Author Topic: Трамвайна KKM  (Read 19557 times)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3187
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #20 on: 06.10.2011, 00:45:00 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V...
600V, пише го на 100 места във форумът!
Тази стойност е условна - в действителност колебанията са в доста широк диапазон.
████████████████████████ Епилог

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: KKM
« Reply #21 on: 06.10.2011, 00:58:01 »
Има номинална стойност с допустими отклонения.
Навсякъде е така.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9562
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: KKM
« Reply #22 on: 09.07.2012, 19:38:15 »
Контактната мрежа по булевард Витоша, там където трамваи отдавна не минават си стои и клейасва и по нищо не личи някоя да иска да я прибере, макар и да изглежда лесно, в сравнение с ремонта на кръстовището с Патриарх Евтимий например, или премахването на релсите.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15657
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: KKM
« Reply #23 on: 09.07.2012, 22:34:35 »
Пак е необходимо да има решение и заповед за това, да се изпрати авариен екип с камион, да се спре напрежението, ако има такова в участъка... Нещата на са така лесни... ;)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8226
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #24 on: 05.09.2012, 23:49:45 »
Поради факта ,че още не е ясно какво ще се случва по Витошка , мрежата стои .Като се вземе окончателно решение ще бъде демонтирана.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3417
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #25 on: 05.09.2012, 23:58:12 »
E как да не е ясно, нали вече направиха участъка от П. Евтимий до Н. Рилски - с плочки, градинки, пейки, без релсов път и ККМ.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #26 on: 06.09.2012, 02:53:12 »
Дано скоро да я приберат, че може някой по-смел от маалата да се изпържи. :crazy:

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 238
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #27 on: 06.09.2012, 11:52:49 »
E как да не е ясно, нали вече направиха участъка от П. Евтимий до Н. Рилски - с плочки, градинки, пейки, без релсов път и ККМ.

Нали има планове по Патриарха да минават трамваи до 5-те кьошета? Точно затова вероятно седят, за да се направи връзка.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15657
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: KKM
« Reply #28 on: 06.09.2012, 13:26:45 »
За тази от Патриарха до Скобелев да си стои, но за другата от Алабин до Неофит Рилски бъдеще няма! ;)

Offline NULL

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 980
  • Keep Walking
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #29 on: 10.06.2013, 23:57:31 »
Снимката е на Mike503.
Източник: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1256.msg328181#msg328181

В трамвайния тунел на н-з „Надежда“, който се намира баш под ЖП линиите - металните пръти(релси?), по които течеше тока за трамваите вече са заменени с кабели, държани от метални „ръчички“.  :D
Оградил съм въпросната "ръчичка" с червен кръг и ще се радвам, ако някой сподели как всъщност се наричат тия джаджи.  :rolleyes:

А, да, вече и осветлението в тунела е оправено.  :fan:
« Last Edit: 11.06.2013, 00:18:48 by NULL »
If you change nothing, nothing will change.

Полезно: Почивни дни 2018 | Обменни бюра София | Фиксинг на БНБ

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: KKM
« Reply #30 on: 11.06.2013, 09:01:39 »
Фиксатори се наричат.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #31 on: 17.06.2013, 22:06:03 »
Релсите не са сменени само там с кабели. На тунела под ЖП релсите преди преди спирката на Хладилния ги подмениха преди няколко месеца, като кабела е само посока Орландовци, а посока Козлодуй още си стой релсата, а над нея има кабел.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4608
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #32 on: 18.06.2013, 00:31:16 »
Искаш да кажеш, че са махнали шините :eek: Е това наистина е умна постъпка, ако е така! На колко години бяха вече, колко плъзгачи бяха преминали, но те си стояха криви и на някои места нямаше хубав контакт :fan:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #33 on: 23.06.2013, 00:29:17 »
Искаш да кажеш, че са махнали шините :eek: Е това наистина е умна постъпка, ако е така! На колко години бяха вече, колко плъзгачи бяха преминали, но те си стояха криви и на някои места нямаше хубав контакт :fan:
Да ама само наполовина, посока Гарата си седят и вечер е като на новогодишно шоу, особено 4хх и 3хх си светкат редовно и стабилно, ако мога така да се изразя, иначе моста е под всякаква критика, корозирал, неподдържан, а редовно отгоре спират и локомотиви и композиции.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #34 on: 06.12.2015, 16:20:53 »
Каква е причината секторните изолатори при трамвайната ККМ да се слагат на много неудобни места, например по средата на кръстовище, обикновено.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4608
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #35 on: 06.12.2015, 18:47:15 »
Където намерили, там сложили. Някои места са наистина малоумни.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #36 on: 06.12.2015, 19:31:32 »
Захранващите участъци трябва да имат дължина в определени граници за да не спадне прекалено много напрежението и в същото време да се избегнат ненужни разходи за допълнителни захранващи кабели, но не  е проблем даден участък да е примерно до 10 метра по-къс или по-дълъг за да не се разполага изолатор насред кръстовище. :rolleyes:
« Last Edit: 06.12.2015, 19:34:51 by V.Peichev »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4608
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #37 on: 06.12.2015, 19:45:36 »
Затова между Никола Петков и Княжево изолаторите са... на Никола Петков, а нагоре падът на напрежението стига и до под 500 волта (по тахограф на Инекон). А пък от кръстовището на Съдебната палата до Лъвов мост са: На кръстовището, 40 метра по-надолу до пешеходната пътека , един на спускането от Ларгото към Халите, след кръстовището на Халите и преди спирката на Лъвов мост, след това има два тролейбусни и 3 стълба след това един секторен... Както и масово - двойка тролейбусни изолатори и непосредствено след това един секторен. Като средствата за този секторен спокойно могат да се спестят, като един от тролейбусните може да остане непремостен. Или коронното - спираш в малкия триъгълник, защото си без предимство и... си оставаш там! Спираш на 14та поликлиника към Иван Вазов на светофара. И пускаш корени. Тръгваш от Триъгълника към Гарата и правиш заря. Спираш на Македония, идвайки от Петте Кьошета, и ако имаш късмета да не си с български трамвай, увяхваш. Спираш на петте кьошета, и след тръгването ти се откача ръката заради: изолатор 2 метра след спиркознака и стрелка 3 метра след това. Тръгваш от Халите към централни бани, или в обратна посока, и се започва: изолатор, кръстовка, изолатор, малко след това още един изолатор. Много по-добре изолаторите да са в кръстовище, отколкото непосредствено преди него, както е в много от случаите. Ватманите твърдят същото.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #38 on: 06.12.2015, 19:56:22 »
Затова между Никола Петков и Княжево изолаторите са... на Никола Петков, а нагоре падът на напрежението стига и до под 500 волта (по тахограф на Инекон). ....

Уредът за измерване на напрежение се нарича "волтметър". Тахографът измерва скорост, обороти ... механични величини.
В случаят е редно да се каже "Напрежението в участъка се понижава до 500 V" ... ". "Пад на напрежението" е друго.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4608
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #39 on: 06.12.2015, 20:01:27 »
Ок, тахографа има вграден волтметър, разбира се за какво говоря.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!