Author Topic: Трамвайна KKM  (Read 19563 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Трамвайна KKM
« on: 24.08.2006, 21:41:45 »
София остава без трамваи заради кражби на кабели
Борисов подозира договорка между ромските лидери и държавата в търговията със скрап
[ 2006-08-24 ] Екип на "Новинар"
 
Работници от ремонтно-възстановителната група към предприятие "Столичен Електротранспорт" ЕАД опъват нов кабел в участъка между ул. "Момина чешма" и Гара Искър. На 23 август между 0 часа и 30 минути и 4 часа и 30 минути крадци изтръгват жилото на два от трите кабела, които захранват контактната мрежа на трамвайната линия. Снимка Люлин СТАМЕНОВ 
   Трамваите в София може да спрат заради непрекъснати кражби на кабели, алармираха от "Столичен електротранспорт" ЕАД. При четири набега на крадци тази седмица са изтръгнати половин километър жици само в района от улица "Момина чешма" до Гара Искър в София, съобщи инж. Кръстю Русев, зам.-директор на дружеството. Кабелът захранва контактната мрежа на трамвай 22. Въпреки че в шахтите има датчици, крадците неутрализират охранителната система и изтръгват кабелите.
    Вчера за пореден път ремонтната бригада на електротранспортното поделение възстанови откраднатия кабел. Видяхме двама от крадците цигани тази сутрин да пият кафе отсреща, казали полицаи на работниците. Те няколко пъти залавяли бандитите, но винаги ги пускали и униформените нямали стимул да ги задържат.
    Повече от 150 км меден кабел е откраднат само от столичния електротранспорт, след като държавата прехвърли търговията със скрап на частни фирми и изпусна контрола върху изкупуването на металните вторични суровини на дребно. Миналата седмица Българската търговско-промишлена палата поиска правителството и Министерството на икономиката и енергетиката да променят режима на търговията със скрап.
    Националната електрическа компания, Електроразпределенията, БТК, ВиК, Българските железници и компанията "Железопътна инфраструктура" непрекъснато алармират за милиони левове загуби от кражби на кабели, релси, железни скрепления на жп пътя, части от влакове, на електросъоръжения, но Министерството на икономиката, което регулира търговията със скрап, и правителството остават глухи.
    Наскоро министърът на транспорта Петър Мутафчиев изнесе пред кабинета страшни данни за състоянието на жп пътя. През миналата година средствата, които са отпуснати от бюджета на държавата за осигурителни инсталации са по-малко от парите, които Железопътната инфраструктура е дала за възстановяване на щетите от кражби.
    Не можем да мръднем крачка напред, само възстановяваме това, което ни крадат, подаваме материал, който отново се краде, обясняват от компанията. В различни участъци на жп мрежата в страната многократно крадат скрепленията на релсите. Когато болтовете и гайките, които свързват релсата към траверсата, ги няма, релсата става подвижна и влакът може да изпадне. "Това е все едно да сложиш бомба - може да гръмне бомбата, може и да не гръмне. Може да мине влакът по подвижната релса, а може и да стане страшна катастрофа с много жертви", коментират в БДЖ.
    НЕК поиска кражбата на кабели да се приравни към тероризъм, защото оставя цели квартали и селища без ток и може да предизвика човешки жертви.
    Според кмета на София Бойко Борисов трябва да се премахне анонимността при изкупуването на метали. Той обясни, че ако в пунктовете, където се предава старото желязо, се изискват лични карти, проблемът ще се реши. "Така, ако Бай Мангал няма да има къде да носи скрапа, той няма да го краде", обясни кметът. Той допълни, че ако няма поети ангажименти към ромските лидери и организираните престъпни групи, няма и причина парламентът да не приеме подобна законова промяна.
    През март тази година Борисов се обяви против дейността на пунктовете за изкупуване на черни и цветни метали. Още като главен секретар на МВР пък той настояваше тези центрове да се затворят, защото дейността им провокира към кражби.
« Last Edit: 21.07.2018, 18:29:59 by blagun »
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #1 on: 24.08.2006, 22:11:27 »
И как образованите мангали успяват да неутрализират датчиците?

Поредното гръмко заглавие, щели да спират трамваите... Иначе това за контрола над пунктовете е крайно наложително, виждал съм как циганин връща за вторични суровини табела от регистрационен номер на кола без никакъв проблем, но за съжаление този бизнес се води от най-големите мутри, които пък от своя страна дават парите на "управляващия елит" и кръгът се затваря. И отново Бойко Борисов е сам срещу всички, за да си остане крайно симпатичен на електората.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #2 on: 25.08.2006, 00:03:15 »
Те интересно как от близките блокове в Дружба 1 не са ги забелязали, има един блок, дето е на няма и 10 метра...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #3 on: 25.08.2006, 08:05:06 »
А има участъци където няма блокове.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6161
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #4 on: 25.08.2006, 08:56:09 »
Quote from: ozzy
Те интересно как от близките блокове в Дружба 1 не са ги забелязали, има един блок, дето е на няма и 10 метра...
И на мене ми е интересно как така никой не е забелязал. Все пак за да деактивираш алармата, да отрежеш кабела...доста ще привлечеш внимание.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4267
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #5 on: 25.08.2006, 11:11:22 »
Може циганите да си живеят точно в тези блокове и да бъдат прикривани

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: KKM
« Reply #6 on: 25.08.2006, 11:26:45 »
То полицията си казва че ги знае кои са но не могат да направят нищо, какво остава за гражданите посред нощ.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #7 on: 25.08.2006, 12:09:46 »
Ако полицията желае да направи нещо, ще направи.
А за живущите наоколо- никой не смее да каже "гък", какво се чудите толкова.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #8 on: 26.08.2006, 01:56:10 »
Quote from: conecto
Ако полицията желае да направи нещо, ще направи.
А за живущите наоколо- никой не смее да каже "гък", какво се чудите толкова.
Еми това са овце българите -  абсолютна липса на самосъзнание и гражданско общество. То затова ще продължава да е така у нас!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5250
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #9 on: 21.04.2011, 10:57:21 »
Двойната КМ при трамвайте няма нищо общо с токоснемането - дори единия проводник не е КМ.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4968
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: KKM
« Reply #10 on: 21.04.2011, 11:42:36 »
Погледни при тез мрежи дали няма нещо особено око тях? Някоя голяма червена лампа? Тогава следва да ти се изясни защо е втория проводник.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #11 on: 22.08.2011, 19:07:06 »
Това сериозно ме съмнява да е двойно - пресичане + смяна на посоката, защото не виждам никъде радиоуправление. Това е възможно само така и не е възможно чрез смяна от подаване на тяга или не (механичен вариант). Ето как трябва да изглежда такова нещо:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #12 on: 22.08.2011, 20:25:03 »
Не е вярно. Пред стрелката си има контактори и от двете направления. Отваря се само електрически.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #13 on: 22.08.2011, 21:52:15 »
И аз забелязах това, но забелязах че са разположени на различни жици. Тоест - ще се изразя по-просто: на едната е на фазата, а на другата е на нулата. Това ме кара да си мисля, че нещо не е както трябва. Още повече, че дизайнът не е доизкусурен, защото не виждам дъгите от схемата на западния модел, която съм постнал. Да не говорим какъв сложен механизъм ще трябва да има самото устройство което насочва плъзгача. Едно устройство трябва едновременно успешно да събира в себе си две направления и да насочва в други две.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #14 on: 23.09.2011, 20:20:32 »
От поне седмица са сменени трамвайните изолатори на кръстовището на В. Левски и Дондуков с нов тип.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #15 on: 30.09.2011, 13:30:30 »
Не съм сигурен, дали точно тук трябва да пиша за това, което видях днес, но по-добре тук, отколкото никъде. Ако има тема за точно такъв тип инциденти, моля да преместите поста

Днес над контактната мрежа на трамваите по Джеймс Баучър (точно на кръстовището с Милин камък) прекарваха кабел за интернет или кабелна телевизия (не видях точно фирмата). На няколко пъти служителите на въпросната фирма оставяха цялата тежест на кабелите да виси на контактната мрежа. В същото време 2024 (в посока Кръста) чакаше чинно около 5 минути за да може пишман майсторите да си опънат кабела. Редно ли е такова прекарване на кабел, или не? И по-важното - безопасно ли е за КМ и за трамваите съответно?

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #16 on: 30.09.2011, 13:37:06 »
По закон не е редно.

Но в България ситуацията с кабелните оператори е много неприятна. Законът ги задължава да прекарват комуникациите си подземно, но им забранява да копаят канали. Единственото предприятие, което има това право е БТК. Съответно само то притежава канали и ги отдава под наем на монополистки цени... За това операторите предпочитат да плащат глоби пред това да плащат наеми на БТК.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #17 on: 30.09.2011, 13:42:32 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V и интернетския кабел е добре изолиран и захванат от двете страни над мрежата не би трябвало да има проблем. Друг е въпросът колко си наред с акъла като се връзваш на интернет компания, която разчита на въздушки.  :crazy:
Скоро бях на покрива на блока в който живея и почиствахме стари интернет кабели - стари, стари - на около 10 години. От слънчевото греене обвивката на кабела се разпадаше в ръцете ми. Така че проблемът не е само в атмосферните условия и вятъра, а и в слънчевата радиация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #18 on: 30.09.2011, 14:53:32 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V...
600V, пише го на 100 места във форумът!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #19 on: 30.09.2011, 15:22:47 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V...
600V, пише го на 100 места във форумА!
Отивам да се хвърля от моста, защото имах неблагоразумието да не направя сърч!  :sladoled:
храна за мозък - http://www.banitza.net/