До колкото си спомням Батаклиев ги беше купил, защото по концесионен договор беше длъжен да закупи нови тролейбуси. Само че в договора не се споменаваше на каква възраст трябва да бъдат тролейбусите и той е избрал да купи най-евтините, които са се намерили.
Що се отнася до дизайна, екзотичен е за Европа, но не бих казал, че е грозен. Зависи от личните предпочитания. Никой нямаше да ни се смее за тях, защото наистина щяха да бъдат атракция. Някой да се смее на кубинците, че и до днес карат американски коли от 50-те? Не, старите коли всъщност са голяма част от атмосферата на Куба.
Според канадските транспортни форуми тролеите са били в много добро състояние, така че нищо не пречеше да влязат в експлоатация, или поне тези, които в Канада са минавали ремонт. Даже щяха да предлагат много по-добра услуга от ЗиУтата, че и някои 14-ки в много градове. За съжаление годините ръждясване в пристанищна зона няма как да не са се отразили, но с толкова много бройки за резервни части, пак можеше да се вкарат в движение.