Author Topic: Градски и жп транспорт в Чехия  (Read 78805 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #440 on: 08.07.2019, 23:17:01 »
Какви симпатични трамвайчета  :) Тези 272 и 273 са си почти същите като нашите по 20-ката, а на следващата снимка като теснолинейните ни чешки. Първият от 1972 има много модерен дизайн за времето си, дори ако разгледате снимки на други европейски трамваи от тези години. Някъде бях чел че челата са му от пластмасови отливки, а нищо чудно и страниците, вместо от ламарина.

Доста напред са били чехите с материала онези години, и до сега техните трамваи у нас са сред най-добрите. Може би единствено Дюваг са по-здрави.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #441 on: 09.07.2019, 00:07:16 »
Целият кош на първия е с пластмасови панели.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #442 on: 26.07.2019, 23:51:49 »
Ремонт на трамвайно трасе в Брно:
(Източник: Facebook страницата на BHMD.cz
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #443 on: 12.08.2019, 23:34:28 »
Значи в крайна сметка се оказа, че нашите София 100 и България 1300 са базирани точно на (вероятно откраднати) чертежи за проект на двусекционен и трисекционен трамвай, появил се в началото на 70-те години, на базата на трамвая от първата снимка на предното мнение - с пластмасовите панели. Предвидена е цяла гама - единичен четириосен вагон, малко-по дълъг вариант с един прозорец повече, двусекционен, с пропорции, идентични на София-100 и трисекционен, съответстващ на България....Никога не са произведени, направен е само прототипът на снимката, стандартния четириосен вагон. Предвидени са между другото и с пантограф отзад, заради Сараево, не знам защо през онзи период, та до разпада на Югославия, трамваите там са така. За съжаление нямам скенер да ви покажа чертежите от книжката, не мога да ги събера в телефона. А първият "ръбест" прототип на трамвай ЧКД, много подобен на тези у нас, се оказва, че е от 68-а година. За съжаление, и при ЧКД много авангардни неща, характерни за прототипите, в последствие са орязани и/или заменени с такива от по-старите модели - седалки, врати, прозорци и т.н....Серийните КТ4, Т5 и Т6, КТ8 дефакто са базирани на прототипа от 68-а година, не на този по-новия от 72-ра.
« Last Edit: 13.08.2019, 01:00:22 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #444 on: 17.08.2019, 03:12:17 »
Ето въпросния чертеж, по който са склепани София-100 и България 1300.
« Last Edit: 17.08.2019, 03:13:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #445 on: 17.08.2019, 03:15:00 »
Салонът....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2946
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #446 on: 17.08.2019, 03:17:35 »
И баш първият ръбест прототип, 68-а.....Съжалявам, снимките са с телефона.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.