Аз лично не бях чувал за плавателния канал до Борисовата, но той няма нищо общо с метрото (а заема 1/3 от статията).
Като не си чувал, все още има шанс да видиш неговите последни метри, останали незарити - в парка "Мир и дружба" зад ТУ, от бул. Осми декември успоредно на Росарио (вижда се на Гугъл Земя с форма на затваряща скоба). Само дестинацията е спорна. Според писателя Георги Марков, участник в безсмисления труд, каналът е трябвало да бъде от Панчарево до Павлово.
Смисълът на статията е, че властите бяха много бързи при строежа на бомбастични строежи и много мудни - при далеч по-полезни работи. Но какво има да се чудим - нима идиотският дворец на Чаушеску не е подобна история? В този смисъл строежът на НДК е провал, доколкото балканското първенство отдавна ни е отнето от Белград и Букурещ. Съвсем ми е пресен и друг пример на балканска фанфаронщина: съвсем естествено по Титово време най-високата сграда в цяла Югославия е техният партиен дом. Както знаем, след дълга кървава война през 1995 се образува странното формирование Босна и Херцеговина. И какво си мислите, че е приоритет на Сараевската община - възстановяване от войната ли, метро, магистрала? Нееее, първият им замисъл е да построят по-висока от Белградската сграда. Сърбите също не дремят и замислят още по-висока сграда в Белград.