ЛАЗ-695 е пълна порнография не само заради некачествената изработка, ами най-вече заради изключително калпавия бензинов двигател ЗИЛ-130 с малка мощност и огромен разход на бензин - близо 50 на сто...Оставете това, ами и при тежките съветски зимни условия и той, и следващите отвратителни масови модели ЛАЗ нямат абсолютно никаква система за отопление освен един канал, свързан с охладителната уредба на двигателя. Инженерите от "Великата съветска страна" и досега не са в състояние да измислят читав дизелов двигател за автобус. Иначе каросерията е копие на Магирус - в края на 50-те специално за новосформирания завод в Лвов са закупени три немски автобуса с копировъчна цел - един Мерцедес-Емелман, един Неоплан и един Магирус. Ако, че в Лвовския институт по автобусостроене са създадени уникални за 60-те години модели на световно равнище, в това число и едни от първите в света изцяло нископодови автобуси - нито един от тях не стига до конвейра....По-късно "Метрострой" имаха един ЛАЗ-695М, но той поне, за разлика от съветските си събратя с двигател от ЗИЛ, беше с български дизелов двигател Перкинс. Иначе неподражаемото пърдене и трещене въобще не беше патент само на ЛАЗ-овете - например по-старите модели Кароса SM-11, SL11, SD-11 и т.н., също бяха изключително шумни - а в Балкантурист имаха бая от тях преди идването на Икарусите. Икарус 620 също е някакъв ужас, както и "ракетите" Икарус-55 и 66 - просто до вземането на лиценза от МАН и в Унгария не е имало читави двигатели. Тогава пък шумовото замърсяване е последното, за което някой би помислил....Икарус 180 пък е изкопиран от немски съчленен автобус Хеншел.