Author Topic: Шофьорски тайни  (Read 20761 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #20 on: 15.12.2009, 15:36:32 »
Последно по въпроса с нарушенията на ЗДП. Има случай, когато с такива престроявания даже се минава по-бързо и аз го практикувам. Има светофари, като на гара Подуене, където левият завой от Мадрид към гарата няма коли, а нерядко пропусателната способност намалява главно заради туткави нещастници шофьори- докато видят, че е зелено, докато спуснат ръчната, докато дадат на скорост...  :angry: :bb:
С такива престроявания ти минаваш по бързо,но десетки други минават по бавно.Оправдания за туткави шофьори са изсмукани от пръстите,едва ли го правиш затова.Преди да почнеш да изпреварваш отдясно не си правил психопортрет на шофьорите за да знаеш колко са туткави.Ами ако са автомобилни състезатели и стартират рязко и се блъснеш в тях.Имам предвид случаите в които ти трябва да се върнеш обратно в правилната лента,било преди  светофара или дори на самото кръстовище.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #21 on: 15.12.2009, 17:08:51 »
Естествено, няма да гледам да нямам място да продължа напред и да почна да се бутам пред другите автомобили. Тогава определено се забавя всички. Но можеш да съобразиш, кои ленти са по-бързи, от лента за друга посока да си набрал инерция и да се шмугнеш преди другите да са потеглили дори. В тази връзка са много полезни и таймерите, за които водихме доста дискусии. Като ги видя от далеч, преценявам дали да изключа от скорост и бавно да се приближа, а не с мръсна газ и да набивам спирачки, за да доизчакам десетте секунди.
Много неща можем да си говорим. Законът си е закон, но и той не е съвършен, а когато водачът има умения, съобразителност и опит, може на цената на дори невинни или забранени по закон действия да оптимизира придвижването си, без да застрашава никого. Смея да се похваля, че за 3 години, откакто имам книжка, нямам нито едно нарушение, а съм изминал над 50 000 километра с всевъзможни автомобили- нови-стари,лични-служебни, автоматици-с ръчни скорости. И по никакъв начин не съм се кефел да се правя на див селянин, както правят доста от водачите. Но понякога с подобни действия наистина се придвижваш по-удобно и бързо!  :)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #22 on: 15.12.2009, 18:19:45 »
Изключително изкривено мнение имаш Дифиане.За разлика от твоя 3 годишен аз с моя 21 годишен стаж като шофьор ще ти кажа че случаите които ти цитираш са рядки,просто си млад шофьор и не осъзнаваш глупостите които правиш.Надбягванията отдясно са и много опасни за пешеходците,т.като автомобилите в правилната лента ти пречат за видимостта към пешеходците.Законите не са идеални,естествено че съществуват случаи в които няма да затрудниш движението,но в повечето случаи не е така.Това че мислиш че си открил топлата вода като съумяваш да се шмугнеш между автомобилите защото останалите шофьори са туткави а пък ти можеш да прецениш всичко останало при една ситуация е заблуда от която е хубаво по бързо да се отървеш.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #23 on: 15.12.2009, 19:31:20 »
Нещата, които се дискутират са много интересни и направи си плаче за отделна тема.
В тази тема могат да се включат и неща като идеи за бързи маршрути.
Например, от бул.България до Орлов мост се стига доста по-бързо с ляв завой на НДК, после през Попа и по Гурко към ст.В.Левски, отколко директно.
Друг пример е от пам.Левски до Попа понякога е по-бързо през Ал.Невски и Цар Освободител, отколкото през СУ.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #24 on: 15.12.2009, 21:30:09 »
1. Например, от бул.България до Орлов мост се стига доста по-бързо с ляв завой на НДК, после през Попа и по Гурко към ст.В.Левски, отколко директно.
2. Друг пример е от пам.Левски до Попа понякога е по-бързо през Ал.Невски и Цар Освободител, отколкото през СУ.
1. Така е, даже излазът от Гурко покрай стадиона е по-пипкав от В.Левски-СУ-Царя. Да не пропусна да ви предупредя, че наскоро викаха колега в КАТ за нарушение, направено през май - завой от втората лента на България надясно към Цариградско. Не че пречи или изпреварва някого, ама нали хубаво е излязъл на видео?
И в обратна посока движението по В.Левски е по-бързо от това по канала.
2. Особено когато светофарът пред СУ имаше 2 фази зелено за десния завой покрай Ялта. Но и така е по-бързо.

От Ситняково към Раковата и Дианабад най-бързо в пикови часове се стига по Цариградско, локалното от Латинка-Жолио Кюри-надлез Дървеница и Др.Цанков (а за Дианабад, Студентски град - уличките в Дианабад). Странното е, че в обратна посока по-бързо е по Др.Цанков покрай ТВ кула и Яворов. И в двете посоки Г.М.Димитров-Винарово колело не е добро решение. Уж направиха трета лента за светофара пред НСлС, уж пуснаха метрото, а по-зле стана.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Шофьорски тайни
« Reply #25 on: 16.12.2009, 01:17:04 »
За Г.М. Димитров е най-добре целият булевард да стане трилентов. Мен ме дразни също положението на спирката на Раковата до павилиона на метростанцията. Най-лявата лента е винаги заета от коли, чакащи за ляв завой по новия булевард, рейсовете не спират в джоба на спирката, защото хората са застанали по-напред или в джоба; отделно има вече разни нещастници, които си паркират колите на самата спирка и като спре някой рейс + 2-3 маршрутки и става ужас.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #26 on: 16.12.2009, 09:19:42 »
За НДК-Орлов - обикновено на Орлов мост продължавам към т-р София, а направо се минава доста по-бързо, въпреки че е само една фаза. По-бързо е и от това вместо по Гурко да се продължи през СУ и после покрай пам.Левски.

За отсечката гара Подуене-ул.Йерусалим сутрин е най-добре по Черковна (или успоредната на нея), после Цариградско и така. През Слатина и Дружба е бавно сутрин, но става следобяд. През ЦСКА-то си е винаги зле в тази посока.
За сметка на това, сутрин е доста бързо през ЦСКА, но вечер си е най-добре по Цариградско, после най-дясна лента на Рум.Посолство и направо към гара Подуене.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #27 on: 16.12.2009, 10:56:08 »
Да не пропусна да ви предупредя, че наскоро викаха колега в КАТ за нарушение, направено през май - завой от втората лента на България надясно към Цариградско. Не че пречи или изпреварва някого, ама нали хубаво е излязъл на видео?

 Сигурно си искал да кажеш от Евлоги Георгиев към Цариградско. Но това е тъпо защото реално по този начин се помага на трафика - увеличава се пропускателната способност на кръстовището, респ. намалява се задръстването. Аз съм го правил това изпълнение но не се сещам последно кога беше.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Шофьорски тайни
« Reply #28 on: 16.12.2009, 11:13:43 »
Ти хубаво си го правил, но на мен ми прави впечатление, че единственото нарушение, за което гледат полицаите, е точно този завой.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #29 on: 16.12.2009, 12:51:29 »
Аз пък искрено се надявам да гледат за идващите от Иван Асен и предреждащи всички, идващи от Военна академия

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #30 on: 16.12.2009, 14:14:52 »
Аз пък искрено се надявам да гледат за идващите от Иван Асен и предреждащи всички, идващи от Военна академия
Ако това го гледаха, не от Март 2009, а от Март 2007 нямаше да смогват да пращат честитки.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Шофьорски тайни
« Reply #31 on: 16.12.2009, 21:09:25 »
Аз пък искрено се надявам да гледат за идващите от Иван Асен и предреждащи всички, идващи от Военна академия
Ако това го гледаха, не от Март 2009, а от Март 2007 нямаше да смогват да пращат честитки.
А трябва да го гледат, защото нерядко като се занареждат там по 3-4 тариката на всяка фаза и става една голяма плетеница, от която винаги потърпевши са идващите от Военна академия, особено автобусите. Като сложиш и един некадърник да регулира светофара и да орязва времетраенето на зелената фаза и задръстването стига до светофара на Военна академия. Нека от КАТ да започнат да пращат честитки на килограм , отначало няма да насмогват, но като се опари всеки хитрец по 1-2 пъти ще се отучат от тая порочна практика.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #32 on: 16.12.2009, 21:44:27 »
Днес задръстването за Орлов мост започваше от Окръжна болница. Малоумните фуражки не даваха никакво предимство на автобусите, завиващи към НДК (предвид затворения булевард заради мача). Даже по-скоро им пречеха, като нарочно май обясняваха на всеки неразбрал по 10 минути как не може да мине, пък автобусите нека си чакат ...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Шофьорски тайни
« Reply #33 on: 16.12.2009, 22:30:15 »
И аз предлагам да се отделят последните 10-тина мнения в нова тема - Алтернативни маршрути в различните часове на деня, или нещо подобно.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #34 on: 16.12.2009, 22:35:51 »
Няма смисъл, няма правило кога как ще е трафикът. Случвало се е в петък в 18.00 часа на Орлов мост да няма никого, случвало се е и да се редиш от Ихтиман

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #35 on: 16.12.2009, 23:10:03 »
Repcho,
не си прав. Има си тенденци, има си и отклонения. Например на кръстовището при пазара Слатина тенденцията е цяла сутрин идващите откъм гара Подуене да висят сериозно докато минат. Понякога минаването е лесно - веднага или на следващия светофар, а обрано - понякога висенето си го има чак до 11-12 часа, например. Важното е, че вероятността да се натресеш в задръстване на съответното място в даден часови пояс е Х процента. А това доста хора минаващи ежедневно по даден участък могат да го съобразят.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #36 on: 17.12.2009, 00:16:22 »
Благодаря за темата!

Ми те си го съобразяват така или иначе. За мен да се пише "На Орлов мост вечер е натоварено" е излишно :)
Да, безмислено е. Но пък е предпоставка за друго. Например ако имаме маршрут, минаващ през Орлов Мост и по-дълъг обходен, може да се окаже, че в пик е по-бързо през обходния, а в непик през Орлов Мост.

Не много добър пример за това е гара Подуене-Ст.Гара (или моста Чавдар-Ст.Гара). Често около 11-12 часа има малка дупка, в която по Д.Николаев се минава прилично и е ок. В останалото време по Дондуков и В.Левски излиза по-бързо. За съжаление, това се ползва от доста шофьори и в сутрешния пик, затапващият светофар на ИСУЛ прецаква работите и вече не е по-бързо. Тогава през пам.Левски и В.Левски може да се мине по-бързо. Така се получават три алтернативни маршрута според часовия пояс.

В другата посока е ясно, че по Д.Николаев е най-бързо, но ако се цели минаване през гара Подуене на горното ниво, тогава в пиковите часове става рисковано, защото идващите от пл.Пирдоп минаващи направо в посока бул.Мадрид запушват кръстовището и понякога не минават никакви коли на и без това късата фаза.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #37 on: 17.12.2009, 00:30:24 »
Алтернатива на НДК- Хладилнка през Хемус е от Нансен - надясно по Евлоги, надясно по Милин Камък до Баучер и през Кръста пак на Черни Връх. Алтернативно (понеже Милин Камък също се задръства е на петте кюшета при 35-то СОУ да се завие по Теодосий Търновски и нагоре пак до Баучер. По-празна е, но пресичнаето на Св. Наум е без предимство.
В обратната посока - Баучер-Милин Камък-Миджур-Лозенец и се излиза преди светофара на НДК

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #38 on: 17.12.2009, 00:45:19 »
Колкото и да е тясна и разбита, "улица" Могилата зад Зоопарка остава добра връзка между югоизточните и югозападните квартали. Другите алтернативи: Симеоновско-Вапцаров-Черни връх-Сребърна (с вариант от Кошарите по Козяк) и Симеоновско-Св.Наум-Хемус-Бяла черква-П.Ю.Тодоров (или през Макдоналдс-НДК и България) ти гарантират епични опашки - и около Хемус, и в Хладилника.
Могилата я използвам от Дианабад до Княжево или НБУ вместо околовръстното заради тапата на изграждащия се възел на Драгалевско шосе. По Сребърна в посока Хладилника-бул.България левите завои по Луи Айер или по Гоце Делчев се правят трудно (единствената лента за ляв завой се пълни, докато двете ленти за направо пустеят). Там най-вярно излиза най-обиколното решение - покрай Южния парк и пазар Иван Вазов.
При подход откъм югозапад вариантът през Околовръстния и България е доста по-бърз от този по Цар Борис ІІІ. Колкото и дълги да изглеждат опашките на България (между Бояна и НДК), светофарите държат много време и те се раздвижват. Докато на ЦБ3 засядаш накъде към пешеходните светофари в Лагера и нататък е пълна скръб.

За съжаление, това се ползва от доста шофьори и в сутрешния пик, затапващият светофар на ИСУЛ прецаква работите и вече не е по-бързо.
Там прецакаха работата с неправилния избор на посоката на ул.Чаталджа. Ако беше в посока Злетово>Бяло море, се получава коридор Чаталджа-Бяло море-Стара планина-Левски-Сточна гара и се избягват и двата светофара на Дондуков.
В настоящата си посока: Бяло море>Злетово тя върши работа, само ако направиш забранен ляв завой към Злетово и после по Данаил Николаев. Но откакто закачиха камери на Злетово/Дондуков, правя това упражнение само по тъмно.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Шофьорски тайни
« Reply #39 on: 17.12.2009, 01:05:25 »
Сребърна е малко странна улица - в час пик сутрин и особено изразено следобед 17-19 се влачиш половин час за двата километра. През останалото време си първа писта. Тези дни ще търся алтернатива по козите пътеки из Кръстова вада.