Author Topic: История на маршрутната мрежа  (Read 50139 times)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2863
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #220 on: 16.03.2020, 14:35:23 »
МТБ - 82/ТБ - 51 в Пловдив, 60 - те години:

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6222
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #221 on: 26.03.2020, 15:28:14 »
План за трамваен транспорт в гр. Пловдив с 6 линии, изготвен през 1942 г. от проф. Херман Янсен. Планът е част от генерален план за развитие и модернизиране на града.
Източник:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21AB2M7121fIkIUZI&id=D8479218E709FED7%2165318&cid=D8479218E709FED7
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #222 on: 26.03.2020, 22:10:53 »
Да, това е много ценен документ. Доколкото мога да преценя, планът има размаха на бъдещата тролейбусна мрежа почти в най-голямото ѝ разширение.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6222
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #223 on: 27.03.2020, 01:31:17 »
Като цяло всичко в линка е много ценно. Колкото повече хора свалят документите преди да изчезнат - толкова по-добре. С просто око се вижда, че множество от замислите на Янсен са били реализирани в последствие от комунистите. Някои едно-към-едно, а други с леко изменение. Може би благодарение на Янсен Пловдив може да се похвали с множество на брой широки булеварди, мостове и съоръжения, защото комунистите са имали ноу хау-то на готово. Само са строили.
Може би щеше да е по-добре да има няколко трамвайни линии в Пловдив. Тролейбусите вместо трамваи въпреки всичко според мен не са грешка и можеха да изпълняват ролята на основен градски транспорт-гръбнак, подобно на трамваите, ако бяха запазени, модернизирани и приоритизирани по съвременен начин, но уви...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #224 on: 17.04.2020, 15:00:14 »
Чавдар с ремарке и Skoda 9tr, заснети през 1968г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 650
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #225 on: 18.04.2020, 12:27:48 »
Малко за разнообразие.
Never let your dreams down!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #226 on: 06.05.2020, 20:43:50 »
"Чавдар 11 Г5" и  "Skoda 9tr",  заснети в Пловдив през 1977г. Източникът е изписан върху изображението.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #227 on: 15.05.2020, 14:51:46 »
Поглед от амфитеатъра в Пловдив, 1984г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2863
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #228 on: 21.05.2020, 00:16:36 »
Икаруси 280 на "Градски транспорт Пловдив" през 2006г.:


Източник
« Last Edit: 21.05.2020, 00:19:25 by Magirus deutz »

Offline pldbus

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #229 on: 21.05.2020, 00:35:59 »
Ето още един.


Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1484
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/

Offline pldbus

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #231 on: 28.05.2020, 18:50:44 »
Още една снимка на Икарус по линия 9, 2005 г.


Offline nik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #232 on: 29.05.2020, 20:03:31 »
Някой знае ли тези Икаруси , защо са със цели отварящи се прозорци !?

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #233 on: 30.05.2020, 22:34:02 »
« Last Edit: 30.05.2020, 22:35:33 by troley_ lover »
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #234 on: 03.06.2020, 18:57:44 »
Някой знае ли тези Икаруси , защо са със цели отварящи се прозорци !?
Защото са модификация 280.33, която е била произвеждана за СССР. Такива имаше в София, Варна и Бургас.

Offline nik

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #235 on: 04.06.2020, 17:21:43 »
Имаше 2 броя със планетарни врати мисля, че бяха номера 2080 и 2081. На 2080 съм се возил 4 години по линия 29 даже тези двата да бяха със 6 скорости.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3305
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #236 on: 04.06.2020, 21:43:39 »
Повече от два бяха с планетарни врати, високите седалки и луминисцентни лампи. От лятото на 87а за СССР паралелно се правят и двата варианта - стандартния и този с планетарните врати, но и двата с голяма кабина. От планетарните пътуваха също от Пловдив за Храбрино, Марково и Куклен. Такива имаше също в Бургас и в Стара Загора. От "стандартните" 280. 33 имаше също и в Кърджали. Софийските са произведени 85та година, а в другите градове - между 88а и 89та.
« Last Edit: 04.06.2020, 21:55:46 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #237 on: Yesterday at 17:24:42 »
Да, софийските 280.33 са били със стандартна кабина, с плъзгаща врата, а тези в Бургас, Варна и Пловдив бяха с цяла кабина, и 6 скорости. заради по-късната година на производство. Модификацията с планетарни врати, която се подвизаваше в Бургас, Кърджали и Пловдив беше 280.64, а подобната на нея 280.48 се различава с по-ниските седалки и стандартно осветление в салона, със сулфидни крушки. Мисля,че от тази модификация не са внесени в България.