Author Topic: Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините  (Read 29960 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5136
    • View Profile
Пълен боклук е отвсякъде - примитивно контакторно управление с висок разход на енергия и рязко тръгване и спиране с присецвания, пусково-спирачните съпротивления са под пода съответно често прегряват и има реален риск от пожари и токови удари, окачването е с носещи ресори вместо реактивни щанги и друса по-зле от каруца. Неслучайно дори в СССР за линии със сложен профил като Ялта-Симферопол в Крим, Крещатик в Киев и т.н. са закупувани тролеи Шкода от Чехия. :rolleyes:

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5416
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Аз много обичах да се возя прав в тях най-отзад (голям принос към това обаче имаха и пластмасовите седалки без тапицерия на бургаските, на които зиме ти измръзваха задните части поради липсата на отопление). Смятам, че е доста добро упражнение за вестибуларния апарат  :crazy: Двигателят им звучеше малко като квачка, която си пази яйцата, особено ако набиеха рязко спирачка. Моята основна неприязън към тях обаче се дължи най-вече на това, че моята част от "Меден рудник" се обслужва основно от тролеи и така до влизането си в гимназия така и не успях да се повозя като хората на любимите си Чавдари 120 и 141, лека им скрап и на тях  :rev:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline rado84

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
  • Фен на Икарус 280
    • View Profile
Марката е ЗиУ, а моделът е 682, но по принцип хората наричат този тролейбус ЗиУ 9 (не знам защо).

И не мисля, че е тролейбусът е чак толкова зле. :) Това беше първото возило на градски транспорт, в което съм се возил. :) Като малък много се забавлявах от придърпванията при тръгване и спиране.
Аз пък винаги съм ги мразил тия придърпвания. Че то електрокар придърпваше по-малко, отколкото тоя боклук. И когато имах избор между Икарус и ЗиУ, винаги избирах Икаруса.

Наричат го ЗиУ-9, защото е деветият излязъл модел тролей на ЗиУ - поне ако се съди по информацията в нета, вкл. и от руската Уикипедия.
Точно по същата логика и Windows XP понякога се среща като Windows 5. Глиста е Windows 6, а след това M$ решават да кръстят наследника на Глиста Windows 7 за по-лесно.

The best bus ever!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Вярно бяха голям боклук...По звука от двигателя, много вероятно да беше двутактов дизелов, каквито от над 50 години не се произвеждат......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2302
    • View Profile
Имаш едно голямо БРАВО за тези каталози. Обаче тези са по-новите боклуци, имаше и едни още по-стари от тези.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Вярно е, това е по-новия вид, онези бяха с по-малко прозорци и вратите им не бяха унифицирани. Предната и последната бяха с прозорец отгоре до долу, а средните - като на немските трамваи. Но вътре в салона бяха горе-долу същите, само лампите бяха два реда кръгли с крушка. Иначе от тези на листовката имаше и в ГТ на Дупница.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 696
  • AUDI RS6-R C7 ABT<3
    • View Profile
На мен ми се струва малко глупаво,  да има 2 вради една до друга и задният мост, да е с 2,а не с 4 гуми.
311
2707
373
26.05.14
18.01.19
09.06.19

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14101
    • View Profile
    • Email
При ненископодов автобус това е добро решение за по-бързо слизане (И качване в София). Голямо количество пътници са концентрирани по средата, оттам - липсата на необходимост от втори заден мост. За сравнение - прототипът на Чавдар М80 е бил с пространство пред втора врата, което очевидно е довело до дисбаланс, затова навреме е премахнато това пространство със седалки.