Author Topic: Градският транспорт във Франция  (Read 39208 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #20 on: 18.12.2006, 12:32:36 »
Quote from: lok45111
той с особено добре подбрани изрази ще ви просветли в качествата на хърватската модернизация
Само без псувни, моля :lol:  :lol:  :lol:  B)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #21 on: 18.12.2006, 22:02:09 »
Quote from: lok45111
Колкото и да са лъскави на външен вид са пълни с кусури, които редовно си ги показват из Загреб. А за локомотивите, които ни модернизираха там - справки при CKD, той с особено добре подбрани изрази ще ви просветли в качествата на хърватската модернизация
А наще също са пълни с кусури, но грам лъскавина нямат.Тези се опитват да правят съвременнен трамвай с всичките му качества и допускат грешки, а ние допускаме грешки в модернизирането на трамвай от 80-те години.Не може да се отрече, че са доста по-напред от нас.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6161
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #22 on: 19.12.2006, 10:53:35 »
Аз съм чувал, че Конкарите имат големи проблеми с електрониката, като не са единични случаите да се самоблокират на улицата. Иначе за вътре - нема лошо, такъв салон не отказвам

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #23 on: 19.12.2006, 12:34:17 »
Quote from: difian
...Конкар...
Поне като ги плюете, научете правилното им име - Кончар, а не Конкар. Фирмата "Раде Кончар" не е локомотивно-вагонна, по-скоро "всеядна", от типа на корейските Хюндай, Самсунг и японската Мицубиши - произвежда всякаква техника - бяла и черна домакинска техника, асансьори и т.н.
Мога само да споделя външни впечатления от въпросния трамвай - тих, бърз и изключително добре отоплен (возил съм се с такъв по Коледа в Загреб).
Не са лоши трамваите ЧКД, но по дизайна нищо не направиха чехите за толкова много години. Просто това са си леко преоблечени соц-возила. Докато в railfaneurope има доста по-модерни екземпляри - във Франция, Швейцария, Германия, пък и в Хърватска.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #24 on: 29.03.2007, 14:44:19 »
Наистина в Париж трамваите са много удобни и за разлика от наще нови , модерни , надеждни и бързи ! Преди няколко години се возих и наистина е много приятно ! Дано един ден и ние да имаме такива трамваи , но това са мечти за 22 век !

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2340
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #25 on: 01.04.2007, 10:08:55 »
След вчерашната ми разходка до Солун остнах с добри впечатления от МГТ там, който за жалост е само автобусен. Но това да не ни притеснява въобще, защотот колкото и да е странно БУС ленитите се спазват от автомобилите и има само някой друг тарикат или бакшиш да се изхитри да мине от там. Всичките автобуси са с ел. табели и са в добро видимо и техническо състояние. Парка е не много шарен, но добър. Почваме от старите волво Б10М, по-новите Б7М, Сладурските Ивеко Ирисбус, някакви гръцки ЕЛВО и забележителните МБ Цитаро.  Много са на често, и шофьорите ги ръчкат качествено. Хората са започнали строеж и на метро, което ще ги изстреля напред, защото центъра е по-задръстен и от София. Пътищата са им добри. Магистрала прорязва града както Цариградско и се забучва в светофар и след 5 км става пак магисрала с невероятни детелини. Хората имат мегдан за развите на електротранспорт. За трамваен е прекалено гъсто застроено, но може да се постигне нещо. Докато за тролейбусен се е отепало


Снимки после


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #26 on: 01.04.2007, 10:16:22 »
Quote from: NiGhtPiSH
След вчерашната ми разходка до Солун остнах с добри впечатления от МГТ там, който за жалост е само автобусен. Но това да не ни притеснява въобще, защотот колкото и да е странно БУС ленитите се спазват от автомобилите и има само някой друг тарикат или бакшиш да се изхитри да мине от там. Всичките автобуси са с ел. табели и са в добро видимо и техническо състояние. Парка е не много шарен, но добър. Почваме от старите волво Б10М, по-новите Б7М, Сладурските Ивеко Ирисбус, някакви гръцки ЕЛВО и забележителните МБ Цитаро.  Много са на често, и шофьорите ги ръчкат качествено. Хората са започнали строеж и на метро, което ще ги изстреля напред, защото центъра е по-задръстен и от София. Пътищата са им добри. Магистрала прорязва града както Цариградско и се забучва в светофар и след 5 км става пак магисрала с невероятни детелини. Хората имат мегдан за развите на електротранспорт. За трамваен е прекалено гъсто застроено, но може да се постигне нещо. Докато за тролейбусен се е отепало
Снимки после
Огледай си снимките и съм сигурен, че ще откриеш подходящи улици и за трамвай!Ако не ти, кой друг

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #27 on: 02.04.2007, 13:12:54 »
Ето го и проектът на солунското метро -
Градът е надлъжно разположен по залива и направо "си плаче" за метро - централните улици са с доста интензивно движение, а радикални разширения не са възможни предвид стръмния релеф. Околовръстната магистрала минава твърде високо.
Трамвай надали ще има в централната част, по-скоро кабинков лифт към стария град и крепостта. Тролеи са теоретично възможни, но метрото си е удар в десятката!

Offline Пешеходец

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #28 on: 02.04.2007, 21:12:16 »
Quote from: blagun
Ето го и проектът на солунското метро . . .
Ще си имаме и "наша" метростанция в Солун:

ΒΟΥΛΓΑΡΗ

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #29 on: 02.04.2007, 22:41:30 »
какво е синьото?

за съжаление мога да пиша и чета на гръцки, ама нищо не разбирам като смисъл.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #30 on: 03.04.2007, 10:29:01 »
Quote from: x3m
какво е синьото?
за съжаление мога да пиша и чета на гръцки, ама нищо не разбирам като смисъл.
Ето го на другя карта и тук не е в синьо   .Според мен са възможни разширения в бъдеще.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #31 on: 03.04.2007, 12:37:17 »
Quote from: x3m
какво е синьото?
Втори етап - вдясно (изток) - до Аерогарата, вляво - нагоре към северозападните квартали.
Линията тръгва от гарата и това не е случайно - хитрите гърци явно ползват част от коловозното развитие на гарата за метродепо. Както се вижда от схемата, и тяхното метро е разклоняващо се.
« Last Edit: 03.04.2007, 12:44:58 by blagun »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #32 on: 03.04.2007, 15:35:22 »
Quote from: blagun
Втори етап - вдясно (изток) - до Аерогарата, вляво - нагоре към северозападните квартали.
Линията тръгва от гарата и това не е случайно - хитрите гърци явно ползват част от коловозното развитие на гарата за метродепо. Както се вижда от схемата, и тяхното метро е разклоняващо се.
Депото е дадено в другия край на линията!

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #33 on: 03.04.2007, 15:47:54 »
Quote from: difian
Депото е дадено в другия край на линията!


Малко снимки от Солун, благодарение на нашия новинар Юлиян  

http://djandrez.biscom.net/GT%20Sofia/

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #34 on: 03.04.2007, 19:26:14 »
Тролейбуси биха паснали идеално (както атинските). Улиците са подходящи.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #35 on: 03.04.2007, 20:22:37 »
Quote from: Dimitar Dragnev
Тролейбуси биха паснали идеално (както атинските). Улиците са подходящи.
Само, че да се сдобият с такива тролейбуси, трябва и те някаква Олимпиада да организират...
« Last Edit: 03.04.2007, 20:22:58 by difian »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #36 on: 05.04.2007, 19:07:38 »
До колкото знам миналата година започна строителството на метрото в раиона на гарата . Всички станции ще са подземни , с един перон , автоматични влакове и врати на пероните , също като 14-та линия в Париж !

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #37 on: 05.04.2007, 19:10:24 »
Добре че беше Олимпиадата , та им оправиха инфраструктурата - като се почне от улици , булеварди , магистрали , метро и трамваи ! Късметлии !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #38 on: 27.05.2007, 23:57:02 »
Ето и трамваите на Страсбург, които изглеждат като ютии и се движат съвършено безшумно по трасето:



Други неща от Франция - движението в тази държава е популярно с безбройните си светофари и кръгови движения. "Връх на сладоледа" са БУС-лентите (някъде са комбинирани - БУС+вело-лента). Та значи на улица, позволяваща 4 широки или 6 по-тесни ленти, вътрешните (левите) ленти се обособяват за БУС-ленти. Тези ленти са отделени от лентата за простосмъртни с бетонен бордюр. То се знае, те се ползват далеч не само от автобусите, а от всякакви нахалници - най-вече от бакшиши. Всеки светофар включва на една фаза БУС-лентите и на друга фаза - обикновените ленти. Резултат - мрачни задръствания даже и в почивни дни.

Offline Ikarus T

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #39 on: 16.07.2007, 19:30:50 »
Някой има ли снимки на Атина?