Аз пък, като типична черна уфцъ, не съм съгласен изобщо бул. България да се асоциира с МД-2.
Според мен, за него трябва да се резервира отделна линия, която предвид, че ще се намира между двата диаметъра (МД-3 и МД-2) не е задължително да бъде и метро в първите десетилетия от експлоатацията си.
Бул. България има само три кръстовища по цялата си ос, две от които са включени в Програмата на Софийска Община за проектиране и изграждане на кръстовища на две нива, което реално свежда бул. България до такъв само с едно кръстовище, което е прекрасна възможност за реализиране в краткосрочен план на линия на скоростен автономен електротранспорт по остта на булеварда.
Реализирането на подобен проект ще отнеме по-малко средства и по-малко нерви на софиянци, а в дългосрочен план ще остави вратичката отворена за евентуално префасониране в класическо метро, което да обслужва трафика по Евлоги Георгиев, което директно елиминира А604, 76 и още няколко линии, което ще облекчи трафика многократно.
Затова най-искрено се надявам, че Метрополитен ще размислят а това отклонение и ще го заложат като самостоятелна линия, която да се разпорежда с трафика и довозването на България и Владимир Вазов към центъра и извозването им от центъра.
Подобна линия може да осъществява връзка с:
- МД-2 на Земята и хората, ако станцията се заложи на мястото на МкДоналдс и чез травалатор да докарва народа директно в касовата зала на станцията.
- МД-1 на Юнак, която може да се реализира много елементарно чрез двуетажна галерия - горната да е връзка между касовата зала на Юнак с пешеходен подлез под Цанков, долната - директна галерия, правеща връзка с касовата зала на станцията. Подобно решение довежда спестява къртене на самата конструкция на станцията, а само ще се наложи павильона да се увеличи.
- МД-3 на Театър зад канала, където станцията може да се разположи преди кръстовището с бул. Мадрид, за да може да се обезпечи станция в средата на бъдещия автотунел под ж.п. трасето за Пловдив, за да може там след време еентуално S-bahn да спират и да правят връзка за Левски, Борово и Павлово.
Също така ще прави връзка с Орлов мост и наземните му транспортни връзки.
Така че, наистина се надяявам Метрополитен да се опомнят и да се спрат на подобно решение..