Аз се чудя не можеше ли да се заложи през новия програмен период един проект, идентичен на този, по който Варна, Плевен, Стара Загора и Бургас се сдобиха със общо 100 Шкоди, само че този да е например между Враца, Сливен и Хасково за да кажем 40 тролейбуса? Хем няма да се поверяват много пари само на Враца, хем и останалите градове с ТБ транспорт да си обновят парка?
И малко офф-топик : чел съм не една статия как във Враца заплатите били по-големи от във Варна. Дали не е измислица не знам, лично на мен ми звучи доста странно.
Сравнението на заплатите беше по области, а не по градове, а заради АЕЦ Козлодуй средната заплата на Област Враца идва над тази на Област Варна, където попадат много малки градове като Вълчи дол, Суворово, Дългопол, Аксаково, Провадия. Както каза и V.Peichev във Варна има много сериозен сив сектор. Например аз работих преди 10 години до 2008-а т.е. 2 години в Инжстройинженеринг, която заедно с Хидрострой е редовен изпълнител на инфраструктурни проекти. Докато имаше прогресивно облагане имаше и там сив сектор, който като направиха плосък данък премахнаха. После май през големикте кризи го бяха върнали пак, а сега не знам как е. Но е пример, как една доста богата фирма също не се държи много ясно, ами се нагажда към конюктурата. Имаше и парадокси, как едни служители отиват от Инжстърой в доста по-малка фирма, занимаваща се също с ниско строителство, като ЕТ "Станка Василева" и взимаха доста по-големи заплати от по-богатата и висококотирана Инжстрой.
Що се отнася до тролейбусите в онези градове - да не забравяме случката и европрограмата!
А европрограмата е ОПОС, а МОСВ. Там правителството на тройната коалиция е доколкото знам нагодило около няколко стотин милиона за разни пречиствателни станции за питейни води, които ДПС са искали доколкото знам да усвоят и като идва ГЕРБ на власт се оказва, май, че нямат усвояване поради липса на проекти и други неуредици. Тогава някой се сеща, че в края на програмния период през декември 2013-а ще трябва да върнат 100 млн. лв на Брюксел, а е вече 2012-та година. Тогава на някой (официялно се твърди, че този "някой" е Бате Бойко, обаче дали е той не знам, та на Бойко му хрумва, че може да се купят тролейбуси. Порчва оня прословут анализ на МТИТС и Ивайло Московски и те събират данни от България , Европа и т.н. Данните ги има в доклада най-отдолу. Вижда се, че положението е трагично с тролейбусите, полуват разрешение от Брюксел да пренасочат 100 млн. лв. за тролейбуси и съоветно прословутите градове под егидата на Бургас се нагласят заедно така, че да купят 100 броя тролейбуси за 100 млн. лв.
Разбира се всичко се вижда, че е нагласено с цел да се изгарчат 100-те милиона. Заюото най-случайно общия брой тролейбуси на градовете е 100 и всеки струва по 1 млн. лв. На всеки му е ясно, че са били нужнио много повече от 100 тролейбуса и по-късно например Стара Загора си ги набавя май по Регионално развитите. На всеки му е ясно, че за 100 тролейбуса са получили голяма отстъпка, която никъде не се вижда и сигурно е отишла в няккакви джобове.
Сега както са приоритетите на ОПОС, няма пари за такива неща. Ако се появят някакви ще са към 2019-та година, когато стане ясно какво няма да се усвои. Колко пари ще са, за какво ще ги изхарчат - божа работа!
Но това е причината да не се съберат други градове. Според мен даже не са ги и питали искат ли нови тролейбуси, ами са им казали ще ги обновявате щото няма да ги връщаме,а и сигурно са заделили по нещо за всеки по веригата.