Author Topic: Описания и технически характеристики на ТМ в София (съдържание в началото)  (Read 152369 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
В София няма трамваи с мазилна инсталация. ЧКД-тата са с най-голяма база на талигите (междуосие) - 1900 мм. Дювазите са с 1850 мм, талигите Т81 са 1600 мм.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Може би ми е тъп въпросът, но някой може ли да ми обясни точно как е устроен механизмът, чрез който талигата на трамвая се "върти" в завоите. Май двуосните мотриси нямат такъв и затова скърцат толкова в завоите. Т.е. питането ми е на какъв принцип е закачена талигата, така че да поема завоите независимо от тежестта на целия трамвай.

   Предполагам си проследил темата, но виж пак отговори №№ 31, 36, 37, 48, 58, 59 и 63. В отговор № 48 има чертежи, в тях във втория изглед (челно на талигата) е показан (в т.ч. с полуизглед/полуразрез) начина връзката на коша с надресорната греда на талига Т 81. На снимка Т65_1 в отговор №59 се вижда леглото на централния лагер при талига Т 65.
   За да се осигури завъртане на двуосна талига, това трябва да стане около една точка - това е точката в геометричния й център.
   По-ранните конструкции на талиги (в т.ч. и вагонни) връзката е била решена чрез сферичен лагер, у нас е така при трамвайните талиги Т 65. Този начин на лагеруване не гарантира целостта на връзката във вертикална посока.
   В по-късните конструкции сферичния лагер е бил заменен с централен болт твърдо свързан с рамата на коша, преминаващ през надресорната греда и лагеруващ в нея чрез радиално-аксиален лагер ... и, разбира се, завършващ с резба, тарелка и гайка.
   При криви с минимален радиус (18 m) талигата се завърта на 11 градуса спрямо оста на коша.
   В момента се налага производството на нископодови возила, в т.ч. и трамвайни мотриси. При тях конструктивно няма възможност да се изпълни надресорна греда, но действа изискването за двустепенно ресорно окачване. Затова е решено да няма надресорна греда, а пружините да опират в коша на мотрисата. Това, обаче фиксира талигата в съосно положение с коша с минимални премествания. Решението на този проблем е намерен в повечето и по-къси модули с повече съчленения между тях (в мрежата е пълно със снимки).
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Търся следната информация:
Можете ли по-подробно да опишете окачванията на трамваите (ако може сравнение между трамкар, дюваг и татра). Интересуват ме амортисьорите, пружините с тяхните константи и по възможност пределни натоварвания. Благодаря предварително
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Търся следната информация:
Можете ли по-подробно да опишете окачванията на трамваите (ако може сравнение между трамкар, дюваг и татра). Интересуват ме амортисьорите, пружините с тяхните константи и по възможност пределни натоварвания. Благодаря предварително

За кога?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Позволявам си да го постна тук, в качеството си на модератор лесно ще го преместя, ако някой даде по-добро решение. Ето линк към актуални шумови карти за град София. В частност, смятам че най-интересен би ни бил трамвайният транспорт, защото нееднократно е имало спекулации относно вредите, които той оказва, без да сме видели обосновка с доказателства.

http://gis-sofia.bg/index.php?id=127&lang=bg

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Не по-малко от 80 dB развиваха ярмомелките България 1300 при спускането от Петте кьошета към подлеза на НДК. Нямаше такова мъчение за пътниците в европейска столица XXI век да се возиш в трамвай с въздушно управление.
------------------------

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не знам да сме имали трамваи с въздушно управление, каквото и да значи това.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Не по-малко от 80 dB развиваха ярмомелките България 1300 при спускането от Петте кьошета към подлеза на НДК. Нямаше такова мъчение за пътниците в европейска столица XXI век да се возиш в трамвай с въздушно управление.
В интерес на истината, според диаграмата, бул Овча Купел е най-добре откъм шумово равнище, а там преобладават трамваите София 100 и България 1300. А и в тунелите има т.нар. ефект на Доплер, не мога да го обясня физично, явление, при което шумовият интензитет се засилва в затворени пространства. А не че трамваят е България 1300. Много си бяха добре 3хх по 6та линия, и достатъчно мощни, и достатъчно големи, и достатъчно топли...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Ефектът на Доплер няма общо. просто звукът се отразява от стените на тунела и интензитетът му се увеличава.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Не по-малко от 80 dB развиваха ярмомелките България 1300 при спускането от Петте кьошета към подлеза на НДК. Нямаше такова мъчение за пътниците в европейска столица XXI век да се возиш в трамвай с въздушно управление.
В интерес на истината, според диаграмата, бул Овча Купел е най-добре откъм шумово равнище, а там преобладават трамваите София 100 и България 1300. А и в тунелите има т.нар. ефект на Доплер, не мога да го обясня физично, явление, при което шумовият интензитет се засилва в затворени пространства. А не че трамваят е България 1300. Много си бяха добре 3хх по 6та линия, и достатъчно мощни, и достатъчно големи, и достатъчно топли...
Да бе да... добре, че ги разкараха от 6! Беше ми писнало да се возя в тях.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
България 1300 са наистина много шумни - вътре е практически невъзможно да се разговаря от рева на двигателите и редукторите и бученето на компресора и мотор-генератора 600/24V. Карданните таралясници са осезаемо по-тихи, въпреки че имат всички други недостатъци на Българиите. :)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Не знам да сме имали трамваи с въздушно управление, каквото и да значи това.
Имах предвид въздухът под налягане, който осигурява спиране на трамвая и движение на вратите. Спирането е част от управлението и затова съм съкратил така двусмислено думите. Това ми е обяснението като пишещ във форума, а ти с работата и знанията в твоята област ще потвърдиш колко остаряло за съвременните транспортни изисквания е това управление на българските трамваи.
------------------------

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Че защо ? Дори най-съвременните локомотиви и трамваи си имат въздушна спирачка.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
За трамваите дай примери че ми звучи съмнително твърдението ти.
За локомотивите ще се направя че не съм прочел какво си написал.
« Last Edit: 27.02.2011, 10:29:27 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Оказа се, че новите трамвайните мотриси за разлика от локомотивите вече не използват въздушно спиране. Извинявам се за невежеството (или поне не открих такива).
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ако и Дюваг и Т1, Т2, Т3 ги смяташ за нови - ок.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз да попитам: Толкова ли е сложно да се изработи пантограф тип "пачи крак" за нуждите на трамваите и въобще кой е най-добрият пантограф - най-малко се чупи, лесен за подръжка, по-ефективен и т.н. Защото в другата тема има снимки на Т4D и откровено са свръхгрозни с българския сделан такъв.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ето ти един много по-грозен асиметричен пантограф. Според мен нашите пантографи са доста по-хубави от това произведение на "асиметричното" изкуство.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Това си е оригинален чешка асиметричен пантограф доработен от простите руснаци.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!