Author Topic: Най-големите боклуци, обслужвали МГТ през годините  (Read 52071 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Между другото никой не се сети за архаичните Фиат-ове от Торино с двете врати по средата - дойдоха през 1992-ра на самоход през Гърция и от 2-3 правеха един. Поеха 404, чат-пат цъфваха и по други линии - 84, 204, 306, селските рейсове. Изкараха някъде до май-юни 1995-та, когато изчезнаха яко дим....
Споменати са в първия пост на Благун, само че като Ивеко.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Мен ми е интересно, тези Фиати дали попринцип са били некачествени като избаротка, или не са могли да ги поддържат и за това са се скапали? Дали причината е била в поддръжката или самият автобус си е бил направен с ниско качество.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline DEUTSCH

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
  • Това е малка и сладка котка!
    • View Profile
    • Email
е то защото тук става дума за возила, обслужваЛИ МГТ, а уви, всички имаме нещастието БМЦ220слф да ни обслужват все още  :D
И какво не ти харесва на БМЦ? ;)

|^^^^^^^^^^^^^|
|  Греяна Ракия    ||''''''\\__,
|_________________||___|__|
(@)(@)'''''** |(@)=(@)*|(@)
Помогнете на камиона с Греяна Ракия да обиколи света

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Чудесни са, с големината и разположението на седалките и вибрациите в целия салон при работа на ниски обороти.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Чудесни са, с големината и разположението на седалките и вибрациите в целия салон при работа на ниски обороти.
И приятният звук от двигателя както и особената задушлива миризма на изпарена вода от мокри якета (когато вали).Това чудо отдушник няма ли?Но ние в България никакви условия и поддръжка не им осигуряваме  :angry:.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Само да вметна, че седалките им не са по-лоши отколкото на новите конекта.
Особено ако човек е под 60 кг седалките са му перфектни от това, което съм чул.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline DEUTSCH

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
  • Това е малка и сладка котка!
    • View Profile
    • Email
Аз не съм се возил на БМЦ ама на колко години са?Че варненските Тедоми вече започват да им поддават таваните и... :rolleyes:

|^^^^^^^^^^^^^|
|  Греяна Ракия    ||''''''\\__,
|_________________||___|__|
(@)(@)'''''** |(@)=(@)*|(@)
Помогнете на камиона с Греяна Ракия да обиколи света

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
4 години и половина.

Offline DEUTSCH

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
  • Това е малка и сладка котка!
    • View Profile
    • Email
Новите автобуси са боклуци! Това е истината! Щом още от сега се скапват не си представям след години!

|^^^^^^^^^^^^^|
|  Греяна Ракия    ||''''''\\__,
|_________________||___|__|
(@)(@)'''''** |(@)=(@)*|(@)
Помогнете на камиона с Греяна Ракия да обиколи света

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
ВМС-тата на СКГТ по сметки трябва да са точно на 5 години. Вижте по печатите по уплътнителите на вратите например, но май са произвеждани точно през март-април 2005-та. Имат и вентилация, блокировки на вратите и др.екстри, които като бяха нови до към 2006-та лятото работеха, ама сега вече май не работят тия екстри. Даже още следващата година, след като ги докараха през лятото на 2006-та вече някои от тях бяха раздрънкани и двигателите им бучаха повече от на някои Икаруси. А всъщност тези ВМС-та дойдоха чисто нови направо от завода, без да са обслужвали други линии преди това.
Според мен повечето ги прецакаха на 111, защото тогава околовръстното беше в много лошо състояние, и в 111 ставаше много тъпканица. Също по 306, 604 стават тъпканици и там много се прецакаха, а освен това ги пускаха и по 76, 213, 214, 305, 1, 5 и др.линии, които хич не са за единични автобуси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline 1426

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
    • Email
Мен ми е интересно, тези Фиати дали попринцип са били некачествени като избаротка, или не са могли да ги поддържат и за това са се скапали? Дали причината е била в поддръжката или самият автобус си е бил направен с ниско качество.
Проблема им беше в огромните гуми които имаха, а и в многото им години.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Най-големите боклуци са Чавдар 141. Ако това е нивото, на което е работил завода в Ботевград, то да се радваме, че го закриха, защото още щяха да ни мъчат с това което произведат, а иначе БМЦ може успешно да се конкурира в тази класация.
   За Мерцедес 0305  бих се съгласил, че са били едни от най-здравите машини ( наред с Икаруса). Все пак повече от 30 години са на линия. Но наистина, ако през всичките тези години обслужваха български линии и българска подръжка, то нямаше да остане нито един до сега.Странно ми е защо не бракуват най-големите боклуци от тях, а ги чакат да изгорят или се разпаднат в движение.
« Last Edit: 28.04.2011, 17:46:34 by tiristor »
R.I.P  Ikarus 280

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Заради далаверките с метан, резервни части, "основни" ремонти и "пишман" модернизации, от които някои общински чиновници и близки них комунистическо-ченгесарски затлъстели дерибеи натрупаха такова състояние, че и саудидските шейхове биха им завидели. С парите от нашите данъци, давани за подобни простотии, досега щеше да имаме автоматизирана монорелсова железница, ако щете. Чавдарите, Икарусите, 0 305, турските боклуци, Софиите, Българиите и тем подобни бракми отдавна щяха да са в музея. Попрочети, из форума има много неща, писани точно по тоя въпрос.
По рейс и по жена не се тича!

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Заради далаверките с метан, резервни части, "основни" ремонти и "пишман" модернизации, от които някои общински чиновници и близки них комунистическо-ченгесарски затлъстели дерибеи натрупаха такова състояние, че и саудидските шейхове биха им завидели. С парите от нашите данъци, давани за подобни простотии, досега щеше да имаме автоматизирана монорелсова железница, ако щете. Чавдарите, Икарус, 0 305, турските боклуци, Софиите, Българиите и тем подобни бракми отдавна щяха да са в музея. Попрочети, из форума има много неща, писани точно по тоя въпрос.
  Нужно ми беше да прочета статията в "Банкерь" ( мисля че там беше) и там е описано всичко.Е това е главната причина да има толкова боклуци търкалящи се по софийските улици ( и не само по тях) ;) . Но да не би далаверата повече да е в Мерцедес 0305, от колкото в Икарусите, че  не пипат мерцедесите, въпреки че в "Земляне" и "Малашевци" имат излишък на единични
« Last Edit: 28.04.2011, 13:02:02 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile


 Един от проблемите на БМЦ са седалките. Българите не сме дребен народ и за хората, които са над 60 кила ( които никак не са малко) тези седалки са неудобни.  Но това да им беше единствения проблем :angry: . Да не споменавам шумът и дрънкането.
« Last Edit: 02.05.2011, 15:09:03 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ще събудя малко темата. Със сигурност мога да твърдя, че ФИАТ-ите ги пуснаха в експлоатация между 20.06.1992 и 26.06.1992. В този период бях на море и като се прибрах на 26-ти по А84 дойде ФИАТ, а на 20-ти при заминаването си бяха Икарус-и. Всички автобуси по линията бяха такива. Интересното в конструкцията им беше и местоположението на двигателя (под шофьора), което ги прави и първите "частично нископодови" автобуси в София. Друт интересен факт е, че на 26-ти беше и финала на Евро 92 (то и затова си спомням датите), но това е друга история  :(
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Вярно е, че при Чавдар 141 е имало конструктивен дефект още на проектантско ниво, но все пак тези автобуси 4 год. работиха по най-натоварените линии в София - 94 и 280. А ако не бяха започнали да ги режат, можеха да изкарат още много.
Абе,боклуци са си от където и да ги погледнеш,остави сантиментите на страна.Освен неграмотното изпълнение,това си беше един архаизъм още с пускането в производство
« Last Edit: 18.08.2013, 13:37:56 by difian »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Някои са изкарали доста мисля, че последните два (безс да броя модернизирания 4027) са изкарали до 1995 г.
Ако не бяха дошли чешките трамваи, щяха да вървят още.
Странно ми е защо така ги спряха. Возил съм се в тях доста и с нищо не бих казал, че бяха по-лоши от аналогичните им теснорелсови.
Аз бях ученик като пуснаха отсечката от депо Искър до ст. Гео Милев и с приятелите ходихме специално да се возим на тях. Спомням си, че много течеше масло между релсите, а някои много стържеха и вибриха, въпреки че бяха нови. Иначе преди няколко месеца заснех един на ПоуЯне, ама снимката още е в телефона, трябва да я кача тук.
« Last Edit: 18.08.2013, 13:41:00 by difian »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Движили са се докато дойдат всички ЧКД 91-92. Малко преди откриването на участъка по ботевградско се прави опит да се съживят. Боя, салон, талиги и нови плъзгалки. Мога да посоча със сигурност: 4006, 4008, 4012, 4015, 4016, 4018, 4022, 4023, 4024, 4025, 4026, 4027, 4028, които се върнаха в движение по 20 до мл. театър за кратко.
Някои като 4020, 4021, 4030 и 4031 бяха определени като донори щото се бяха разцепили.
Накрая В. Йосифов (кандидат за кмет от БСП и бивш шеф на ПЧБ и ЗАД Бъгария) незнам да ли предизборно или след просене от общината купува Дюваг от Бон и ги подарява на СО.
Ами може и да бъркам, ама доколкото знам Дювазите са подарени от ЗАД България при условие да се застраховат при тях. Ама не знам дали е вярно, така съм чувал.
« Last Edit: 18.08.2013, 13:40:18 by difian »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
А сега се сетих за едно друго съветско недоразумение, което е редно да се спомене в темата - облият ЛАЗ 695 с откраднат дизайн от Магирус, но с бензинов двигател Зил-130, разположен отзад. Това чучело бръмчеше като въртолет заради практическото отсъствие на шумозаглушители. Докато живеех едно време в Редута, един такъв екземпляр за служебни превози събуждаше целия квартал. Слава богу, че тези бракми у нас никога не са използвани като в СССР за обществен превоз, а само за служебен транспорт.
Ами аз живеех в Слатина и сутрин, когато майка ми ме водеше на детска градина и чакахме девятката (или десятката, тогава вярвеше по Гео Милев), всяка сутрин минаваше един с отворен капак на двигателя и така трещеше, че мен ме беше страх и си запушвах ушите. Не съм сигурен, но мисля, че беше на военните. Не знам кой набор си, ама е вероятно да говорим за един същ дзвер.  :D
« Last Edit: 18.08.2013, 13:39:59 by difian »
Нация от лошо гледащи директори