Author Topic: Градски и жп транспорт във Франция  (Read 74622 times)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Че е Алстом си личи от далече  :D
Нация от лошо гледащи директори

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Пускам няколко пресни снимки от Валенсиен, северна Франция. Трамвайната мрежа е изключително приятна, трамваите се движат бързо както в града, така и в участъците от извънградската част. Трамваите имат пълна преференция пред останалите участъци на движението, синхронизирани са с извънградските автобуси, като крайните станции са терминали. Доста сериозно натоварване има по всички участъци, макар през лятото движението да е разредено (все пак това е град с население ок. 150 хил. души с предградията). Всички спирки са достъпни за хора с намалена подвижност, разстоянието между трамвая и перона е 3-4 см, като колички трудно влизат само от първа и последна врата (по-високи са от пероните, но вътре няма стапало). Като цяло градът е много по-спокоен от съседния Лил и все още не се е напълнил с бежанци.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
https://www.leprogres.fr/loire-42-edition-saint-etienne-metropole/2018/08/21/saint-etienne-les-trolleys-vont-faire-leur-grand-retour-sur-le-reseau-stas

ГУГЪЛ ПРЕВОДАЧ:

Сент Етиен купува 22 тролейбуса с батерии

Saint-Étienne Métropole (SEM) обяви покана за участие в търг за закупуване на двадесет и две тролейбуси. "Ние вече имаме огромното предимство на трамвая, който е най-екологичното средство за транспорт и който представлява половината от пътуванията за обществен транспорт в Сен-Етиен", припомня Гаел Пердриу. За останалата част от мрежата, която сега се обслужва от дизелови автобуси, метрополни служители са проучили следите на електрическите или водородните превозни средства, но според президента на SEM "това са технологии, които все още не са разработени и които са налице много ограничения.

Доставка през лятото на 2019 година

Следователно градът е избрал да изостави тези решения, поне "за сега" и да се обърне към тролейбусите. Тъй като Saint-Étienne има голямо предимство и тук: един от петте френски града има контактна мрежа. И трите, които все още го експлоатират, но само на минимума. Ако в края на 90-те около 70 тролейбуса се движеха със седем линии, мрежата сега съществува само на три линии, M3, M6 и M7. И само М3 е експлоатиран, като по-малко от десет превозни средства се движат периодично.

Новите автомобили, които SEM ще оборудват със Stas, са тролейбусите In Motion Charging (при зареждане за движение), т.е. те са оборудвани с допълнителни батерии, които се презареждат, докато те работят под електрозахранването, което те ви позволява да движите без мрежата на определени части.

Доставката на тези двадесет и два колички е насрочена за лятото на 2019 г. Те ще бъдат пуснати в обръщение на трите съществуващи линии ", но възнамеряваме да разширим мрежата след това", казва Gaël Perdriau.

И две красиви снимки:


храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Швейцария ли е държавата с най-много тролейбусни трасета в Европа?
Нация от лошо гледащи директори

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Швейцария ли е държавата с най-много тролейбусни трасета в Европа?
Едва ли държава колкото една плюнка (извинявам се за израза) може да има повече км. ККМ от Русия, или Украйна 😀

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Въпреки всичко, Швейцария е държвата от Западна Европа с най-много на брой градове с тролейбусни мрежи. На който му се занимава, нека да издири и по дължина къде има най-много.  :help:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Едва ли държава колкото една плюнка (извинявам се за израза) може да има повече км. ККМ от Русия, или Украйна 😀
Плюнка, ама швейцарска... Основа на транспортната им система е железница по-дълга от нашата и 100% електрическа. Дори да приемем, че тролейбусният транспорт да е по-малко като дължина от руския, последният е преди всичко остатък от съветско време и постепенно запада.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Най-голямата тролейбусна мрежа в Западна Европа е в Залцбург - обща дължина на контактната мрежа около 146 km и 12 редовни линии. Швейцария има 13 града с тролейбусни мрежи, най-голямата е в Цюрих с приблизително 54 km контактна мрежа и 7 линии. :)  В Русия през 21 век са закрити 11 системи, в Украина - 2, в Беларус запазиха всичките 7 системи, в Средна Азия оцеля само тази в Ургенч, в кавказките републики оцеляха само системите в Сухуми и Ереван. :rolleyes:
« Last Edit: 11.10.2018, 17:53:51 by V.Peichev »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Най-голямата тролейбусна мрежа в Западна Европа е в Залцбург - обща дължина на контактната мрежа около 146 km и 12 редовни линии. Швейцария има 13 града с тролейбусни мрежи, най-голямата е в Цюрих с приблизително 54 km контактна мрежа и 7 линии. :)  В Русия през 21 век са закрити 11 системи, в Украина - 2, в Беларус запазиха всичките 7 системи, в Средна Азия оцеля само тази в Ургенч, в кавказките републики оцеляха само системите в Сухуми и Ереван. :rolleyes:
В Цюрих през декември 2015 закриха 7-мата линия (71), понеже се дублираше напълно с тролейбусна линия 72, а декември миналата година обединиха линии 31 и 34, така че линиите са 5. Но няма нито един километър закрита контактна мрежа.
« Last Edit: 13.10.2018, 16:23:14 by Chezare »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
http://m.leparisien.fr/info-paris-ile-de-france-oise/transports/premiers-tours-de-roue-pour-votre-nouveau-metro-13-02-2019-8011074.php

В Париж доставят нови мотриси за автономните им линии 1 и 14.72 мотриси за 1 млрд. €. Утре като имам време мога да преведа повече, ако някой има интерес.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
В Париж от 20 април ще въведат (почти) нова автобусна мрежа. Покрай това ще открият нов участък от трамвайна линия Т3б.
Повече информация тук: https://www.ratp.fr/en/nouveaubusparisien

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
На 27 юли тази година в Кан е открита нова трамвайна система с три линии,след като еднорелсовия трамвай, който е открит през 2002 година престана да съществува през 2017 година.
« Last Edit: 01.08.2019, 01:36:20 by Трамвай 17 »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Малко впечатления от ГТ Страсбург.  Снимките- от интернет.
Схема на ГТ:
https://www.cts-strasbourg.eu/export/sites/default/pdf/CTS-juin-2019-plan-detaille-du-reseau-urbain-bd-1.pdf
Трамваи:
Трамвайните линии са 6- A, B, C, D, E, F. Интервалите на движение на линии A, B, C, D и Е са: 6 мин. в пик и 7-8 мин. извън пик и събота, и неделя 12-15 мин. Рано сутрин и късно вечер са на 15 мин. Поради огромния дублаж на линия F с линии В и С тя е на по- рядко- делник и събота 10-12 мин., неделя 20 мин. и рано сутрин- късно вечер- 30 мин. Линия D е международна- отива в германското градче Кел от 2017г. и разширена до центъра му октомври 2018г. До Кел ходи всеки втори трамвай, с изключение на събота следобед, когато всеки трамвай ходи до Кел. Делник трамваите до Кел забелязах, че са претъпкани. За разлика от Цюрих, където по улички с малко трафик, например 6 към зоологическата градина трамваите вървят при колите, тук трамваите са само в обсособени трасета. Което води до това, че на някои места трасетата са едноколовозни, понеже няма мсто за две линии, но отсечките са къси, най- дългите такива участъци са между две спирки. На всяка трамвайна спирка има автомат за билети.
Всички трамваи без Е минават през главната точка за прекачване- спирка Homme de Fer, в историческия център. Е минава само по периферията на центъра.
Трамваи- 14 трамваи тип "Еуротрам" произведени 1994г. и 10 произведени 1998-2000г., дълги 33 метра
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bombardier_Eurotram_n%C2%B01003_CTS_Alt_Winm%C3%A4rik.jpg?uselang=fr-
 17, произведени 1998-2000г., но дълги 43 метра, на снимката се виждат двете дължини;
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eurotram_33m_%26_43m_Strasbourg_vues_d%27en_haut_-_Elsau.jpg?uselang=fr-
41 Алстом Цитадис, произведени 2005- 2007г.;
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tramways_Strasbourg_15.JPG?uselang=fr-
И 22 Цитадис, произведени 2016-2019г.:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nouvelle_rame_Citadis.jpg?uselang=frИ 22 Цитадис, произведени 2016-2019г.:
И един от т.нар. от мен "европейски трамваи", понеже са боядисани в синьо, с жълти звезди, с европейските сгради в Страсбург и... :P(открийте сами надписа на български)
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Strasbourg_tramway_Citadis_juin_2012.jpg?uselang=fr
Европейските трамваи са нови и стари Цитадиси. По линии А и С се движат само стари Цитадиси, по линия D само нови Цитадиси и стари "европейски", По линия В са стари Цитадиси и дълги Еуротрам, а по линии Е и F - къси Еуротрам.
Автобус G
Автобус G е нещо като бърза автобусна линия. Тя в голяма част от маршрута си върви в обсособено трасе, на интервали от около 7-8мин. делник, 10 мин. събота и 15-20 мин. неделя и рано сутрин и късно вечер е на 30 мин. Таблата по спирките са като тези на трамваите:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Affichage_temps_d%27attente_Tramway_Strasbourg_version_2013.JPG?uselang=fr
По нея вървят 10 Мерцедес Ситаро произведени 2013 г.:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BHNS_ligne_G_essais_et_formation_Strasbourg_14_novembre_2013_17.jpg?uselang=fr
Качването в автобус G е от всички врати
Автобуси L1, L3, L6
Тези автобусни линии имат основна роля в ГТ, но по- малка от тази на трамваите и автобус G. За разлика от него те имат бус ленти на места (не обсособено трасе), имат ел. табла на всяка спирка, но по- простички, и имат автомати за билети само на някои спирки. Те са единствените, по които вървят съчленени (има само две линии освен тях, по които вървят съчленени, като скоро на мястото на едната ще пуснат трамвай (4).). L3 и L6 минават през историческия център. Интервалите на движение на L1 и L6 е 7-8 мин. делник, 12 мин. събота, 20 мин. неделя следобед и 30 мин. неделя до обед, рано сутрин и късно вечер. L3 е малко по- редовна събота и неделя- събота е на 8-10 мин., а неделя на 20 мин. до обед и 15 мин. следобед. За разлика от Цюрих, тук качването във всички автобуси е само от първа врата освен автобус G.
Нормални автобуси
Има много нормални автобсни линии. При тях няма бус ленти, няма ел. табла по спирките, няма и автомати. Качването е само от първа врата и тук почти няма съчленени автобуси, освен две линии, както казах по- горе и то по едната (24) вървят смесено къси и дълги.
Има няколко автобуса, на които интервалът им е  като на L1 и L6, останалите имат индивидуални интервали, като основният делник е 15-20 мин. неделя 30-45-60 мин.
Подвижен състав (включвам и този за L1, L3, L6):
Тук интересното е, че след 2011г. всеки автобус се поръчва чисто бял и за всяка година се избира художник да украсява автобусите.
Тук по голямата част от автобусите са Агора/Цителис, останалите:
- 20 съчленени Соларис 4-то поколение, произведени 2018г.:
https://www.google.bg/search?biw=1366&bih=651&tbm=isch&sa=1&ei=zw1xXcqpMNHQxgOm_6g4&q=bus+L3+strasbourg&oq=bus+L3+strasbourg&gs_l=img.3...6943.10338..10573...0.0..0.105.1051.9j2......0....1..gws-wiz-img.......0i8i30j0i24.u5DQP5SOEEc&ved=0ahUKEwiKzf-H5bnkAhVRqHEKHaY_CgcQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=iASjR0k7BQ5mdM:
- 20 съчленени Соларис 3-то поколение, произведени 2015/16г.:
https://www.google.bg/search?biw=1366&bih=651&tbm=isch&sa=1&ei=zw5xXcnKBfiU1fAP1pm1iAc&q=bus+solaris+strasbourg&oq=bus+solaris+strasbourg&gs_l=img.3...25509.32512..32717...0.0..0.114.2170.13j10......0....1..gws-wiz-img.....0..0i67j0j0i30j0i19j0i30i19j0i8i30i19j0i5i30i19j0i8i30j0i5i30.oNyogPMskFw&ved=0ahUKEwiJ7t2B5rnkAhV4ShUIHdZMDXEQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=rpowgChdNHyDOM:
Един съчленен соларис хибрид, произведен 2010г.:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Compagnie_des_transports_strasbourgeois#/media/Fichier:Solaris_Urbino_18_n°400_Strasbourg_boulevard_Wilson.jpg
- 8 къси Соларис, произведени 2010г.
https://www.google.bg/search?biw=1366&bih=651&tbm=isch&sa=1&ei=8A5xXaT5ObXRxgPI45OwDQ&q=bus+solaris+12+strasbourg&oq=bus+solaris+12+strasbourg&gs_l=img.3...108783.109237..109519...0.0..0.97.278.3......0....1..gws-wiz-img.g8D8Cl-T9KE&ved=0ahUKEwiksfCR5rnkAhW1qHEKHcjxBNYQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=AanjySRS-cQ-9M:
- 8 къси Ивеко Урбанвей, произведени 2015г.:
https://www.google.bg/search?biw=1366&bih=651&tbm=isch&sa=1&ei=Xw9xXfeYHOTIxgP-wb_oAQ&q=iveco+urbanway+strasbourg&oq=iveco+urbanway+strasbourg&gs_l=img.3...128737.137322..138959...0.0..0.109.2498.24j3......0....1..gws-wiz-img.......0i7i30j0i8i7i30j0i7i5i30j0i67j0j0i30.zHymQVyDbWE&ved=0ahUKEwi3xMnG5rnkAhVkpHEKHf7gDx0Q4dUDCAY&uact=5#imgrc=oSduR4McEZ1c4M:
И 7 съчленени:
https://www.google.bg/search?biw=1366&bih=651&tbm=isch&sa=1&ei=Xw9xXfeYHOTIxgP-wb_oAQ&q=iveco+urbanway+strasbourg&oq=iveco+urbanway+strasbourg&gs_l=img.3...128737.137322..138959...0.0..0.109.2498.24j3......0....1..gws-wiz-img.......0i7i30j0i8i7i30j0i7i5i30j0i67j0j0i30.zHymQVyDbWE&ved=0ahUKEwi3xMnG5rnkAhVkpHEKHf7gDx0Q4dUDCAY&uact=5#imgrc=Ka8zSVp8Pnp_4M:
Още нещо- тук малко ми заприлича на България, защото:
- На доста от съчленените едно от общо две вътрешни табла не работи или примигва
- На вътрешното табло в автобус 2 никой не беше отразил временния маршрут
- На стар "европейски" трамвай не бяха въведени новите спирки в Кел.
- Един съчленен Соларис от 4 генерация нямаше ни гласово, ни работещо ел. табло вътре.
Сега ще кажете- това са глупости, но как тогава в Цюрих всичко беше като образец?
Лично на мен в Цюрих ГТ повече ми хареса.
« Last Edit: 29.03.2020, 15:36:21 by Chezare »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Един кадър от Париж, oт миналата седмица:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
https://www.leprogres.fr/loire-42-edition-saint-etienne-metropole/2018/08/21/saint-etienne-les-trolleys-vont-faire-leur-grand-retour-sur-le-reseau-stas

ГУГЪЛ ПРЕВОДАЧ:

Сент Етиен купува 22 тролейбуса с батерии

Saint-Étienne Métropole (SEM) обяви покана за участие в търг за закупуване на двадесет и две тролейбуси. "Ние вече имаме огромното предимство на трамвая, който е най-екологичното средство за транспорт и който представлява половината от пътуванията за обществен транспорт в Сен-Етиен", припомня Гаел Пердриу. За останалата част от мрежата, която сега се обслужва от дизелови автобуси, метрополни служители са проучили следите на електрическите или водородните превозни средства, но според президента на SEM "това са технологии, които все още не са разработени и които са налице много ограничения.

Доставка през лятото на 2019 година

Следователно градът е избрал да изостави тези решения, поне "за сега" и да се обърне към тролейбусите. Тъй като Saint-Étienne има голямо предимство и тук: един от петте френски града има контактна мрежа. И трите, които все още го експлоатират, но само на минимума. Ако в края на 90-те около 70 тролейбуса се движеха със седем линии, мрежата сега съществува само на три линии, M3, M6 и M7. И само М3 е експлоатиран, като по-малко от десет превозни средства се движат периодично.

Новите автомобили, които SEM ще оборудват със Stas, са тролейбусите In Motion Charging (при зареждане за движение), т.е. те са оборудвани с допълнителни батерии, които се презареждат, докато те работят под електрозахранването, което те ви позволява да движите без мрежата на определени части.

Доставката на тези двадесет и два колички е насрочена за лятото на 2019 г. Те ще бъдат пуснати в обръщение на трите съществуващи линии ", но възнамеряваме да разширим мрежата след това", казва Gaël Perdriau.

И две красиви снимки:





Първата Шкода за Сент Етиен е на проби в Пилзен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Един кадър от Париж, oт миналата седмица:
Ето как електронна табела и хартиена такава може да седят една до друга и да изглежда добре.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Един кадър от Париж, oт миналата седмица:
Ето как електронна табела и хартиена такава може да седят една до друга и да изглежда добре.
И къде видя хартиена?

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И къде видя хартиена?
30-ката горе е на плат/хартия...

Ето как електронна табела и хартиена такава може да седят една до друга и да изглежда добре.
Не може да се прави пряко сравнение с нас. На доста места освен номер, линиите имат и цветови код и се използва такова комбиниране между електронна и "допотопна" (шега) табела. Включително и в Париж имат и цветни изцяло електронни табели...

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Объркали сте се, в Париж табелите са цветни екрани. Много е важно да пише с червени букви "Mouvement social"
The Grand Tour

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Тези табели са от времето преди 10-15 години, когато RGB технологията беше още новост и не беше разпространена. Сегашните табели могат вече да бъдат във всички цветове на дъгата и да показват каквото искате.