Author Topic: Враца  (Read 480834 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #780 on: 14.10.2016, 16:35:58 »
1 млн. лева на километър ми звучи като колосална цена. Ако не се лъжа в Русе или Стара Загора цената за рехабилитация на мрежата излизаше около 50 000 лв/км. Новата мрежа в Плевен колко е струвала?

http://vratza.bg/Profil_na_kupuvacha/03-2015-050/03-2015-050_Prouchvane.pdf
Ето го линка виж сам какви цени има по-надолу след талажа.
Интересни моменти са на стр. 99 - доставка на автобуси втора ръка 26 броя по 60 000 лв. Как точно изчислиха, че е по 60 000 лв за втора ръка - интересно?
Нископодовите автобуси (нови) на ст. 103 - 26 броя по 900 000 лв без ДДС са пак много интересни. Защо ми се струва, че цената с ДДС за Варна, Бургас , Стара Загор аи Плевен беше около милион, ама отдолу. Тези 26 броя са приблизително колкото 30-те на Варна за 4 тролейбусни линии едната, едната от които (88) е 32 км в двете посоки.
Новите трасета са на стр. 104
Как ти се струва рехабилитация на 2 ТИС-а общо за 3 млн. лв. Абе туй подяволите е един скапан мощен токоизправител с прекусвачи! За 3 млн. лв можеш да си вземеш мощен импулсен лазер с който в БАН да развият колографската кинематография с холограми на удошевени предмети. Ако им ги занеса ще ми сложат паметник. А това са два смотани ТИС-а!
На 103-та страница е рехабилитацията с цените, обаче не знам колко км е двупосочната дължина на цитираните участъци, защото не съм ходил никога във Враца!
« Last Edit: 14.10.2016, 16:44:48 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #781 on: 14.10.2016, 19:16:49 »
Да ви кажа, изработката на този проект е дело на предишната общинска администрация (БСП). Друг техен проект, чийто цени са били завишени, е проектът за парка при пещерата на Леденика (там имаше доста нередности). Според мен именно завишените цени са причината този проект да не се изпълни (инвестиционната рамка е 23 млн). Все пак, дори и за мен, каквото и да се прави, 67 млн. за един такъв проект са много (да имаше включена система за таксуване, ок, разбирам, ама...). Плюс това има компонент, в който се предвижда поставяне на информационни табла по спирките...еми много хаотично и според мен зле са посочени спирките, на който проектът е заложил да има табла. Химко е крайна спирка, да, ама там почти никой не се качва и слиза (освен в събота, когато хората ходят на гробища). А на други спирки, по които според мен е по-удачно да има, няма (има само на спирката в едната посока, в другата няма). Има трески за дялане, но можеше и да го допуснат, ако не беше толкова скъп.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Враца
« Reply #782 on: 14.10.2016, 22:04:53 »
Жалко е че проекта няма да се реализира. Не знам, но можеха да съкратят доста от нещата и пак да имате един участък с нова мрежа и закупуване на нови 5 тролейбуса например. Така хем нещата щяха да потръгнат, хем ще даде сигурност за тролейбусния транспорт. Сега нито нови неща, нито пък каквато и да е сигурност за този вид транспорт в един от най-бедните региони на ЕС.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #783 on: 14.10.2016, 22:41:54 »
Без закупуване на нови возила и евентуално ремонт на мрежата дните на тролейбусния транспорт са преброени. Защото ЗиУтата не са вечни. Иначе зам.-кметицата в едно интервю преди време беше споменала този проект, като беше казала, че ще се търсят възможности за финансиране.
И друго - ще гледам онлайн следващата сесия на ОбС, където би трябвало кметът на града да отговори на въпросът на г-жа Цветелина Дамяновска дали е верен слуха за обновяване на парка изцяло с автобуси от Нова година.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Враца
« Reply #784 on: 14.10.2016, 23:01:31 »
Изцяло нови автобуси могат да ликвидират тролейбусния транспорт. Да хубаво е да имате нови превозни средства, но сценария се повтаря за 4 път след... Добрич, Габрово, Перник. Дано да греша...

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #785 on: 14.10.2016, 23:19:19 »
Пак го казвам - без нови тролейбуси закриването на тролейбусния транспорт е въпрос на време - дали идната, следващата или по-следващата година...без обновяване на парка екологичния транспорт ще бъде закрит.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #786 on: 14.10.2016, 23:23:50 »
Изцяло нови автобуси могат да ликвидират тролейбусния транспорт. Да хубаво е да имате нови превозни средства, но сценария се повтаря за 4 път след... Добрич, Габрово, Перник. Дано да греша...
Тролеи, макар и трета ръка, можеше да се вземат от Варна. Имаме Шкоди  14/15тр след ОР, които идните месеци ще заминат на скрап... Знам, че нямат пари, но в даден момент за комини Н-та употреба, с които да ликвидират тролейбусния транспорт, ще се намерят веднага.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #787 on: 15.10.2016, 01:59:34 »
В момента има много възможности за обновяване на автопарка според наличните средства. Най-евтиният вариант са Шкоди и Икаруси от Варна и София. От чужбина пък могат да се закупят перфектни Икаруси от Будапеща, Van Hool от Еслинген, VDL Berkhof от Арнем или МАН от Залцбург. Дори нови тролейбуси могат да се поръчат на доста по-достъпни цени от Шкодите. Богдан, МАЗ, БКМ и Тролза вървят по около 250 000 лева бройката и макар да не са с качеството на Шкода, все пак цената им е 4 пъти по-ниска. Конкретно за МАЗ, Богдан и БКМ има добри отзиви. Дори и с ограничен бюджет може да се обнови автопаркът и да се направи рехабилитация на контактната мрежа, което ще подсигури тролейбусния транспорт за следващите 10 години. Въпросът е дали има желание и капацитет от страна на общината.
« Last Edit: 15.10.2016, 02:03:52 by Sofia »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #788 on: 15.10.2016, 10:13:17 »
Мен ме притеснява много този български "акъл" - или ще приготвим да изпаткаме 50 млн лв дето не са полазвали Общината като число с години или ще си седят нещата по старо му!
Аз досега не съм го писал, но по принцип това чудо "Интегриран градски транспорт" според мен не е шпдходящо за градове даречем по-малки от - незнам Благоевград така на случайно ми изплува в ума. Какво ще интегрираш, когато си я закъсвал 20 години и не си осигурявал елементарни неща! После какви милиони те блазнат да "изпраскаш" - какво са си го мислили?! Някой ще даде парите на Варна и Бургас на Враца ли?! Е несериозно е!
Първо придвиди основни някакви затлачени проблеми да оправип, пък после постепенно големите изцепки!
За Враца като гледам както стана ясно има нужда от подвижен състав - е къде са тези тролейбуси по 60 000 лв броя? Дай да ги видим! Както вече ни е ясно от въпросите и отговорите по бгрегио - общината може да си ги купи (тролейбусите) на свое име и после да ги даде на фирма със/без заплащане! Е хайде де! Дай една община да го видим да го направи с акъла си!
Хайде да видим Враца да купи тролейбуси поне!
Обаче, имам усещането че почти всички Общини са се отказали да се абонират за акъл.
Понеже все пак ми трябваше доказателство за това реших да огледам има ли отхвърлени европроекти (официялно ) по регионо в растеж. И наистина имаше! Помня Ивайловград, помня Пещера и нещо друго беше - Тутракан ли или нещо подобно.
И то защо са отхвърлени проекти най-вече за саниране на сгради?! Ами защото са им написали допустимите сгради, а те по места не могат да разберат отговарят ли сградите, които искат да санират на изискванията.
Например за саниране санаписали, че са допустими сгради публична общинска собственост, сгради където се помещава държавна и/или общинска администрация и още нещо имаше там като бяха изкл. соцл домове с изкл. на такива дето служат да изведат децата от чакащите за закриване детски домове.
И общини като тези горе на правят разлика . Едните предложили да санират дом за възрастни хора, хем пише изрично че не става, други някакво училище, което е държавно, а то пише, че става за общински, едни предложили някаква ветеринарна лечебница, което се оказава, че просто така е известна в града, ама изобщо не не държавна администрация сграда, други ще санирали ВИК+ сградата на горскоро и им казват, че те може да са държавни, ама са регистрирани по търговския закон и са търговски дружества, които нямат право да ги санира общината по таз европрограма!
Е при горните примери - тази липса на акъл от най-малките градчета, като я намалим 10-торно за да дойдем до градове с десетки хиляди души население колко акъл прави?! Най-много до толкова, че да не бъркат дали отговарят на критериите за допустимост!
Според мен няма потенциал поо градовете! Крадливи са, не им пука за никой и нищо,  безотговорни и глупави!
Украйна, победа!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #789 on: 15.10.2016, 20:06:41 »
Не е задължително да се търсят и да се чакат милиони за нови тролейбуси. Могат да се закупят и на лизинг, това е разпространена практика в по-малките и бедни руски провинциални градове, които все пак имат желание да развиват този транспорт.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #790 on: 15.10.2016, 21:21:32 »
Според мен е голям шансът за сценарий "караме с наличните колкото можем и ако не паднат отнякъде милиони за нови закриваме". Реалистичен сценарий, за който се надявам да греша. 5-10 тролейбуса не стигат за нищо, при все че за линия се ползват в момента около 16 на ден. А вариантът на части и лизинг да се купуват нови тролеи звучи добре, но едва ли би се случил.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Враца
« Reply #791 on: 16.10.2016, 00:10:33 »
За нови тролейбуси няма шанс, поне според мен. Но колегата Sofia e дал много хубави примери за добри тролейбуси 2 ръка, които ще закърпят положението за поне 5-8 години. Колега dobriii123, ако имаш познати в дружеството сподели им какво се пише тук и че има едни тролейбуси, които община Враца може да си ги позволи, ако ТТ Враца си ги поиска... Пък да видим, може и до размърдване на нечии папки да е въпроса. При все че дадоха толкова пари за нула време за летищните автобуси.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #792 on: 16.10.2016, 09:23:45 »
По принцип има в живота разни неща, които са ясни и не се обсъждат щото са близки до акъла. Но в желанието си някои кметове в тая държава да шикалкавят, разтягат и т.н. са пуснали идиотщини в местното публично пространство, което просто прави всичко да изглежда сюреалистично...
Какво имам предвид? Значи не се нормално за индивидуален човек да се подразбира, че си купува колата на лизинг (а го казвам не само от обща култура, а и като човек дето е работил над 1 година в дилър на Тойота) а нито една Община грам да не поставя за себе си изискването да си купи на лизинг примерно тролейбуси, с които ще вади пари!
Няма как да се разчита, че по европроект град като Враца и по-малък ще реализира програми подобни на Варненската, Бургаската, Плевенската и т.н. Просто ако в мъглатана големия град се губят очертанията на оптималното и нужното в по-малките градове като Враца не може да планираш да изпраскаш по същия начин десетки , че и стотици милиони лева ей тъй! Ами като седне каката в регионалното министерство и сметне, че примерно 70 млн. лв по Региони в растеж Враца не е виждала за инвестиции сумарно за 10 години, кой щев ти разреши да си харчиш по 1 млн. лв на км ВКМ! Не може така! Просто никой няма позволи град с ниски заплати да предвижда разходи като американско градче! Така, че според мен малките градове трябва да зарежат Интегрирания градски транспорт и да финансират малки транспортни проекти с гарантирана полза. Примерно 6 тролейбуса с 3-4-5 км. ВКМ. Иначе се получава българския феномен милионите да пречат повече отколкото да помагат.
Накарая няма нито мрежа, нито нови или стари тролейбуси има само вече решаваната задача с рейсове втора употреба.
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #793 on: 16.10.2016, 13:32:39 »
Аз се чудя не можеше ли да се заложи през новия програмен период един проект, идентичен на този, по който Варна, Плевен, Стара Загора и Бургас се сдобиха със общо 100 Шкоди, само че този да е например между Враца, Сливен и Хасково за да кажем 40 тролейбуса? Хем няма да се поверяват много пари само на Враца, хем и останалите градове с ТБ транспорт да си обновят парка?
И малко офф-топик : чел съм не една статия как във Враца заплатите били по-големи от във Варна. Дали не е измислица не знам, лично на мен ми звучи доста странно.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Враца
« Reply #794 on: 16.10.2016, 18:50:51 »
Второто не е вярно.
А първото, би трябвало да има община която да подеме инициативата. До колкото си спомням миналия път тази община беше Бургас. Но сега... не виждам община която да се заеме с подобна задача. Единствено Хасково имат някаква идея какво правят и те малко или много си купиха тролейбуси на старо.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #795 on: 16.10.2016, 19:05:03 »
Във Варна има по-сериозен сив сектор, който осигурява на прага и дава горница на ръка. Статистиката отчита само официалните нива. Има и повече самоосигуряващи се на минимум, не знам дали те се отчитат. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #796 on: 16.10.2016, 22:43:09 »
Аз се чудя не можеше ли да се заложи през новия програмен период един проект, идентичен на този, по който Варна, Плевен, Стара Загора и Бургас се сдобиха със общо 100 Шкоди, само че този да е например между Враца, Сливен и Хасково за да кажем 40 тролейбуса? Хем няма да се поверяват много пари само на Враца, хем и останалите градове с ТБ транспорт да си обновят парка?
И малко офф-топик : чел съм не една статия как във Враца заплатите били по-големи от във Варна. Дали не е измислица не знам, лично на мен ми звучи доста странно.

Сравнението на заплатите беше по области, а не по градове, а заради АЕЦ Козлодуй средната заплата на Област Враца идва над тази на Област Варна, където попадат много малки градове като Вълчи дол, Суворово, Дългопол, Аксаково, Провадия. Както каза и V.Peichev във Варна има много сериозен сив сектор. Например аз работих преди 10 години до 2008-а т.е. 2 години в Инжстройинженеринг, която заедно с Хидрострой е редовен изпълнител на инфраструктурни проекти. Докато имаше прогресивно облагане имаше и там сив сектор, който като направиха плосък данък премахнаха. После май през големикте кризи го бяха върнали пак, а сега не знам как е. Но е пример, как една доста богата фирма също не се държи много ясно, ами се нагажда към конюктурата. Имаше и парадокси, как едни служители отиват от Инжстърой в доста по-малка фирма, занимаваща се също с ниско строителство, като ЕТ "Станка Василева" и взимаха доста по-големи заплати от по-богатата и висококотирана Инжстрой.
Що се отнася до тролейбусите в онези градове - да не забравяме случката и европрограмата!
А европрограмата е ОПОС, а МОСВ. Там правителството на тройната коалиция е доколкото знам нагодило около няколко стотин милиона за разни пречиствателни станции за питейни води, които ДПС са искали доколкото знам да усвоят и като идва ГЕРБ на власт се оказва, май, че нямат усвояване поради липса на проекти и други неуредици. Тогава някой се сеща, че в края на програмния период през декември 2013-а ще трябва да върнат 100 млн. лв на Брюксел, а е вече 2012-та година. Тогава на някой (официялно се твърди, че този "някой" е Бате Бойко, обаче дали е той не знам, та на Бойко му хрумва, че може да се купят тролейбуси. Порчва оня прословут анализ на МТИТС и Ивайло Московски и те събират данни от България , Европа и т.н. Данните ги има в доклада най-отдолу. Вижда се, че положението е трагично с тролейбусите, полуват разрешение от Брюксел да пренасочат 100 млн. лв. за тролейбуси и съоветно прословутите градове под егидата на Бургас се нагласят заедно така, че да купят 100 броя тролейбуси за 100 млн. лв.
Разбира се всичко се вижда, че е нагласено с цел да се изгарчат 100-те милиона. Заюото най-случайно общия брой тролейбуси на градовете е 100 и всеки струва по 1 млн. лв. На всеки му е ясно, че са били нужнио много повече от 100 тролейбуса и по-късно например Стара Загора си ги набавя май по Регионално развитите. На всеки му е ясно, че за 100 тролейбуса са получили голяма отстъпка, която никъде не се вижда и сигурно е отишла в няккакви джобове.
Сега както са приоритетите на ОПОС, няма пари за такива неща. Ако се появят някакви ще са към 2019-та година, когато стане ясно какво няма да се усвои. Колко пари ще са, за какво ще ги изхарчат - божа работа!
Но това е причината да не се съберат други градове. Според мен даже не са ги и питали искат ли нови тролейбуси, ами са им казали ще ги обновявате щото няма да ги връщаме,а и сигурно са заделили по нещо за всеки по веригата.
Украйна, победа!

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #797 on: 18.10.2016, 16:36:11 »
Вчерашният дъждовен ден (17.10) не ме спря да се разходя до Враца и да си направя пътешествие с тролейбусите, които са от известно време с неясна съдба. За голямо мое щастие в този ден се оказа,че и двата Икаруса, които са в движение ще бъдат на линия, освен ЗиУ-тата. 8) Сега предоставям малко снимков материал, като повечето снимки не са особено добри, заради недостатъчната светлина през по-голямата част от деня.  :arrow:

Порция ЗиУ-та:   


117 на 4-ка:


110 беше паркиран по начин, който ми напомня за времената,когато в Плевен нямаха 2-ро тролейбусно депо: :D :help:


111 по 41 изкара първа смяна и се прибра по обяд, а на негово място излезе 116  :fan:


116 на ученическия комплекс по 41 с табела за 1,която се изпълнява само сутрин и в повечето случаи от микробус:


Салонът на 116 вдъхва носталгия:


117 и 120 се разделят по бул. Мито Орозов:


116 на обръщателно колело "Медковец":


125 по 17 се е запътил към Химко:

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #798 on: 18.10.2016, 20:48:08 »
Браво за страхотните снимки! Много интересно защо, ама първата снимка със 104 ме кефи най-много. :D

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #799 on: 19.10.2016, 22:57:44 »
Изцяло нови автобуси могат да ликвидират тролейбусния транспорт. Да хубаво е да имате нови превозни средства, но сценария се повтаря за 4 път след... Добрич, Габрово, Перник. Дано да греша...
И най- на първо място - Пловдив. Тролейбусната столица на България.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите