Author Topic: Архив МД-1  (Read 254497 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1900 on: 17.04.2009, 21:41:58 »
 :D Хм, аз при островния перон съм го улучил, но пък съвсем изключих, че сега всичко ще бъде със странични перони.
Все не мога да свикна.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1901 on: 17.04.2009, 21:57:14 »
Достатъчно е веднъж да се мине по трасето, за да се запомни от коя страна са пероните, както на Обеля си личи кои са за сефте и тръгват на Сливница да слизат от към стената. Бързо ще свикнат всички, а тези, които не знаят ще се ориентират по хората...

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1902 on: 18.04.2009, 11:25:02 »
Достатъчно е веднъж да се мине по трасето, за да се запомни от коя страна са пероните, както на Обеля си личи кои са за сефте и тръгват на Сливница да слизат от към стената. Бързо ще свикнат всички, а тези, които не знаят ще се ориентират по хората...
Достатъчно е да добавят към оповестяването на спирките: Слизане отляво или отдясно. Нищо особено не е.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1903 on: 18.04.2009, 11:36:37 »
Добре, тоя спор вече сме го водили много пъти и всички отбелязаха, че не може да се смята гласовата уредба за лесен ориентир, защото понятията "отляво" и "отдясно" важат за хората, според тяхната собствена перспектива. Това, което наистина може да се направи, ако е толкова сложно да се забелязват тези, които вече са пътували, е светлинни указатели, напречно на остта на салона, които да светват откъм страната на перона със знак за изход, като човече, слизащо от вагона и нещо подобно, но гласовата сигнализация според мен не е удачна.
Смяната на страната на слизане се случва два пъти за цялото трасе - на Обеля-Сливница и на Университета-Юнак...
Синьото са островни перони, червеното - странични...
« Last Edit: 18.04.2009, 11:48:55 by boleroto »

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1904 on: 18.04.2009, 12:22:34 »
Добре, тоя спор вече сме го водили много пъти и всички отбелязаха, че не може да се смята гласовата уредба за лесен ориентир, защото понятията "отляво" и "отдясно" важат за хората, според тяхната собствена перспектива. Това, което наистина може да се направи, ако е толкова сложно да се забелязват тези, които вече са пътували, е светлинни указатели, напречно на остта на салона, които да светват откъм страната на перона със знак за изход, като човече, слизащо от вагона и нещо подобно, но гласовата сигнализация според мен не е удачна.

Да, ние все сме по-умни от другите (Австриици или Немци). Напълно нормално е да е с гласово осведомяване, естествено значи примерно отляво по посока на движението. Трябва да си мноо зле за да не можеш да се усетиш. Пък и при такава "огромна" метро мрежа в София ще се научат за 5-6 возения! 
И твоята идея не е лоша принципно!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1905 on: 18.04.2009, 12:43:38 »
Темата толкова пъти е дъвкана, че не е истина! Все пак линията ще обслужва общо 14 станции и е напълно достатъчно 1 или 2 пъти да минеш по трасето, за да запониш от коя страна спира влака. И както казах това са 14 станции, а не 140 и да не можеш да запомниш нищо. В Истанбул където станциите им бяха смесица от странични и централни перони не е имало никакви звукови или светлинни сигнали от къде се отварят вратите, защото хората са всикнали. Да не преиграваме толкова, че ще голям проблем от къде ще се отварят вратите и как ще разберът хората.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1906 on: 19.04.2009, 12:53:31 »
Темата толкова пъти е дъвкана, че не е истина! Все пак линията ще обслужва общо 14 станции и е напълно достатъчно 1 или 2 пъти да минеш по трасето, за да запониш от коя страна спира влака. И както казах това са 14 станции, а не 140 и да не можеш да запомниш нищо. В Истанбул където станциите им бяха смесица от странични и централни перони не е имало никакви звукови или светлинни сигнали от къде се отварят вратите, защото хората са всикнали. Да не преиграваме толкова, че ще голям проблем от къде ще се отварят вратите и как ще разберът хората.

И в Рим мрежата е доста малка, но съобщават от коя страна е перонът.

stanislav_mitrev

  • Guest
Re: Архив МД-1
« Reply #1907 on: 19.04.2009, 15:49:49 »
напълно излишно е това нещо. Ако сте малко по-наблюдателни ще видите, че на метросхемата на СКИФ-овете  има премигващи светлинки. ТАМ, КЪДЕТО ТЕ МИГАТ В ПОСОКА ОТ ЛЯВО НА ДЯСНО ТАЗИ ВРАТА ЩЕ СЕ ОТВОРИ.

Offline jordan

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1908 on: 19.04.2009, 16:16:09 »
напълно излишно е това нещо. Ако сте малко по-наблюдателни ще видите, че на метросхемата на СКИФ-овете  има премигващи светлинки. ТАМ, КЪДЕТО ТЕ МИГАТ В ПОСОКА ОТ ЛЯВО НА ДЯСНО ТАЗИ ВРАТА ЩЕ СЕ ОТВОРИ.
Да се казва коя врата ще се отвори е наистина излишно а на СКИФ диодната индикация показва посоката на движение на влака !!! Някой наистина трябва да е по-наблюдателен ;)

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1909 on: 19.04.2009, 20:50:09 »
     Както споменавате какви сигнализации ще са най-сполучливи при излизане от влака към перона, то всичките са добри, но да не забравяме, че в метрото мнозина могат да не чуят навреме, да не се усетят и т.н. А и да не забравяме, че със сигурност в софийското метро ще има и чужденци туристи - за тях какво да кажем. Просто тук трябва да имаш и "усет", сиреч като чуеш кои врати се отварят- левите или десните и натам се насочваш.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1910 on: 19.04.2009, 21:00:10 »
Пък и говориме за метро. При метрото вратите от ляво са срещу вратите от дясно. а ширината на метровлаковете не е с размери на Зала 1, та да се чудиме как някой ще стигне до изхода все пак...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1911 on: 19.04.2009, 21:09:53 »
Не, най-лесно е да се обясни, че факторът "стадо уфси" в този случай е много полезно - като чуеш, че следващата е станция, на която искаш да слизаш, гледаш хората към кои врати се скупчват и на принципа барабар Петко с мъжете... какво толкова сложно има...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1912 on: 19.04.2009, 21:17:21 »
Голям проблем го направихте с тези врати от къде ще се отварят и т.н. При навлизането на влако в станцията се вижда от къде е перона и няколко пъти возене е достатъчно да разбереш от къде трябва да излезеш. Дори и чужденци да са , както и гости на столицата за тях няма да има проблем, защото те ще са с повишено внимание. А и растоянието от едната до другата врата не е 100 м. че да не може да реагираш.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1913 on: 19.04.2009, 22:48:55 »
Тук не става дума  "да правим проблем от това", въпросът е по-скоро в създаване на удобство за пътника. При това, преди всичко за гостите на София.
Говорим за създаване гостоприемна среда, в която всеки се чувства удобно, а се дразним от такива дреболии да има, или да няма някакъв вид оповестяване от коя страна е перона?
Същото се отнася и за изписването на английски на станциите по указателните табели.
По подобни дреболии туристите съдят до колко се чувстват уютно в нашата столица.
"Стадната организация" на която сме научени помага, но не ни прави по-цивилизовани. ;)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1914 on: 19.04.2009, 22:58:07 »
Ако ще става въпрос за уют и гостоприемство, а най-вече за удобство щяха да направят всички станции с островен перон и в много редки случай, както е в Москва да са странични перони. След като е започнато по един начин, така трябва и да е за напред. Ето да речем в Русия са приети станции с островен перон, в Париж, Мадрид и др. градове са странични перони. След като първият ни участък е само с централни перони трябваше и останалите да са със странични. Но това е друга тема. Ако аз пътувам в посока Младост с гръб и човек е застанал срещу мен с лице и се каже вратите се отварят от ляво възниква въпроса кое ляво - негово или мое. Този вариант е малко двустранен. Светещи индикатори пак няма да свършат работа. За това не е необходимо пак казвам да се съобщава от къде ще се отварят вратите. Нима в Париж се казва? Или във Виена, Истанбул и т.н. А принципа следваи другия е добър, но .... Както казах при навлизане на влака в станцията се вижда къде е перона и се знае от къде да се слезе.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1915 on: 19.04.2009, 23:10:19 »
Мисля, че достатъчно търкахме клавиатури за перони вляво и перони вдясно. За да не се раздува прекалено темата, след няколко дни тези постинги ще бъдат "пенсионирани" в архива на МД1.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1916 on: 27.04.2009, 18:16:36 »
Е, тя станцията си е готова... последния път като надникнах вече оформяха касите и платената зона и оформяха заторените изходи на подлеза...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1917 on: 12.05.2009, 19:32:29 »
... помпозното пространство около пилона на СССР...

Не е по темата, но и без това с лудницата на пространството покрай строителството на станцията, да бяха демонтирали и паметника - нито е красив, нито му е мястото там, нито има повод да се величае съветската армия.
« Last Edit: 12.05.2009, 19:42:29 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Архив МД-1
« Reply #1918 on: 12.05.2009, 19:39:13 »
... помпозното пространство около пилона на СССР...

Не е по темата, но и без това с лудницата на пространството покрай строителството на станцията, да бяха демонтирали и паметника - нито е красив, нито му е мястото там, нито има повод да се величае съветстаката армия.
+1, Ако може и паметника до НДК да бъде демонтиран ще е супер...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Архив МД-1
« Reply #1919 on: 12.05.2009, 20:18:37 »
Апрпро: защо да не е направила нищо, в центъра на Берлин (западно от стената) има също паметник на Червената армия и не смятат да го разкарват

Ами какво е направила!? Освободила ни от фашизма, но донесла социализма - това за паметник ли е?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...