Author Topic: Враца  (Read 480783 times)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #760 on: 29.08.2016, 15:59:25 »
Във връзка с приключването на ремонтните дейности на пл. "Св. Софроний Врачански" ("Благоев") на 31-ви август 2016 г. (сряда) се възстановява движението на тролейбусния транспорт съгласно лятното разписание.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #761 on: 02.09.2016, 14:10:31 »
116 на линия, по 17.  :fan: :fan: :fan:

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #762 on: 07.09.2016, 14:44:00 »
Акумулаторът на 116 свален за ... ЗиУ (100). ДЕБИЛИ!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #763 on: 08.09.2016, 13:18:49 »
Това означава ли, че нямат пари за акумулатори? :blink:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #764 on: 08.09.2016, 13:56:17 »
Ако правилно съм разбрал щели да поръчат, че нямало ни гуми, ни акумулатори...според мен ще тръгне, но не веднага.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #765 on: 08.09.2016, 17:43:58 »
Ръководството на „ Тролейбусен транспорт –Враца“ ЕООД уведомява всички гости и граждани на Враца, че от 12 септември 2016 година влиза в сила есенно-зимно разписание за движение на тролейбусите по градската транспортна схема, както следва:

 ТРОЛЕЙБУСНА линия: № 1

Време на тръгване от Уч.комплекс:

6:20, 7:30, 8:40, 10:00, 11:00, 12:00, 13:20

 Време на тръгване от кв. Медковец:

6:50, 8:10, 9:10, 10:30, 11:30, 12:30, 13:50

 Спирки по маршрута: Уч.комплекс, ДАП, Строителен техникум, Ст.Пазар, Благоев, Суми, Космос, Ахат, Болница, OMV,Медковец

 

 ТРОЛЕЙБУСНА линия: № 4

Време на тръгване от ж.к. Дъбника, бл. 26:

4:55, 5:30, 6:00, 6:30, 7:00, 7:30,9:00, 9:30, 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30, 19:00, 19:30, 20:00

 Време на тръгване от Химко:

5:25, 6:00, 6:30, 7:00, 7:30/изпълнява се до Уч.комплекс/, 8:00/изпълнява се до Уч.комплекс/, 9:30, 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16:00, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30, 19:00, 19:30, 20:00, 20:30

 Спирки по маршрута: ж.к. Дъбника бл. 26, ж.к. Дъбника бл. 18, ж.к. Дъбника бл. 6, Околчица, Г.Генов, Ст.Пазар, Благоев, Суми, Космос, Ахат, Болница, OMV, Младост, Хим. техникум, Химко 1, Химко 2.

 
ТРОЛЕЙБУСНА линия: № 4А

Време на тръгване от ж.к. Дъбника, бл. 26:

4:20, 5:15, 5:45, 6:15, 6:50, 7:10, 7:45, 8:15, 8:45, 10:15, 11:15, 11:40, 12:20, 15:15, 15:45, 16:15, 16:50, 17:20, 17:45, 19:10, 19:20, 20:30, 21:00, 21:30, 22:00, 22:30

 Време на тръгване от кв. Медковец:

4:50, 5:45, 6:15, 6:45, 7:20, 7:50, 8:15, 8:45, 10:45, 11:45, 12:10, 12:50, 15:45, 16:15, 16:45, 17:20, 17:50, 18:15, 19:40, 19:50, 21:00, 21:30, 22:00, 22:30, 23:00

 Спирки по маршрута: ж.к. Дъбника бл. 26, ж.к. Дъбника бл. 18, ж.к. Дъбника бл. 6, Околчица, Г.Генов, Ст.Пазар, Благоев, Суми, Космос, Ахат, Болница, OMV, Медковец

 
ТРОЛЕЙБУСНА линия: № 41

Време на тръгване от Уч.комплекс:

6:05, 6:35, 7:15, 7:55/изпълнява се до Химко/, 8:25/изпълнява се до Химко/, 9:10, 9:40, 10:40, 11:45, 12:05, 12:40, 13:05, 13:15, 14:10, 14:40, 15:55/изпълнява се до Химко/, 16:35, 17:05, 18:10, 18:40, 19:40, 20:10

 Време на тръгване от кв. Медковец:

6:40, 7:10, 7:50, 8:30, 9:00, 9:45, 10:15, 11:15, 12:20, 12:40, 13:15, 13:40, 13:50, 14:15, 14:45, 15:15, 16:30, 17:10, 17:40, 18:45, 19:15, 20:15, 20:45

 Спирки по маршрута: Уч.комплекс, ж.к. Дъбника бл. 28, ж.к. Дъбника бл. 26, ж.к. Дъбника бл. 18, ж.к. Дъбника бл. 6, Околчица, Г.Генов, Ст.Пазар, Благоев, Суми, Космос, Ахат, Болница, OMV, Медковец


ТРОЛЕЙБУСНА линия: № 17

Време на тръгване от ж.к. Дъбника, бл. 26:

5:20, 5:40, 6:00, 6:20, 6:40, 7:00, 7:20, 7:40, 8:00, 8:20, 8:40, 9:00, 9:50, 10:10, 10:30, 10:50, 11:10, 11:30, 11:50, 12:10, 12:30, 12:50, 13:10, 13:30, 13:50, 14:10, 14:30, 14:50, 15:10, 15:30, 15:50, 16:30, 17:05, 17:20, 17:40, 18:00, 18:20, 18:40, 19:00, 19:20, 19:40, 20:00

 Време на тръгване от Химко:

5:50, 6:10, 6:30, 6:50, 7:10, 7:30, 7:50, 8:10, 8:30, 8:50, 9:10, 9:30, 10:20, 10:40, 11:00, 11:20, 11:40, 12:00, 12:20, 12:40, 13:00, 13:20, 13:40, 14:00, 14:20, 14:40, 15:00, 15:20, 15:40, 16:00, 16:20, 17:00, 17:30, 17:50, 18:10, 18:30, 18:50, 19:10, 19:30, 19:50, 20:10, 20:30

 Спирки по маршрута: ж.к. Дъбника бл. 26, ж.к. Дъбника бл. 32, ж.к. Дъбника бл. 40, ДАП, Строителен техникум, Ст.Пазар, Благоев, Суми, Космос, Ахат, Болница, OMV, Младост, Хим. техникум, Химко1, Химко2.

 
АВТОБУСНА линия: № 17А

Време на тръгване от ж.к. Дъбника, бл. 26:

7:30

Време на тръгване от Гробищен парк:

8:00, 8:25, 8:50, 9:20, 9:45, 10:15, 10:50, 11:15, 11:50, 12:15, 12:50, 13:30/изпълнява се до Бл.26/

Време на тръгване от Химко:

8:10, 8:35, 9:00, 9:30, 9:55, 10:25, 11:00, 11:25, 12:00, 12:25, 13:00

 
На 11 септември 2016 година ще бъдат монтирани табели с новите графици на спирките, които се обслужват тролейбусен транспорт.
« Last Edit: 09.09.2016, 10:07:42 by dobriii123 »

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #766 on: 09.09.2016, 15:39:39 »
От днес :

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #767 on: 10.09.2016, 17:40:09 »
Клип от линия 4 ЖК "Дъбника" бл.26 - Химко

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #768 on: 14.09.2016, 16:19:40 »
Скочиха цените на автобусните билети
14-09-2016

С по-високи цени на билетите на вътрешноградския и междуградския транспорт осъмна Враца. Увеличението е с десет процента. На този етап не се предвижда увеличение на цените на дългите разстояния. Скокът в цените касае транспорта както в самия град Враца, така и в близките дестинации в общината. Това обяви за „Зов нюз” изпълнителният директор на „Автобусни превози” Георги Яков. Причината за увеличението на билетите се дължи на повишението на горивата и скъпите винетки.
Проверка на „Зов нюз” установи, че повишението на билетите на някои от близките дестинации е с много повече от 10 стотинки. Линията Враца – Мездра на „Автобусни превози” от днес от 1.50 вече е вдигната на два лева. Това провокира голяма част от пътниците да предпочитат други автобусни линии, заради по-ниската цена на билетите.

Източник : Зов нюз

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #769 on: 14.09.2016, 20:46:31 »
109 на 4-ка аварирал след Суми на светофара на ПМГ

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #770 on: 28.09.2016, 11:00:57 »
Слух спря тролеите във Враца

От нова година автопаркът на „Тролейбусен транспорт” във Враца щял да бъде обновен изцяло. Според слуховете, които стигнаха и до ушите на общински съветници, тролейбусите остават в миналото, а линиите на градския транспорт щели да бъдат обслужвани само от автобуси. На сесията на общинския съвет Цветелина Дамяновска (от БСП) постави въпроса пред кмета Калин Каменов. Очаква се на следващото заседание градоначалникът да даде конкретен отговор на питането й.
Неофициално „Враца днес” научи, че кметската управа няма подобни намерения. Част от автопарка на „Тролейбусен транспорт” бе променен в началото на тази година заради ремонтни дейности по водния цикъл. Тогава от общинската администрация бяха принудени да спрат екологичния транспорт и да пуснат автобуси, тъй като маршрутите бяха временно променени. Сметките показаха, че далеч по-евтино излиза да се купят автобуси „втора ръка”, отколкото да се плаща на фирми, които да извършват тази услуга временно. Тогава местната управа реши да закупи на старо няколко автобуса от летища в чужбина, които превозвали пътници между терминалите. Новият градски транспорт бе приет с високо одобрение от страна на врачани. 

Надявам се да си е само слух и единственото обновяване на парка да бъде с нови ТРОЛЕЙБУСИ.
« Last Edit: 28.09.2016, 11:02:37 by dobriii123 »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #771 on: 28.09.2016, 11:07:45 »
Добре , в крайна сметка в инвестиционната програма на Враца има ли нещо за градски транспорт? Има ли я публукувана?
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #772 on: 28.09.2016, 12:00:55 »
Има я публикувана, даже съм писал тук. На Враца са определени 23 млн. лв, като с тези пари няма как да се прави ИГТ, затова и липсва в инвестиционната програма. Проектът беше заложен, но е за 65 млн. , а толкова много явно не дават.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #773 on: 28.09.2016, 12:17:04 »
Има я публикувана, даже съм писал тук. На Враца са определени 23 млн. лв, като с тези пари няма как да се прави ИГТ, затова и липсва в инвестиционната програма. Проектът беше заложен, но е за 65 млн. , а толкова много явно не дават.
Но има как да се купят нови тролейбуси - примерно 4-5 броя.
Сетих се, че АЕЦ "Козлодуй" е на територията на област Враца и съответно е одбро място да поразсъждавам по един обсъждан напоследък въпрос.
Снощи например в предаването "Референдум" пък и не само там, покрай темата за блоковете за "АЕЦ Белене" се заговори за съотношението произведена-потребена ел. енергия. Дадох си сметка например, че ако в България за последните 20-25 години  се беше развивал електротранспорта по моделът започнал в края на 80-те години, то този хипотетичен тролейбусен транспорт даречем във всички градове с население на 30-35 хил. души щеше да поеме намалялата консумация в някаква степен от липсващата индустрия. Така освен непосредствените ползи от самия тролейбусен трнаспорт - щеше да се появят и допълнителни като консумацията на електричество произведено от ВЕИ и други мощности. Самите контактни мрежи пък щяха даречем през 90-те-200х години едно да дадат работа на завода в Кремиковци по производството на стълбове от черни метали, както и второ допълнително работа на двата известни български (в известна степен) медодобивни завода - "Асарел медет" в Панагюрище и Арубис в Пирдоп. Отделно ако един двигател е  средно да речем 100 kW при една едновременна работа даречем на 100 тролейбуса имаме 100*100 = 10MW, a при 1000 тролейбуса в България, които работят едновременно е 100 МW. Това само е 1/4 от мощността на един от малките блокове на АЕЦ "Козлодуй: енергоблок на АЕЦ "Козлодуй". В смисъл искам да покажа, че ако масово в България се използваха тролейбуси в градския трнаспорт само те биха могли да поемат консумацията на един от старите енергоблокове.
Вместо това какво се получава ?! В Пловдив няма нито един тролейбус, както и в Габрово, Добрич, Казанлък, Димитровград, В.Търново. Но вместо тях се карат автобуси и те черпят вносни руски ресурси от нефт или метан?! От това на теория печелят работещите в Бургас в Нефтохим, но те и без това захранват с гориво целия останал вид транспорт без ел. локомотиви на БДЖ и толкова няма да усетят никаква полза. Т.е. ние сами в България се чудим как да произвеждаме електричество на държавно ниво, а на общинско и държавно не правим нищо за да се купува.
Ако им беше по-развит мозъка щяха да се сетят, че единия бол на АЕЦ Козлодуй можеше да работи само за градския трнаспорт в България по веригата държавна АЕЦ, държавен електроенергиен системен оператор- някакво разпределително дружество (което до преди 10 години също щеше да е държавно) и общинско тролейбусно предприятие. Т.е. пряка полза за хората от екология, от работни места в различни български отрасли. Само тролейбусите нямаше да са български най-вероятно, ама то щото пък за български автобусите!
« Last Edit: 28.09.2016, 12:54:20 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #774 on: 28.09.2016, 15:05:48 »
Има я публикувана, даже съм писал тук. На Враца са определени 23 млн. лв, като с тези пари няма как да се прави ИГТ, затова и липсва в инвестиционната програма. Проектът беше заложен, но е за 65 млн. , а толкова много явно не дават.
... Така освен непосредствените ползи от самия тролейбусен трнаспорт - щеше да се появят и допълнителни като консумацията на електричество произведено от ВЕИ и други мощности. ...  Но вместо тях се карат автобуси и те черпят вносни руски ресурси от нефт или метан?! От това на теория печелят работещите в Бургас в Нефтохим,

Преработката (рафинирането) е само 5-10 процента от цената на фосилните горива. Следователно 90-95% от цената на дизела (без акциза) се ИЗНАСЯ, нарушава баланса по търговската сметка на страната (износ/внос) и не допринася за ръст на БВП. При тока е точно обратното - 90% от цената, която плащаме остава в България. Ние произвеждане ток. Цената на урана за атомната енергия е малка част себестойността, при въглищата понякога е 100% местно производство, при ВЕИ – 100%.  За жалост в нашата страна такива стратегически сметки не се правят.
В Чехия например държавата смята, колко печели от увеличената консумация на ел. енергия,  произведена в Чехия, на фона на намеленото потребление на вносна стока, какъвто е петрола и дава тази разлика под формата на субсидия на общините, които развиват тролейбусен и трамваен транспорт . При равна себествойност на 1 км. ел транспорт и там и в Германия залагат на електрическия, защото разходът на оператора и съответно на пътниците е същия, но парите създават работни места на място, а не се дават за чужда стока.
Това е все едно да купуваш български домати или гръцки. Едното създава работни места и стимулира икономиката в българското село, а в другия случай, парите отиват в Гърция, като само малка част от тях остават в ръжете на някой местен спекулант и толкова.  Разликата е, че не можеш да забраниш на потребителите да си купуват вносни домати, защото това е протекционизъм и е забранено и недопустимо в ЕС.  Със стимулирането на ел. транспорта е различно, защото това не е протекционизъм, а напълно законна стратегия на държавата.
Има и още една причина, поради, която електротранспорта е по-изгоден за страна като България. Ако приемем, че 1 км пробег и с автобус и с тролей заедно с амортизационните разходи струва 3 лв, то 2 от тези три лева при тролея са разходи за изграждане и поддръжка на мрежата. Това са разходи за хора НА МЯСТО. Повече работни места. По-голяма част от парите за билетчето остават не просто в страната, но в самия град. При автобуса разходите за горива, масла  и резервни части са 2 от тези три лева. Това са разходи за вносни суровини.   

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #775 on: 08.10.2016, 16:39:34 »
116 - линия 17

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #776 on: 08.10.2016, 19:59:38 »
И така, след като разбрах, че 116 се е върнал на линия, реших да се повозя малко на него. Изчаках го на спирката на блок 40 в ЖК Дъбника (преди сливането на линии 17 и 1 в посока Химко). Същият дойде, качих се и пътувахме нормално до мястото, където 4 и 17 се събират. Минахме нормално съоръженията, след което в задната част на тролея се чу удар. 116 спря, а причината беше ударила се в него кола. Какъв точно е бил случая не мога да обясня. Тролеят спря, свали прътите, дойде полиция, направиха каквото трябва и така. След като мина процедурата тролеят продължи без табела до "Благоев", където да ползва вариантът да обърне. Там обаче стрелката и кръстовката не сработиха и се наложи водачът на тролея да слезе и да ги премести от едната към другата мрежа. Снимки - надолу.


Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #777 on: 08.10.2016, 20:03:44 »
И още две - когато стрелката и кръстовката не сработят.
« Last Edit: 08.10.2016, 20:16:45 by dobriii123 »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #778 on: 14.10.2016, 16:10:58 »
А каква точно е историята относно завишените цени по предварителното проучване. Кой ги е надул толкова - при предишната или сегашната администрация ли и какво се носи като инфо по въпроса. Защото 1 000 000 лв/км. е много висока цена. Ако беше реалистична значи всеки завод трябваше да излезе 500 000 000 лв. щом една проста ВКМ излиза 1 млн лв за км. СЪщо така щеше да излезе, че един обикновен далекоровод трябва да струва стотици милиони.
Украйна, победа!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #779 on: 14.10.2016, 16:17:01 »
1 млн. лева на километър ми звучи като колосална цена. Ако не се лъжа в Русе или Стара Загора цената за рехабилитация на мрежата излизаше около 50 000 лв/км. Новата мрежа в Плевен колко е струвала?