Author Topic: Разклонение на МД2 по бул. България?  (Read 28672 times)

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
Не знам дали не е късно вече да се мисли за такова нещо, но според мен би било много полезно ако се осъществи. След метростанция НДК в отделен тунел може да се отклони трасе към бул. България, което след техникума по текстил да излиза на повърхността и да върви на мястото на сегашния ТМ7. Трасето си е обособено, има само 3 сфетофара до Околовръстното шосе (които даже ще останат 2 като се осъществи проекта за пресичането с акад. Иван Гешов на 2 нива). Пътнокопоток съм сигурен че ще се намери, ако съдя по претъпканите трамваи 7 и 17 и автобус 204 в час пик, а също и по задръстванията по булеварда. Ако се осъществи тази идея, ще може по МД2 да се пуснат 2 линии - една от Надежда до Борово (в перспектива Бояна) и втора от Илиянци до Хладилника. Станции може да се изградят на кръстовищата с акад. Иван Гешов, Гоце Делчев и Тодор Каблешков, и в перспектива на Околовръстния път и в Бояна. Четох някакво интервю наскоро (май на инж. Братоев, но не съм сигурен) и там се намекваше за метро по бул. България, значи има надежда да се осъществи тази идея, лично аз се надявам много това да стане защото бул. България има нужда от метро не по малко от бул Цар Борис III или Хладилника например (дори според мен много повече).

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Ако се осъществи тази идея, ще може по МД2 да се пуснат 2 линии - една от Надежда до Борово (в перспектива Бояна) и втора от Илиянци до Хладилника.

Линиите няма да бъдат 2, а 3, защото се предвижда да има разклонение и след Хладилника. Така че, ако се прави разклонение по бул. България може да се мисли и за трето отклонение на север, но мисля, че три линии на един метродиаметър ще бъдат множко.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Аз пък, като типична черна уфцъ, не съм съгласен изобщо бул. България да се асоциира с МД-2.
Според мен, за него трябва да се резервира отделна линия, която предвид, че ще се намира между двата диаметъра (МД-3 и МД-2) не е задължително да бъде и метро в първите десетилетия от експлоатацията си.

Бул. България има само три кръстовища по цялата си ос, две от които са включени в Програмата на Софийска Община за проектиране и изграждане на кръстовища на две нива, което реално свежда бул. България до такъв само с едно кръстовище, което е прекрасна възможност за реализиране в краткосрочен план на линия на скоростен автономен електротранспорт по остта на булеварда.

Реализирането на подобен проект ще отнеме по-малко средства и по-малко нерви на софиянци, а в дългосрочен план ще остави вратичката отворена за евентуално префасониране в класическо метро, което да обслужва трафика по Евлоги Георгиев, което директно елиминира А604, 76 и още няколко линии, което ще облекчи трафика многократно.

Затова най-искрено се надявам, че Метрополитен ще размислят а това отклонение и ще го заложат като самостоятелна линия, която да се разпорежда с трафика и довозването на България и Владимир Вазов към центъра и извозването им от центъра.

Подобна линия може да осъществява връзка с:

- МД-2 на Земята и хората, ако станцията се заложи на мястото на МкДоналдс и чез травалатор да докарва народа директно в касовата зала на станцията.

- МД-1 на Юнак, която може да се реализира много елементарно чрез двуетажна галерия - горната да е връзка между касовата зала на Юнак с пешеходен подлез под Цанков, долната - директна галерия, правеща връзка с касовата зала на станцията. Подобно решение довежда спестява къртене на самата конструкция на станцията, а само ще се наложи павильона да се увеличи.

- МД-3 на Театър зад канала, където станцията може да се разположи преди кръстовището с бул. Мадрид, за да може да се обезпечи станция в средата на бъдещия автотунел под ж.п. трасето за Пловдив, за да може там след време еентуално S-bahn да спират и да правят връзка за Левски, Борово и Павлово.

Също така ще прави връзка с Орлов мост и наземните му транспортни връзки.

Така че, наистина се надяявам Метрополитен да се опомнят и да се спрат на подобно решение..

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
1. Не знам дали не е късно вече да се мисли за такова нещо, но според мен би било много полезно ако се осъществи. След метростанция НДК в отделен тунел може да се отклони трасе към бул. България, което след техникума по текстил да излиза на повърхността и да върви на мястото на сегашния ТМ7.
2. Трасето си е обособено, има само 3 светофара до Околовръстното шосе (които даже ще останат 2 като се осъществи проекта за пресичането с акад. Иван Гешов на 2 нива). Пътнокопоток съм сигурен че ще се намери, ако съдя по претъпканите трамваи 7 и 17 и автобус 204 в час пик, а също и по задръстванията по булеварда.
3. Ако се осъществи тази идея, ще може по МД2 да се пуснат 2 линии - една от Надежда до Борово (в перспектива Бояна) и втора от Илиянци до Хладилника. Станции може да се изградят на кръстовищата с акад. Иван Гешов, Гоце Делчев и Тодор Каблешков, и в перспектива на Околовръстния път и в Бояна. Четох някакво интервю наскоро (май на инж. Братоев, но не съм сигурен) и там се намекваше за метро по бул. България, значи има надежда да се осъществи тази идея, лично аз се надявам много това да стане защото бул. България има нужда от метро не по малко от бул Цар Борис III или Хладилника например (дори според мен много повече).
1. Аз също подкрепям идеята за метротрасе по бул. "България". И аз честно казано съм учуден, защо точно за най-гъсто населената южна част на София (югозападните квартали) не е предвидено никакво метро? Според мен такова разклонение даже ще си е много натоварено.
2. Само че не разбирам защо предлагаш метрото да минава на едно ниво с трафика по същия начин като предвижданото безумно наземно преминаване на МД3 по бул. "Ботевградско шосе" и бул. "Цар Борис 3", при положение, че булевардът е достатъчно широк и без проблем може част от него да се затвори за изграждането на подземен вариант.
3. Също така считам за добра идеята за маршрутите на предложените от теб линии – жк. Надежда/жк. Връбница – жк. Мотописта/жк. Борово и кв. Илиянци – кв. Хладилника/жк. Дървеница и по-конкретно за първата от тях (жк. Надежда/жк. Връбница – жк. Мотописта/жк. Борово), тъй като за по-голямата част от живеещите по бул. "България" основните дестинации, до които пътуват са не други, а точно тези, където ще минава сега строящото се трасе на МД2 – НДК, Св. Неделя, Лъвов Мост, Централна гара, Надлез Надежда, както и до жк. Надежда и жк. Връбница, с които преди техния трамвай 7 правеше връзка.
« Last Edit: 21.01.2010, 17:52:16 by Unicode »

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Аз пък, като типична черна уфцъ, не съм съгласен изобщо бул. България да се асоциира с МД-2.
Според мен, за него трябва да се резервира отделна линия, която предвид, че ще се намира между двата диаметъра (МД-3 и МД-2) не е задължително да бъде и метро в първите десетилетия от експлоатацията си.

Бул. България има само три кръстовища по цялата си ос, две от които са включени в Програмата на Софийска Община за проектиране и изграждане на кръстовища на две нива, което реално свежда бул. България до такъв само с едно кръстовище, което е прекрасна възможност за реализиране в краткосрочен план на линия на скоростен автономен електротранспорт по остта на булеварда.

Реализирането на подобен проект ще отнеме по-малко средства и по-малко нерви на софиянци, а в дългосрочен план ще остави вратичката отворена за евентуално префасониране в класическо метро, което да обслужва трафика по Евлоги Георгиев, което директно елиминира А604, 76 и още няколко линии, което ще облекчи трафика многократно.

Затова най-искрено се надявам, че Метрополитен ще размислят а това отклонение и ще го заложат като самостоятелна линия, която да се разпорежда с трафика и довозването на България и Владимир Вазов към центъра и извозването им от центъра.

Подобна линия може да осъществява връзка с:

- МД-2 на Земята и хората, ако станцията се заложи на мястото на МкДоналдс и чез травалатор да докарва народа директно в касовата зала на станцията.

- МД-1 на Юнак, която може да се реализира много елементарно чрез двуетажна галерия - горната да е връзка между касовата зала на Юнак с пешеходен подлез под Цанков, долната - директна галерия, правеща връзка с касовата зала на станцията. Подобно решение довежда спестява къртене на самата конструкция на станцията, а само ще се наложи павильона да се увеличи.

- МД-3 на Театър зад канала, където станцията може да се разположи преди кръстовището с бул. Мадрид, за да може да се обезпечи станция в средата на бъдещия автотунел под ж.п. трасето за Пловдив, за да може там след време еентуално S-bahn да спират и да правят връзка за Левски, Борово и Павлово.

Също така ще прави връзка с Орлов мост и наземните му транспортни връзки.

Така че, наистина се надяявам Метрополитен да се опомнят и да се спрат на подобно решение...
А, не съм съгласен! Югозападния район около бул. България е един от най-гъсто населените в цяла София и не разбирам защо точно там не искаш метро?
Също така ми е доста чудно, ако все пак си предложил евентуално метротрасе под бул. България да бъде част от самостоятелен метролъч (например с маршрут бул. "България" – бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" – бул. "Владимир Вазов"), защо си предложил връзката с МД1 да бъде на станцията на Стадиона вместо на тази при Софийския университет, която е трансферна и където ще минава и МД3?
« Last Edit: 29.12.2009, 21:09:45 by Unicode »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Защото предвид, че тази метролиния прави връзка с МД-3 две станции по-насевер няма нужда да се натоварва СУ с излишен трафик, който може много по-лесно да се разпредели между СУ и Юнак.

Това с най-гъсто заселения район вече е недообмислен аргумент, който се подхвърля, когато е изгодно:
- Трамваят по България и сега се справя с трафика, ако предположим, че се премахне А102 и останалите спомагателни транспорт възли и връзката на България в Орлов мост се съкрати от 25-30 минути, каквот е сега на 10 барабар с чакането, пътникопроводимостта ще скочи до небето.
- трамваят сега разполага със зона на покритие почти еквивалентна с тази ма метрото, респективно, един скоростен трамвай не би следвало да свие същата.

На картата показвам какво е моето предложение и защо смятам, че отклонение по МД-2 е недалновиден избор и трябва да е отделна линия.
Връзка с Орлов мост е много по-ценена, предвид, че натам отиват почти всички тролеи и автобуси от района, изключение прави само А102, който търси връзка с Хемус.

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
2. Само че не разбирам защо предлагаш метрото да минава на едно ниво с трафика по същия начин като предвижданото безумно наземно преминаване на МД3 по бул. "Ботевградско шосе" и бул. "Цар Борис 3", при положение, че булевардът е достатъчно широк и без проблем може част от него да се затвори за изграждането на подземен вариант.
Защото след изграждането на кръстовищата на две нива, на практика ще останат само 1 или 2 такива, при които пресичането ще е на 1 ниво, което до голяма степен обезсмисля копаенето под земята (излишен разход на време и пари).
Иначе идеята на Болерото също е интересна, само че аз все пак смятам че по-големия пътникопоток е към центъра, не към Орлов мост, и затова мойто мнение е, че трябва трасето по бул. България да е част от МД2. А иначе за мен няма спор че най-гъсто заселената част в югозападна София е около бул. България - там са комплексите Иван Вазов, Стрелбище, Хиподрума, Белите брези, Борово, Мотописта и Манастирски ливади. Около Цар Борис III за сравнение са само Лагера, Хиподрума, Красно село и Бъкстон. Евентуално ако 3-ти метродиаметър се отклкони към Овча Купел 1 и 2 може да се сравнява като пътникопоток с този по бул. България, иначе ако продължи към Княжево съм убеден че евентуалното трасе по България би било по-натоварено. Твърдението на Болерото че трамвая и сега се справя със ситуацията, разбира се, е въпрос на лично мнение, но който не се е возил сутрин или вечер в 7-цата, той не знае за какво става въпрос тогава. Отделно че и рейсовете към Орлов мост също са претъпкани, а сутрин колоната от коли на светофара с акад. Иван Гешов понякога достига до бул. Гоце Делчев, а вечер от същото това кръстовище достига до под моста, с който Пенчо Славейков се влива в България... Така че пътникопоток има, въпроса е да се помисли дали наистина е по-голям към центъра или към Орлов мост... и все пак моето мнение е че като се построи южната дъга (пробива Каблешков - Г.М. Димитров) трафика към Орлов мост доста ще намалее.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Две години се прибирах с ТМ7 от пл. Ручей до последната му спирка в Надежда -3, така че съм сигурен, че имам способността да разпознавам характеристиките на пътникопотока.

Фактите са елементарни:
1) В настоящият момент по бул. България се движат няколко успоредни линии на градския транспорт;
2) Центъра не е по-важна връзка, щом години наред на нея й бе отредено да се обслужва само от една линия, а няколко се занимават с връзки в посока Орлов мост и широк Център. Освен това, понятието Център не се изчерпва с Ларгото. Както отбелязах - индивидуална линия ще прави отделна връзка и с трите метродиаметъра - мд-2 на Хемус; мд-1 на Юнак и мд-3 - на Театър София, което ще разтовари трите колоса на метротрансфера - Сердика, СУ и НДК;
3) България е най-гъстозастроената ос в югозападна София? ОК. Ще я вържем към мд-2 и на първо време тя ще е едно прилично натоварено разклонение, с интервал, стигащ минимум 180 секунди, който ще позволява в централната и най-натоварена отсечка от мд-2 да осигурява интервал 90 секунди. Какво ще стане след 20ХХ година, когато в отсечката по бул. България ще е необходимо да се стигне до интервал 45 секунди, който да отговаря на сгъстената жилищно-работна маса?

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
По България, след кръстовището с бул. акад. Иван Гешов, се движи само една линия на градския траспорт с направление към Орлов мост (А204), и две такива към центъра (ТМ7 и ТМ17), ако това изобщо е довод. Освен това, пак повтарям, дори и да приемем че в момента трафика (и пътникопотока) към Орлов мост е по-голям от този към центъра, не се знае как ще стоят нещата след осъществяването на пробива Каблешков - Г. М. Димитров. Просто в момента почти всички които искат да стигнат от югозападна до югоизточна София минават през Орлов мост поради липсата на друга алтернатива, но след време това няма да е така.

Като компромисен вариант, може да се изгради трасе както до Орлов мост, така и до НДК, и да има линии и до двете места... така ще имаме една линия от Борово до Обеля и втора такава от Борово до бул. Владимир Вазов. Синхронизацията ще е трудна може би, но не и невъзможна (големите градове в Западна Европа и САЩ имат по 10 и повече линии, които се пресичат и дублират по всякакви начини). А относно интервала на движение от 180 секунди (и невъзможността да се падне под него), мисля че той е предостатъчен (и ще бъде и занапред) за нуждите на югозападна София (все пак това не е толкова плътно застроен район, като Люлин, например).

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
В момента ТМ 1/7/17 пътуват от Борово до НДК за 15 минути. С подобряване на трасето и трамваите може да падне на 10.
Е за какво е разклонение на метродиаметър само не мога да разбера?
За да вози с 2-3 минути по-бързо ?!

Да, има смисъл да се удължи трамвайното трасе по Евлоги - но метродиаметър? Стига глупости.

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
В момента ТМ 1/7/17 пътуват от Борово до НДК за 15 минути. С подобряване на трасето и трамваите може да падне на 10.
Е за какво е разклонение на метродиаметър само не мога да разбера?
За да вози с 2-3 минути по-бързо ?!

Да, има смисъл да се удължи трамвайното трасе по Евлоги - но метродиаметър? Стига глупости.
Защото метрото не служи само за увеличаване на скоростта, но и на обема на превозените пътници. В момента се стига за 15 мин от Борово до НДК, но в час пик трамваите са пълни и изнемогват. Наскорооткрития ТМ17 пооправи малко положението, но за мен има още какво да се желае.

По твоята логика няма смисъл и от МД3, защото си има ТМ5 и ТМ22, които си имат обособени и сравнително бързи трасета.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
АКо трамваите са по 80 метра - 2х40 метра ще са с капацитет почти еквивалентен на този на мерото и ще се движат по трасе, многократно по-евтино от метро.

Аз не мога да разбера къде е разликата дали ще се прекачваш на Юнак или на Сердика - все тая е...
Явно никой не си прави труда да мисли кое е по-доброто решение за града...

Offline catalunec

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
    • Email
АКо трамваите са по 80 метра - 2х40 метра ще са с капацитет почти еквивалентен на този на мерото и ще се движат по трасе, многократно по-евтино от метро.

Аз не мога да разбера къде е разликата дали ще се прекачваш на Юнак или на Сердика - все тая е...
Явно никой не си прави труда да мисли кое е по-доброто решение за града...
А аз не мога да разбера защо живущите около бул. България да нямат право на директна връзка с центъра (под център разбирам района около метростанция Сердика с радиус около 600-700м, а не бул. Евлоги Георгиев), а трябва да се прекачват на метростанция Св. Наум, пътувайки с травулатори в посока, обратна на тази на движението им, както предлагаш ти?

Повечето учреждения и офис сгради са съсредоточени в центъра на София (все още), каква е логиката пътникопотока към Орлов мост да е по-голям от този към центъра... това е все едно да твърдиш че пътникопотока от Люлин до Сточна гара например е по-голям от този от Люлин до центъра... смешно е.

Пак повтарям - за мен оптималния вариант е леко метро и до двете дестинации, за да няма недоволни. С което мисля да приключа с моите поствове в тази тема засега, защото тъпчем на едно място.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Защото Центърът НЕ Е ЛАРГОТО!
Центърът на София е район от Баучер до Сливница и от К. Величков до Ситняково - това всичко е Център.

А не смятам, че бул. България трябва да се пороби от мД-2 и след години да не може да се сгъстява графикът му, само защото някой е решил, че Софийския център е един-единствен площад.

Освен това, за пореден път - предложеният от мен маршрут прави връзка с МД-1 на Юнак, където и без травалатор и без връщане назад, спрямо посоката на движение пак може да се направи връзка за "Центъра" - това така енигматично място, където явно всички мислят, че е концентрирана Вселената...

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Центърът се е превърнал в Ларгото в момента, в който някой "далновидно" е решил на няма метростанции Кристал и Солунска. Докарването на целия трафик на пътници от България до същата точка ще бъде вече прекалено!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Сердиките ще бъдат трансферни между диаметрите, ако Седикда 2 се натовари със задачата да е трансферна и за едно отклонение към България, метросистемата ни ще се спъне още в зародиш...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Вие като ги заредихте едни кръстовища на две нива които щели да се изградят по България,за малко да си помисля че са построени.Има само един проект и той е за кръстовището България и акад.Гешов.Той обаче не е за цялостно решение на кръстовището, а за изграждане на ляв завой на идващите от Акад.Гешов към България премоствайки бул.България.Всички останали връзки остават на едно ниво,така че светофара за трамваите си остава.И аз съм за това трамвайното(или евентуалното наземно метро) трасе да стане на две нива,но проекта за това кръствище не предвижда това.Дори ако бъде направен,това ще попречи на бъдеща промяна на трамвайното трасе,т.като моста над нея ще пречи да бъде повдигнато,а надолу подлеза пречи да бъде вкопано достатъчно.За другите кръстовища по България не съм и чул да има проекти.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Има само един проект и той е за кръстовището България и акад.Гешов.Той обаче не е за цялостно решение на кръстовището, а за изграждане на ляв завой на идващите от Акад.Гешов към България премоствайки бул.България.
Не бях обърнал внимание, че проектът е такъв сурогат! Има и още една връзка - от България наляво към Гешов. Но за пресичащите България ще си остане чакането на светофара, отнемащо понякога над 1 час.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Вие като ги заредихте едни кръстовища на две нива които щели да се изградят по бул. България, за малко да си помисля че са построени. Има само един проект и той е за кръстовището на България/Акад. Гешов. Той обаче не е за цялостно решение на кръстовището, а за изграждане на ляв завой на идващите от Акад. Гешов към България премествайки бул. България. Всички останали връзки остават на едно ниво, така че светофарът за трамваите си остава. И аз съм за това трамвайното (или евентуалното наземно метро) трасе да стане на две нива, но проекта за това кръствище не предвижда това. Дори ако бъде направен, това ще попречи на бъдеща промяна на трамвайното трасе, тъй като моста над нея ще пречи да бъде повдигнато, а надолу пък подлеза пречи да бъде вкопано достатъчно. За другите кръстовища по България не съм и чул да има проекти.
Ако кръстовищата наистина не се направят като детелини, метрото, макар и в обособено трасе, пак ще си виси по светофарите, както трамвая в момента.
Затова евентуалното метротрасе по бул. "България" – само под земята!
« Last Edit: 20.01.2010, 18:47:07 by Unicode »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Болеро, остави най-сетне Евлоги на мира! Това е единственият шанс за бърз автомобилен обход до центъра плюс връзка с паркинги в близост до важните обекти.
Хубаво е да има метро- и трамвайни трасета, но все пак трябва да се мисли цялостно за инфраструктурата в града. Просто няма откъде да се вземат 2 нива за автомобилно движение, трамвай + Перловец.
Както и да се преподреждат нещата, концентрични трасета под В.Левски и под Евлоги нямат особен смисъл. Ако изобщо 3 метродиаметъра трябва да се сгъстяват в централната зона, то може да е откъм Сточна гара, а не от южната страна.