата на касова бележка от шофьора, а ползващите карта също я показват на шофьора. Там има някакви електронни четци, но не помня дали хората с карти ги валидираха там. Машинки с дисплей и четец има и при втора врата, но никой не ги ползваше.
 
Този път пристигнах в Русе с кола, но предните пъти съм пътувал с влак от София и съм пристигал около 22 часа на Централна гара. От около 20 години към този час пред гарата на практика не можеш да хванеш никакъв транспорт, но затова пък има чакащи таксита. Това положение не знам дали беше умишлено създадено, но със сигурност задоволяваше определено местно лоби. Парадоксално е, че на този транспортен възел (до гарата е и автогарата) и по ул. „Борисова“, която директно отвежда към центъра, дори и през деня имаше само една линия, мисля, че 11, обслужвана от Исузута. В същото време улицата е с контактна мрежа – подсказващ, че тя е планирана като натоварена артерия с интензивен пътникопоток – доколкото знам, логиката на поставяне на тролейбусна мрежа е на местата с по-голям такъв, и нужда от устойчиво по-интензивно движение. Въпреки тази даденост, наследена от преди, тя не се ползваше – в последните години мисля, че изобщо нямаше тролейбусна линия, минаваща по ул. „Борисова“. Сега, при новото положение се оказа, че явно това е отчетено като проблем и по ул. „Борисова“ се движи линия 12 – обслужвана смесено от лозански тролеи и брюкселски автобуси при това на сравнително малки интервали. Вечер по тази линия имаше курсове до малко преди 22 часа, което си е постижение в сравнение с преди, въпреки че отново не изчакват пристигането на вечерния влак от София. Тези вечерни курсове бяха с не повече от 1 човек вътре и нека по-запознатите да коментират в този случай коя логика е водеща – ако няма пътници, няма смисъл да има транспорт или ако доскоро хората не са разчитали на достатъчно удобен и късен транспорт, не са се научили още да го ползват, дори и когато вече го има? По отношение на транспорта от и до гарата – тук в голяма степен значение има и доколко жп транспортът се ползва за пътуване от и до Русе – напрактика с един влак това не са повече от пътниците на един междуградски автобус, 40-50 души – тъжна гледка, но реална.

Интересно е, че и друга линия се обслужваше смесено от СОР тролейбуси и СОР електробуси – №24. В случая на Русе номерацията на линиите е единна, така че за пътниците няма значение видът превозно средства, което прави всички превозни единици взаимно заменяеми по линии с тролейбусна мрежа.

Линия, с интересен маршрут, която за първи път използвах, е №30. Тя тръгва от хотел „Рига“, в началото на крайречния парк, докъдето по принцип има контактна мрежа още от края на 80-те, но тролейбусна линия там няма от поне 25 години. Линия 30 се обслужва от електробуси СОР и достига до един от двата големи жилищни комплекси „Чародейка“, но не по големите транзитни булеварди, а през други квартали и жилищни комплекси. Линията се оказа, че е с голям пътникопоток, тъй като още на първите спирки салонът се запълни. Очаквано основният контингент бяха пенсионери, които след реформите на транспорта, го ползват безплатно след издаване на пенсионерска карта. Моя близка от Русе ми каза, че след въвеждането на безплатно пътуване за пенсионерите се извили опашки на местата, където се издават тези карти срещу удостоверяване на пенсионна възраст – тоест има сериозен интерес, което може да промени културата и навика на придвижване за тази част от гражданите. Като цяло имаше доста линии, които в края на работния ден се пълнеха стабилно, с правостоящи. Може да се забележи и интерес към новите превозни средства от компании от деца и тийнейджъри, дори ми се стори, че някои се качваха и за самото возене.

Една нова линия, чиито маршрут много харесвам, е линия №23, която също се обслужва от електробуси СОР.  В централната част на града тя се движи еднопосочно по определени улици около местата за разходки и туристически обекти – пресича пешеходната улица „Александровска“, след това минава по панорамната крайречна улица, покрай хотел „Рига“, минава по улиците зад халите и отново по крайбрежната улица завива и свършва при колелото пред Дома на културата и входа на Младежкия парк. Доколкото съм я ползвал, в салона са пътували още двама-трима, но може би има перспектива в нейното запазване. Вероятно през учебната година натоварването на линиите е доста по-различно от това през лятото. В периода, в който бях там, тя работеше само в делник, като по обяд имаше пауза, докъм 15 часа. Интервалът на движение иначе беше около 30 минути.

Изобщо интервалите на линиите са все още значителни – може би най-малки – около 15 минути е по линия 2, която е може би най-натоварената (по нея някога се движеха и съчленените ЗиУ-та). Лично аз разчитах на приложение, за да преценявам кога да отида на спирката – особено предвид високите температури, които минаха 40 градуса. Много от спирките са оборудвани с електронни табла от един ред, през който преминават като лента предстоящите пристигания по часове и линии с крайните им дестинации. Това означава, че логиката на подреждане не са номерата или дестинациите, а най-скорошният час на преминаване на нещо, каквото и да е то. Това ми се струва, че не е много удобно. Иначе часовете общо взето се спазваха, може би понякога с 1-2 минута закъснение – то може и да е обяснимо, предвид, че на всяка спирка шофьорът трябва да продава билети. Вечер, обаче, при липса на пътници вътре и на спирките, шофьорите понякога дори не спираха и се движеха пред разписанието. Спиркознаците са стари и неподдържани – табела със стандартен брой празни квадратчета, в които да се залепят номерата на преминаващите линии. В някакъв момент явно е имало идеята всяка линия да има цвят – на картата с маршрутите на официалния сайт на Общински транспорт мисля, че още са така дадени – но тези обозначения по спиркознаците са така деградирали от слънце, валежи и температури, че последното, което се вижда е цветът. Навесите са сравнително нови, от стъкло, но не изглежда да се чистят стъклените им страни и покрив.

Като цяло, бих казал, че промените са за добро и се надявам, че развитието ще продължи в тази посока.
« Last Edit: 12.09.2024, 13:21:13 by difian »

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #1190 on: 14.09.2024, 22:28:45 »
Няколко коментара и от мен, свързани с коментара на @Balkanton.

Линия 30 е много удобна, отскоро работи и през неделя. Би било хубаво да и се удължи маршрута до транспортна болница. Има изграден джоб за спирка на булевард Придунавски който не се ползва. Квартала около католическата църква няма връзка с мрежата на градския транспорт.

Бих искал да видя 23-та линия в посока кв. Дружба също да минава по бул. Придунавски, вместо по бул. Цар Освободител.

Разписанията на линиите откакто бяха поети от общинският превозвач са силно орязани, 5 и 18 линия особено ми е много тежко. 12-та вече почти няма курсове по бул. България и бул. Тутракан което е много кофти за работещите там. Общината се грижи не за работещите, а за пенсионерите. Леко са подобрени вечерните разписания на градския транспорт.


Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #1191 on: 29.10.2024, 21:00:10 »
"Тролейбусно движение - Русе" - дописка, публ. във в. Отечествен фронт бр 12992/02.09.1988г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.