Author Topic: Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините  (Read 52068 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
За австрийските тролеи категорично не съм съгласен. При всички положения бяха поне няколко класи над вече също така морално остарялата баба Шкода 9 Тр. Това, че нашите михлюзи са ги закупили без надежден източник на резервни части и че са им е*али мамата за отрицателно време е друг въпрос. Тогава вероятно за седмицата са били необходими съчленени тролеи, които в рамките на соцлагера просто не е имало кой да произведе - Икарусите все още са били на ниво прототип, пълните боклуци Зиу-10 също, за ДАК-овете знаете. В същност трябва да отдадем дължимото на хората, водили кански битки по онова време за доставката на Икарус 280 92. Защото иначе със сигурност София също щеше да бъде наводнена с руски и румънски бракми, което би означавало при нормативен експлоатационен срок на Зиу-тата 10 години в столицата да стане като в Пловдив - от 16 линии да работи само тройката и то на нечовешки интервал.
По рейс и по жена не се тича!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
ИКАР ме подсети, аз бих добавил като боклуци тролеите ЗиУ-9, които се движеха от 1987 до 2003-04. Даже и това им беше много. Контакторното управление беше по-шумно и от двигател на София-100. Тръгваха и спираха рязко, вратите се затваряха като гилотини (с шум на удар метал в метал), а и често горяха :rolleyes:

Също смятам, че купуването на Т4Д беше голяма, голяма грешка. Дюваг са далеч по-неамортизирани трамваи, а са по-стари по година на серийно производство. В момента Т4 се таралянкат като последните бракми по Стамболийски, бучат като едновремешни ЗиУ-та, тръгват и спират точно като тях, вратите им се отварят едвам-едвам, загубата на ход е масово явление при тях, също липса на добро осветление в салона, неудобни седалки и кокошарска на вид кабина.

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
За Т4Д не съм съгласен. В началото си бяха добре, просто ни им е*ахме мамата...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
София 100 и България 1300 не са чак толкова зле според мен-Или поне България 1300 са по-хубави-все пак искараха 30 години при доста разбити трасета и голамо натоварване откъм пътници, и продължават да се движат. Имат недостатъци, като това, че е опасно да минават по трасето през гората, не добрата изолация, но като цяло мисля, че са здрави и стабилни машини. Ако се извърши качествена модернизация, както на снимките на Т4-кита от Дрезден например може би ще искарат още много време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Благуне, защо след като си включил Чавдар 141, които още се движат, не си включил София 100 и България 1300. Жалко, че още се налага да ги гледаме. Със сигурност и селяните ни се смеят за тях.
Така е. Не че са стока тези трамваи, но все пак са почти на 30 години. Като се появиха в София, правеха добро впечатление (поне на пътниците) с големите си стъкла.

Иво, достатъчно милиони отидоха по Инеконите - колкото и да са били добри - 30 години са си 30 години, пък и немското и чешкото машиностроене са несравними с родното.
« Last Edit: 06.01.2010, 23:44:12 by blagun »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
За австрийските тролеи категорично не съм съгласен. При всички положения бяха поне няколко класи над вече също така морално остарялата баба Шкода 9 Тр. Това, че нашите михлюзи са ги закупили без надежден източник на резервни части и че са им е*али мамата за отрицателно време е друг въпрос.
Все пак в Русе по-вехти техни събратя вървят вече почти 15 години.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
София 100 и България 1300 не са чак толкова зле според мен-Или поне България 1300 са по-хубави-все пак искараха 30 години при доста разбити трасета и голамо натоварване откъм пътници, и продължават да се движат.
България 1300 са в пъти по зле от София 100 - имат по-нестабилна конструкция поради голямата дължина, значително по-тромави са и дават повече дефекти.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Т4Д са много добри трамваи, бяха разсипани от пияниците в Трамкар и Красна Поляна, дори в сегашното си състояние са класи над който и да е БГ таралясник - нямат шумна пневматика, вратите са с електрозадвижване и не тряскат като на БГ таралясник, тръгването и спирането е много по-плавно - ускорителя е с над 90 позиции, МРС работят, механичните спирачки са обратно действащи. Дюваг са здрави трамваи, но са на много ниско технологично ниво и контролера има твърде малко позиции затова тръгват и спират убийствено рязко. Шкода 9тр след 1979г. са с тиристорно управление, следователно са по-добри от австрийските антики по 7 с контакторно - тръгват и спират много по-плавно.  :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Това, че австрийските антики бяха с контакторно управление въобще не им пречеше да бъдат изключително тихи, все едно че нямаше двигател вътре. И тръгваха, съответно спираха меко и плавно. Да се сравнява баба Шкода с тях е все едно да се съпоставя Сговнич 412 с Мерцедес. Возил съм се по седмицата, която тогава вървеше от Люлин до Кино Одеон и с двата чешита. Едните бяха по-стари, с доста заоблена предница и малка двукрила предна врата, предназначена само за шофьора. Всички седалки в салона бяха обърнати напречно, като в метрото. Става въпрос за дизайн и производство от 50-те години. Не съм сигурен те ли са по-вехти или русенските им швейцарски връстници. Трябва по книгите да проверя. Вторият, по-нов тип беше със седалки с нормално разположение, но не си спомням вида им. Ориентировъчно е някъде от 1965-та. Тенекия от такъв имаше доскоро в депо Искър. Ако броят на икарусите беше недостатъчен, сигурно още годинки щяха да изкарат.

А сега се сетих за едно друго съветско недоразумение, което е редно да се спомене в темата - облият ЛАЗ 695 с откраднат дизайн от Магирус, но с бензинов двигател Зил-130, разположен отзад. Това чучело бръмчеше като въртолет заради практическото отсъствие на шумозаглушители. Докато живеех едно време в Редута, един такъв екземпляр за служебни превози събуждаше целия квартал. Слава богу, че тези бракми у нас никога не са използвани като в СССР за обществен превоз, а само за служебен транспорт.
« Last Edit: 07.01.2010, 12:30:02 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А сега се сетих за едно друго съветско недоразумение, което е редно да се спомене в темата - облият ЛАЗ 695...Слава богу, че тези бракми у нас никога не са използвани като в СССР за обществен превоз, а само за служебен транспорт.
Не е точно така - в детството си ги помня в Русе в края на 60-те - движеха се по 4-ката. Звукът им беше наистина неподражаем, а първият петролен скок на цените от 1973 г. ги доуби.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Сещам се и за друго недоразумение, макар и в малка серия. В началото на 80-те бракувани Икаруси 280 (с белите дръжки) се преустройваха в тролеи (нямам представа, дали в Трамкар, Дупница или някъде другаде).

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Сещам се и за друго недоразумение, макар и в малка серия. В началото на 80-те бракувани Икаруси 280 (с белите дръжки) се преустройваха в тролеи (нямам представа, дали в Трамкар, Дупница или някъде другаде).

Да, това дори не е дочакало да стана и на 5 г.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да, това дори не е дочакало да стана и на 5 г.
Досега никой не е изказал мнение за тях от първо лице и някакви спомени. Имаме май само една снимка и толкова. Иначе все пак са използвани амортизирани каросерии от автобуси, а с пристигането на истинските тролеи Икарус, нормално да ги нарежат. Не си спомням, знаехме ли електрооборудването, какво е било!? 100% далеч от нивото на оргиналните после...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Да, това дори не е дочакало да стана и на 5 г.
Досега никой не е изказал мнение за тях от първо лице и някакви спомени. Имаме май само една снимка и толкова. Иначе все пак са използвани амортизирани каросерии от автобуси, а с пристигането на истинските тролеи Икарус, нормално да ги нарежат. Не си спомням, знаехме ли електрооборудването, какво е било!? 100% далеч от нивото на оргиналните после...

Не е имало засичане на автобусите-тролеи с новите икаруси.
Поне към 1985 г. мога да твърдя, че тези преоборудени автобуси в тролеи не са били в движение.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А защо са го направили това преоборудване!? Освен, че сигурно е било калпаво, може би просто са искали да тества съчленени возила по линиите. Преди това е имало само единични возила, а преди поръчката, Икарус не е идвал на тестова при нас.

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Края на 60-те години нали купуват втора ръка малко съчленени от Австрия/Швейцария (става въпрос не за тези, които се вземат през 1984 г., а други), така че е имало и преди. А мисля, че електрическата част на Икарусите е била от бракувани Шкоди.
Икарус е представил на Пловдивския панаир съчленен тролей през 1981 г. Изцяло червен с цели врати.
« Last Edit: 13.01.2010, 11:16:25 by Balkanton »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Него го имаме и на снимки в депо Красна поляна, но не е излизъл на линия. Мислех си, че и преди е имало съчленени, но оставих вие да го кажете.
Ще спра да защитавам Икарусите, макар да смятам, че и първоначалната им идея не е била да се движат 20-25 години като настоящите, а са имали предимно тестова цел.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мислех си, че и преди е имало съчленени, но оставих вие да го кажете.
В края на 70-те имаше скачени Шкоди по ТБ3.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Първите съчленени също са втора ръка, но от Дортмунд - Германия. Доставени са през 1968-а, когато тролейбусното движение в Дортмунд е закрито. Те са върху ходова част МАН, с електрооборудване Сименс, а каросерията е Кесбьорер от средата на 50-те години. Особеното при тях е, че са не с 4, а с три врати, като първата от тях е зад предния мост - като Чавдар 11Г5. Също обслужват седмицата, но по маршрута Дойран-Черешово топче. Изкарват до 1974-та, когато са бракувани.
« Last Edit: 22.07.2010, 17:52:32 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline dimitar_1187

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
    • Email
Най-големите боклуци,обслужвали градския транспорт в София,а и все още го обслужват са Мерцедес Хюлиез 0 305 Г.