Точно заради това, boleroto го предлага като скоростен трамвай, който да се използва като "дубльор" на МД-3 по периферията на покритието му (за тая цел, като се предлагат схеми се гледат и зоните на покритие е пешеходната им достъпност), докато не му дойде реда да се преправи в класическо метро, когато компактният град ще бъде вече натоварен с коренно различни функции и жилищния потенциал на България ще бъде поетапно изместван от офис-търговски такъв, тенденцията за което демонстрирах.
Сгъстяването на метромрежата не може да се тълкува като довод "против". СГЪСТЯВАНЕТО, не РАЗЧЕКВАНЕТО на метромрежата.
Ако не си забелязал, цялата ми концепция се крепи на логиката на редуване на метродиаметри и скоростни трамваи - между МД-1 и МД-2 е скоростен трамва от Люлин до надлез Надежда; между МД-2 и МД-3 са двата скоростни трамвая, единия успореден на северна дъга на кръговата линия (Обеля-Враждебна), а другия е пл. Знаме на мира-Орлов мост-Враждебна.
Всичко това се прави с цел между диаметрите да има дублираща ги система, обвързана с тях, която да осъществява качествено довозване и на отдалечените райони до кръговата линия или до ключови станции от самите диаметри.
Също така - логиката на това организиране на трасетата говори, че в нарастване на натоварването по тях, едно по едно те ще трябва да бъдат преформени в класиччески метролинии, за да отговарят на търсенето.
Сгъстяването в някои градове е равно на разчекване – избор на развитие му се казва.
Иначе знам каква е концепцията ти – редуване на метролинии с трамвайни такива. Което не е лошо, но при теб идеята куца. Защото дали ще замаскираш второто трасе като подпаважен скоростен трамвай, фактът че имат успореднии трасета по цялата си дължина не се променя. Още повече ако след време ще се преправя същия този трамвай на метро – пак ще са с дублиращи се трасета, което ги обезсмисля. Защото вместо да предложиш разнообразна дестинация, дори и под формата на трамвай ако толкова държиш да се редуват, ти пращаш и двете близки едно до друго трасета от една и съща посока в една и съща посока. Няма никакъв смисъл и просто е абсурдно някой да дава пари за подобна схема.
Иначе не знам как жилищният потенциал на ‘България’ ще се превърне в офис-търговски, след като целия булевард е застроен предимно с жилищни кооперации пряко до булеварда и навътре в кварталите (с изключение само на ‘Манастирски ливади’ II-а част (ако не бъркам номера), където все още има поляни. Предполагам не съм разбрал идеята ти.
P. S. Довозване до кръгова линия е добре да се планува, но ако е запланувана кръгова линия. Дори не се говори по въпроса за такава, но ако утре се заговори, то не виждам проблем до нея довозване да прави друга метролиния, както би правил МД3 по ‘Цар Борис III’.
P.S.S. Що се касае до МД3 и ‘Владимир Вазов’, то идеята на Локум е най-приемлива, а именно нещо от рода на показаното в графика 1.
Наложено с останалите метродиаметри, картината става като на графика 2.
А за останалите без метро 'Шипченски проход' и Канала (който за мен не се нуждае от никакво метро тъй като МД3 е БУКВАЛНО на 5 минути пеша
по цялата му дължина със станции на НДК, Попа, СУ, Театър София), но все пак предлагам или съвсем нов метродиаметър с маршрут Дружба - Шипченски - Иван Асен II - Евл. Георгиев - Пенчо Славейков (вкл. малко под бъдещото му продължение) - Пирогов - изоставената ж.п. линия - Красна поляна - гара Захарна Фабрика с евентуално свързване с МД2 при надлез Надежда (жълтата линия на графика 3 - така единствените големи комплекси без метро - Красна поляна и района по Шипченски, биват свързани с такова) или просто разклонението на МД3 да е пред Спортната палата с една посока ж.к. Левски, друга - към 'Иван Асен II', 'Шипченски' и Дружба (графика 4). Може да е разчекнато, но дава разнообразие в пътуването, а не забиване от едни и същи райони в едни и същи райони.
Но за мен метро по 'Иван Асен' никога няма да има. Особено както първата половина на улицата (от към Орлов мост) е безкрайно тясна. Затова третата и четвъртата графика са по-скоро ей така, да се включа в темата за 'Иван Асен'/'Шипченски'. Най-реалистична картина обаче за мен представя гафика 2, с тази корекция, че ако запазят тасето на МД3 по 'Ботевградско', то на реката (не знам как се казва) ще направят разклонение на север към 'Левски', а няма да има разделяне след гара Подуяне или при театър София.