Отварям тази тема, тъй като нямаме подобна, а мисля, че би имала добър ефект. Ако модераторите преценят, че се припокрива с темата Шофьорски тайни, моля, преместете мненията там, а настоящата тема изтрийте.
Става дума за булевардите в София, които са много често задръстени и през които ни се налага всеки ден да минаваме. Но някои ленти са определено доста по-бързи от други на тези булеварди. Тук предлагам да даваме всякакви полезни предложения от този род. И тъй като съм пръв, ще започна с няколко примера.
1. Бул. Евлоги Георгиев, отсечката между НДК и бул. Драган Цанков, посока Орлов мост (или т.нар. Кръстовище на Строителния техникум). Там единствено и само крайна лява лента е решение. Неслучайно и автобусите от ГТ, веднага щом могат, се престрояват там. Дори и при плътно задръстване до светофара с Милин Камък от тази лента се минава за максимум 4-5 фази, в зависимост от нахалниците, които се бутат при Техникума. Единственото лошо там е близостта с циганите, които чистят прозорците на колите, но те толкова са нахални, че дори ходят и досаждат на колите в най-дясна лента.
2. Бул. Евлоги Георгиев, отсечката между Драган Цанков и Орлов мост, посока Орлов мост. Там отново лявата лента, тъй като огромното болшинство коли завиват надясно по Цариградско шосе и обикновено двете ленти посока Военна Академия са винаги с по 3-4 коли, докато опашката за дясна лента се вие отпреди Стадиона. Единствен проблем е престрояването ако завивате към Орлов мост, за което си трябва малко късмет и доста нахалство.
3. Бул. Стоян Михайловски, отсечката между гара Пионер и кръстовището с бул. Вапцаров или т.нар. кръстовище на Семинарията. Там пък е задължителна най-дясната лента, тъй като зелената фаза за дяснозавиващите е страшно дълга. Проблем е само престрояването после в правилната лента за направо, ако искате да продължите по св. Наум. Там ще продължи да си е проблемна точка докато не разрешат на автобусите на МГТ да си минават по трамвайната линия спокойно, а не да им забраняват.
4. Бул Акад. Ив. Гешов, отсечката между бул. България и кръстовището с бул. Георги Софийски, посока Красна поляна. И там отново необходима е крайно дясната лента, тъй като зелената фаза за десния завой отново е много дълга. Е, престрояването отново е проблем, но с малко повече нахалство става.
Давайте още идеи за такива бързодвижещи се "ленти"