Author Topic: Градски и жп транспорт в Чехия  (Read 72177 times)

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #420 on: 02.07.2018, 23:37:13 »
Благодаря! Не ги ползвах много, 1-2 пъти и съм забравил. А и бях само няколко месеца там спрямо година в Братислава. Капасити и масовите градски модели на СОР са ми любимите актуални модели/марки. Хубави салони, като цяло носещи на мръсотия, особено на СОР. Дано някой ден и тук такива! ;) Изцяло червената словашка ливрея повече им отива според мен от двуцветната на Прага.

Във връзка със сравненията от по-предните страници, София има повече дървета и от двата града, а заплатите там за финансови анализатори са същите горе-долу като в София при по-високи наеми, поради което се и върнах (900 евро след данъци е смешно при наеми за стаи от 300 нагоре). Братислава има по-лоша инфраструктура от Прага, но пък билет автомати на почти всички спирки, дори по кварталите, докато в Прага само на определени, по-важни или централни спирки. В Прага естествено ТМ маршрутите са по-живописни. Но мостовете над реката не са така впечатляващи като тези над Дунав в Братислава. Освен ТМ 1 и 3 по Стария мост до Petržalka няма много интересни тм маршрути. В Братислава по-живописни са автобусните и някои ТБ линии. А автобусните линии, минаващи под НЛО-то и онези по другия мост Аполо ми бяха любимите. В Братислава някак като по-малък град човек повече можеше да намери време за бира с приятели, в Прага все закъсняваш или отменяш, доста забързан и разпръснат град и понеже не обичам тъпканици все закъснявах.
« Last Edit: 03.07.2018, 00:12:29 by mishot »

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1843
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #421 on: 26.09.2018, 21:14:49 »
То е ясно вече, че общини като Враца нямат желание да развиват този транспорт, но иначе сега е момента да се напазаруват хубави тролейбуси. Пилзен спират тролейбусите Шкода 21тр, които са производство 1996-2002 година, Острава и Хомутов заменят Шкодите 14 и 15тр, които между другото всички са модернизирани с нови тролейбуси. Обаче всичко това вероятно ще отиде в Украйна на добри цени, а ние ще закриваме...
https://www.plzen.cz/plzen-se-rozloucila-s-trolejbusy-skoda-21-tr/

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2120
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #422 on: 26.09.2018, 21:43:06 »
За Шкода 21тр имаше много отзиви, че хич не са излезли читави, особено що се отнася до каросерията. Поради тази причина чехите закриват завода си за специализирани каросерии още преди 15 години и вземат решение в бъдеще да използват вече отработени и доказани автобусни такива. При нас и иначе няма как да дойдат, не толкова защото и втората употреба тролеи струват немалко пари, а понеже всичко трябва стане с палавраджийска процедура по ЗОП -  как да направиш такава, искайки точно тези, демек с предизвестен победител - незаконно е. Няма мърдане, щом не е частна фирма, всичко над 10 бона трябва да мине по ЗОП. Единственият вариант е да ни ги подарят или да се купят един по един, с отделна документация, на цена под 10 бона всеки.
« Last Edit: 26.09.2018, 21:45:09 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1843
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #423 on: 26.09.2018, 21:46:21 »
При нас и иначе няма как да дойдат, не толкова защото и втората употреба тролеи струват пари, а понеже всичко трябва стане с палавраджийска процедура по ЗОП, а как да направиш такава, искайки точно тези, демек с предизвестен победител - незаконно е. Няма мърдане, щом не е частна фирма, всичко над 10 бона трябва да мине по ЗОП.

Както стана с поръчката за "бюджетните" Фолксвагени на НСО, или както стана с автобусите на Гриша Ганчев. Това са само два от примерите... Или както се казваше "Тия неща може и да са забранени, ама не са отменени".
« Last Edit: 26.09.2018, 21:49:32 by bagercho »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5347
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #424 on: 26.09.2018, 23:39:18 »
При нас и иначе няма как да дойдат, не толкова защото и втората употреба тролеи струват пари, а понеже всичко трябва стане с палавраджийска процедура по ЗОП, а как да направиш такава, искайки точно тези, демек с предизвестен победител - незаконно е. Няма мърдане, щом не е частна фирма, всичко над 10 бона трябва да мине по ЗОП.

Това е категорично невярно! В закона има специализирана процедура при такива случаи. С такава процедура бяха закупени двете партиди Т6А5 за депо Искър.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2120
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #425 on: 26.09.2018, 23:58:43 »
Още по-хубаво тогава, ама нали трябва да има "наши" хора по веригата, за да стане работата. Като Григор например....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4522
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #426 on: 09.10.2018, 18:10:02 »
Мине се немине известно време и до нас отново стигат най-новите разработки за развитието на обществения транспорт в столиците на западни държави. След като в края на м. юли излезе обширният план за развитие на транспорта в Берлин, днес излезе най-новия план за развитие на линиите на градския транспорт в Прага, обхващащ периода 2019-2029 г.

Документът сам по себе си е уникален за нашите разбирания за планиране, т.к. дава свеж поглед за това как трябва да се подхожда стратегически към развитието на градския транспорт, следователно и към съответния град.

- 17 нови трамвайни трасета;
- експресни автобуси по "околовръстното шосе" на Прага;
- включване на нови жп линии в системата на градския транспорт, включително изграждането им;
- 4та линия (D) на пражкото метро;
- намаляване на емисиите, отделяни от автобусния транспорт.

Всичко това включва планиран брой превозни средства, капацитет, интервали на движение, вид превозни средства и т.н...

В заключение - колкото и да се радваме на сиромашки подарените ни трамваи Т6А5, надали чрез тях ще стигнем Прага. Не ни остава и друго освен да се възхищаваме на начина на управление на транспорта в Прага и периодично да ходим да изплакнем очи и оценим как продължават да надграждат своята система.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2120
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #427 on: 09.10.2018, 18:59:54 »
Личи си, че е правено с голямо участие на ГИС-аджии. Опитах се да приложа същото нещо преди 15 години, когато се дипломирах, получиха се много добри резултати, но......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.