Надявам се, че не е проблем , че пишем малко "история" в тази тема, но ако е проблем модераторите да кажат. Не мога да не се впусна в малко подробности, повлиян от вашите коментари за автобусите от онова време, най-вече луксозните туристици. Първо нека си припомним точно колко такива автобуси имаше (тяхната бройка си беше непроменена доста години, не е както сега през година- две по още няколко автобуси). Та започвам с Неопланите, тъй като това ми бяха любимите автобуси, а по-конкретно най-любимия ми беше 7278 (по-късно е с номер 5401) - наричахме го "Неопланът с орела", или само "орела", тъй като отзад имаше един много як орел. Този автобус беше каран от млад шофьор Тодор Янков, който към момента не работи в БургасБус. Като този Неоплан имаше общо 4 броя- 7278, 7279 (0288) - наричахме го "Неопланът с ромбовете"той е бил титуляр за Поморие за известен период, неговия шофьор се казва Георги Скарлев , към момента кара градски соло Соларис, но преди това Сетрата 6701. И другите 2 такива Неоплани са 7295 (Неопланът с палмичките) и 7296 (старият Неоплан) - наричахме го така, тъй като тогава беше най- зле от всички, изтъквал съм какви му бяха недостатъците в други постове (впоследствие го пооправиха но през целия период от 95-та до 2000-ната си беше доста зле). Освен тези 4 високи Неоплани, имаше и 3 ниски (пак туристически, градски Неоплани изобщо нямаше)- техните номера бяха 9930, 9940 и 3213- сравнително рядко се появяваха на редовни линии, бяха предимно за работници, но все пак съм се качвал на всеки от тях, предимно се изявяваха през уикендите за Сл.Бряг, заедно с туристическите Икаруси на БургасБус, които горе- долу имаха същите изяви като тези Неоплани. Сетрите- 0998 вече я обсъдихме, нейния тогавашен титуляр се казваше Христо Колев (лека му пръст), впоследствие започна да кара Сетрата 5017, след което почина. Наскоро говорихме за спомените с този автобус с неговата дъщеря (на шофьора)- тя е в момента кондукторка в БургасБус. Тази Сетра беше единствена от този модел , имаше 2 Сетри от модела S 215 HD и това са 0996 и 7269, наистина 0996 още тогава си беше зле и през стъклата и нищо не се виждаше. 7269 обаче си беше добре , караше я Неделчо (лека му пръст и на него , разбрах, че и той е починал) , споменатото миди 1050 и още една Сетра - 0009, която също беше доста запазена, макар доста стария модел, приличащ на 11M4. Имаше 2 МАНа - 0500, с титуляр Иван (лека му пръст), и МАНът 1033- неговият титуляр отново с име Иван, Иван Атанасов (последно караше съчленения Мерцедес 8235, а преди това съчленена Сетра, която продадоха, но към момента е пенсиониран)- лично мой човек. Мерцедесът 7276 ... и дотук със западните автобуси, това бяха - 15 броя... Но имаше и два Чавдара 11М4, които бяха със статут (ако мога така да се изразя) на луксозни автобуси и това бяха именно 0504- той беше с двигател от Волво! Имаше и телевизор и се движеше редом с изброените по-горе западни автобуси, в смисъл, че се подвизаваше по такива дестинации както тях. Друг такъв беше и 0386 или 0368... вече не помня добре - маслено-зелен, също доста запазен и поддържан и често е бил за Варна, както и неговия събрат 0504- всъщност за Варна почти винаги беше някой от тези изброени от мен автобуси (както и за другите по-далечни линии предполагам). Все пак инцидентно съм виждал и по-окаян 11М4 за Варна , но рядкост! А варналии винаги пращаха за Бургас 11М4- може би са нямали западни автобуси към този период, знам ли.. но така и не видях западен луксозен автобус на варненския превозвач.