Author Topic: Панелни и ЕПК сгради и комплекси  (Read 780870 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #380 on: 08.03.2012, 16:52:49 »
Това за "2-3 метра" не е точно, а и сега е практически невъзможно, освен ако двете тела не са монтирани "лице - гръб". За загуба на КПД можем да говорим след 5-ият метър на най-долнопробните и на около 7 м. за повечето климатици. Иначе, че са глупости съм съгласен - това нещо го изтърси в едно интервю пред Дарик още преди 2-3 седмици и се даде за пример, защото до началото на годината щели да разкарат всички външни тела на климатици от сградата на ДАГ. Пропусна да спомене, колко пари ще струва новата климатична система на въпросната сграда и как в една жилищна кооперация с много собственици да се последва светлият му път... Явно усетил се, че дрънка "тинтири-минтири" вече се лансират нови идеи - не тотално премахване, а някакви мрежи - какви ще са, че хем да няма видимост през тях, хем циркулацията на въздух около топлообменниците да не се нарушава, не се казва. Народа е казал - "тури му пепел"!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #381 on: 09.03.2012, 01:14:53 »
На големите сгради да направят централна климатична система, а съществуващите климатици да ги раздадат на социално слаби.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #382 on: 10.03.2012, 00:29:44 »
Централната климатична система е едно много скъпо съоръжение. А от опита в нашата бизнес-сграда - и с много скъпа поддръжка, тъй като малко фирми го предлагат.
Теоретически в сградите с хоризонтално развитие на топлофикационните тръби може да се премине към централна климатизация, като радиаторите се заменят със "сандъци". През лятото в тръбите циркулира студена вода или агент (етиленгликол), през зимата - топла. Топлоотдаването през зимата може да стане от ТЕЦ или чрез чилърите на климатизационната система.
Самите чилъри на покрива бучат, вибрират и особено в големите студове създаваха неприятно усещане в офхисите на последните 2 етажа, да не говорим за спалните на жилищата.
При липса на хоризонтално развитие не може и дума да става за преход към централна климатизация, освен с пълна промяна на тръбното развитие както във филма "Топло".
Отделно "сандъците" имат по-малка свобода на регулация на температурата и насочеността на въздушния поток от стандартните климатици.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #383 on: 10.03.2012, 01:26:28 »
Обаче са енергийно много по ефективни.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #384 on: 10.03.2012, 11:57:36 »
"Сандъците" се казват конвектори или ТВА ;) Това, че чилърът вибрира говори за некачествен монтаж. Пълненето на системата с вода има огромни недостатъци. При отрицателни температури и авария или спиране на захранването само за час, водата може да замръзне, което води до трудоемък ремонт и липса на отопление за неопределено време. Често тези системи се пълнят с антифриз - цифрата е потресаваща, а самият антифриз не е добър топлоносител... На последно място, но не по-важност, чилърите имат по малък диапазон на работна (външна) температура и рядко може да се разчита на тях под -10ºС, затова често се комбинират с котел на газ/нафта/пелети, напоследък с геотермални и соларни системи, който ги подпомага при по-ниски температури през зимата.
Определено напоследък превес взимат климатични инсталации с директен изпарител - VRV, Rooftop. Сред предимствата са им по-ниска начална инвестиция, по-високо КПД, по-лесно обслужване. Недостатъците са, че няма как да получиш топла вода и че създават принудителна циркулация на въздуха в помещенията, които някои хора намират за дискомфортна - течение.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #385 on: 16.04.2012, 00:14:46 »
Като стана въпрос за блоковете тип общежитие, като тези в Люлин, такива същите се оказа че има в гората, няколко км. над Кремиковци, и то санирани и видимо доста добре поддържани, самотна група от няколко такива в планината, ето и снимка

Вдясно има още, които не се виждат, за съжаление май с изключение на едната секция са изоставени.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #386 on: 16.04.2012, 08:48:56 »
Като стана въпрос за блоковете тип общежитие, като тези в Люлин, такива същите се оказа че има в гората, няколко км. над Кремиковци, и то санирани и видимо доста добре поддържани, самотна група от няколко такива в планината, ето и снимка

Вдясно има още, които не се виждат, за съжаление май с изключение на едната секция са изоставени.
Това да не е затворническото общежитие между Сеславци и Бухово?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #387 on: 16.04.2012, 10:06:56 »
Не това е над Кремиковският манастир, нагоре по алеята за хижа Стрелец.

Другото е долу в полето, даже 117 има спирка там, между Сеславци и Бухово.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #388 on: 16.04.2012, 10:52:18 »
Това е почивна база

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #389 on: 16.04.2012, 11:44:14 »
Не е над, а под Кремиковският манастир и е база на някакво министерство, май МРРБ.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #390 on: 16.04.2012, 11:48:56 »
Имаше някаква табела по европейските програми ама не се зачетах какво е, но в този блок имаше нещо от рода на център за развитие на човешките ресурси или нещо подобно. Другият път ще погледна. Иначе наистина май се пада по-ниско от манастира, защото като започне алеята за към хижата му се вижда покрива.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #391 on: 16.04.2012, 17:21:15 »
Имаше някаква табела по европейските програми ама не се зачетах какво е, но в този блок имаше нещо от рода на център за развитие на човешките ресурси или нещо подобно.
Точно такова е - Център за развитие на човешикте ресурси и регионални инициативи: http://www.hrdevelopmenteu.com/page.php?c=14
Имали са да усвоят едни пари - усвоили ги. Явно парите са стигнали за модернизиране на част от панелките, другите си гаснат тихо.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #392 on: 16.04.2012, 19:04:50 »
А ето го и същият модел в Люлин, където един се опитваше да ми продаде едно маломерно апартаментче преди година, дето беше много евтино ама адска кочина. Асансьори не работят, парно не работи, няма топла вода, няма пощи, тук-там нямаше прозорци на входа, по коридорите във входа беше пълно с разни стари столове, шкафове и тн, абе да не ви показвам снимки отвътре какво беше, всичко мухъл, течове, ако тръгне човек да си го ремонтира щеше да струва сигурно колкото апартамент в хубав квартал.
Тези са същият модел-строени са през 70-те години за новобрачни семейства, жалко че сега са толкова изоставени, с изключение на тези на снимката по-горе. Из люлин 5-та и 6-та част е пълно с такива, има и в Дървеница, в Овча Купел, а сигурно и на други места.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #393 on: 16.04.2012, 19:18:18 »
Като стана дума за климатиците, аз предпочитам тези от прозоречен тип, понеже не пречат толкова на фасадата, докато външните тела при сплит системите ги монтират отвън на фасадата.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #394 on: 16.04.2012, 20:33:27 »
Забрави за тези антики. Нито един сериозен производител не се занимава с тях вече. Сред недостатъците са висок шум в помещението, тялото на климатика изпълнява ролята на гигантски термомост, почти всички произвеждани някога модели са били само за охлаждане, а на някои топлото с реотани  :blink: Единственото им предимство е било, че повечето имат опция да вкарват свеж въздух, колкото и когато пожелаеш.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #395 on: 17.04.2012, 18:33:56 »
Малко офф, обаче в новите кооперации не правят ли климатични системи като на офис сградите? Или по български охлаждането не е общо, всеки да се оправя?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #396 on: 17.04.2012, 20:46:01 »
Точно така, не съм чул за жилищна сграда с централна климатизация в София.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #397 on: 17.04.2012, 20:55:50 »
Малко по-нагоре обсъждахме това. И индивидуалните климатизации изобщо не са "по-български", а по-срещаното решение в сгради, където различните апартаменти се ползват по различен начин. Централната климатизация е ефективна за офиси и хотелски стаи, но там експлоатацията е съвсем различна.

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
    • Email
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #398 on: 18.04.2012, 15:31:36 »
Блокове в София и Русе са наклонени опасно

Жилищна сграда в София, известна като "Блока на смелите", е наклонена още от построяването си от 14-ия етаж нагоре и е опасна за обитателите й. 12-етажен блок в Русе пък така се е наклонил, че разликата между първия и последния етаж е почти метър.
Жилищен блок 193 в столичния кв. "Банишора" е общежитие на "Столичен Електротранспорт" и в него живеят 117 служители на компанията, съобщи БНТ.
Сградата не е ремонтирана от самото си създаване през 70-те години на 20 век.

За него има издадена строителна експертиза, че е опасен за живеене.
Той е порутен, прозорците са изпочупени, има оголени кабели, влага и много боклуци.
Заради лошите битови условия пък драстично се вдигат и сметките на живущите. , Наемът е само 30 лева, но общо 800 лв. плаща семество с консумативите на месец. 

Всеки сам прави избора си, може да напусне във всеки момент, заяви Евгени Ганчев, изпълнителен директор на "Столичен Електротранспорт", който призна, че е влизал в общежитието. По думите му приоритет на компанията са нови возила, ремонт на инфрастуктурата и удобства на пътниците, а не на служителите.
Средната заплата в дружеството е над 1300 лв., обясни той и отново призова, който не е доволен, да се изнесе. По думите му има решение да ремонт, но не са отпуснати пари още.

12-етажният блок в Русе, официално носещ името "Русия", пък се е наклонил опасно и разликата между първия и последния етаж е около 80 см. Правят се проучвания за причините за слягането на сградата, предаде bTV. Според експертиза от 1992 г. причината е спукан водопровод. Слягането на блока обаче е започнало още от 1977 г. след земетресението във Вранча.

Живеещите в блока са стигнали дори до Комисията по политиката при бедствия и аварии към парламента. Оттам им казали, че трябва да си купят нови апартаменти. Хората обаче заявяват, че са възрастни, нямат пари и сравняват ситуацията с тази в село Бисер, където бедстващите получиха помощ, за да възстановят къщите си.

"Това не е единственият блок тук с конструктивни деформации", заяви Спасимир Димитров, директор на Дирекция "Управление на обществения ред и сигурност". "Миналата година общината възложи обследване на целия този район, за да се види дали има обща причина. Установихме, че няма подземни води, но блоковете са изпълнявани във време, когато почвите в Русе не са били добре изследвани. Тоест в конструкциите на тези сгради няма противопропадащи елементи", обясни той.

По думите му дали този блок е опасен трябва каже инженер-конструктор. Докато това стане, хората използват подръчни средства, за да направят живота си по-поносим.

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Re: Панелни и ЕПК сгради и комплекси
« Reply #399 on: 19.04.2012, 22:29:44 »
Някой зне ли къде мога да намеря снимки на Хаджи Димитър и Сухата Река от соц време? В Стара София има снимки само на центъра (и то не целия - например няма много снимки от Раковска и бул Васил Левски в частта от Дондуков до Сточна Гара).

И друго да питам - вкопаването на сграда по-устойчива ли я прави на земетресения или точно обратното? Направи ми впечатление, че доста сгради покрай кръщовището на бул. Владимир Вазов с ул. Острово се падат по-ниско от булеварда, който е "вдигнат" заради реката. Имам познати там, които се оплакват, че блокът им се тресе, когато по-тежко превозно средство премине по улицата.
« Last Edit: 19.04.2012, 22:39:52 by celebrity »