Author Topic: Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините  (Read 52080 times)

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 448
    • View Profile
Тия тролеи Дак-Чавдар трябва да са били големи боклуци. Произведени 1988 и бракувани 2000. Изкарали са само 12 години,а един тролей изкарва до 40 години, че и повече,а един автобус 20-30 години. В Бургас има стари тролеи Berna на почти 50 години.
« Last Edit: 18.08.2013, 13:41:25 by difian »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Недей да забравяш и това,къде са произведени Берни-те и къде Дак-овете ;). Това също е важен фактор за живота на едните и на другите.
« Last Edit: 18.08.2013, 13:41:34 by difian »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email


А сега се сетих за едно друго съветско недоразумение, което е редно да се спомене в темата - облият ЛАЗ 695 с откраднат дизайн от Магирус, но с бензинов двигател Зил-130, разположен отзад. Това чучело бръмчеше като въртолет заради практическото отсъствие на шумозаглушители. Докато живеех едно време в Редута, един такъв екземпляр за служебни превози събуждаше целия квартал. Слава богу, че тези бракми у нас никога не са използвани като в СССР за обществен превоз, а само за служебен транспорт.
Ами аз живеех в Слатина и сутрин,когато майка ми ме водеше на детска градина и чакахме девятката(или десятката,тогава вярвеше по Гео Милев),всяка сутрин минаваше един с отворен капак на двигателя и така трещеше,че мен ме беше страх и си запушвах ушите.Не съм сигурен,но мисля,че беше на военните.Не знам кой набор си,ама е вероятно да говорим за един същ дзвер  :D

Близко си. Беше на Кремиковци. Червено бял. Много е вероятно да е същия - говоря за периода 1983-1984-та. Отвореният капак особено през лятото въобще не е за учудване, понеже прегряването при този модел си е било често явление - информация от първа ръка - от книга за ЛАЗ и Лвовския институт по автобусостроене, написана от човек, който лично е карал ЛАЗ 695 Е. И сега да не паднете от стола - тези автобуси, при изключително суровите съветски зими, както и наследника им - ЛАЗ 695 Н, произвеждан до 2007-а г. (!), нямат никаква система за отопление освен топлия въздух, отделян от охладителната система на двигателя. Изводите си ги правете сами. Преди бях написал, че у нас ЛАЗ-ове не са използвани за обществен транспорт, а само за служебен, ама се оказа друго - през 60-те са внесени бая бройки и по стари снимки от автогари се вижда, че е пълно с такива - Ямбол, Пазарджик, а вероятно и навсякъде другаде. Благун каза за Русе, виждал съм и снимка от центъра на Смолян и то след неговото генерално преустройство.

Нашите ДАК-ове са производство между 1983-та и 1986-та г., не че това има особено значение относно бракуването им, де.
« Last Edit: 18.08.2013, 12:23:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Ами точно за този период става въпрос и наистина беше такъв цвят, според мен е същияТ. И аз си мислех, че тези машини не са използвани за обществени превози. Споням си,  че бяха бензинови, но не знаех, че моторът е на ЗиЛ 130. Иначе по руските филми можеха да се видят масово като градски автобуси.
« Last Edit: 18.08.2013, 13:43:07 by difian »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
А какво ви е мнението за автобусите ЛАЗ, тези които сапътували с тях. Предполагам че и нашите са били с бензинови движатели от ЗиЛ. Как бяха като возия, като отопление зимата. Чувал съм че тези двигатели са много здрави и надеждни обаче пък са слаби за автобус и лятото прегряват много.

Поне откъм дизайн и каросерия тези автобуси изглеждат много добре, в Русия даже си ги възстановяват като действащи музейни експонати.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А какво ви е мнението за автобусите ЛАЗ, тези които сапътували с тях. Предполагам че и нашите са били с бензинови движатели от ЗиЛ. Как бяха като возия, като отопление зимата. Чувал съм че тези двигатели са много здрави и надеждни обаче пък са слаби за автобус и лятото прегряват много.
Убийствено лошо! Много гърмяха, много се разваляха. Ако и да бяха произведени (по-точно сделани) от тогавашния Голям брат, бързо излязоха от употреба. Доколкото си спомням, от градските линии вървяха по А4, докато дойдоха Икарусите 180, т.е. - 1969 г. После ги имаше по междуселски линии (както на снимката от селската автогара от албума - в Русе селските линии винаги са били извън градската номерация). За последно, един от тях обслужваше малко просъществувалата линия Гара Разпределителна - Гара Русе-изток товарна, след което отидоха в пещите на Стомана-Перник. Нямам спомени, дали са били експлоатирани в жежките русенски лета.

Отвратителни бяха и по-новите модели ЛАЗ, които развеждаха туристи в Москва (1983 г.). Затова по-престижно беше туристите да се извозват с Икарус 260, вероятно така са возели и олимпийците през 1980 г.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email


Ето тест-драйв на такъв или подобен автобус. Става ясно че двигателя е от ЗиЛ, 109 коня, а каросерията е подобна на Магирус.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
ЛАЗ-695 е пълна порнография не само заради некачествената изработка, ами най-вече заради изключително калпавия бензинов двигател ЗИЛ-130 с малка мощност и огромен разход на бензин - близо 50 на сто...Оставете това, ами и при тежките съветски зимни условия и той, и следващите отвратителни масови модели ЛАЗ нямат абсолютно никаква система за отопление освен един канал, свързан с охладителната уредба на двигателя. Инженерите от "Великата съветска страна" и досега не са в състояние да измислят читав дизелов двигател за автобус. Иначе каросерията е копие на Магирус - в края на 50-те специално за новосформирания завод в Лвов са закупени три немски автобуса с копировъчна цел - един Мерцедес-Емелман, един Неоплан и един Магирус. Ако, че в Лвовския институт по автобусостроене са създадени уникални за 60-те години модели на световно равнище, в това число и едни от първите в света изцяло нископодови автобуси - нито един от тях не стига до конвейра....По-късно "Метрострой" имаха един ЛАЗ-695М, но той поне, за разлика от съветските си събратя с двигател от ЗИЛ, беше с български дизелов двигател Перкинс. Иначе неподражаемото пърдене и трещене въобще не беше патент само на ЛАЗ-овете - например по-старите модели Кароса SM-11, SL11, SD-11 и т.н., също бяха изключително шумни - а в Балкантурист имаха бая от тях преди идването на Икарусите. Икарус 620 също е някакъв ужас, както и "ракетите" Икарус-55 и 66 - просто до вземането на лиценза от МАН и в Унгария не е имало читави двигатели. Тогава пък шумовото замърсяване е последното, за което някой би помислил....Икарус 180 пък е изкопиран от немски съчленен автобус Хеншел.
« Last Edit: 04.02.2014, 14:22:56 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
ЛАЗ-695 е пълна порнография не само заради некачествената изработка, ами най-вече заради изключително калпавия бензинов двигател ЗИЛ-130 с малка мощност и огромен разход на бензин - близо 50 на сто...Оставете това, ами и при тежките съветски зимни условия и той, и следващите отвратителни масови модели ЛАЗ нямат абсолютно никаква система за отопление освен един канал, свързан с охладителната уредба на двигателя. Инженерите от "Великата съветска страна" и досега не са в състояние да измислят читав дизелов двигател за автобус. Иначе каросерията е копие на Магирус - в края на 50-те специално за новосформирания завод в Лвов са закупени три немски автобуса с копировъчна цел - един Мерцедес-Емелман, един Неоплан и един Магирус. Ако, че в Лвовския институт по автобусостроене са създадени уникални за 60-те години модели на световно равнище, в това число и едни от първите в света изцяло нископодови автобуси - нито един от тях не стига до конвейра....По-късно "Метрострой" имаха един ЛАЗ-695М, но той поне, за разлика от съветските си събратя с двигател от ЗИЛ, беше с български дизелов двигател Перкинс. Иначе неподражаемото пърдене и трещене въобще не беше патент само на ЛАЗ-овете - например по-старите модели Кароса SM-11, SL11, SD-11 и т.н., също бяха изключително шумни - а в Балкантурист имаха бая от тях преди идването на Икарусите. Икарус 620 също е някакъв ужас, както и "ракетите" Икарус-55 и 66 - просто до вземането на лиценза от МАН и в Унгария не е имало читави двигатели. Тогава пък шумовото замърсяване е последното, за което някой би помислил....Икарус 180 пък е изкопиран от немски съчленен автобус Хеншел.
Малко да онагледя(интересното е, че Лаз копират и емблемата на Магирус)
1.Magirus Deutz Saturn.
2.Лаз 695.
3.Лаз 695.
4.Mаgurus Deutz Saturn.
5.Лаз 695 и доста Икаруси 620.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 916
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
@blagun, не мислиш ли че постовете за прословутите Лаз-ове не са за тази тема?! :help:  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
@blagun, не мислиш ли че постовете за прословутите Лаз-ове не са за тази тема?! :help:  :rolleyes:

Да, разбира се. Да ме прощава Иво, но ЛАЗовете заслужават антиноминация

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ето една статия от вестник "Транспортна искра", бр.15/14.9.1982г. Както се вижда, и тогава проблемите с неизправни превозни средства са били доста често явление. Прехвалените от някои участници тук бг трамваи са аварирали доста често при дъждовно и снежно време. В една статия от същия вестник от 1985г. (нямам я сканирана), когато очевидно е била доста люта зима, бг трамваите толкова често са окапвали, че по депата са се организирали да ги ремонтират денонощно, на 3 смени, за да се могат да се обслужват горе-долу линиите.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Ето една статия от вестник "Транспортна искра", бр.15/14.9.1982г. Както се вижда, и тогава проблемите с неизправни превозни средства са били доста често явление. Прехвалените от някои участници тук бг трамваи са аварирали доста често при дъждовно и снежно време. В една статия от същия вестник от 1985г. (нямам я сканирана), когато очевидно е била доста люта зима, бг трамваите толкова често са окапвали, че по депата са се организирали да ги ремонтират денонощно, на 3 смени, за да се могат да се обслужват горе-долу линиите.
Интересно кои са тези автобуси, боядисани в сив цвят, според статията?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
След "основен" ремонт оригиналното бяло го осираха с боя, която беше толкова мръсно бяла, че повече приличаше на сива.....Това правеха и отвън, и отвътре. Дупнишки простотии....И тогава да не мислите че въпросните "ремонти" се различаваха особено от сегашните? Сещам се за един случай малко по-късно, когато пернишки Икарус 280 по линията за Студена и Чуйпетлово се беше преобърнал в Студена заради износен болт в кормилната уредба, което е абсолютно недопустимо и то при положение, че въпросният Икарус преди два дни се е върнал от основен ремонт в Дупница.....
« Last Edit: 06.02.2014, 11:23:45 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Да, порочните практики с ремонтите на автобуси в АРЗ Станке Димитров са били известни още тогава. Четох една статия от този вестник, че поне половината от ремонтираните там автобуси са връщани за рекламация, а имало такива, които изобщо не са могли да потеглят след ремонта. Отделно най-редовно са надписвани части, които уж трябвало да са монтирани, пък не са и т.н.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
По въпроса за българските мотриси:Да,при тях съществуват множество несъвършенства,някои от които са наследство от Т4М-701"Комсомолец",но най-голямата слабост са повредите в ТЕД.Всички типове тм ,задвижвани от ДС-50/300/М и  ДС-40/300А  имат проблеми с изолацията на роторната или статорната намотка,което води до пробив и изгаряне на двигателя.До началото на 70-те години в ЗТ "София" и повечето депа се използват български или съветски изолационни материали,които не са особено ефективни,а това неминуемо се отразява върху надеждността на ПС.След 1974г. започва употребата на източногерманският изолационен материал "Новомикабанд" за тези цели,с което ситуацията се подобрява,стига вносът да е постоянен.Съществували са и такива периоди,в които производството и вносът на този така важен консуматив е било извънредно затруднено-1983,1984г.Да не забравяме,че безаварийността се обуславя от доброто материално-техническо снабдяване,което не винаги е било възможно да се осигури.Пак в същите години голям проблем е била и доставката  на акумулаторни батерии за "София-70"(около половината мотриси са били трайно спрени,а полагащият им се пробег е изпълняван с мотриси "Космонавт" и "София"-1980-1982г .)През 1983г. вносът на колооси от ГДР е бил недостатъчен,и на новопроизведените в ЗТ "София" мотриси са монтирани престъргани стари ЖП оси от Карлово.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Тия тролеи Дак-Чавдар трябва да са били големи боклуци. Произведени 1988 и бракувани 2000. Изкарали са само 12 години,а един тролей изкарва до 40 години, че и повече,а един автобус 20-30 години. В Бургас има стари тролеи Berna на почти 50 години.
  тролеите Дак, ги бракуваха 1993 последния :) до 2000 година никой не помнеше,че  ги е имало. Последния беше 1418, и на 4 ка движеше, Виляна го караше
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Статията все едно е писана за днешно време . Нищо не се е променило.
А този човек сигурно е влязъл после в затвора!

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Като говорим за боклуци, за мен най-големият боклук, движил някога по софийските улици, е тролей руско дело. Моделът не го знам, само марката - ЗиЛ:



В тоя тролей да се возиш прав е инквизиция. Каквато и поза да заемеш, при тръгване и спиране почти винаги си на земята, а да не говорим и как вървеше накриво - задните гуми минаваха по съвсем различна траектория от тази на предните гуми.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Марката е ЗиУ, а моделът е 682, но по принцип хората наричат този тролейбус ЗиУ 9 (не знам защо).

И не мисля, че е тролейбусът е чак толкова зле. :) Това беше първото возило на градски транспорт, в което съм се возил. :) Като малък много се забавлявах от придърпванията при тръгване и спиране.
« Last Edit: 19.09.2016, 13:19:31 by vasko »
vasko - оригиналът! :)