Author Topic: Враца  (Read 180176 times)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1200 on: 28.05.2018, 09:54:26 »
Междуселищен автобус по линия 23 с. Лиляче - Враца се обърна на околовръстния път
https://btvnovinite.bg/bulgaria/uchilishten-avtobus-katastrofira-kraj-vraca-ima-postradali.html

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1201 on: 03.06.2018, 21:23:01 »
http://www.vratza.bg/?news=4644
На този линк можете да намерите Стратегията за развитие на обществения градски транспорт на гр. Враца за периода 2018-2028 година. В Стратегията е представено актуалното състояние на транспортното предприятие „Тролейбусен транспорт” и неговите перспективи. Заслужава си да се разгледа. Ще се радвам да видя какво е вашето мнение, обобщаващо предложените варианти.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #1202 on: 03.06.2018, 21:30:04 »
Такива лъжи и манипулации има в тази "презентация", че направо ви е бедна фантазията...

Враца - новият Перник.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1203 on: 03.06.2018, 23:40:09 »
Тука бая лъжи има в тези документи.Авттобуси евро 4,5 има и сега втора употреба като се закупят няма да се плащат автобуси,които са наети.Мрежата може и по километър годишно при желание да се смени или поне само проводника.За събирането на приходите да се сложат постоянни кондуктори,а други линии да са без кондуктор и билетите да се продават от водача.Ако общината искаше да смени тролеите си алтернатива имаше и можеше да купят Škoda 21TrACI.      
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1204 on: 10.06.2018, 19:31:59 »
"Цветина - Мездра", компанията, обслужваща линията Мездра - Враца - Мездра




Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1205 on: 18.06.2018, 21:28:33 »
Във връзка с провелото се днес обществено обсъждане на Стратегията за развитие на обществения транспорт на Враца, на което за съжаление не успях да присъствам, но гледах предаване на живо във фейсбук (донякъде, след това приключи) искам да благодаря на представителите на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура” - г-н Виктор Чаушев и г-н Симеонов, които бяха дошли и отстояваха твърдо позицията си на защитници на тролейбусния транспорт поради неговите предимства.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #1206 on: 19.06.2018, 08:42:28 »
Сега очаквайте 15 дизелови или газови БМЦ-та и 10 9,5 метрови СОР-а за междуградските линии.
Кметът отказва да се обърне към най-големият ресурс, който разполага - хората. Те могат да направят така, че Враца да стане като Плевен и да не затрива един от символите на града. Всичко е в ръцете на врачани и те трябва да поискат тролейбусите с протест. Кметът дори казва, че екологичността не била важна, което в български условия може да се нарече наглост и невежество от негова страна и геноцид срещу населението, тъй като на всички е ясно, че никой няма да поддържа в перфектна изправност автобусите, след като им изтече гаранцията и няма да ги зарежда с горивни добавки, за да може да са евро 6.
Най-идиотското е, че всички явно са се разбрали. Няма опозиция. Нито от БСП, нито и от другите партии в съвета. Бившият БСП кадър - Гъндев, който е и бивш директор на Тролейбусни превози се е заел с нелеката задача, да защитава тролейбусите (разбира много, дори и добре познава съвременните технически решения), но воденичният му партиен камък, макар и бивш, тласка противниците му към критика, че той отправя политически критики. Та светлина в тунела няма. Всичко е в ръцете на врачани. Те трябва да поискат тролейбусите и да заставят кмета да спази фактът, че услугата се осъществява, чрез обществен договор между тях и дружеството, а не между дружеството и общината.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1207 on: 19.06.2018, 10:28:42 »
Всъщност в България водещото винаги е било усещането за линч! Т.е. че ако направиш някоя голяма простотия ще те линчува населението ако не веднага, то в първия удобен случай!
Вече е пределно ясно, че градовете закрили тролейбусния транспорт не са прокопсали. Няма го светлото бъдеще, няма нищо освен прилапване на апетитни пари и бавно доразграждане на пътникопотока.
Всички не искат да са пернишко-северозападно-габровски добричлии, а да са западняци и всички се държат като долни северозападнали перничани в Габрово!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1208 on: 19.06.2018, 11:40:33 »
Случайно или не, в местните медии нищо не се споменава за готвеното закриване на тролейбусния транспорт. Необходими са протести, но трябва да се започне организацията им от някъде. Според мен първо трябва да се запознаят гражданите с това, което се готви. Разлепяне на плакати по спирките и създаване на информационен сайт мисля, че биха помогнали. Така направиха в Москва и обществения отзвук беше много силен. След това може да се пристъпи към организиране на протести.

Пример за информационен уеб сайт: https://trolley.city4people.ru/
« Last Edit: 19.06.2018, 11:52:11 by Sofia »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #1209 on: 19.06.2018, 15:43:03 »
Всичките, абсолютно всичките, медии във Враца са купени от ГЕРБ. Да виждате някъде информация за нашето изказване? Направихме ги на пух и прах. Гъндев също. Единствено тук-там пише нещо за Гъндев, но винаги има пояснение, че е бивш кадър на БСП. И ние, и Гъндев говорихме технически, а не политически. Резултатът - виждате в медиите. Всичко е наред - кметът е най-великият на света...  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2217
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1210 on: 20.06.2018, 09:14:02 »
Политическия модел при закриването на тролейбусният транспорт е отработен вече в Габрово.
Няма да има протести щото българина "разбира" от АЕЦ, но не от тролейбуси.
Цялата държава се модернизира по калъпи, които даже за сапун не стават.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Враца
« Reply #1211 on: 20.06.2018, 15:45:10 »
Във връзка с провелото се днес обществено обсъждане на Стратегията за развитие на обществения транспорт на Враца, на което за съжаление не успях да присъствам, но гледах предаване на живо във фейсбук (донякъде, след това приключи) искам да благодаря на представителите на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура” - г-н Виктор Чаушев и г-н Симеонов, които бяха дошли и отстояваха твърдо позицията си на защитници на тролейбусния транспорт поради неговите предимства.
А можеш ли да дадеш линк към фб страницата, където е бил стрийминга.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1212 on: 20.06.2018, 17:20:03 »
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2050843385166395&id=1821379938112742
На този линк можете да видите по-голямата част от предаването (една част по неясни причини липсва).

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #1213 on: 21.06.2018, 14:06:37 »
ВМРО – Враца е за запазване на тролейбусния транспорт в града

Общинският комитет на ВМРО – Враца разпространи позиция до медиите, чрез която се обявява за запазване на тролейбусния транспорт във Враца.

Патриотите смятат, че така ще бъдат изпълнени екологичните норми, както и че няма да се загубят милионите, инвестирани преди години в съоръженията за тролейбусния транспорт.

Според ВМРО, удачен вариант е закупуване на нови тролейбуси, като плащането може да е разсрочено, за да не се товари общинският бюджет.

Текст на позицията:

Уважаеми съграждани,

Враца е един от десетте града в страната, които разполагат с тролейбусен транспорт. Това е придобивка, която в началото на 90-те години промени коренно транспортната инфраструктура на града. Всички си спомнят, че с появата на тролеите, врачани си отдъхнаха от вечно закъсняващите и претъпкани автобуси, които чест не стигаха до обичайното си местоназначение. Бяха вложени сериозни средства за изграждане на тролейбусната мрежа, за придобиването на тогава нови машини. Създадено беше общинско дружество „Тролейбусен транспорт“, което да управлява съответната транспортна дейност. Тролеите станаха предпочитано средство за придвижване от врачани, при това изключително евтино и екологично чисто. През годините многократно е поставян въпросът за подобряване дейността на дружеството и на транспортните услуги за гражданите. Разработени бяха проекти за разширяване на контактната мрежа, закупуването на нови машини и разкриването на нови линии. Финансовите резултати позволяваха такава инвестиция.

По редица обективни и субективни причини, последните години сме свидетели на упадък на общинското дружество откъм материална база, машини, автобуси и тролеи. Учудващо, приетото през миналата година увеличение на цените на билетите и картите не доведе до предварително обявеното съживяване. При липсата на инвестиции едва ли някой би искал повече да се вози в едни от най-старите превозни средства в България за обществен транспорт.

На проведеното наскоро публично обсъждане бяха разгледани няколко варианта за бъдещето на обществения транспорт на Враца. Както стана известно, градът ни върви към премахване на тролейбусите и заменянето им с дизелови автобуси. Ако това се случи, как ще отговорим на претенцията за екологичен  транспорт? Какво ще се случи с контактната мрежа на „Тролейбусен транспорт“, с токоизправителите и станциите, за които са правени инвестиции за милиони? А ако дизеловите автобуси са налице, колко ще е поскъпването на билетите?

Никой не отрича, че трябва да се вземат нови машини, които са безопасни за пътуващите, но нека те да бъдат съобразени с обективната ситуация, с направените до момента инвестиции и с желанието на мнозинството от гражданите, които пътуват ежедневно до своите работни места, училища, лечебни заведения. А то е да бъдат запазени тролейбусите!

Общинският комитет на ВМРО – Враца подкрепя варианта за закупуването на нови тролейбуси, които да обслужват линиите във Враца. Настояваме за нов, екологичен и евтин транспорт, при вече изградената и добре устроена за тролейбусен транспорт инфраструктура в града. Инвестицията може да е разсрочена, с което да не се натоварва прекомерно общинския бюджет.

http://www.vmro.bg/вмро-враца-е-за-запазване-на-тролейбусния-транспорт-в-града


Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Враца
« Reply #1214 on: 26.06.2018, 00:14:54 »
Мина една седмица от обсъждането и сега ми останаха няколко минути да споделя чутото и видяното по време на обсъждането. За съжаление нивото на дискусията беше изключително посредствено, като по-скоро се търсеха начини за политическо манипулиране, отколкото да се заложи на разглеждането на последствията, от взимането на едно или друго решение за бъдещето на градския транспорт. Да, състоянието на тролейбусите не е добро - стари и амортизирани машини, които се нуждаят от редовна поддръжка и качествен ремонт. Същевременно обаче дружеството възпрепятства ремонтите и възстановяването на спрелите Икаруси, както и е оставило на произвола на съдбата ЗиУ-тата. Никой не спомена как точно ще бъде променен начина на поддръжка на превозните средства при закупуване на нови возила, независимо от това дали са автобуси или тролейбуси.
Що се касае до тролейбусите - ежедневната експлоатация на тролейбусите е 2-3 пъти по-евтина отколкото на автобусите. И това в момента, при старите и неикономични ЗиУ-та... Оказа се, че закупената електроенергия от 3,500 MW/h ще бъде достатъчна за 1,9 млн. километра с нови тролейбуси Шкода 26Тр - колкото за 2 години пробег (приблизително 700-800 хил. км годишно). Стойността на тези 3,500 MW/h е 154 хил.лв., т.е. годишното потребление на ел.енергия е на стойност 77 хил. лв. В същото време при 600 хил. км годишно транспортна задача изпълнявана с автобуси (според справка на шефа на градския транспорт) и около 40 л разход на 100 км за Ивеко Евро 6 това прави, че закупеното гориво миналата година за ок 250 хил. лв ще стигне само за една година. Или с други думи експлоатацията на тролейбусите е 3,24 пъти по-евтина от тази на автобусите. Капиталовите разходи обикновено са перо, което има начини да бъде покрито от външни източници, но експлоатационните разходи винаги са ангажимент на оператора - от тази гледна точка не виждам как едни автобуси ще бъдат по-добро решение за дружеството, отколкото тролейбуси.
За съжаление имаше много слабо участие на представителите на дружеството, които на тази среща се държаха много пасивно.
Общинските съветници - трябва ли да споменавам нещо за тях?
Областният управител - участието на представители на тази институция винаги трябва да се подкрепя. Най-малкото проблемите със закупуването на тролейбуси (електрически превозни средства за обществения транспорт) трябва да бъдат поставени за решаване на национално равнище. Ясно е, че трябва да бъде създаден фонд, който да подпомага общините при закупуване на електрически превозни средства за техните градски транспорти. Това не се случва в момента, а ролята на областните управители може да бъде на медиатори (особено в подобни случаи, когато имаме на всички равнища 3 х ГЕРБ).
Кметът - и мен да ме питат за стоматология нищо няма да мога да кажа. За съжаление обаче, кметът като не разбира от обществен транспорт не се беше подготвил за дискусията, а по-скоро се опитваше да скрие некопетентността си зад абсурдни фрази в подкрепа на автобусния вариант и в ущърб на тролейбусния.
Екипът, изготвил стратегията - да, стратегията е слаба. Но такава са си поръчали от общината на Враца и такава си я припознават. Експертите със сигурност могат да направят повече, но надали са били и мотивирани да го сторят. Погрешните интерпретации на слабите заключения обаче водят до натрупване на глупости, които незнаещите разбираха погрешно, а тези, които искахме да разберем повече - бяхме гледани с укор и презрение.
В заключение, хората в града разчитат на тролейбусите. Те са доволни от това, че имат електротранспорт. Бъде ли заменен обаче от автобуси надали някой ще тъгува за старите ЗиУ-та, които колкото и да са екологични с всеки изминал ден стават все по-неактуални за променящите се транспортни нужди на жителите на града.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline N_D

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1215 on: 26.06.2018, 15:53:30 »
За жалост съдбата на всички тр. градове ,които не получиха помощ от ЕС е фалит.Проблема не е само в тролеите,а ремонт на КМ,която е на около30г.(смяна на стоманени въжета, стрелки,компенсатори и окачването към стълбовете и изолаторите.)Подновяване на ТИС (техниката е старомодна и амортизирана).При най-голямо желание на общините да запазят тролеите, разходите са непосилни.Необходимо е финансиране от Държавата,но тя е безразлична към случващите събития.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #1216 on: 26.06.2018, 23:36:39 »
Шанс за Враца!

Заместник-министър Валентин Йовев: Ще модернизираме градския транспорт в страната с 290 млн. лв.

В настоящия програмен период по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 ще бъдат вложени още 290 млн. лева за изграждане на по-ефективен и екологичен градски транспорт в 39 града в страната по приоритетната ос "Устойчиво и интегрирано градско развитие.
Това обяви днес заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство Валентин Йовев, цитиран от пресцентъра на регионалното министерство.
Той участва в семинар на тема "Разработване на транспортни услуги, адаптирани към нуждите на заинтересованите страни на съответната територия", който се проведе във Френския институт в София.
Според Йовев средствата са предназначени за изграждане на високоскоростен и привлекателен обществен градски транспорт. Те ще се използват и за развитие на устойчиви системи за градския транспорт, увеличаване на броя пътници, както и за изграждане на велосипедни алеи, внедряване на автоматизирани системи за управление и контрол на трафика и други дейности.
"С мерките за устойчив градски транспорт ще решим редица проблеми, пред които са изправени днес големите градове в ЕС и света като цяло. Намаляване на вредните емисии във въздуха, намаляване на шума, край на огромните задръствания и спад на пътнотранспортните произшествия са само най-видимите постижения, които можем да постигнем в краткосрочен план", посочи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство. 
Йовев допълни, че разтоварването на градовете от трафика ще има благоприятен ефект и върху публичните инвестиции в поддръжката на публичната инфраструктура, подобряването на околната среда и повишаването на стандарта на живот на хората, които ще живеят в по-чиста и здрава среда.

https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/valentin-iovev-shte-modernizirame-gradskiia-transport-v-stranata-s-290-mln-lv-263605/
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1217 on: 27.06.2018, 00:30:05 »
Само дето хората не знаят кой аджеба е Валентин Йовев. Простено му е, че хал-хабер си няма от градски транспорт, защото е геодезист. По-притеснителното е друго, а именно, че този чичо е един от слугинажите на геодезическата мафия, и е един от основните виновници в България практически да няма кадастър, имотен регистър и да няма изгледи да има такива в обозримо бъдеще, въпреки хвърляните милиони мангизи за тази цел. Орешарски, Дебелян Пеевски и Десислава Терзиева го направиха шеф на Агенцията по кадастър, сега противникът на всичко това Бат Бойко го слага на още по-висока позиция, нищо, че и от регионално развитие толкова разбира.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #1218 on: 27.06.2018, 00:41:28 »
И това не е шанс за Враца защото сигурно пак ще се даде приоритет на големите градове.Сега с тези пари да се обнови тролейбусният както каза на тази дискусия скъп транспорт във Русе,Враца,Хасково,Сливен и Пазарджик за да има екологичен транспорт в страната на много места,а автобуси Враца може и със заем да си купи!
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #1219 on: 27.06.2018, 08:56:08 »
Това са следните 39 града:
Столична община,  Варна,  Пловдив,  Бургас,  Русе,  Стара  Загора,  Плевен, Благоевград,  Велико  Търново,  Видин,  Добрич,  Хасково,  Пазарджик, Шумен,  Сливен,  Габрово,  Ямбол, Перник,  Враца,  Ловеч,  Кърджали, Разград,  Смолян,  Казанлък,  Асеновград,  Монтана,  Горна  Оряховица,  Гоце  Делчев,  Дупница,  Кюстендил,  Силистра,  Димитровград, Търговище,  Лом,  Петрич,  Свищов, Велинград,  Карлово  и  Панагюрище.
храна за мозък - http://www.banitza.net/