Author Topic: Градският транспорт във Франция  (Read 39178 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #60 on: 17.07.2008, 16:41:36 »
На мен ми е интересно дали въпросната фирма E.THE.L  ще сглоби автобусите в Гърция, по подобие на тролейте.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #61 on: 20.07.2008, 20:26:02 »
Ето какво представляват билетчетата в Атина. Жълтото струва 80 цента и дава право на пътуване с автобус, тролей или трамвай в рамките на час и половина след закупуването на билета. Може и да се сменят превозните средства. А бялото билетче е за метрото - нищо особено не представлява, доколкото разбрах цената му е същата и пак важи за час и половина

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #62 on: 14.09.2008, 19:05:30 »
Това лято бях в Нанси, източна Франция близо до границата с Люксембург. Там забелязах така наречените "трамваи на колела" ("trams on tyres") които са всъщност тролеи, които вървят по 1 релса. Те са нарочно направени за да изглеждат като трамваи, защото според Bombardier Transportation, бидейки 100% ниско-подови, позволяват по-лесно слизане и качване. Тези "трамваи на колела" могат да вървят и без захраванне и без релса. Оправданието, всъщност, за използването на релсата и ел.захранването е че така шофъорите могат по-лесно да се разминават. Също има специални спирки направени, които са като спирки за метро (по-високи). Върху линията не пада никаква тежест, като "трамвая" се издържа изцяло от гумите.
Въпреки че в началото е имало много технически проблеми, които според компанията Bombardier са били изчистени.
Мои Снимки
Статия в Уикипедия тук
П.С. Съжалявам ако вече някъде е споменато това, аз не намерих.
« Last Edit: 14.09.2008, 19:11:52 by buzpedsed »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #63 on: 14.09.2008, 22:00:44 »
И качи ли се на такъв трамвай ? И харесаха ли ти ? Возията добра ли е ?

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #64 on: 15.09.2008, 15:20:39 »
Качих се на такъв "трамвай", обаче не съм снимал салона отвътре.
Возят изключително плавно и не издават абсолютно никакъв шум.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #65 on: 25.09.2008, 17:29:18 »
Видях че има тема за Нанси и реших да споделя страхотните ми впечатления от градския транспорт на новия ми дом-Лион.Честно казано очаквах да е хубав,но той надмина всичките ми очаквания!

Основните и най-важните линии са неавтобусните-метро,трамваи и едни специални тролейбуси-Кристалис.Метрото има четири линии,трамваите три а Кристалис две и само използвайки тези 9 линии можеш да стигнеш до почти всяка точка на града!Ето я схемата им.

Ще дам малко пояснения защото мисля че си заслужава;)
-Лионското метро е уникално в световен мащаб-има само четири линии(А,В,С,D),но:
Линия D е първата в света метролиния с напълно автоматично движещи се коли-бях шокиран като видях че метрото всъщност няма ватман първия път като се возих с него!Пусната е през 1993 и досега няма нито един инцидент,която я прави и много сигурна(на плана е със зелено,най-дългата).Много е интересно да седнеш най-отпред и да гледаш какво се случва;)Ето една снимка на метрото:
Линия С пък е другата крайност-това е най-късата линия в Лион и колкото е къса толкова е и бавна-има само пет спирки и почти през целия маршрут  изкачва наклон подобен на наклона на трамвай 9 след НДК като от време на време излиза на повърхността.Скоростта е не по-голяма от софийските трамваи и затова маршрута трае 10-15 мин,ако беше нормално метро растоянието се взима за 4-5.На плана е с оранжево.Първата линия е А и е пусната през далеечната 1975,заедно с линия В.Поствам снимки на метро С-оранжево и влиза в тунел и А и В-те са с еднакви коли и са бели.



Трамваите са красотата на Лион-ултрамодерни безшумни и много красиви,засега има само три линии-Т1,Т2 и Т3,но Т4 в момента се строи и предстои да бъде пусната през пролетта на 2009.
Въпреки че Лион е първият град в света с трамвай,още през 18.. е тръгнал първия "трамвай" тук-теглена от коне кола върху релси,през 1972 трамвайния транспорт на Лион е бил ликвидиран и възстановен едва през 2001-с Т1 (който аз ползвам всеки ден с кеф) и идеята е все повече да се развива мрежата му.
Държа да отбележа че почти по целия си маршрут трамвая е изолиран от движението и не е засегнат от задръствания и т.п. и винаги е пълен.





В Лион има около десетина тролейбусни линии,но две от тях са по специални и се наричат Cristalis-С1 и С3,щото колите им са съчленени и по-бързи.Ето ви един от тях:


Има и 100 автобусни линии като само с едно прекачване можеш да стигнеш до които и да било две точки в града и предградията.Всички автобуси са Рено или Ирисбус (дъщерна марка) както и тролейбусите.Излишно е да споменавам че са последен писък на технологиите.
Тъжно ми става като си направя сравнението между Лион и София,да не говорим Перник,откъдето съм аз.Като на две различни планети сме....

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #66 on: 25.09.2008, 20:01:09 »
Абе те и в чехия всички на автобуси ( кароса, сор, рено, мерцедеси ) пише "Кароса" отляво и "Ирисбус" отдясно. Съжелявам, че не мога да ви покажа снимки, но все някъде трябва да има в нета.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15656
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #67 on: 25.09.2008, 22:38:42 »
Абе те и в чехия всички на автобуси ( кароса, сор, рено, мерцедеси ) пише "Кароса" отляво и "Ирисбус" отдясно. Съжелявам, че не мога да ви покажа снимки, но все някъде трябва да има в нета.
Това на 100 места вече го обсъждахме !!! Ирисбус е дъщерно дружество на Ивеко, а Ивеко е част от концерна ФИАТ.Притежават заводи в няколко държави и тяхно притежание са марките Рено,Ивеко,Кароса,Астра,Шкода(тролейбуси),Юлие.Сега в паневропейски мащаб налагат общия бранд Ирисбус, като го използват и за пътническите модификации на Ивеко Дейли и т.н.

ЕДИТ:най-простата информация по въпроса:http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B1%D1%83%D1%81
« Last Edit: 25.09.2008, 23:11:02 by difian »

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #68 on: 25.09.2008, 22:47:11 »
този тролейбус от Лион хубаво е Рено, ама как се казва модела ?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15656
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #69 on: 25.09.2008, 23:09:41 »
този тролейбус от Лион хубаво е Рено, ама как се казва модела ?
КРИСТАЛИС!!!

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #70 on: 25.09.2008, 23:11:24 »
проглуши ми ушите, ама доколкото разбрах това се отнасяше за линията.




Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15656
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #71 on: 25.09.2008, 23:23:52 »
проглуши ми ушите, ама доколкото разбрах това се отнасяше за линията.
Извинявам се, мислех, че и очите ти са заслепени.Линиите са по името на модела на ИРИСБУС- Рено няма, в момента само камиони правят, но май и те не са част от автомобилния концерн Рено, а са на някоя от другите големи фирми в бранша.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #72 on: 26.09.2008, 19:40:59 »
Извинявам се, мислех, че и очите ти са заслепени.Линиите са по името на модела на ИРИСБУС- Рено няма, в момента само камиони правят, но май и те не са част от автомобилния концерн Рено, а са на някоя от другите големи фирми в бранша.

Ако говориш за автобуси Рено грешиш-по-голямата част от автобусния парк на Лион (който хич не е малък) е от автобуси с марката Рено модел "Агора" ,които са по-старите.По-новите са Ирисбус,но пак агора,не знам каква е връзката.Слагам снимка на Рено агора и ирисбус агора,и двата от Лион,можеш да видиш на по-грозния марката че е Рено(тоя с номер 44).



Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15656
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #73 on: 27.09.2008, 12:55:33 »
Ако говориш за автобуси Рено грешиш-по-голямата част от автобусния парк на Лион (който хич не е малък) е от автобуси с марката Рено модел "Агора" ,които са по-старите.По-новите са Ирисбус,но пак агора,не знам каква е връзката.Слагам снимка на Рено агора и ирисбус агора,и двата от Лион,можеш да видиш на по-грозния марката че е Рено(тоя с номер 44).
Нищо не греша, а ти май не четеш какво съм писал! Така, явно ще трябва да ти разкажа цялата история на R312/Агора/Цителис и разновидностите им при Шкода, Кароса и Юлие.
Значи, през 80-те Рено пуска модела R312.През 1995 година се ражда Агората, която вече е 100% нископодова, но запазва характерната задница с отделния двигателен отсек като при R312.Има и крайградски модели Агора Лайн, които отзад са различни и двигателя е под пода(двуврати).На базата на Агора и Юлие прави свои модели.През 1999 Рено ФИАТ и Ивеко сливат производствата си на автобуси и се ражда Ирисбус, като постепенно всички дялове се изкупуват от ФИАТ груп и оттогава се налага само общия бранд Ирисбус.Запазват се обаче моделните гами, вече брандирани с логото на Ирисбус, а не на Рено и т.н. Затова има Агори с логото на Рено(по-стари) и с логото на Ирисбус(по-нови).Преди 3-4 години обаче Ирисбус спря серията Агора и я наследи Цителис, която от своя страна почти няма разлики, двигатели и лифтирана предница и задница.По-долу съм подредил хронологично снимки, да се проследи общта линия на развитие на моделите от първия R312.Има и снимки на тролейте Шкода 25р- същото шаси и каросерия, само че с електрооборудване и отпред емблема Шкода! Моделът 25 се произвеждаше под това име и когато се правече на базата на Агора, и сега на базата на лифтираната Цителис.В момента в Румъния за Букурещ се изработва 500 единични тролея, които имат и надпис Астра, по името на румънската фирма, където се правят.Не съм сигурен дали има връзка с камионите и спец.техника Астра- пак поделение на Ивеко, занимаващо се с тежкотоварна и спец.техника на базата на модели и на другата дъщерна Ивеко.
« Last Edit: 27.09.2008, 13:15:42 by difian »

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #74 on: 27.09.2008, 14:46:33 »
дайте да не се отдалечаваме от темата за френските градове. В Лион и в Нанси как става таксуването, електронно ли е и навсякъде ли е едно и също ?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #75 on: 30.09.2008, 21:43:31 »
Билетът за всякакъв вид транспорт струва 1.60€ и е валиден в продължение на един час за цялата градска мрежа.Във всqко превозно средство има валидатори които валидират билетите и ги маркират както и картите.Подобни са на софийските в трамваите,но имат дупки за билетите.В трамваите има по две на врата а в автобусите има най често един,само на първата врата защото  имаш право да се качиш само оттам и да слизаш само от задните две (куриозно е че ако валидаторите не работят имаш пълното право да се возиш без билет ;) )Има какви ли не тарифи и предложения за цената и типа на билета-има два типа билет "свобода"-два часа се возиш където и на каквото си поискаш за 2.20€ или цял ден се возиш когато и на каквото си поискаш за 4.40€ но тря.бва да валидираш при всяко качване.Ако купиш десет билета наведнъж ти излиза 1.10€ и още не знам какви други намаления........Водача на автобуса е задължен да ти продаде билет когато и където и да било ,дори и ако нямаш точни пари.Ако той няма ти се возиш гратис и си редовен!На всяка(абсолютно всяка) спирка на трамвай има по два! автомата дистрибутори на билети щото ватманите не продават.А на метростанциите има по 4-5 автомата за билети.

С две думи да ти е кеф да дадеш парите си и да получиш наистина качествена услуга!

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #76 on: 30.09.2008, 23:25:25 »
тези хора са наистина като на друга планета и очевидно нямат никакви проблеми.Спомена, че може валидаторите да не работят, как става поддръжата на всичките валидатори и машини за таксуване и за билети, предполагам, че минават инспекции, сигурно се случва да се развалят, а не просто да блокират(не визирам "да са счупени" тъй като се предполага, че там поне 80% от обществото са цивилизовани)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15656
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #77 on: 01.10.2008, 14:55:37 »
За цивилизоваността не съмсъгласен.А след вълните миграции, дори по-затворени страни като Швейцария са пълни с негри, араби и турци, а да не говорим за огромната бивша колониална сила Франция.Това важи и за вандализма.На друго място обсъждахме това повсеместно явление и че спасението е поддръжката.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #78 on: 02.10.2008, 23:30:56 »
И съм и не съм съгласен с тебе.Вандализъм наистина има,но той е два пъти по-дребен от нашия-в София се драска и троши на поразия,просто няма автобус,трамвай или тролей пощаден от вандалите.Тука само на някои последни седалки има малко драсканици и понякога по стъклата има издълбани надписи.
За Франция това с емигрантите важи с пълна сила-да не казвам голяма дума ама тука всеки втори видимо не е французин а арабин-нищо добро не ги чака французите-имат си добре изградено общество което обаче вече си личи че се разлага отвътре.Но имам чувството че не поддръжката е разликата-в Лион няма абтобус по-стар от 10 години.Просто всичко е ново и много се пази.И е много чисто през деня в трамваите се хвърля и цапа,но на другия ден всичко е лъснато.Това вече си е цивилизация,но ипарите играят много-ние наистина сме не по-малко цивилизовани,ама нямаме пари и това прави транспорта ни окаян.
Чесно казано не знам точно как оправят валидаторите,редко има валидатор който да не работи.Или ако има то във возилото има поне още един който да е в изправност.Досега на два пъти ми се е случвало да улуча рейс с един неработещ валидатор и си е късмет това.За машините за билети си има хора които събират парите и слагат билети,тях съм ги виждал,организацията е страхотна и всичко работи страхотно.Да не говориме за табелите указващи след колко време идва рейса-ако пише 5 това значи че точно след 5,не 4 не 6 минути ще дойде буса-часовника можеш да си свериш от тях.Даже и втора кола показват след колко време идва,нямам думи...........
« Last Edit: 02.10.2008, 23:40:55 by freepigeon »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #79 on: 04.04.2009, 22:00:49 »
В Атина трамваите са доста модерни :