Author Topic: Градски и жп транспорт в Чехия  (Read 88942 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13433
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #440 on: 08.07.2019, 23:17:01 »
Какви симпатични трамвайчета  :) Тези 272 и 273 са си почти същите като нашите по 20-ката, а на следващата снимка като теснолинейните ни чешки. Първият от 1972 има много модерен дизайн за времето си, дори ако разгледате снимки на други европейски трамваи от тези години. Някъде бях чел че челата са му от пластмасови отливки, а нищо чудно и страниците, вместо от ламарина.

Доста напред са били чехите с материала онези години, и до сега техните трамваи у нас са сред най-добрите. Може би единствено Дюваг са по-здрави.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #441 on: 09.07.2019, 00:07:16 »
Целият кош на първия е с пластмасови панели.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #442 on: 26.07.2019, 23:51:49 »
Ремонт на трамвайно трасе в Брно:
(Източник: Facebook страницата на BHMD.cz
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #443 on: 12.08.2019, 23:34:28 »
Значи в крайна сметка се оказа, че нашите София 100 и България 1300 са базирани точно на (вероятно откраднати) чертежи за проект на двусекционен и трисекционен трамвай, появил се в началото на 70-те години, на базата на трамвая от първата снимка на предното мнение - с пластмасовите панели. Предвидена е цяла гама - единичен четириосен вагон, малко-по дълъг вариант с един прозорец повече, двусекционен, с пропорции, идентични на София-100 и трисекционен, съответстващ на България....Никога не са произведени, направен е само прототипът на снимката, стандартния четириосен вагон. Предвидени са между другото и с пантограф отзад, заради Сараево, не знам защо през онзи период, та до разпада на Югославия, трамваите там са така. За съжаление нямам скенер да ви покажа чертежите от книжката, не мога да ги събера в телефона. А първият "ръбест" прототип на трамвай ЧКД, много подобен на тези у нас, се оказва, че е от 68-а година. За съжаление, и при ЧКД много авангардни неща, характерни за прототипите, в последствие са орязани и/или заменени с такива от по-старите модели - седалки, врати, прозорци и т.н....Серийните КТ4, Т5 и Т6, КТ8 дефакто са базирани на прототипа от 68-а година, не на този по-новия от 72-ра.
« Last Edit: 13.08.2019, 01:00:22 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #444 on: 17.08.2019, 03:12:17 »
Ето въпросния чертеж, по който са склепани София-100 и България 1300.
« Last Edit: 17.08.2019, 03:13:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #445 on: 17.08.2019, 03:15:00 »
Салонът....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #446 on: 17.08.2019, 03:17:35 »
И баш първият ръбест прототип, 68-а.....Съжалявам, снимките са с телефона.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline janko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #447 on: 27.01.2020, 12:53:46 »
Бях в Прага за няколко месеца и да ви кажа въпреки метрото и трамваите, които там се движат сравнително бързо имах чувството, че отнема много време за пътуване. В Братислава заради по-малкия размер много по-бързо се стигаше от последната спирка на трамвая в Ружинов (Astronomicka) до центъра. В Прага реално няколко излизания в събота или неделя да си пера дрехите на обществена пералня, защото нашата беше развалена, и ми минаваше целия ден едва ли не.

Хората там са доста по-дръпнати, студени и затворени дори и от тези в София. В Братислава обаче въпреки лошото обслужване тук-там като цяло са доста добри. Там и жените са по-красиви, в Прага жените повечето изглеждат почти като немкини.

Относно ПС - много ми харесава автобусите СОР, по-меко возят от автобусите Ситаро и са с по-приятен салон от на поляците. При трамваите повече ми допадат Песите от новите Шкоди обаче.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2596
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #448 on: 27.01.2020, 16:10:15 »
Получих дежавю, струва ми се, че тия неща сме ги чели вече няколко пъти. Кой пореден акаунт ти е това, пак ли си забрави стария?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6534
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #449 on: 29.01.2020, 07:09:23 »
... За съжаление, и при ЧКД много авангардни неща, характерни за прототипите, в последствие са орязани и/или заменени с такива от по-старите модели - седалки, врати, прозорци и т.н....Серийните КТ4, Т5 и Т6, КТ8 дефакто са базирани на прототипа от 68-а година, не на този по-новия от 72-ра.
Доста интересен коментар. Какво имаш предвид под авангардни? По-удобни седалки, които са заменени със стандартните например за модела Т3,Т4, Т6? Или като някакви допълнителни екстри, които след това са орязани при серийното производство?
И в книжката има ли информация за последния прототип Т6С5 който дори и в Америка е бил?
« Last Edit: 29.01.2020, 07:13:57 by Petko21 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #450 on: 29.01.2020, 16:34:33 »
Точно -и двете-  сам си си отговорил. Иначе в книжката няма информация за трамвая, който е бил в Америка  - това е съвсем друг период.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 713
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #451 on: 24.04.2020, 03:16:17 »
В град Марианске-Лазне са обявени за продажба 7 броя Škoda 24Tr Irisbus Citybus.
линк в фейсбук групата https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2879550138824719&set=gm.1431894630314892&type=3&theater&ifg=1

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #452 on: 20.05.2020, 13:25:21 »
Брненският транспортен оператор има ново хале за миене и ремонт на трамваи - ето и видео от страницата им във фейсбук: https://www.facebook.com/DopravniPodnikMestaBrna/videos/261163751959230/
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1567
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #453 on: 20.05.2020, 16:45:18 »
Не съм впечатлен, Красна поне е масивна сграда. Като се ремонтира ще изглежда по-добре. Това след 20 години ще трявба да го бутнат.
The Grand Tour

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1682
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #454 on: 05.07.2020, 10:25:33 »

+

« Last Edit: 05.07.2020, 23:51:16 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!