Author Topic: Враца  (Read 480832 times)

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #800 on: 21.10.2016, 18:50:24 »
106 - 4
109 - 17
Единия - тромав и виещ, другият - баракуда. Както се движат в пакет са направо страшни...
Задните светлини на 106 обаче бяха доста интересни - габаритите мигаха през цялото време в един такт, а в друг такт - мигачите (включеният мигач свети по-силно). :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #801 on: 22.10.2016, 23:27:44 »
Харесва ми салона на Икаруса в оригинал, в София май вече няма с оригинални плоскости и под. Последно си спомням преди години така беше 2703, 2903 или нещо такова, имаше и в Искър един не помня 1425 ли беше, та 1225 ли беше с оригинален салон до последно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #802 on: 23.10.2016, 10:33:12 »
106 - 4
109 - 17
Единия - тромав и виещ, другият - баракуда. Както се движат в пакет са направо страшни...
Задните светлини на 106 обаче бяха доста интересни - габаритите мигаха през цялото време в един такт, а в друг такт - мигачите (включеният мигач свети по-силно). :D
Споко не е далеч момента в, които ще ги нарежат... и ще се возите на велики возила трета употреба.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #803 on: 23.10.2016, 10:44:09 »
Това, че съм написал, че и двата не са наред, не говори автоматично, че искам "великите автобуси".
109 колкото и да го правят изкарва малко добре и пак се разваля.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #804 on: 23.10.2016, 17:45:17 »
Днес :
116 - първа смяна 4А
117 - 4
« Last Edit: 23.10.2016, 17:47:28 by dobriii123 »

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #805 on: 24.10.2016, 14:56:46 »
Търсят пари за спасяване на „Тролейбусен транспорт”.

Европейски средства за спасяване на затъналото общинско дружество „Тролейбусен транспорт” ще търси местната управа във Враца. Това декларира на днешното заседания на общинския съвет кметът Калин Каменов. В отговор на питане на Цветелина Дамяновска от БСП, Каменов заяви, че общинската власт не само няма намерение да закрива предприятието и да спира тролеите, а търся всякакви варианти за излизане от финансовото блато на дружеството. Екипът на кмета дори черпил опит от европейски и китайски фирми.

„Възмутително е, че не само използвани налични финансови лостове от европрограмите през предишни мандати в Община Враца. Имало е начин да се обнови автопаркът, но това не е направено. Сега аз и екипът ми ще търсим други ниши, за да вдигнем „Тролейбусен транспорт на крака”, декларира Каменов.

Той уточни, че след 1 януари в града ще действат 2 автобусни линии – по линии 14 и 15, които ще обслужват зони, където тролеите нямат мрежа /Крайречния булвард, промишлените зони и др./ За пореден път управникът заяви, че закупените на старо автобуси са доказано икономично и практично решение за градския транспорт в града.

Каменов уточни, че предстоят детайлни анализи на качеството на атмосферния въздух в града. Въз основа на тях ще се реши какъв точно градски транспорт ще се развива във Враца – дали тролеи, автобуси или трамваи. За последното превозно средство той бе репликиран от Цветелина Дамяновска, която заяви, че не вижда как ще тръгнат трамваи из града.  Тя заяви, че след януари догодина пак ще пита кмета какво е свършено за общинското дружество.
http://www.vratzadnes.com/page.php?n=19341245&SiteID=922

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #806 on: 24.10.2016, 15:06:52 »
Много ниско ниво на диалога!
Първо аз не виждам откъде са може ли да вземат преди евросредства, щото никой нямаше да дели измежду Варна, Плевен, Стара Загора, Бургас с Враца 100 млн. по ОПОС щото те не стигнаха и за Стара Загора така или иначе. По регионално развитие доколкото знамм не е имало пари и за Велико Търново, какво остава за Враца. Така, че момента за европарите е сега и не е бил преди.
Що се отнася до сега - никой не му дава право да поставя под съмнение нуждата от тролейбуси от екологична гледна точка, защото вече ги има! Все едно да му каже някой - дай да ти изтече мандата, че да преценим дали не си се родил на хаос!
И понеже аз не си позволявам да падна толкова ниско в диалога ще цитирам градовете в Българтия с влошено качество на атмосферния въздух, които (ХА ИЗНЕНАДА!) ги имам от МОСВ:
Цитат от емейл на МОСВ до мен от ЮНИ 2016 г.
Quote
През последното тримесечие на 2016 г. е предвидена за обявяване процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ с общ размер на безвъзмездна финансова помощ 111 348 825 лв. Поради ограничения финансов ресурс, закупуването на тролейбуси, както и ремонт и/или изграждане на въздушно-контактна мрежа, няма да бъдат допустими за финансиране в рамките на процедурата. След обявяването на процедурата общините могат да кандидатстват за финансиране по оперативната програма.

Обръщаме внимание, че допустими бенефициенти в сектор „Въздух“ по ОПОС 2014-2020 г. са общините с нарушен КАВ. Това са общините: Асеновград и Куклен, Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Горна Оряховица, Гълъбово, Девня, Димитровград, Добрич, Кърджали, Ловеч, Монтана, Несебър, Пазарджик, Перник, Пирдоп, Плевен, Пловдив, Русе, Смолян, София, Сливен, Стара Загора, Хасково, Шумен.

Забележка: КАВ=Качество на Атмосферния Въздух


Извинявай БАЙ Х..Й кмет, обаче ми трябваше 5 мин да ти кажа има ли нужда от тролейбуси в град Враца!
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #807 on: 24.10.2016, 16:13:15 »
Интересно какъв ли европейски механизъм биха могли да ползват за нови тролеи?

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #808 on: 24.10.2016, 16:19:03 »
Интересно какъв ли европейски механизъм биха могли да ползват за нови тролеи?

За съжаление не е по ОПОС 2014-2020 към момента.
Quote
През последното тримесечие на 2016 г. е предвидена за обявяване процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ с общ размер на безвъзмездна финансова помощ 111 348 825 лв. Поради ограничения финансов ресурс, закупуването на тролейбуси, както и ремонт и/или изграждане на въздушно-контактна мрежа, няма да бъдат допустими за финансиране в рамките на процедурата. След обявяването на процедурата общините могат да кандидатстват за финансиране по оперативната програма.
T.e. понеже 111 млн. лв са крайно малко за толкова градове са допустими само мерки, които намаляват вредните емисии от съществуващите автобуси. Т.е. емейлът може да се чете като всичко супер, ама парите са малко да ги харчите за тролейбуси и мрежи.
Затова аз го ползвам като лакмус - т.е. ако би имало двойно повече пари, къде биха разрешили този разход. Иначе ако ставаше номера ехеееее...знам от юни месец.... ама...
Тролейбуси и мрежи могат да се купуват/изграждат само по "Регино в растеж". Обаче....трябва да не се вадят цени като тези от управлението на БСП щото по такъв ценоразпис....могат само мечти да се закупят!

За съжаление политическите лукови глави разсъждават масово така - може за училища да ги харчим, може и за тролейбуси, може и за нов център - дай ще ги изхарчим за училища и център, защото ще спечеля гласове от куп смотани майки,татковци и баби, които единственото , което правят е да ходят до училището и да минават през центъра. И торлейбусите заминават в мечтите! Пък и лесно се смятат разходите - с изключение на малко кабели всичко е надземно и може да се брои и да се смята. Докато при ремонтите .... еххх ..лри ремонтите! Колко е асфалта, какъв е асфалта, какво качество са материалите, колко е трудът, какво се прави под земята - мъгла!
« Last Edit: 24.10.2016, 16:23:40 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #809 on: 24.10.2016, 18:09:22 »
Някой може ли да информация (линк към документ) колко точно и какви са дълговете на тролеите, защото това е от съществено значение.

Предвид невъзможността да се обнови КМ и автопарка с европейски пари, най-доброто което може да се направи, е общината да предостави безвъзмездно някаква сума на тролейбусната фирма, с която да се ремонтира основно целия наличен автопарк (да ги стегнат иначе казано). По този начин със сравнително малко средства ще се осигури обществения транспорт за няколко години напред, през което време (ако имат желание) могат да намерят средства за нови тролейбуси, ИГТ и т.н. При това положение може и да не са нови тролейбусите, но поне ще има тролейбусен транспорт.

За пореден път управникът заяви, че закупените на старо автобуси са доказано икономично и практично решение за градския транспорт в града.

Сънува чист въздух кмета, разтяга локуми и за трамваи даже, обаче нещо пак си го тегли към автобусите.
 
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #810 on: 24.10.2016, 18:21:42 »
Нямат интелектуален капацитет по места! Вижда се с просто око. Лошото е, че едноокия може да царува само над слепци и да ги води.  Някога на 100 слепи слагаха по един едноок, а сега, на 100 Еднооки по един сляп да ги води!
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #811 on: 24.10.2016, 19:40:35 »
А какво решение са тогава купените няколко автобуса? Като се наложи поради инцидент да спрат тролеите какво - да настане хаос, градски транспорт на големи интервали, плащане на частна фирма, по-добре ли ще е? Плюс това, въпросният кмет управлява от тамън година, нито той го е причинил това състояние, нито е възможно положението да цъфне и върже на този етап за такова време. Както е видимо кметът не желае закриване на тролейбусния транспорт на този етап, а даже напротив. Може да не съм запален фен на ЗиУтата, но в крайна сметка ако им се направи един хубав ремонт и се поддържат нека останат до откриване на възможност за обновяване на превозните средства.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #812 on: 25.10.2016, 09:14:45 »
Виж, няма нужда да се сърдиш за мнението ми(ни). Това, че е от ГЕРБ кмета не значи нищо! Специално за тролейбусите - разказвана им е играта като за начало първо от БСП, а после и от ГЕРБ-ерски кметове. Тоест от коя партия е кмета не дава гаранция за друго, освен за съдействие от централната власт. Той вина за състоянието няма, но го чакат няколко десетки милиона, които трябва да бъдат изхарчени умно! не го оправдавай за грешките му които ще допусне, защото добрата местна власт се постига не с разбиране, а с непоносимост към тъпотии.
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #813 on: 25.10.2016, 09:25:04 »
Просто спрете да следвате сценариите и т.н. от други градове. Изчакайте да видим какво ще се случи в бъдеще.

Пускат нови линии на градския транспорт във Враца

От 2017 г. във Враца ще има две нови линии на градския транспорт, стана ясно на вчерашното редовно заседание на общинския съвет. Ще бъдат пуснати в експлоатация френските летищни автобуси, закупени за нуждите на „Тролейбусен транспорт“ по-рано тази година.
Двете нови линии - №14 и 15, ще се обслужват само в делничните дни. Едната е с дължина 7.5 километра и ще минава по маршрута Табашки мост – „Кауфланд“ – ДНА – „Околчица“ – площад „Св. Софроний Врачански“ – Клуба на инвалида, ДКЦ, хотелски комплекс „Чайка“ и центрове „Орловец“.
Втората линия е също с дължина 7.5 километра. Тя ще обслужва маршрута от Противочумния институт – „ВРЗ Вола“ – Механотехникума – БКС – бензиностанция „Аванти“ – площад „Руски“ – ДНА – площад „Св. Софроний Врачански“ – площад „Суми“ – „Космос“ и други, като последната спирка ще е на ТЕЦ „Славянка“.
Причината да се открият новите линии е да се свърже центъра на града с Промишлената зона и да се намери приложение на закупените вече автобуси, каза кметът на Враца Калин Каменов.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #814 on: 25.10.2016, 10:00:03 »
Еми добре, аз специално ще спра да пиша за лошите неща, които от време на време ми навяват разни приказки. Все пак аз не съм от Враца. За мен и във Варна нещата са гига тъпанарски и трудни за понасяне, какво остава за Враца! Замен такива идиотски поведения са нетърпими и аз отказвам да ги търпя за себе си! След като правих изрични опити да дам идеи, които се посрещат с мълчние да си правят каквото са си решили и да си чукат тиквите в проектите за милиони! Ама без да участвам повече в този театър. Едвам с триста зора принудихме да възстановят една много полезна тролейбусна линия.
Украйна, победа!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Враца
« Reply #815 on: 25.10.2016, 10:20:30 »
Вариант за решение на проблема за следващите между 5 и 10 години е закупуване на Шкода 14 Тр от градове в Чехия и Словакия. Това са тролейбуси в доста по-добро експлоатационно състояние и с доста по-ниско потребление на ток. За тях все още има части и консумативи.
Дружеството може да направи разговор с други градове, който са без тролейбусен транспорт, но са имали и сега смятат да премахват контактната мрежа. От тях може да се закупи проводник, а нови да се купят само скрепителните елементи. Така могат да се направят нови трасета, стига да може да се подсигури мощност и напрежение от съществуващите ТИС.
20 реновирани Шкоди 14Тр ще струват колкото един нов тролей и ще могат да решат проблемите с подвижния състав в близко време.
« Last Edit: 25.10.2016, 11:13:35 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #816 on: 25.10.2016, 13:33:04 »
Все пак е добре да кажем, че като са идвали от Шкода във Варна са се снимали пред 14-ките като туристи пред Айфеловата кула. Това е белег колко са виждали и в Шкода 14-ки!
Украйна, победа!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #817 on: 25.10.2016, 17:03:37 »
Враца прави модерен градски транспорт с европари
октомври, 25, 2016 14:19
от Николай Сълов



Враца търси вариант да модернизира и разшири автопарка на градския транспорт. До края на януари следващата година общинската администрация ще е готова с проектно предложение за обществения превоз в града.
Кметът Калин Каменов съобщи, че единият от вариантите е финансиране по оперативна програма „Околна среда”. Вече са проведени и няколко срещи с водещи компании от България, Чехия, Франция и Китай, които имат опит в транспортните услуги и екологичните инвестиционни проекти.

Линиите на градския транспорт във Враца се обслужват предимно от тролейбуси, голяма част от които вече са амортизирани. От местната управа заявиха, че основната им цел е да се осигури модерен, но и екологичен транспорт за града. Ще се търсят варианти и за оптимизация на разходите, тъй като предприятието не е от печелившите. Към момента за увеличение в цената на билетите и картите не се коментира.

През пролетта общината закупи няколко автобуса от френско летище, използвани за превоз на пътници между терминалите. От 2017 г. в града ще бъдат разкрити две нови линии на градския транспорт, които ще свързват промишлените зони с центъра на града. Двата маршрута ще бъдат обслужвани от летищните автобуси, тъй като мрежата на тролеите не обхваща цялото трасе.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Враца
« Reply #818 on: 25.10.2016, 17:47:03 »
Добре, ами сега ако заради ремонт се наложи автобуси да земстват тролейбусите, какво ще се движи на двете нови линии след като френските автобуси ще са нужни като заместващ транспорт на тролейбусите?

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Враца
« Reply #819 on: 25.10.2016, 20:48:15 »
Нямам представа. Попринцип ремонтните дейности по проекта за водния цикъл по трасетата на тролеите вече са извършени. Улиците също са в добро състояние и няма да им предстои ремонт. В тази връзка на този етап няма да има и дълги прекъсвания, налагащи алтернативен транспорт. Въпросът е при аварии какво правим?