Author Topic: История на маршрутната мрежа  (Read 59050 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1733
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #260 on: 08.12.2020, 18:36:25 »
Вторият вид явно е Мерцедес, съвпада с автобусите от тази небезизвестна снимка:

Малките квадратчета може би са били предвидени за номерата/буквите на линиите.

Друг интересен модел са тези автобуси с остри аеродинамични муцуни от 50-те, каквито са хванати в центъра на тази снимка. Такъв дизайн са имали полските камиони Стар, да не би да са преправяни от тях?


Източник на снимките

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3553
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #261 on: 08.12.2020, 22:29:29 »
Тези са Берлие. От експонати на панаира са дадени на предшественика на ДАП. Французите са искали да доставят такива за всички градове в България, но на нашите им се е видяло скъпо.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1733
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #262 on: 23.12.2020, 20:56:57 »
При модела от първия кадър интересното е асиметричното членение на предното стъкло, в полза на това от шофьорската страна.
Още една снимка с този модел.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1733
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #263 on: 29.12.2020, 21:00:50 »
Същият модел явно по време на ремонт или пребоядисване в сервиза на Мерцедес.
Източник: Форум Аспирин

Допълнение:
Автобусите от този модел изглежда са марка Henschel (вероятно модел Henschel 28 T). Каросерията може би е местна разработка или поне специално направена за тази поръчка, подобно на практиката и в София по същото време. Най-близки като външен вид са аналогични автобуси от полския град Люблин от същото време - там каросерията е видимо различна, но характерното асиметрично членение на предното стъкло също присъства (1, 2). Прилагам рекламна снимка на поне визуално същия автобус с трета каросерия, а тук има и снимки на камиони на Вермахта на същото шаси, като в тези случаи обаче, членението на прозореца е симетрично. Някъде след 1937 г. декоративната решетка се променя, както може да се види на страницата с военните камиони



« Last Edit: 30.12.2020, 21:43:54 by Balkanton »

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 789
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #264 on: 30.12.2020, 23:48:30 »
Привет!

Един мой приятел от сайта Flickr ми писа с голямо вълнение, че е открил в сайта phototrans.pl  следната снимка на Икарус 280.08.  Качена е днес, като е надписано, че е направена на 29.09.2020 в Пловдив:

https://phototrans.pl/14,1064347,0,Ikarus_280_08______0275_____.html

Възможно ли е наистина да е правена тогава?  Или е от много по-рано (вероятно години), но има грешка при надписването?  Би било чудесно да има така запазен Икарус...  :rolleyes:

Според таблица в сайта phototrans.pl  фирма „Автофактор - 2000” е имала и Икарус 260 (сниман през 2005 г.:  https://phototrans.pl/14,235427,0.html ).  Днес знае ли се нещо за двата автобуса?

Поздрави на всички в раздела!   :)

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #265 on: 31.12.2020, 01:02:16 »
Е виж маршрутката, сумати табели накичени - типична гледка до преди 2006-а година. Фирмата Автофактор возеше до 2007-а.
Може да ни е супер зле транспорта, ама чак толкова, че да се пускат такива Икаруси не е. Има си изисквания за Евро 6.

Иначе е много готина и ценна снимка :)
« Last Edit: 31.12.2020, 01:05:27 by DareDevil »

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6808
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #266 on: 03.01.2021, 20:28:37 »
Привет!


Снимкта е от 2005, ако погледнеш от зад има реклами на М-тел, и линията от 2007-ма се обслужва от Хеброс бус, следващия път, може просто да провериш в някоя от темите за "подвижен състав" или за "маршрути и интервали на движение". За да знаеш какво се движи по принцип по улиците ни. ;)

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2459
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #267 on: 15.01.2021, 20:47:12 »
Снимки на МТБ-82 или ДТО ТБ-51/55 с неизвестен инв.№ и инв.№129 от 50-те или началото на 60-те години, както и снимка от 1981г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1296
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #268 on: 15.01.2021, 22:28:15 »
На последната снимка изброих поне пет Ниси.  :)

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2459
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #269 on: 07.02.2021, 19:20:36 »
Два кадъра с тролейбуси Skoda 9tr, Skoda 706 RTO с ремарке и "Чавдар"  от началото на 70-те години на миналият век. Източника и автора са изписани в долната част на изображенията.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2459
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #270 on: 16.02.2021, 21:45:16 »
Две снимки от февруари - март 1988г. На втората в долният ляв ъгъл се вижда "Чавдар" В14-20. Автор: Buck Sterling
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6808
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #271 on: 17.02.2021, 21:56:00 »
Две снимки от февруари - март 1988г. На втората в долният ляв ъгъл се вижда "Чавдар" В14-20. Автор: Buck Sterling

То на втората се вижда и как строят на БДЖ сградата, а до нея се виждат доста Чавдари на автогара "Родопи".

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
    • View Profile
Re: История на маршрутната мрежа
« Reply #272 on: 21.02.2021, 20:47:37 »
1.МТБ - 82/ТБ - 51
2.Чавдар м65, през 60 - те
3.Шкода 706 РТО с друг автобус:

От къде са първите две снимки?