Author Topic: Градски и жп транспорт в Чехия  (Read 74739 times)

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #420 on: 02.07.2018, 23:37:13 »
Благодаря! Не ги ползвах много, 1-2 пъти и съм забравил. А и бях само няколко месеца там спрямо година в Братислава. Капасити и масовите градски модели на СОР са ми любимите актуални модели/марки. Хубави салони, като цяло носещи на мръсотия, особено на СОР. Дано някой ден и тук такива! ;) Изцяло червената словашка ливрея повече им отива според мен от двуцветната на Прага.

Във връзка със сравненията от по-предните страници, София има повече дървета и от двата града, а заплатите там за финансови анализатори са същите горе-долу като в София при по-високи наеми, поради което се и върнах (900 евро след данъци е смешно при наеми за стаи от 300 нагоре). Братислава има по-лоша инфраструктура от Прага, но пък билет автомати на почти всички спирки, дори по кварталите, докато в Прага само на определени, по-важни или централни спирки. В Прага естествено ТМ маршрутите са по-живописни. Но мостовете над реката не са така впечатляващи като тези над Дунав в Братислава. Освен ТМ 1 и 3 по Стария мост до Petržalka няма много интересни тм маршрути. В Братислава по-живописни са автобусните и някои ТБ линии. А автобусните линии, минаващи под НЛО-то и онези по другия мост Аполо ми бяха любимите. В Братислава някак като по-малък град човек повече можеше да намери време за бира с приятели, в Прага все закъсняваш или отменяш, доста забързан и разпръснат град и понеже не обичам тъпканици все закъснявах.
« Last Edit: 03.07.2018, 00:12:29 by mishot »

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #421 on: 26.09.2018, 21:14:49 »
То е ясно вече, че общини като Враца нямат желание да развиват този транспорт, но иначе сега е момента да се напазаруват хубави тролейбуси. Пилзен спират тролейбусите Шкода 21тр, които са производство 1996-2002 година, Острава и Хомутов заменят Шкодите 14 и 15тр, които между другото всички са модернизирани с нови тролейбуси. Обаче всичко това вероятно ще отиде в Украйна на добри цени, а ние ще закриваме...
https://www.plzen.cz/plzen-se-rozloucila-s-trolejbusy-skoda-21-tr/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2436
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #422 on: 26.09.2018, 21:43:06 »
За Шкода 21тр имаше много отзиви, че хич не са излезли читави, особено що се отнася до каросерията. Поради тази причина чехите закриват завода си за специализирани каросерии още преди 15 години и вземат решение в бъдеще да използват вече отработени и доказани автобусни такива. При нас и иначе няма как да дойдат, не толкова защото и втората употреба тролеи струват немалко пари, а понеже всичко трябва стане с палавраджийска процедура по ЗОП -  как да направиш такава, искайки точно тези, демек с предизвестен победител - незаконно е. Няма мърдане, щом не е частна фирма, всичко над 10 бона трябва да мине по ЗОП. Единственият вариант е да ни ги подарят или да се купят един по един, с отделна документация, на цена под 10 бона всеки.
« Last Edit: 26.09.2018, 21:45:09 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #423 on: 26.09.2018, 21:46:21 »
При нас и иначе няма как да дойдат, не толкова защото и втората употреба тролеи струват пари, а понеже всичко трябва стане с палавраджийска процедура по ЗОП, а как да направиш такава, искайки точно тези, демек с предизвестен победител - незаконно е. Няма мърдане, щом не е частна фирма, всичко над 10 бона трябва да мине по ЗОП.

Както стана с поръчката за "бюджетните" Фолксвагени на НСО, или както стана с автобусите на Гриша Ганчев. Това са само два от примерите... Или както се казваше "Тия неща може и да са забранени, ама не са отменени".
« Last Edit: 26.09.2018, 21:49:32 by bagercho »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5578
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #424 on: 26.09.2018, 23:39:18 »
При нас и иначе няма как да дойдат, не толкова защото и втората употреба тролеи струват пари, а понеже всичко трябва стане с палавраджийска процедура по ЗОП, а как да направиш такава, искайки точно тези, демек с предизвестен победител - незаконно е. Няма мърдане, щом не е частна фирма, всичко над 10 бона трябва да мине по ЗОП.

Това е категорично невярно! В закона има специализирана процедура при такива случаи. С такава процедура бяха закупени двете партиди Т6А5 за депо Искър.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2436
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #425 on: 26.09.2018, 23:58:43 »
Още по-хубаво тогава, ама нали трябва да има "наши" хора по веригата, за да стане работата. Като Григор например....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4583
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #426 on: 09.10.2018, 18:10:02 »
Мине се немине известно време и до нас отново стигат най-новите разработки за развитието на обществения транспорт в столиците на западни държави. След като в края на м. юли излезе обширният план за развитие на транспорта в Берлин, днес излезе най-новия план за развитие на линиите на градския транспорт в Прага, обхващащ периода 2019-2029 г.

Документът сам по себе си е уникален за нашите разбирания за планиране, т.к. дава свеж поглед за това как трябва да се подхожда стратегически към развитието на градския транспорт, следователно и към съответния град.

- 17 нови трамвайни трасета;
- експресни автобуси по "околовръстното шосе" на Прага;
- включване на нови жп линии в системата на градския транспорт, включително изграждането им;
- 4та линия (D) на пражкото метро;
- намаляване на емисиите, отделяни от автобусния транспорт.

Всичко това включва планиран брой превозни средства, капацитет, интервали на движение, вид превозни средства и т.н...

В заключение - колкото и да се радваме на сиромашки подарените ни трамваи Т6А5, надали чрез тях ще стигнем Прага. Не ни остава и друго освен да се възхищаваме на начина на управление на транспорта в Прага и периодично да ходим да изплакнем очи и оценим как продължават да надграждат своята система.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2436
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #427 on: 09.10.2018, 18:59:54 »
Личи си, че е правено с голямо участие на ГИС-аджии. Опитах се да приложа същото нещо преди 15 години, когато се дипломирах, получиха се много добри резултати, но......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5578
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #428 on: 21.10.2018, 12:51:24 »
Превод от Гугъл-Преводач:

DPP усъвършенства подготовката на тролейбусна линия до Мишковице, като бродира със съчленени вагони


Прага транспортна фирма (DPP) е напреднала с подготовката на електрификацията на днешния автобус номер 140 автобус по линията от Palmovka чрез Letnany и Čakovice да Miškovice трябва да бъде заменен в близко бъдеще съчленени тролейбуси, че част от маршрута ще се движат по батерии.


Фирмата желае да разшири значително операцията днес само тролейбус линия номер 58, който продължава от юли адекватно. Той също така управлява т.нар. Частична количка, която използва батериите и ги зарежда по време на шофиране. "В този ред са тествани автомобили, като целта е да се опита и DPP съчленено превозно средство, тъй като движението по линията е 140, и ще се предоставя точно съчленени превозни средства", заяви говорител на компанията Анета Řehková.
За електрификацията на линия номер 140 podnk вече избрания проектант и започва работа по документацията за зониране. Той също така изпратил цялото нещо на процеса за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Според материали по ОВОС строителството вероятно ще започне през 2020 или 2021 г. и ще продължи 12 месеца. Повечето маршрути (над осем мили) ще бъдат под количката, където автомобилите ще бъдат заредени по време на шофиране. Тролейбусите също ще бъдат заредени, когато са на финала или по време на паркиране в гаражи. В основата на DPP в Klíčov ще бъдат създадени 18 нови зарядни станции за тях.

Тролейбус по закон

Проектът включва изменение на съществуващите подстанции в контейнер Prosecké улица за непрекъсната работа, възстановяване на бившите тролейбусни подстанциите в Příborský улица в Letňany и изграждане на нова подстанция в района на контейнер гараж Klíčov. "Най-скъпата елемента ще закупи 12 до 15 съчленени тролейбуси батерия, която замества дизел съчленени автобуси, като по този начин се гарантира напълно липсата на емисии по тази линия", добави Řehková.
Тролейбуси изтича в Прага от 1936 до 1972 г. Тяхното завръщане текущата позволено за развитието на технологии за батерии, които не са толкова трудно да се изгради инфраструктура по трасето. Затова дебатът беше дали да се обади на новата кола въобще на тролейбус. Динамичната линия за таксуване обаче попада в обхвата на железопътния закон, който е законна количка.
Транспортната компания на частичната тролейбус тества непрекъснато от октомври миналата година, първата линия, напълно интегрирана в градския транспорт в Прага от 1 юли. Тролейбусите вече са запазени 5 пъти в Прага, които доскоро принадлежаха към нощния трамвай (сега имат девет). Интересното е, че тролейбус 58 отдавна е пътувал до Čakovice.



https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/dpp-pokrocil-v-priprave-trolejbusove-linky-do-miskovic-pocita-s-kloubovymi-vozy-20181017.html?fbclid=IwAR10eFSySTQiKxLZyruwhiixG9bAlbihYFWhfm2-d5QgdlRmoLYKUaGrd_U
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2436
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #429 on: 21.10.2018, 13:26:31 »
Викторе, по-добре пусни оригиналния текст през гугъла, но да го преведе на английски, по ще стане ясно за какво става дума, досега на български не съм получил читав превод от който и да е език. Аз бих го прекарал, ама сега пиша от телефона и не мога да копи-пействам.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #430 on: 21.10.2018, 13:52:53 »
DPP advanced in preparing a trolleybus line to Miškovice, counting with articulated wagons


Prague Public Transport Company (DPP) advanced with the preparation of electrification of today's bus line number 140. Buses on the line from Palmovka via Letňany and Čakovice to Miškovice should be replaced in the near future with articulated trolleybuses, which part of the route will go to the batteries.
17.10.2018


The company thus wants to significantly expand the operation of today's only trolleybus line number 58, which has been operating since July. It also runs a so-called partial trolley, which uses the batteries and recharges them while driving. "Vehicles are being tested on this line, with DPP aiming to test the articulated vehicle, as traffic on line 140 is and will be provided by articulated vehicles," said spokeswoman Aneta Řehková.
On Sunday, passengers traveled in Prague with a historic trolleybus.

For the electrification of line 140, the designer has already chosen the subnet and has started the documentation on the territorial decision. He also sent the whole thing to the Environmental Impact Assessment (EIA) process. According to EIA material, the construction will probably begin in 2020 or 2021 and will last 12 months. Most routes (over eight miles) will be under the trolley, where vehicles will be charged while driving. The trolleybuses will also be charged when they are at the final or during parking in garages. In the base of DPP at Klíčov, therefore, 18 new charging stations will be created for them.

Part of the project is also the modification of the existing container exchange station in Prosecká Street for permanent operation, the reconstruction of the former trolley-bus station in Příborská street in Letňany and the construction of a new container exchange station in the Klíčov garage. "The most costly item will be the purchase of 12 to 15 articulated battery trolleybuses, which will replace the diesel articulated buses to ensure full free-to-air traffic on this line," Rehkova added.

The trolleybuses traveled in Prague from 1936 to 1972. Their recent return allowed the development of battery technologies that are not so demanding to build infrastructure along the route. That's why the debate was about whether to call the new car a trolleybus at all. However, the dynamic charging line falls under the scope of the Rail Act, which is a legal trolley.

The transport company of the partial trolleybus has been testing continuously since October last year, the first line fully integrated into the Prague public transport this July 1st. Trolleybuses were already reserved 5x in Prague, which until recently belonged to a night tram (now they have nine). The interesting thing is that the trolleybus 58 had long ago traveled to Čakovice.