Author Topic: История на маршрутната мрежа и на градския транспорт в Бургас  (Read 73101 times)

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1218
    • View Profile
   А 0654 ВА   Ikarus-260.03      1978   1994   2008   До 2005 — Б 2044 ПБ Този Икарус беше с черни кутии над вратите и черни дръжки за това не може да е 1978,може би 83 или 84 година.
А 1930 ВН   Ikarus-280.02      1983   1994   04.2009   До 2006 — А 2036 Т  Този беше с изцяло бели сандъци и дръжки предполагам е по стар от 1983 година.
   А 2034 Т   Ikarus-280.02      1983   1994   12.2005   Този беше с черната широка гумена лайсна отстрани за това е може би 87 или 88 година.
   А 4268 ВК   Ikarus-280.02      1983   1994   2008   До 2006 — А 0122 Н  Този според мен също е по стар от 83 година защото е с бели сандъци и дръжки.Доставен е от летището на Берлин Шонефелд.
А 8995 ВМ   Ikarus-280.10      1981   1990   2008   До 2006 — Б 1773 ПБ
А 9185 ВМ   Ikarus-280.10      1981   1990   2008   До 2006 — Б 1774 ПБ И двата са по нови от 1981,може би 85 или 86 година.
Б 2185 ПБ   Ikarus-280.10      1981   1992   01.2005   С черни сандъци и дръжки,по нов от 1981 година,може би 83 или 84 година.
2   БГ 2517   Ikarus-280.04         1985      До 1985 — София Не си спомням Икарус с такъв номер,нека колегите ме подсетят ако могат.
Има доста Чавдари 13-20 и 14-20 които не са били на Бургасбус,а на Айтос,Поморие и Несебър.За някои си спомням къде са били,но не мога да се сетя за всичките.Трябва да влезеш в нашия подвижен състав и да допълниш с останалите Икаруси .

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 362
    • View Profile
А защо в списъка има толкова много повтарящи се автобуси? Някои Икаруси ги има по два-три пъти.
Темзите на Лукойл вече са собственост на Нефтохимтранспорт, а 1087 е бракуван по документи след катастрофата, но е възстановен и вече година чака да мине някаква държавна проверка, за да може отново да се регистрира. Старите и новите номера на Икарусите на Лукойл, половината са нагласени по системата "Нагодяев". Или може би има източник на информация, който не ми е известен? Ако е така, ако може да го споделите.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
А защо в списъка има толкова много повтарящи се автобуси? Някои Икаруси ги има по два-три пъти.
При преномериране на автобус се въвежда наново като нов ред в списъка при busphoto.

Иначе А0233ВА (ЛУКОЙЛ) е брак от януари 2015 год., ако не се лъжа.
ТЕДОМ-ите А3800КН и А8400КН (М-БУС) са писани като C12G, при положение, че са L12G.
А2238КТ (Бургасволан-95) - продаден в Ямбол, не помня кога. Доста от останалите им автобуси са бракувани (на първо четене се сещам за А6126КВ), а една или две Сетри (А8987КС и А1851ВМ) са продадени, но не знам на кого.
« Last Edit: 13.02.2017, 21:45:31 by $h@IdEr »

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 974
    • View Profile
   А 0654 ВА   Ikarus-260.03      1978   1994   2008   До 2005 — Б 2044 ПБ Този Икарус беше с черни кутии над вратите и черни дръжки за това не може да е 1978,може би 83 или 84 година.
А 1930 ВН   Ikarus-280.02      1983   1994   04.2009   До 2006 — А 2036 Т  Този беше с изцяло бели сандъци и дръжки предполагам е по стар от 1983 година.
   А 2034 Т   Ikarus-280.02      1983   1994   12.2005   Този беше с черната широка гумена лайсна отстрани за това е може би 87 или 88 година.
   А 4268 ВК   Ikarus-280.02      1983   1994   2008   До 2006 — А 0122 Н  Този според мен също е по стар от 83 година защото е с бели сандъци и дръжки.Доставен е от летището на Берлин Шонефелд.
А 8995 ВМ   Ikarus-280.10      1981   1990   2008   До 2006 — Б 1773 ПБ
А 9185 ВМ   Ikarus-280.10      1981   1990   2008   До 2006 — Б 1774 ПБ И двата са по нови от 1981,може би 85 или 86 година.
Б 2185 ПБ   Ikarus-280.10      1981   1992   01.2005   С черни сандъци и дръжки,по нов от 1981 година,може би 83 или 84 година.
2   БГ 2517   Ikarus-280.04         1985      До 1985 — София Не си спомням Икарус с такъв номер,нека колегите ме подсетят ако могат.
Има доста Чавдари 13-20 и 14-20 които не са били на Бургасбус,а на Айтос,Поморие и Несебър.За някои си спомням къде са били,но не мога да се сетя за всичките.Трябва да влезеш в нашия подвижен състав и да допълниш с останалите Икаруси .

Б 2185 ПБ ако е този, който беше с реклама на канал 0, то той е далеч от 280.10, защото 280.10 е модификация на Икарус с две врати, а той беше с 4 и без отваряеми прозорци, което означава,че беше 280.02.  :) Към 2005-та го помня,че беше синьо-бял и май не изкара дълго след това.
« Last Edit: 18.02.2017, 21:55:02 by n.konyarov723 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email

Аз тука виждам поне 3 отваряеми стъкла от едната страна...

Източник на снимката

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 974
    • View Profile
Аз тука виждам поне 3 отваряеми стъкла от едната страна..
Тези са му прибавяни допълнително  от бракувани автобуси. Няма Икарус с 3 отваряеми прозореца, разположени по този начин като на снимката. На снимката на Mirek Zika от 2001-ва година, се вижда,че е само с един прозорец отзад до 4-та врата, който също е прислаган допълнително. Моделът 280.02 е произвеждан главно за Чехословакия и ГДР, като в Бургас имахме доста представители от тях. По-отдолу съм приложил и снимка на музеен 280.02 за справка. ;)
« Last Edit: 20.02.2017, 18:23:02 by n.konyarov723 »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1835
    • View Profile
    • Email
Изглед от църквата "Св. Иван Рилски" към тогавашния завод "Хемус" (източник: Нина Гордиюк)
http://periscop.bg/bulgaria/item/4461-dokumentalni-video-kadri-na-burgas-zasneti-prez-dalechnata-1974-godina.html

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 974
    • View Profile
Имам въпрос към по-запознатите. Някой има ли представа, дали Икарусите, които са внесени от бивш ГДР, като "Чернев" и др., са били без кабина, когато са дошли в Бургас и преди да ги пуснат на линия са им монтирали кабина? Или пък да са се движили известно време без.
"Чернев" и други Икаруси имаше,които бяха от модела 280.02, който за ГДР е бил произвеждан без кабина за водача.
« Last Edit: 17.06.2017, 12:26:23 by GANZ »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1835
    • View Profile
    • Email
"Кафе-автобус се продава за лев" - статия, публикувана във в. "Новини плюс", пробен брой, 24-31.03.1995г. Не е съвсем по темата, но ми се стори интересно да разбера има ли бургазлии, които си спомнят за този автобус.

Offline sneltram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Кратка информация за автобусните линии в Бургас през 1989 г. и две снимки на Чавдар, публикувани в немското списание Stadtverkehr. За съжаление няма никаква информация за строящата се тролейбусна мрежа. Знае ли някой подробности от нейната история? Защо едва през 1989 г. е открита?

Offline sneltram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Няколко снимки от 1993 г., публикувани на страницата klinklin.bg (https://www.klinklin.bg/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%E2%84%96-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%85%D0%BE%D0%B4/). Авторите твърдят, че ЗИУ-то от втората снимка е било доставено ново в Бургас, но в друг форум бях прочел, че тролеите са се движили в Краснодар, преди да бъдат подарени (?) тук.











Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5766
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
При гарата
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2695
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Чавдар м62 в Бургас, 60 - те години.

Източник
« Last Edit: 23.01.2019, 20:40:17 by Magirus deutz »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1835
    • View Profile
    • Email
Прекрасен Ikarus 280  по линия №12А, заснет в Несебър през 1988г. Източник:  www.lomography.com/search/photos/22294546?order=relevance&query=+Bulgaria+1978

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Прекрасен Ikarus 280  по линия №12А, заснет в Несебър през 1988г. Източник:  www.lomography.com/search/photos/22294546?order=relevance&query=+Bulgaria+1978
Чудесна снимка!
Има няколко странни неща поне за мен в този Икарус - датирам го да е произведен между 1985- нач. на 1987 г. поради съчетаването на черни дръжки, вентилатор над шофьорската кабина, тънка долна лайстна и по-новия тип среден мост, който също се монтира след 1984-5 г. насетне. Въпреки това синята ливрея изглежда някак фабрична (имайки предвид качеството на пребоядисване при ремонт и тогава), а хармониката ми прилича на сива, каквато са слагали до 1977 г. или пък е българско производство, като за Чавдар В14-20. Помислих си да не е случайно от онези сини двуврати Икаруси 280.10, чехословашки тип, каквито е имало и в Бургас през 80-те, но се вижда, че има четвърта врата накрая.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 362
    • View Profile
Икарусът е доставен в Бургас през април или май 1985 заедно с още шест такива. Всичките са в червено черна разцветка. Този обаче не е излизал на линия с оригиналната си червено черна разцветка. Още при идването му в гаража е пребоядисан син и нашарен както го виждате на снимката в чест на асамблеята "Знаме на мира" Вътре май имаше място за телевизор над първата врата а по ламперията имаше рисунки. Пуснат е по линиите малко по късно от другите шест. Хармониката също е сменена за да си отива с цветовете, другите от доставката си бяха с черни хармоники. Браво за находката! В друг град не е имало подобен Икарус.
« Last Edit: 24.04.2019, 23:09:07 by go6o »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
^ Да допълня и аз нещо, но първо поздравления към @София 100 за находката! Би трябвало да излязат още няколко подобни снимки, едната дори беше в някакъв вестник, но така или иначе това е първата... иначе за този автобус сме писали много.
Това е от последната доставка на Икаруси по линия на ДАП -те за страната. Тя буквално е точно по това време през 1985 г (края на април); докато Чавдари продължават да доставят още няколко години. Следващите доставки на жълтите са вече от предприятията, докато, само за София има още през следващите 1-2 години, но реално или формално, тогава тя е изкарани от структурата на ДАП-а.
Конкретно този автобус е като останалите, но е пребоядисам и посветен на годишнина от ''Международната детска асамблея – Знаме на мира''. Пускат го на 1 май 1985 в Деня на труда. Единственото нещо, което го отличава от другите, е че вътре, зад шофьорската кабина има вграден телевизор, а на покрива, над нея има телевизонна антена – тук или не се забелязва или по някакви причини я няма...
Освен това автобусът е безплатен за всичките ученици – да спомена само че билетчето тогава е 6 ст, а за сравнение бял хляб от 820 гр е 0.40 ст.
Интересното е че автобусът е пребоядисам син 10 -ина години по- късно (към 1995), тоест дори след 1989 г продължава да си се движи с тези шарки, когато всичко започва да се отрича.
Подобни боядисани имаше и в София, бяха два трамвая и един Икарис 280Т, както и във Велико Търново – Чавдар В 13 -20, но те са пребоядисани по -рано, още с падането на строя. Това е което аз съм виждал, като съвсем не е изключено, дори е повече от вероятно, да е имало и по другите градове.
Снимката е от Бургас, линията е 12А (забелязва се), а мястото е точно зад Храм Св.Св. ''Кирил и Методий'' и едноименната улица по която се спуска - тогава тази линия минава оттам.
P.S. А в този случай, мястото на мненията по темата би трябвало да се променят!

« Last Edit: 25.04.2019, 16:58:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1218
    • View Profile
Моите спомени малко се различават от тези на Зирка,но няма съществено значение.Автобуса е доставен през април 1985 и още като нов е разглобен и боядисан детайлно с много качествена боя.Всички други от доставката(общо са шест ) са пуснати в движение на първи май,само този въпросния Икарус не излиза.Него показват за първи път на 24 май на манифестацията.От тази манифестация би трябвало да има много снимки на самия автобус,но за съжаление аз съм се ровил и не съм открил нищо,но много добре си спомням,че чак от София имаше снимачен екип заради него.Титулярния му шофьр се казваше Гошо.Хармониката му е сменена доста по късно с такава от Чавдар защото неговата беше скъсана.Даже си личеше,че не е от Икарус,от долу много висеше и се суркаше по земята на неравни участъци.
Снимката е от Бургас точно зад х-л България и трябва току що да е тръгнал от там и завива към Фотинов.
« Last Edit: 26.04.2019, 12:05:47 by cvert »