Author Topic: История на маршрутната мрежа и на градския транспорт в Бургас  (Read 143122 times)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
^ Всъщност много се доближава, но не беше напълно еднакво с неговата реклама – както и да я гледаме тази снимка, чушки и домати не могат да се открият! А те достатъчно добре се виждаха, в случая различаваха... може би от тези дини. По- големи... повече ли бяха? – самите изображения...

Аз пък си спомням един чисто бял 280, който вървеше по 209. Бяха го паркирали на една поляна пред 131 блок в Меден Рудник след като собственикът му замина за Германия. За съжаление го застигна зла съдба. Първо децата започнаха да играят в него, да си свалят сувенирчета от него, а накрая, след като видяха, че е безстопанствен, мургавите братя за около седмица, с подръчни средства го нарязаха за скрап.
... А 0062 Н се сетих, че него имам предвид... Мисля, че той е 2036 защото след това този Икарус не се появи вече.
Беше с две врати.
 И за другото: ако помните ставаха 12, много малко се задържаха, защото тогава не даваха по тази линия да стават частници. Този 0062 беше направо нов, лъщеше отвсякъде – за краткия си престой, на мен ми беше много интересно как постоянно му падаше въздуха във възглавниците. Буквално на всяка втора спирка подкачваше (заради което правеше по дълги престои и наред със силното форсиране на мотора, направо предизвикваше истерия у някои пътници), а до другата предницата и ремаркето отново бяха легнали. 2036 също беше нов и запазен, но на външен вид просто отстъпваше на другия. Вероятно заради забраната са ги продали. А що се отнася до 4 -те реда седалки, с подобно салонно разположение обикновено се произвеждали с две врати. Дори в началото 2036 имаше багажници, после му ги махнаха, а доста по- късно му махнаха и едната колона седалки, което веднага оказа влияние, почна да кляка и набързо се раздрънка.

В салона на 0122 имаше лепенки ''Berlin- Airport'', но всъщност той е принадлежал на Луфтханза – авиокомпанията на Източна Германия (и там, както и тук, всичко е било на едно, по- късно започнаха да отделят самолетите от инфраструктурата). След обединението на Германия и авиокомпанията и Шонефелд губят позициите си на официални - едната я закриват, другото за чартърни полети. Тогава разпродават всичко. Съвсем нормално е да са разполагали с доста и напълно еднакви автобуси, в това число и по останалите летища. Доколкото помня, по стъклата на 0122 беше отбелязана дата на производство: 1982г.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:33:53 by west_1 »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Искам да попитам дали някой помни да е имало частни градски 11Г5, В 1320, В 1420 Чавдари, които да са се движили по линиите в Бургас в началото на 90-те? Аз имам бегъл спомен за един съчленен В 14-20 в оригинална разцветка, който съм виждал по линия 30, когато тя се обслужваше и от частни и от държавни автобуси. Тогава често пътувах до Банево и имам спомен, че съм го засичал да се движи в графика на частниците.
В този период от време беше доста интересно по линиите на градския транспорт. Имаше много различни марки и модели автобуси, а дори колега ми е казвал, че по линия 12 се е качвал и в ГАЗ 53 с фургон за пътници!
« Last Edit: 14.02.2015, 00:35:00 by west_1 »

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Зирка, една малка поправка: авиокомпанията на бившата ГДР е Интерфлуг както се вижда и на снимките. А Шонефелд беше летището на Берлин в Източна Германия. Луфтханза винаги е била на Федерална република Германия.

Гошо, това с ГАЗката по 12 и да го бях видял нямаше да повярвам. Звучи ми доста несериозно, колкото и да нямаше внос на автобуси по това време, не вярвам да се е стигнало до камион за градски транспорт. Аз мога да кажа за един случай когато искаха да спрат частните превозвачи от тази дейност и те решиха да правят стачка. В деня на стачката се оказа, че БургасБус няма толкова градски автобуси за да извози пътниците и бяха пуснали извънградски автобуси по линиите. Аз лично се возих в Чавдар 11М4 по 12А и номерът му беше Б 0632ПБ, толкова ясно си го спомням. Много случаи е имало на по- късен етап когато и двуврати Икаруси са били по 12, 12А, а по 11 си беше доста честа гледка.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:37:06 by west_1 »

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Cvert, а помниш ли дали е имало частни Чавдари 11Г5, В 13-20, В 14-20 в Бургас, които да са карали по градските линии?
За ГАЗката - не съм я виждал с очите си и няма как да знам дали колегата ми лъже. Но в първите години на демокрацията частниците караха с какво ли не. Виждал съм Латвия по 11, Робур по 209 а също и Чавдар 5С. Така че може и да е истина.
Edit: Колегата има предвид такава ГАЗка фургон.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:38:04 by west_1 »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Имаше един синьобял Чавдар 11Г5, който се движеше по 101 или 121. Ето го и него:

http://110.rajce.idnes.cz/MHD_-_Bulharsko_2001_-_Burgas%2C_Kiten%2C_Primorsko/#39-Chavdar-Skoda_B1195PB.jpg

Имам спомен и че около 1997-1998 г. съм ходил на детска градина със синьобял Чавдар 11Г5 с една врата по 209 (подчертавам, не 11М3). Още тогава се заглеждах подробно в автобусите и това беше първият път, в който видях 11Г5-ица с една врата. Возил съм се и на соло Аквариуми по това време по 209, но за тях вече не мога да твърдя със сигурност дали бяха частни или не, но по-скоро да са били, защото още тогава, когато имаше авария, се е случвало да изтеглят някоя кола от 211, а по 211 аз лично соло Аквариум, Чавдар 11Г5 и Икарус 260 не съм виждал, което ще рече, че и да са пускали, е било доста отдавна и доста инцидентно.

Като стана дума за 209, задавал съм този въпрос и преди, но понеже вече има и някои новорегистрирани потребители, които за разлика от мен са достатъчно възрастни, за да са водили доста по-съзнателен живот през 90-те и да помнят ГТ от него време, ще го задам пак. Някой спомня ли си някакъв туристически автобус, движил се по 209, който да е имал зелено по себе си и двукрили врати? Не му знаех марката тогава, а и доста отдавна ще да е изчезнал, но със сигурност не беше нито Икарус, нито Чавдар. Прилича на този Санос:

http://www.psmf.strefa.pl/pks/sanos/2.jpg

Някой забелязвал ли е такова чудо или нещо подобно да шета по 209 или някоя друга линия?
« Last Edit: 11.02.2015, 19:39:05 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Имаше едно Волво което се движеше по 32, но може да са го пускали и по 209. Нещо такова беше. Домуваше в един двор на 5-ти километър.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:38:41 by west_1 »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Имаше едно Волво което се движеше по 32, но може да са го пускали и по 209. Нещо такова беше. Домуваше в един двор на 5-ти километър.

Това ми се струва прекалено старо, но може и да е било Волво. Както казах, бегли са ми спомените за конкретния автобус.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:38:52 by west_1 »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Такъв "автобус", какъвто споменавате на базата на ГАЗ е произвеждан и от Чавдар.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Гошо, това с Газката по 12 и да го бях видял нямаше да повярвам. Звучи ми доста несериозно, колкото и да нямаше внос на автобуси по това време, не вярвам да се е стигнало до камион за градски транспорт. Аз мога да кажа за един случай, когато искаха да спрат частните превозвачи от тази дейност и те решиха да правят стачка.
Такива самоделки е имало и във други градове, истина е.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:39:40 by west_1 »

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
С категоричност смея да твърдя, че подобен ГАЗ не се е движел по градски линии в Бургас.

Искам да попитам, дали някой помни да е имало частни градски 11Г5, В 13-20, В 14-20 Чавдари, които да са се движили по линиите в Бургас в началото на 90-те?
Съвсем в началото на 90- те години частник започна да обслужва линията Бургас - Сл.Бряг с два съчленени Чавдара Б 14-20. Регистрационните номера бяха в жълт цвят, а номерата бяха Б 0690 Ч и Б 0707 Ч. На Чавдарите беше изписано името на фирмата ЕТ "КАПРИ".

Отделно от това по линия 12 се движеше Чавдар 11Г5, или М3 (за модела не съм сигурен, беше с четирикрила сгъваема врата), който беше боядисан в жълт цвят, а номерът беше Б 0694 Ч. На фона на жълтия цвят на автобуса, регистрационната табела (отново на жълт фон) беше трудно забележима.

Робури, Латвии и Чавдари 5С по 11 бяха доста често срещано явление. Даже е имало случай на спречкване между шофьори от различните превозвачи.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:41:37 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
А някой знае ли през коя година 30-ката е минавала през спирка х-л ''Космос'' по маршрута на 12А и 15 посока Автогара ''Юг'' и кога са ѝ променили маршрута?  :neznam:

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Имаше частен соло Аквариум. Беше първоначално жълт, а след това пребоядисан в синьо-бяло. Движеше се по 101. Последно го бях видял паркиран в една малка уличка в Комлука преди повече от 15 г.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Имаше частен соло Аквариум. Беше първоначално жълт, а след това пребоядисан в синьо-бяло. Движеше се по 101. Последно го бях видял паркиран в една малка уличка в Комлука преди повече от 15 г.
Да, сетих се за него сега. Задните му стопове бяха малко по- навътре разположени, отколкото на другите Чавдари и бяха от Икарус.
 На въпроса на todorow_211: Линия 30 е минавала няколко пъти за различни периоди от време оттам, но това е ставало винаги когато бул. Стефан Стамболов е бил затворен за някакъв ремонт. За по-дълъг период от време май беше през 1996 година, когато цялостно ремонтираха бул. Стефан Стамболов.
« Last Edit: 14.02.2015, 00:42:57 by west_1 »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
В този период от време беше доста интересно по линиите на градския транспорт. Имаше много различни марки и модели автобуси, а дори колега ми е казвал, че по линия 12 се е качвал и в Газ 53 с фургон за пътници!
Вярно, сега като казваш тези неща, за доста работи се сещам, които иначе бях забравил. Даже ми изплува по повод честите ''размазвания'' на 0062, една жена да споменава, че поне това било автобус, защото – еди- кога си – имало камион по 12. Когато го чуеш по този начин, веднага можеш да си представиш за някаква изкривена представа, характерна повече за другия пол... ама чак толкова! После се разбра, че и други са виждали точно ГАЗ- 53 Фургон. Но поради липса на желаещи да се качват, набързо са се отказали.
Самият фургон си е оборудван за превоз на пътници, естествено да не е нормално приложението му за ГТ, както и че не е никаква самоделака, а изцяло заводско изпълнение.
 
Имаше един Чавдар В 14- 20 и май беше на БДЖ (началото на 90 -те), за някакъв служебен транспорт сутрин и вечер, нещо такова. Останалото време се включваше по линии, може него да си виждал 30, понеже аз съм се качвал на него по 209 но съм слушал, че и по други линии е ходил. Номерът му май беше Б 0729 ПБ. Че в ония години колко му е... не че правя някаква пряка връзка с горното, ама!

Май е ставало въпрос по- напред, че когато се разпада ''Балкантурист'', поделението в Бургас пуска Чавдарите 11М4 по новосъздадените си линии от тях 1, 2, 3. Те са аналог на сегашните, тия с полумикробите. Но някъде тогава, изкараха отнякъде едно МВ О302, как беше точно вече не помня. Но някъде тогава и то излизаше на линии.
Имаше не само Робур, имаше и една черна Волга комби, която движеше само в час пик: Резвая - Театъра. Имаше и Чавдари 11М3, и май нещо за което споменава Венци, но трябва да е било по-  рано, поне в началото на 90- те... имам някакви неясни спомени че имаше нещо непознато.

Cvert, Интерфлуг имах предвид, то даже 0122 имаше допоследно този надпис на кутията за табелки, дори в подвижния състав на заложената снимка се вижда.
« Last Edit: 12.02.2015, 19:40:15 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Б0729ПБ не беше ли 11Г5 собственост на Бургасбус ?????
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Б 0729 ПБ си беше Чавдар Б 1420. Него никога не съм виждал да се движи, но беше в едно жепейско хале, което съществува все още и се намира в близост до АГ "Запад".

А някой знае ли през коя година 30-ката е минавала през спирка х-л ''Космос'' по маршрута на 12А и 15 посока Автогара ''Юг'' и кога са ѝ променили маршрута?  :neznam:
През 1996 година беше затворен за ремонт булевард "Стефан Стамболов" в участъка от светофара на Новата поща до кръстовището на Механотехникума. По тази причина линии 30, 32, 61 и за Българово се движеха по маршрут бул."Демокрация" - ул."Дунав" - бул."Стефан Стамболов", а в обратна посока се движеха по маршрута на 12А.

211 се движеше по бул."Сан Стефано (със спирка до църквата), след което продължаваше към Трапезица по маршрута на 12А и така до МБАЛ. В посока център Меден Рудник се движеше по маршрута на 12 -ката.

Аз пък си спомням един чисто бял 280 (ето такъв цвят), който вървеше по 209. Бяха го паркирали на една поляна пред 131 блок в Меден Рудник след като собственикът му замина за Германия. За съжаление го застигна зла съдба. Първо децата започнаха да играят в него, да си свалят сувенирчета от него, а накрая, след като видяха, че е безстопанствен, мургавите братя за около седмица, с подръчни средства го нарязаха за скрап.
Всъщност май се сещам за повече от един - бяха бежови на цвят, с две врати, два от тях се движеха по 30- ката, а третият се появяваше по 11 и 209, а номерът му беше Б 2084 ПБ. Този 2084 се беше подпалил на спирката зад Френската гимназия, от тогава май спря да се движи.
« Last Edit: 12.02.2015, 23:00:34 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Тези двуврати 280, дето се движеха по 30 всъщност бяха три. Единия беше на бели и кафяви черти с реклама на застрахователна компания Феникс на задното стъкло. Втория беше бежов (или бял, не мога да си го спомня добре) с реклама на застрахователна компания Орел на задното стъкло. Третия беше бял и беше собственост на един частник от Банево (Атанас Атанасов). На тези трите съм се возил доста пъти, защото тогава както писах по напред често пътувах за Банево. Обаче не мога да се сетя за рег. номера.
« Last Edit: 12.02.2015, 23:20:15 by go6o »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Въпреки, че не е била част от ГТ в града, не открих друга по-подходяща тема, в която да публикувам снимки на тази Шкода 706 РТО на Балкантурист с бургаска регистрация:

http://www.ebay.com/itm/Photo-Reisebus-Omnibus-Autobus-Bulgarien-Oldtimer-Foto-snapshot-bulgaria-bus-33-/361165577778?pt=Fotografien_Fotokunst&hash=item5417255e32

http://www.ebay.com/itm/Photo-Reisebus-Omnibus-Autobus-Bulgarien-Oldtimer-vintage-Foto-bulgaria-bus-33-/361194445569?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5418dddb01
« Last Edit: 19.02.2015, 00:49:00 by west_1 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
Имаше един Чавдар В 14- 20 и май беше на БДЖ (началото на 90 -те), за някакъв служебен транспорт сутрин и вечер, нещо такова. Останалото време се включваше по линии, може него да си виждал 30, понеже аз съм се качвал на него по 209 но съм слушал, че и по други линии е ходил. Номерът му май беше Б 0729 ПБ. Че в ония години колко му е... не че правя някаква пряка връзка с горното, ама!

Това е интересно. Автобусът собственост на БДЖ ли е бил или просто е принадлежал на частно лице, което го е съхранявало на старата гара?

Като стана дума за Чавдар В 14- 20, спомням си, че през 1993 - 94 година някои екземпляри обслужваха линията Бургас - Айтос /хубави времена/. Единият май беше на айтоския ДАП - бял или по скоро с цвят, наподобяващ слонова кост. Случайно някой да е виждал Икарус 280 по това направление? Няма да се учудя, ако са засили и някой от заводските Икаруси.
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline golf_td

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • Skype Me™!
    • View Profile
Аз си спомням такъв съчленен Чавдар б 14-20 през 90-те години , точно слонова кост беше , но имаше и червени и зелени ивици , беше доста запазен поне външно , Икарус не съм виждал по това направление.