Author Topic: История на маршрутната мрежа и на градския транспорт в Бургас  (Read 143101 times)

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Снимката на Икаруса на болницата ли е правена?
Снимката е правена на бул. "Никола Петков" в ж.к. "Изгрев", малко преди кръстовището, където сега има църква. В далечината се виждат блокове 21, 23 и 24.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
 :fan:
Още две ценни и интересни снимки от миналото- годината е 1986-та:  :fan:
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displayimage.php?album=593&pos=2
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displayimage.php?album=593&pos=3

Тоя маняк, май, ще трябва да го каниме и :namasa:, и на :boat:. Иначе малко да допълня, че снимката на Икаруса е точно преди да спре на спирката на подлеза в ''Изгрев''. Ставало е дума и преди за някои от инв. н. с – ''00''. По принцип би трябвало при преиздаване (в случая на повторно получаване на такъв инв.н.) да се добавят ''0''-ли. Но има няколко несътответствия, които остават загадка и може би, само този, който ги е слагал, знеа това. Така няколко Икаруса, чисто нови, получават инв.н. с ''00'', чийто номера не са зачислявани до този монент, това са: 00966, 00977 и 00999. След основен ремонт, едната ''0'' изчезва. По-късно при втори ремонт и другата ''0'' изчезва. Освен тях е доставен и друг нов Икарус, този път само с една ''0'' – 01035. Всичките тези автобуси, влкючително и този на снимката, са доставени в периода около 1983-84 г.

Втората снимка, на Чавдара БГ7877 с инв. н. 377 – по това време, би трябвало да е на няколко месеца, – то си е писано в подвижния състав, но искам друго да отбележа, че 5-6 години по-рано с такъв инв.н. са движи друг автобус, Икарус 180, а ''сегашният'' Чавдар не получава такава ''0''. А, иначе, за да си дойде всичко по-местата – няколко от софиийските Икаруси, на старо, и само един от съчленените Чавдари получават такива ''0'' при номерирането на освободени към този монент.
Доставените през тази година, от модела 41-20, са с автоматични скорости. Автобусът е зачислен на втора автоколона и издържа малко около 5 г, на снимката е с табелка ''Бургас – Созопол'' – ето че се появи и съчленен автобус по това направление :taunt:. След бракуването на този Чавдар, шофьорът, който не може да бъде сбъркан с друг, получава друг автобус, този път от модела 11Г5. И отново е с тройка и седмици – 3777 е инвентарният номер на новия му автобус, – вероятно си пада по нумерологията. Някъде от средата на 90-те не се забелязва вече по автобусите. Може би, Cvert ще каже още!

Една снимка от книгата ''Автокомбинат Бургас – Делниците на колектива''
« Last Edit: 12.11.2011, 01:02:09 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile

Браво,големи спомени ми навява.Опитайте да намерите още снимки.Иначе Икаруса не е произведен 83 година,а около 80 или 81,на снимката е около 5-6 годишен.Имам и една задачка-закачка за тези по големите.В момента този шофьор на Икаруса продължава да кара автобус към Бургасбус,та въпроса ми е кой автобус кара в момента.

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/displayimage.php?album=593&pos=4
А това чудо какво точно е?
Автобус с ремарке, само съм слушал за тях, по-големите могат да дадат по-подробна информация...

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Иначе шофьорът на Аквариума рути мивки с тая прическа  :crazy: През 80-те сигурно е било на мода  8)
Съвпаденията с т.н. от теб  "полковник" и бивш титуляр на Дафовете 360 и 215 са прекалено много.
Съчлененият аквариум беше титуляр, пак в това направление, само че по линия 25 (не, че не е излизал и по други дестинации), а приликата между двамата е поразителна. След бракуването на 11Г5-цата този шофьор май напусна ДАП- а, понеже не се засичаше по други автобуси. В един момент някъде през 2008 година при поредното завръщане на  Дафа 360 на линия, видях въпросния "полковник" да кара Дафа изпълнявайки последния курс за Трояново в 19:40 (тук говоря за лятното разписание, че май през зимата този курс не се движи). Та се чудя дали не става дума за един и същ човек :help:



Браво,големи спомени ми навява.Опитайте да намерите още снимки.
Лошото е, че май този поляк качва снимките една по една, или пък аз не съм успял да "проникна" на правилното място.

Иначе Икарусът не е произведен 83 година,а около 80 или 81, на снимката е около 5-6 годишен. Имам и една задачка-закачка за тези по големите. В момента този шофьор на Икаруса продължава да кара автобус към БургасБус, та въпросът ми е кой автобус кара в момента.
На мен лично не ми говори нищо.
« Last Edit: 14.11.2011, 07:59:52 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile


Един голям жокер.Този шофьор след Икаруса взе друг Икарус,жълт с рег № Б 1391ПБ,после Дафа А 7810АМ.

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Да не е пълничкият титуляр на баневската Сетра?
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Да не е пълничкият титуляр на баневската Сетра?
Да,той е,печелиш!На някоя следваща сбирка имаш едно кафе от мен.

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile
Днес с колегата did_ko обсъждахме разписанието на линия 16 и той спомена, че има спомен за съществуването и на линия 16а( която минавала и през Горно Езерово). Знае ли някой нещо повече по въпроса?
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Две снимки от галерията "Стария Бургас" във Фейсбук от кръстовището на входа на  Автогара "Юг". Годината е 1975. По това време кръстовището е Т - образно, пробивът за бул. "Булаир" е направен в последствие.
« Last Edit: 14.12.2011, 01:05:52 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Вероятно, причината за снимките е било да се покаже мащабът на наводнението, което е било повече от обичайното. Покрай това събитие са запечатани и автобусите. Предполагам, че годината е 1976. Само да вмъкна, че по същото време, Поморие е било залято от вълни, след което се е наложило да бъде укрепен брега, високата алея, от пристанището до новата част, е построена да служи като вълнолом.

Първият автобусен гараж е бил около сегашното място на недовършения с години Градски Универсален Магазин (ГУМ), по онова време в близост до гаража е било площад и от там са тръгвали автобусите, казвал се е пл. ''Парижка комуна''. Имаше снимки преди известно време, ако някой ги открие отново, може да ги качи. Това става в периода от 1958 до 1976 г, сега мястото е приблизително пред паметника ''Альоша''

1 кв.Победа - Поща - с.Атанасово (крайната е била пред църквата в сегашния ж.к. ''Изгрев'', ж.п.гарата я е нямало)
2  център - морска градина - с. Атанасово
2А център - ж.п. гара Вл. Павлов - с. Атанасово
3 Бургас - Мин.бани
4 ж.п. гара Вл.Павлов - Колодрум - Пристанище - ж.п. гара Вл. Павлов – това е била обиколната на града по това време           
5 Бургас - м.с Росен                 
6 Бургас - м.с. Черно море
7 Бургас - с. Лозово
8 Бургас - с. Горно Езерово
9 Бургас - Кара баир (к.в. М. рудник) - мина Върли бряг – от края на 70-те с частично променен маршрут, спряна през 1990 г.
10 Бургас - Н.Х.К. - с. Камено – около средата на 70-те г е спряна.
10А Бургас - Н.Х.К. - Свобода – около средата 70-те г. е спряна.
15 Бургас - с. Сарафово.
70 – (?) 
12 и 12А морска гара - к.с ''Славейков'' – от началото на 70-те до 1976г с начална пред пристанищна администрация, в ляво от сегашната АГ ''Юг''. От 1976 г с крайна в ж.к. ''Славейков''

 От 1976 г – началната спирка на градските линиите в центъра на града е премахнато. Всичките такива линии имат начални спирки в комплексите. Създават се автогарите''Юг'', ''Изток'' (фукционира до 2005 г.), ''Запад'' и ''Север'' (фукционира през 80-те), за останалите направления, някои от тях получават номерация. Линиите 5 остава до началото на 80-те, останалите извънградски са преместени на сегашната ул ''Ст. Стамболов'' до пускането на автогара ''Изток''
4А ж.п.гара Вл. Павлов - Колодрум - морска гара - ж.п. гара Вл. Павлов – движи се в края на 70-те и през началото на 80-те.
11 ж.п. гара - ж-к ''Изгрев'' – движи се от 1976 до 1995 г.
121 К.Р.З. ''Ил. Бояджиев''  - ж.к ''Славейков''

През 80-те години:
9А к.в. ''М. рудник'' - мина ''Върли бряг''
14 парк ''Росенец''
16 с. Полски извор
17 кв. '' Крайморие"
18 с. Твърдица
19 ж.к. ''М. рудник'' - център
19 / БЪРЗ ж.к. ''М. рудник'' - център – по-късно превърната в 219
30 с. Банево
31 с. Изворище / през стопански двор
32 с. Иворище
51 с. Росен
61 с. Рудник
62 с. Драганово
91 / БЪРЗ к.в ''М. рудник'' - ж.п. гара. Вл. Павлов - център - к.в. ''М. рудник''
101 К.Р.З. - ж.к. ''Изгрев''
109 К.Р.З. - к.в ''М. рудник'' – спряна
110 К.Р.З. - ж.к. ''Толбухин''
111 / НОЩНА
114 парк ''Росенец''
122 / НОЩНА
124 Дървообработващ Завод ''Г. Иванов'' - ж.к ''Славейков'' - ж.п. гара - пл. ''Трапезица'' - Д.З. ''Г. Иванов''
209  – на мястото на 91 / БЪРЗ с частично променен маршрут в центъра, движи се от 1985 до 2001 г.
301 – от края на 80-те, вместо 111
312 – от края на 80-те, вместо 122

През 90-те години:
Възстановени са линиите 7, 10, 10А (до Българово), 4 е закрита.
13 ж.к. ''Изгрев'' - западна пром. зона
14А - Парк ''Росенец''
16А с. Полски извор / през ( Г. Езерово или Д. Езерово - ?)
17/18 кв. ''Крайморие'' / с. Твърдица – празнична, обединена
18А с. Твърдица / през ж.к. ''М. рудник"  – на мястото на 17/18 с частично изменен маршрут.
25 кв. ''Д. Езерово''
41 ж.к. ''Изгрев'' - АГ''Изток''  – през края на 90-те, сезонна, на мястото на закритата по това време линия 4.
72 к.в. ''Д. Езерово''/ през к.в. ''Лозово'' – средата на 90-те, обединява линиите 7 и 25 в определени часове.
211 к.с. ''Изгрев'' - ж.с. ''М. рудник'' – от април 1995г., обединява линиите 1,11,219.
 
Десетилетието от 2000 година:
9 В / ученическа  –  ж. к. ''М. рудник"- к.в. ''М. рудник''
11 – възстановена, движи се само на големи религиозни празници.
13А – временна, движи се само на големи религиозни празници.
109  – временна,  движи се само на големи религиозни празници, няма връзка със старата линия.
211А Гробицен парк - ж. к. ''М. рудник'' – движи се в определени часове, спряна.

Възможно е да има малки неточности в датите. Маршрутите са търпели изменения през годините, но като начални и крайни спирки, би трябвало да са точни!

П.П. от 15.12. – надявам се, грешките да са отстранени!
« Last Edit: 15.12.2011, 22:05:21 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
От 1976 г – началната спирка на линиите в центъра на града е премахнато. Всичките градски линии имат начални спирки в комплексите. Създават се автогарите''Юг'', ''Изток'' (фукционира до края на 90-те г.), ''Запад'' и ''Север'' (фукционира през 80-те), за останалите направления, някои от тях получават номерация.

Автогара "Изток" не функционираше ли до 2005 година? 

През 80-те години:
9А к.в. ''М. рудник'' - мина ''Върли бряг''
14 парк ''Росенец''
16 с. Полски извор
17 кв. '' Крайморие"
18 с. Твърдица
19 / БЪРЗ ж.к. ''М. рудник'' - център – по-късно превърната в 219
30 с. Банево
31 с. Изворище / през стопански двор
32 с. Иворище
51 с. Росен
61 с. Рудник
62 с. Драганово
101 К.Р.З. - ж.к. ''Изгрев''
109 К.Р.З. - к.в ''М. рудник'' – спряна
110 К.Р.З. - ж.к. ''Толбухин''
111 / НОЩНА
114 парк ''Росенец''
122 / НОЩНА
124 Дървообработващ Завод ''Г. Иванов'' - ж.к ''Славейков'' - ж.п. гара - пл. Трапезица - Д.З. ''Г. Иванов''
209  – на мястото на 91 / БЪРЗ с частично променен маршрут в центъра, движи се от 1985 до 2001 г.
301 – от края на 80-те, вместо 111
312 – от края на 80-те, вместо 122

Линия 19 съм я засичал отделно от 219 през 1994 година. Най - ясният ми спомен е за един бяло - син Икарус с табела 19 на предпоследната спирка в Меден Рудник. За маршрута й нямам представа, но съм виждал Икаруси по тази линия.

Десетилетието от 2000 година:
9 В/ ученическа  –  ж. к. ''М. рудник"- к.в. ''М. рудник''
11 – възстановена, движи се само на големи религиозни празници.
13А – временна, движи се само на големи религиозни празници.
109  – временна,  движи се само на големи религиозни празници, няма връзка със старата линия.
211А Гробицен парк - ж. к. ''М. рудник'' – пускат я прелетта на 2007, движи се в определени часове,  два месеца по-късно е спряна.

Линия 211А съм виждал още през 2003 година. Случи ми се два пъти като отивах първа смяна на училище. Засичал съм Икаруса 0527 и ДАФа 206 с огромни маршрутни табели на болницата, но тъй като бяха от противоположната на мен страна на спирката, така и не разчетох маршрута.
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Ехе, какъв е тоя ж. к. "Толбухин"? Село Победа няма нищо общо с кв. "Победа", нали? А село Атанасово е настоящия ж. к. "Изгрев", нали? Много интересно.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Толбухин е днешният Лазур ........
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
  • Безспир
    • View Profile

10А Бургас - Н.Х.К. - с. Победа – около средата 70-те г. е спреня.

А кое е с.Победа? По това което виждам, явно е някъде каменовска община. В днешно време такова село там няма. Със старите имена съм слабо запознат, но като че ли единствено Константиново имаше старо и то българско име- Новоселци. Другите са все турски имена. Да не става въпрос за с.Свобода? То е край Камено и някога там е имало доста предприятия( то това село май е изкуствено и в него е имало предимно промишленост и работнически жилища, както и гъбарници).
 
« Last Edit: 13.12.2011, 21:06:45 by ku4eto »
В този подпис няма да откриете псувни, нито намеци към някого.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Първият автобусен гараж е бил около сегашното място на недовършения с години Градски Универсален Магазин (ГУМ), по онова време в близост до гаража е било площад и от там са тръгвали автобусите, казвал се е пл. ''Парижка комуна''. Имаше снимки преди известно време, ако някой ги открие отново, може да ги качи. Това става в периода от 1958 до 1976 г, сега мястото е приблизително пред паметника ''Альоша''
Спомням си през 1980 година (тогава беше олимпиадата в Москва), та по това време с баба ми (лека и пръст на жената) сме ползвали линия 5 до мина Росен тогава автогарата все още беше на същото място ( кръстовището на бул. "Стефан Стамболов" с ул."Хан Аспарух")

7 Бургас - с. Долно Езерово
В края на 70- те години и в началото на 80- те линията се е изпълнявала до село Лозово.
70 – (?) 
Производна на линия 7. Вероятно нещо първородно на маршрут до Долно Езерово.

4А Ж.п.гара Вл. Павлов - Колодрум - морска гара - Ж.п. гара Вл. Павлов – движи се в края на 70-те, през 80-те е удължение на линия 4 в определени часове, средата на 80-те е спряна.
През 80- те години линията се движи паралелно с линия 4 по обратния маршрут по схемата с 12 и 12А.

31 с. Изворище / през стопански двор
32 с. Иворище
Всъщност разликата в маршрута на двете линии е тази, че линия 32 влизаше в Банево до сегашното обръщало на линия 30.

13 ж.к. ''Изгрев'' - западна пром. зона
Пусната в експлоатация през септември 1992 година. В първата година от съществуването си се обслужваше предимно от съчленени автобуси, а от следващата година и бяха зачислили (на линията де) нещо като титуляр - Чавдар Б 1320 с инв.номер 1519 и регистрационен номер Б 3409.През 1993 или 94 -та година линията за кратко е спряна, но с пускането на 211 през 1995 година отново е възстановена.

41 ж.к. ''Изгрев'' - АГ''Запад''  – през края на 90-те, сезонна, на мястото на закритата по това време линия 4.
Може би имаш в предвид АГ "Изток", там обръщаше и се връщаше по посока к-с "Изгрев". Вероятно от този маршрут е взаимстван и сегашния такъв на линия 4.

72 к.в. ''Д. Езерово''/ през к.в. ''Лозово'' – средата на 90-те, обединява линиите 7 и 25 в определени часове.
В известен период от време (след спирането на 4- ката) линия 72 имаше начална спирка до подлеза на бул."Никола Петков".

211А Гробицен парк - ж. к. ''М. рудник'' – пускат я прелетта на 2007, движи се в определени часове,  два месеца по-късно е спряна.
Въпросната линия се движеше наистина за кратък период от време, но през есента на 2003 година. Тогава за пръв път видях (на Задушницата през Ноември) на спирката на Механото Чавдара 7284 (0126) по 11 (тогава "Изгрев - Ж.п.гара - Изгрев") и зад него Дафа 219 по линия 211А.  В последствие по линията видях (за период от два - три месеца) 141-ците 9660 и 4094 (тогава с номера А 6542 АВ и А 0136 АС), Дафа 220, както и синия Икарус ПАСТЕЛО А 2036 Т.

Ехе, какъв е тоя ж. к. "Толбухин"?
Това не се ли квалифицираше като "флууд"? За това също се наказва.
« Last Edit: 14.12.2011, 01:08:42 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • View Profile
...е било площад, казвал се е пл. ''Парижка комуна''. ...сега мястото е приблизително пред паметника ''Альоша''
Днес площадът се казва „Баба Ганка“ и е на мястото, където се пресичат улиците „Хан Аспарух“ и „Стефан Стамболов“/„Славянска“.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile

Линия 19 и линия 219 винаги са съществували заедно,като разликата е в това че 19 минаваше през "Комлука",а 219 от кръстовището за Созопол завиваше на ляво и караше по околовръстното,после покрай стадион Черноморец си влизаше по маршрута.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email

Линия 19 и линия 219 винаги са съществували заедно,като разликата е в това че 19 минаваше през "Комлука",а 219 от кръстовището за Созопол завиваше на ляво и караше по околовръстното,после покрай стадион Черноморец си влизаше по маршрута.
Първоначално за Меден РУдник помня само линия 9.Със застрояването на комплекса обаче се е наложило да се пусне още една линия и така в началото на 80- те години се появява и линия 19, а малко след това се появява и 19/БЪРЗ (за комплекса) и 91/БЪРЗ (за квартала) в последствие линиите са преномеровани на 209 и 219.Първоначално и двете линии не влизаха в Комлука, а 209 ползваше сегашния маршрут на 121 до Трапезица, след което правеше десен завой по "Одрин", за да излезе на "Ботева".Няколко години след това "обърнаха" маршрута и на двете линии в центъра (май в началото на 90- те години, за което не съм убеден), 219 правеше ляв завой от Ботева по Сливница, а 209 ползваше обратния си маршрут до Трапезица и по надлез ВЛ.Павлов.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".