Author Topic: Русе - обща тема  (Read 236495 times)

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2195
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #220 on: 11.07.2011, 12:36:49 »
Точно Плевен- от Строгозия до незнам къде. Първият ред на табелата се чете.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2938
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #221 on: 11.07.2011, 14:00:05 »
Явно колегата Munnery се е объркал и по грешка е пуснал тази снимки в русенската тема.  ;)

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #222 on: 11.07.2011, 18:01:10 »
В Плевен е да, сниман на центъра. Движи се по 1 и 12 до ШЗО.

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #223 on: 11.07.2011, 20:01:42 »
Там окончателно ли нарязаха ЗиУ-тата ?

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 862
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #224 on: 13.07.2011, 01:28:36 »
Исузуту не е от Русе и си оправи настройките на фотоапарата - нямаме толкова червеникава Кента в ГТ.

Online Niksan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
  • https://gtruse.wixsite.com/gtruse
    • View Profile
    • https://gtruse.wixsite.com/gtruse
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #225 on: 14.07.2011, 16:07:25 »
Тея от ЕГГЕД като ги гледам скоро всички тролеи ще ги направят да са БЕЗ КОНДУКТОР!!! :annoyed: :annoyed: :annoyed:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15896
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #226 on: 14.07.2011, 16:24:21 »
Тея от ЕГГЕД като ги гледам скоро всички тролеи ще ги направят да са БЕЗ КОНДУКТОР!!! :annoyed: :annoyed: :annoyed:
Що се дразниш, за хората, които остават без работа, ли?

Offline Yankoff

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #227 on: 12.09.2011, 14:11:53 »
Здравейте. В сряда ще ходя до Русе за няколко дни във и имам въпроси относно маршрутната мрежа.
Първо искам да попитам кой тролей или автобус ходи от Гарата до бул. Тутракан (освен номер 25-ти)? И като излеза от автогарата как най-лесно да стигна до спирката, която тръгва в тази посока?
И последно искам да ви запитам билета от кондуктор в тролея ли се купува или от пункт на спирката? И трябва ли като се кача в тролея да го перфорирам на машинките?

Много ще съм ви благодарен ако отговорите, защото изобщо нямам ориентация в града, а приятелят ми няма възможност да ме посрещне от гарата и ми е дал само адреса.

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #228 on: 12.09.2011, 15:20:04 »
Здравейте. В сряда ще ходя до Русе за няколко дни във и имам въпроси относно маршрутната мрежа.
Първо искам да попитам кой тролей или автобус ходи от Гарата до бул. Тутракан (освен номер 25-ти)? И като излеза от автогарата как най-лесно да стигна до спирката, която тръгва в тази посока?
И последно искам да ви запитам билета от кондуктор в тролея ли се купува или от пункт на спирката? И трябва ли като се кача в тролея да го перфорирам на машинките?

Много ще съм ви благодарен ако отговорите, защото изобщо нямам ориентация в града, а приятелят ми няма възможност да ме посрещне от гарата и ми е дал само адреса.


До бул.Тутракан от гарата Т25(до Захарен завод), А11(до Дунав мост), А32(до Захарен завод). Спирката, от която можеш да се качиш се намира в началото на улица Николаевска - като излезеш от централния изход на автогарата пресичаш булеварда и тръгваш наляво до първата пресечка - спирката се вижда.
Няма нужда да търсиш откъде да си купуваш билет. Ако хванеш Т25 - шофьора продава, а в А11 и А32 вътре има кондуктор, който продава билети. Спокойно няма как да те глобят :):):)!

Билетите са по левче.
 
« Last Edit: 12.09.2011, 15:23:54 by platon »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1352
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 862
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #230 on: 10.10.2011, 18:55:39 »
Към момента има авария на сп.Белведере като има скъсана КМ и около 9-10м. проводник на земята. ЕГГЕД пак се справят "перфектно" въпреки разполагането с тролеи имащи алтернативен източнис на енергия за задвижване. От FBW-тата имащи бензинов двигател без щеки се движеха само 3 бр.(2, 25 и 24 линия), а 2-та Неоплана в движение бяха по Т2 и Т27, Мерцедеса шеташе по 24. Изброеното до тук е що годе добре, обаче най-голямата глупост бе пускането на микробусите им Ирисбус по общи линии 13/21 и 27/29, а по Т9 шетаха два Меркавима. Кой ги би по главата да продават Меркавимите(това се преглътва), но пък да не си поддържат ПС които могат и без ток - това вече е недопустимо. Задръстването което бяха направили тролеите е най-голямото което съм виждал за 20г. в Русе.

Offline nokia2010

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • Yahoo Instant Messenger - nationalvs43
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #231 on: 16.10.2011, 03:01:07 »
What happened with this 3 or 4 "F.B.W." trolleybuses manufactured in the '50's?
http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=273.0;attach=10951;image
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/trolleybus/Ruse/FBW/IMG_0092_Ruse_27_05_04.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/trolleybus/Ruse/FBW/ruse-05.jpg
Does any one of them still extists? From what city they where bought? Does any one have any tehcnical datas about them?
Same question about the articulated more round shaped ones:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/trolleybus/Ruse/FBW/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/trolleybus/Ruse/Berna/pix.html

Sorry to ask in English, but is the only forgein language that I know (besides my native Romanian).
I love pre 1970 Swiss buses, trolleybuses and trams!

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #232 on: 12.11.2011, 11:23:33 »
Ето и една интересна фотография от Русе, на Чавдар М80:
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displayimage.php?album=593&pos=6
« Last Edit: 12.11.2011, 11:36:23 by ku4eto »
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #233 on: 13.11.2011, 01:29:11 »
Ето и една интересна фотография от Русе, на Чавдар М80:
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displayimage.php?album=593&pos=6
Човекът, пристигайки в България, е щракнал "мартенската" на колелото на Дунавмост.
Единствено в Русе линиите до околните села никога не са влизали в градската маршрутна схема и не са имали номера. Макар че тези до по-близките и големи села (Мартен, Щръклево, Пиргово) бяха със същия подвижен състав като градските си братя, пък и помагаха в транспортната задача. Мартенската линия не вървеше до селската автогара "Изток" по най-краткия път, а избикаляше през Братя Миладинови и Тулча. Сутрин и привечер правеше работнически курсове - от Братя Миладинови - Пантеона - Западна промишлена зона.
Разделение имаше и в старите трицифрени инвентарни номера: 1** (а след изчепването им и  4**) бяха по градски номерни линии, 2** - по селски с автобуси градски тип, 3** - по селски и междуградски с автобуси туристически тип.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #234 on: 16.05.2012, 14:35:13 »
Да посъбудим темата с обширна статия от Строителство инфо:

http://m.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1799745

Проект за 29 млн. лв. спасява Русе от транспортните "клопки"
Развитието на града при местоположението на централната жп гара и бул. "България"
от 02.04.2012, Автор: Милена ВАСИЛЕВА

Работата ни по проекта започна с анализ на състоянието на обществения градски транспорт в града и приоритетите на общината в областта на транспорта и развитието на транспортната система, каза Розалина  Козлева, управител на "Инфрапроект консулт", консултант по проекта.
След това идентифицирахме основните проблеми и обсъдихме с общината възможностите за тяхното решаване. Проектът се състои от 8 компонента, стойността му е 29 млн. лева с ДДС и ще бъде изпълнен за 3 години.

Целта е устойчиво развитие на градския транспорт в града
Така са определени основните компоненти на проекта. Това, което консултантите подготвят, е базисен етап на градския транспорт. Неговата основна особеност е той да може да бъде надграждан, т.е. да има развитие и еврофинансиране през следващия програмен период, а също и подкрепа чрез други финансови източници. Целта е проектът да постави основа за развитие на транспортната система в различни направления и да се постигне оптимизация и ефективност на транспортната система.
В Русе има множество автобусни линии. Гръбнакът са автобусите и тролейбусите. Според консултантите в централната градска част основен трябва да е тролейбусният транспорт като екологично чист. На тази база един от

осемте компонента
е за рехабилитация на тролейбусната инфраструктура (7). Оказва се, че в Русе има много линии на градския транспорт, няколко оператора, а няма достатъчно пътници, които да осигурят рентабилност на сектора, т.е. няма ефективност. От своя страна пътниците нямат стимул да ползват 2-3 линии на градския транспорт, защото трябва да ползват 2-3 билетчета. Така се стига до следващия компонент - единна електронна система за таксуване (1), която позволява с един билет или с едно плащане за пътуване да се ползват няколко линии и няколко транспортни оператора. Електронната система за таксуване дава информация как да да се оптимизира транспортната система, защото дава данни на коя спирка колко пътници са се качили, да се предложи стимулираща система за таксуване. Например в събота и неделя – по-ниски цени, извън пикови часове - намалени цени, т.е. предлага се модерна система за оптимизиране на цените.
Особеност на Русе е спецификата на пътните артерии, които до голяма степен поставят града сега в клопка. Основната пътна артерия, използвана от градския транспорт, е бул. "Цар Освободител", по който минава над 80% от общия пътникопоток. Улесняването на достъпа на обществен градски транспорт по бул. "Цар Освободител" (3) става и основен компонент в проекта с индикативен бюджет от 10.4 млн. лв. с ДДС. Необходимо е да се подобри пропускателната способност на булеварда, да се обособят бус ленти за градския транспорт по него, да се подобри капацитетът и регулира трафикът чрез регулиране на светофарните уредби между отделните кръстовища. Така за булеварда, който има достатъчен габарит, консултантите са предвидили:
- места за паркиращи автомобили, които да не пречат на останалото движение
- в отделни отсечки има бус лента, за да се ускори градският транспорт
- оптимизиране режима на работата на светофарните уредби на кръстовищата по протежението на булеварда с цел постигане на зелена вълна.
В обхвата на същия компонент влиза и едно от местата, където се осъществява основното прекачване на пътниците, представляващо голямо кръгово движение, което се нуждае от редизайн, за да стане удобно за прекачване и да осигури път за пешеходците. Предложеното решение е доизграждането на пешеходен подлез под кръговото.
Другият компонент е система за управление и контрол на трафика (2). Той е свързан с монтиране на специални GPS системи в превозните средства, които дават възможност да се контролира дали се спазва разписанието от превозните средства, дава информация за скоростта. Ще бъдат монтирани камери за видеонаблюдение на 15 основни кръстовища и електронни табла за разписанието на съответните превозни средства на 50 от най-натоварените спирки на градския транспорт.
През центъра на Русе минава жп линията от София за Букурещ. Това е другата бариера за развитието на града, която показва, че от гледна точка на транспортната комуникация Русе не е добре изграден. Зад жп линията остава цял квартал, който има много лоша достъпност от центъра. Затова консултантите предлагат нов компонент - изграждане на подлез за градски транспорт, автомобили, пешеходци и велосипедисти (4). Ако досега хората нерегламентирано прескачат жп линията с риск да предизвикат злополука, сега те, велосипедите, автобусите и останалият трафик ще могат да преминат през бъдещия подлез.
Сред споменатите бариери е бул. "България", който е част от републиканската пътна мрежа и отцепва кварталите, намиращи се зад булеварда, от другата част на града. За свързването на двете части има подлези и надлез над жп линията, които са в близост до спирки на градския транспорт и се нуждаят от рехабилитация. По тези причини подобряване достъпа до спирките на обществения градски транспорт и безопасността за пешеходци и велосипедисти на бул. "България" (8), включващо рехабилитацията на три подлеза и един надлез, е поредният компонент от проекта.
С цел улесняване достъпността на живущите в кв. "Чародейка" до обществен градски транспорт (5) чрез подобряване състоянието на уличната мрежа за преминаване на превозните средства на градския транспорт в квартала, подобряване организацията на движение в комплекса, изграждане на нови спирки и ОГТ. Ще бъде рехабилитирана една улица и изграден нов уличен участък и нови спирки, по които ще се движи обществен транспорт и ще обслужва южната част на квартала. Тъй като тези дейности като разходи не отговарят на изискванията за допустимост за финансиране по ОПРР, те ще се финансират от общината. Със средства на ОПРР ще бъде финансирано само реконструирането на четири кръстовища в кв. "Чародейка", също част от проектния компонент.
Шестият компонент са велоалеите (6). Ще бъде разработен генерален план за велоалеите в целия град, като може да започне обособяването на около 14 км от тях. През следващия програмен период компонентът ще бъде надграден. Същото се отнася и за системата за управление и контрол на трафика, както и за тролейбусния компонент – в Русе тролейбусите са на около 22 години и се нуждаят от подмяна. Но за да има ефект, следва да бъдат подменени поне 10 тролея, което би изчерпило бюджета на проекта сега, затова и тази част се оставя за следващия програмен период, като големите градове се надяват на по-голямо от досегашното финансиране, а се подменя тролебусната инфраструктура.

Депото за тролейбуси
е болен за общината въпрос. Тролейбусното депо е собственост на "Русе-Общински автотранспорт" ЕООД - дружество в несъстоятелност с едноличен собственика на капитала община Русе. Депото е включено в масата по несъстоятелността на дружеството и към настоящия момент са обявени 7 публични продажби, но поради липса на инвеститорски интерес все още собствеността върху него не е прехвърлена. Към настоящия момент депото се ползва под наем от оператора "Еггед Русе" ЕАД, който е смесено дружество, създадено между израелската "Еггед" и община Русе. Ако депото беше собственост на общината, би могло да е обект на проекта за интегрирания градски транспорт. Ако се уреди собствеността на депото, това би могъл да бъде обект за интервенция в следващия програмен период.

Проектът за интегрирана система за градски транспорт на град Русе е насочен към модернизация и развитие на устойчив градски транспорт. С него община Русе ще кандидатства за финансиране със средства на Европейския фонд за регионално развитие по Оперативна програма "Регионално развитие", приоритетна ос 1.5."Системи за устойчив градски транспорт". Стойността на проекта е 29 млн.лв. с ДДС и се състои от осем взаимосвързани и взаимодопълващи се компонента. На този етап се отразяват забележките от страна на Управляващия орган на ОПРР по отношение на изготвяния пакет документи от страна наконсултанта.

Компоненти на проекта
 • Електронна система за таксуване
 • Система за контрол и управление на трафика
 • Улесняване на достъпа на обществения градски транспорт по бул. "Цар Освободител"
 • Изграждане на подлез за свързване на кв. Родина с центъра
 • Подобряване достъпността до обществения градски транспорт в кв. Чародейка
 • Изграждане на велоалеи
 • Рехабилитация на тролейбусната инфраструктура
 • Подобряване достъпа до спирките на ОГТ и безопасността за пешеходци и велосипедисти на бул. България

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 862
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #235 on: 16.05.2012, 17:01:29 »
Тези неща се говорят и пишат по медиите от 5-10 години и нищо(сега ще видим дали ще стане нещо). Пътникопотока в ГТ на Русе е драстично намалял(в час пик Т27 и Т29 вървят полупразни), а в Исузу-тата на Шанс е вече и широко. Геокомерс внесоха 4-5 мидита(естествено на 20+ години), едно градско бусче Мерцедес и един дърт Отойл(пушещ като за последно) и с тях си изпълняват линиите. Само 2А се изпълнява от голям градски автобус и то доста рядко. Няма къде и без незаконите таксита - още на гарите(авто и жп) предлагат да те закарат до всяка точка на града в рамките на 2-5лв. За ГТ в Русе и по зле ще става, както се чува за 1.10лв. билет от 1-ви юни за автобусите и 1.20лв.  за всички ПС в ГТ от 1-ви септември. Неслучайно за 2 седмици бяха начертани велоалеи колкото за 2 години.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #236 on: 16.05.2012, 19:00:01 »
Ти си си в Русе и с основание се дразниш от разминаването на думи с дела. Естествено, това навсякъде е така - по света и у нас, особено по нашите географски дължини.
Аз ходя в града от дъжд на вятър. За последно бях преди няколко дни. Направи ми впечатление облагородяване на бивши черни петна от града: Районът между бул.Липник и жк Родина (бившия ДМЗ Георги Димитров) е завладян от големи вериги. Сигурно там се визира въпросният подлез под жп линията за пешеходци, велосипедисти, коли. Няма я и част от казармата при болницата. За съжаление молът е доста ненаселен, но визията на ул.Независимост е далеч по-добра отпреди.
Недобро впечатление ми направи продължението на подлеза на гарата. Замисълът е чудесен, но да бяха сложили някакво осветление и охрана, като се има предвид етническата принадлежност на голяма част от ползващите го.
За строеж на второ околовръстно шосе го чувам от ученическите ми години, демек - от 70-те на миналия век. Мисля обаче, че бул.България има едно единствено конфликтно място - между Охлюва и над гарата, в останалите части шумозащитни прегради биха вършили чудесна работа. Както и на жп линията.
Имаш ли представа, къде правят велоалеи? Видях в Парка на младежта - то практически няма много работа по обособяване на велоалея от жк Локомотив през парка и Александровска чак до бившия магазин "Русе" и пристанището.

И още нещо - в Русе има любопитен обект, който нарежда града до градове с важни наклонени сгради като Пиза и Болоня: наклоненият вход на панелния блок "Калофер" - левият му вход се е устремил застрашително към уличката и само чака поредното Вранчанско земетресение:
« Last Edit: 16.05.2012, 19:12:30 by blagun »

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 862
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Re: Русе - обща тема
« Reply #237 on: 17.05.2012, 16:38:42 »
@blagun, ето малко новини за велоалеите: http://www.ruseinfo.net/news_98638.html  http://www.ruseinfo.net/news_96055.html   http://www.ruseinfo.net/news_95867.html       Имаше и статия във в.Утро, в която се казваше, че до края на юни ще бъде обособена велоалея от кея до КТМ. 

Offline wesku

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #238 on: 18.05.2012, 01:36:32 »
Здравейте русенци :) от дете не съм посещавал градът ви, но сега по баловете ще ми се наложи да отскоча до Русе и искам да отида до транспортният музей.
Искам да видя последната останала мотриса серия 18* :) но незнам с какво се ходи до там, и понеже ще съм пил а и да не съм, пак ще искам да ви използвам градският транспорт кажете с какво може да се стигне до там, по възможност тролей :) благодарен съм ви! :)
Шкода 9тр, ДАК-Чавдар 317етр, Шкода 14тр, Шкода 15тр, ?. :)
Икарус - машината на времето !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Русе - обща тема
« Reply #239 on: 18.05.2012, 02:13:55 »
Здравейте русенци :) от дете не съм посещавал градът ви, но сега по баловете ще ми се наложи да отскоча до Русе и искам да отида до транспортният музей.
Искам да видя последната останала мотриса серия 18* :) но незнам с какво се ходи до там, и понеже ще съм пил а и да не съм, пак ще искам да ви използвам градският транспорт кажете с какво може да се стигне до там, по възможност тролей :) благодарен съм ви! :)
А откъде ще тръгнеш, за да отидеш до мезуя?
Транспортният музей се намира на брега на Дунава, недалеч от болницата. Най-добре е да си направиш разходка по Дунава, не е кой знае колко разстоянието от хотел Рига до музея.
За тролеи - можеш да вземеш ТБ27 или 29 до спирка "Св.Наум" (ще видиш парк и новострояща се черква точно до спирката). Оттам питаш, къде е болницата, минаваш покрай Альоша (паметник на Червената армия), един мол и като излезеш на крайдунавската улица, завиваш надясно и стигаш до локомотивите.