Author Topic: Инвентарни номера  (Read 29636 times)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2556
    • View Profile
Re: Инвентарни номера
« Reply #160 on: 25.10.2018, 16:07:15 »
Браво, прекрасна информация. Много ми се иска да проследим ако може и доставките на западните возила втора ръка след последните доставки на нови Икаруси 280. Май пионер ще се окаже 2660, който е пристигнал в края на 1991 г. През 1992 г. има доста къси таралястници, които се внасят към края на годината, през 1993 г. започват да пристигат и съчленените мерцедеси. През лятото на 1992 пристигат и чисто новите тогава О302 Т. Кога пристигат двата бели съчленени МАН-а (2600 и 2601) в Малашевци, нямаше ли и още един съчленен и кой номер беше?

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3064
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #161 on: 25.10.2018, 18:35:47 »
2211, а вероятно и другите два като него, беше 256, не 250.
2660 се появи пролетта на 92-ра и беше на линия 86. Тогава дойдоха и двата съчленени бели МАН-а - 2600 и 2601, те бяха на 94, много рядко на 280.
Преди тях, още беше февруари, един по-стар съчленен бяло-червен МАН, той беше на 120. Абсолютно идентичен на единствената бройка, която още 89-та година, лятото, преди да падне бай Тошо, се появи в Благоевград - беше на основната им линия - двойката, между селата Еленово и Струмско, после го бухнаха на автогарата, туриха му пердета и тръгна към по-далечните села, виждал съм го дори по линията Благоевград-Сандански (60 километра). А предишната, 88-а година, си спомням един репортаж по телевизията за партида от поне 20-тина автобуса МАН, абсолютно същите, предназначени за Стара Загора, но още не пуснати поради някаква причина. Явно са били подарък от някъде в Германия.

2600 и 2601 са преди това, 92-ра година, бях шести клас и специално ходех да ги гоня на 94 да се возя.....

Единствените други таралясници бяха двата вида от 60-те Фиат, от Торино, оранжеви, в гараж Дружба. Те бяха по 404, събота/неделя на 84, 204, 306 и 6-тицата за Герман. Последно видях такъв в движение 95-та година. Говори се, че са докарани през Гърция, и от 2-3 са скалъпвали един да тръгне. Бяха 27хх, омешани със Шкодите в Дружба. Васко може би знае повече. Имаше, между другото, същите такива няколко в градския на Дупница.
« Last Edit: 25.10.2018, 18:52:30 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1164
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #162 on: 25.10.2018, 18:40:55 »
Ето данни и за съчленените МАН-ове доставени 2-ра употреба:
2188-С 2138 ПБ - MAN SG200; доставен 1990г.; от 08.1995г.-2632; брак-2000г.
2451-С 2113 ПБ - MAN SG200; доставен 1990г.; от 04.1997г.-2327; брак-2000г.
2452-С 2110 ПБ - MAN SG200; доставен 1990г.; брак-1996г.
2821-С 2127 ПБ - MAN SG200; доставен 1990г.; от 09.1992г.-2324; брак-2000г.
2711-С 3560 ПБ - MAN SG200; доставен 1991г.; от 04.1992г.-2824; брак-1996г.
2600-С 8017 СТ - MAN SG200; доставен 08.01.1996г.; брак-01.07.2001г.
2601-С 8016 СТ - MAN SG200; доставен 08.01.1996г.; от 07.2001г.-2320; брак-09.2001г.
Това са всички доставени за София от този модел.         

Online ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1164
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #163 on: 25.10.2018, 19:34:49 »
Относно споменатия червено-бял МАН по 120-та линия да така е обаче бяха 2 броя 2451 и 2452 които бяха първи внесени,после останалите.А относно 2600 и 2601 данните за тях съм взел от спирката,а за това кой е бил повече по 94 със сигурност знам,че беше 2188(после 2632).
Относно ФИАТ-овете на Дружба има съответна тема за тях.Да те са от 37хх серия,но не бяха разбъркани,бяха си подредени от 3712 до 3736 и 5 броя доставени за части. Ето линк към темата:  https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=6103.0

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3064
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #164 on: 25.10.2018, 20:12:36 »
Там данните не са много актуални - точно бях 6-ти клас, видях за първи път бял МАН на 94 и тичах да го хвана - и го хванах. На кино Одеон, тогава, за разлика от сега 94 спираше преди светофара, не заедно с тролеите. На тези по 120 не успях да се кача, също екзотиките по 90. Тях ги знам, понеже един комшия беше шофьор в Малашевци и редовно си идваше вкъщи с един от тези, все различен, даже нощуваха пред блока. По-късно, когато явно вече са били съсипани и бракувани, караше за постоянно Чавдарка 11Г5 27хх, а накрая 11М4, пак 273х...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2556
    • View Profile
Re: Инвентарни номера
« Reply #165 on: 25.10.2018, 22:41:37 »
2211 наистина е 256 (с четири прозореца между двете врати е, а не с пет).
Изобщо не съм подозирал, че в Малашевци е имало толкова много съчленени Манове. Сигурно са били забити на кремиковското направление.

Фиатите ги пускаха къде ли не, виждал съм ги и на 10 (обиколната през дружбите). Страшни боклуци се оказаха. Помня, че се возих след един порой в 204 на ФИАТ. Навън дъждът беше спрял отдавна, но в салона си валеше стабилно, лампите бяха пълни с вода, капеше откъде ли не от тавана.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #166 on: 25.10.2018, 23:19:22 »
Като пуснаха 4-ката в Младост също съм виждал Фиат там, като деца ни бяха интересни а дали бяха лоши или хубави не знам. Имаше и къси рязани сини Икаруси за които сме писали в други теми.

Тия рейсове по 90-тката не са ли били точно МАН или подобните им Граф и Шифт каквито доскоро се движеха във Варна? Приличат много на О 305-ците по този стандарт но са от друг производител.

Белите МАН-ове ги помня, хубави си бяха за онези години, двигателя за разлика от 305-ците им беше в предната част имаха 2 реда двойни седалки и седалки в съчленението. Във Варна май до съвсем скоро имаше в движение някой друг подобен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8798
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #167 on: 25.10.2018, 23:29:18 »
...
Изобщо не съм подозирал, че в Малашевци е имало толкова много съчленени Манове. Сигурно са били забити на кремиковското направление.
...

Белите 2600 и 2632 си се движеха наравно с Чавдарите по 94 и 280.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2556
    • View Profile
Re: Инвентарни номера
« Reply #168 on: 26.10.2018, 11:25:05 »
Белите 2600 и 2632 си се движеха наравно с Чавдарите по 94 и 280.
Тези ги помня, даже 2632 го караше един приятел. Читави машини се оказаха, но не случиха на поддръжка, а и с тези 3 врати (и третата изнесена веднага след съчленението) нямаха никакъв шанс по тъпканицата в 94. Май бяха като този, но бели.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3064
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #169 on: 26.10.2018, 11:53:27 »
Такива бяха, с тази разлика, че втората врата беше един джам напред и имаха от тези, "секторните" джанти, подобни на икарусовите. Мисля си да не се окаже, че всичката тази сбирщина е била по Кремиковци, понеже комбинатът е хвърлил някакви мангизи, за да бъдат купени. Както Нефтохим купува чисто нови Икаруси за Бургас, Агробиохим за Стара Загора, а Химко - тролеи за Враца. Тогава всичките тези заводи са имали бая валута. Спомням си една статия в "Демокроция": Отскоро в София се движат автобуси Фиат (доста стари) и МАН. Закупените настаро автобуси МАН и Фиат са без гаранции. А доставката на нови автобуси не е решение, тъй като тяхното единствено предимство е, че са нови. Когато изтече гаранцията им, в България няма обучени специалисти, които да ги поддържат, а качеството на евтините Икаруси е под всякаква критика. Затова военният концерн МИП предлага да достави на столичани 100 рециклирани съчленени автобуса Мерцедес. Фирмата ще осигури специалисти, които да поддържат автобусите и да обучат българския персонал. Те ще напуснат България, когато изтече гаранционният срок на последната партида. Освен това, доброволно се поема и обслужването на автобусите МАН." В последствие "специалистите" се оказват един немски пияница. В една друга подобна статия пишеше "Водачите и ремонтният персонал не са доволни от рециклираните автобуси Мерцедес, но не така мислят пътниците, а тяхното мнение е най-важно. Новите автобуси са приятно отоплени през зимата, а в Икарусите се пътува при кучешки студ." В действителност шофьорите на Икарусите си пускаха парното само в кабината, с цел икономии на нафта.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
Re: Инвентарни номера
« Reply #170 on: 26.10.2018, 21:33:03 »
Белите 2600 и 2632 си се движеха наравно с Чавдарите по 94 и 280.
Тези ги помня, даже 2632 го караше един приятел. Читави машини се оказаха, но не случиха на поддръжка, а и с тези 3 врати (и третата изнесена веднага след съчленението) нямаха никакъв шанс по тъпканицата в 94. Май бяха като този, но бели.


Мисля че не бяхатакъв модел, а че двигателя беше в предната част и втората врата беше по-напред. По-скоро дали не бяха от този модел



Имаше такива и в Горна Оряховица и на други места. Нищо чудно да са били
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР