Author Topic: A204/304  (Read 55577 times)

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #440 on: 25.01.2018, 00:08:15 »
304 е доста удобен. Винаги го ползвам, когато се прибирам в пиков час, най-вече в участъка Плиска - Мол България или НДК - Мол България. С него се стига изключително бързо, тъй като не обикаля, не губи толкова време във висене по спирките и в същото време автобусите побират всички пътници. Недостатъците за мен лично са, че е само в пиков час и става нередовен, ако го хване задръстването някъде. Но пък от друга страна, има мегдан за избиване на закъснения.

204 има два огромни проблема за мен. Първият неоспоримо са късите автобуси, от които едва ли има по-обсъждано нещо в този форум. Вторият недостатък са огромните закъснения, които се натрупват по ул. Тодор Каблешков в участъка от ул. Родопски извор до бул. България. Там в пиков час става такава тапа, че няколко фази чакане не му мърдат на автобуса. В обратната посока е кажи-речи същата история. Имам чувството, че и направленията на светофара не са максимално балансирани, и теснотията в двете ленти оказва влияние, но факт е, че качеството на услугата не е най-доброто.
Аз пътувам всеки ден с 204 понеже работя на Каблешков и сутрин поне 10-15 минути седи на светофара с бул.българия

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #441 on: 25.01.2018, 14:18:00 »
304 е доста удобен. Винаги го ползвам, когато се прибирам в пиков час, най-вече в участъка Плиска - Мол България или НДК - Мол България. С него се стига изключително бързо, тъй като не обикаля, не губи толкова време във висене по спирките и в същото време автобусите побират всички пътници. Недостатъците за мен лично са, че е само в пиков час и става нередовен, ако го хване задръстването някъде. Но пък от друга страна, има мегдан за избиване на закъснения.

204 има два огромни проблема за мен. Първият неоспоримо са късите автобуси, от които едва ли има по-обсъждано нещо в този форум. Вторият недостатък са огромните закъснения, които се натрупват по ул. Тодор Каблешков в участъка от ул. Родопски извор до бул. България. Там в пиков час става такава тапа, че няколко фази чакане не му мърдат на автобуса. В обратната посока е кажи-речи същата история. Имам чувството, че и направленията на светофара не са максимално балансирани, и теснотията в двете ленти оказва влияние, но факт е, че качеството на услугата не е най-доброто.

Още 2 доста неприятни за пътниците факти за А204 са:
1. Винаги автобусът е пълен (Изключение е, като стигне до Дружба 2) Веднъж не можах да си сляза на спирката, тъй като не мога да се размина с останалите.
2.През лятото в автобусите е безумно горещо, още по - зле е и като е пълен автобуса, а това е доста често срещано.

Моите препоръки към Карат С:
1. Пуснете по - дълги автобусни, независимо дали е пиков час. Ако няма достатъчно - купете нови!
2. В някои автобусни по 204 има климатик, но това са единици. Трябва да се пуснат повече автобусни с климатик.

Препоръката ми към Столична Община:
Балансирайте светофара на кръстовището Тодор Каблешков, бул. България. Така ще е много по - приятно за преминаващите автомобили, както и за живущите в блоковете наблизо.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #442 on: 25.01.2018, 14:38:38 »

Моите препоръки към Карат С:
1. Пуснете по - дълги автобусни, независимо дали е пиков час. Ако няма достатъчно - купете нови!
2. В някои автобусни по 204 има климатик, но това са единици. Трябва да се пуснат повече автобусни с климатик.

Препоръката ми към Столична Община:
Балансирайте светофара на кръстовището Тодор Каблешков, бул. България. Така ще е много по - приятно за преминаващите автомобили, както и за живущите в блоковете наблизо.

Карат С, общо взето, нямат никаква вина и си изпълняват договора за концесията, както е зададен. Дори е направено изключение, да се купят няколкото дълги автобуса. Нямат основание да купуват нови, защото не се очаква да изпълняват нова концесия.
Ако искаш някой от Столична община да те чуе -  тук

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #443 on: 28.01.2018, 13:18:53 »
Значи да обобщя,

Карат С
извършват само, каквото им наредят от общината, съответно щом няма наредба за съчленени автобуси - Карат С нямат право да пускат такива.

Така ли е?  :rolleyes:
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #444 on: 28.01.2018, 13:26:52 »
Не.

Карат-С имат договор със СО, според който трябва да обслужват 204 със нископодови возила най-много до 5 годишна възраст към датата на подписване на договора. В него не е упоменато какви точно да бъдат автобусите. СО си запазва правото да променя единствено разписанията, но промяната не трябва да променя общият пробег записан в договора. Или иначе казано Интервалите на движение не могат да се променят значително и Карат-С могат да обслужват линията с каквито автобуси намерят за добре, стига да са нископодови и до 5 годишни към датата на сключване на договора. Дали ще са съчленени и дали ще с климатик, тоалетна, мини бар или не, го решава единствено Карат-С.
« Last Edit: 28.01.2018, 17:47:37 by RADOCVET »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4335
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: A204/304
« Reply #445 on: 28.01.2018, 13:31:07 »
Карат-С имат договор със СО........ Дали ще са съчленени и дали ще с климатик, тоалетна или мини бар или не е го решава единствено Карат-С.

Те пък и толкова акъл да имат, та да правят договори..........не ще да имат, а ако имат то това е лобистко.........
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #446 on: 28.01.2018, 13:33:44 »
Карат С [/i] извършват само, каквото им наредят от общината, съответно щом няма наредба за съчленени автобуси - Карат С нямат право да пускат такива.
Така ли е?  :rolleyes:

Нещо подобно, да. Концесията им е написана без изискване за вместимост на автобусите, съответно могат да пуснат и минибусчета и пак никой нищо не може да им каже. Изобщо писането на договори по калъп има дълга традиция в общината, подобно на договора за лифтовете на Витоша и много други. Случайните приятелски връзки между собственици на фирмите и разни общински служители изглежда не притесняват прокуратурата, а даже и договорките под масата да бъдат записани на видео е достатъчно "виновникът" да хвърли театрално оставка, да го потупат по рамото и след време да го назначат на друго топло местенце, както се случи и при подписването на договора с Карат-С.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3219
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #447 on: 29.01.2018, 09:52:57 »
Откакто смениха вида на автобусите по линия 304 качеството на услугата се влоши. Някои автобусите от Земляне се карат бавно като на туристическа обиколка, дори и да липсва задръстване. Автомобилите ги освиркват заради задържане на движението. Преминава се на светнал жълт сигнал на светофара от стоп линията през кръстовища и се редуват ниски скорости. Накрая автобус по 204 застига 304. И вие очаквате пътниците да си губят времето с градския транспорт, нищо общо със скоростното обслужване на линия 204 от частния оператор!
████████████████████████ Епилог

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #448 on: 29.01.2018, 10:18:30 »
То и преди като бяха само Манове се влачеха, понеже разписанието е разтеглено.
« Last Edit: 10.02.2018, 20:26:49 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #449 on: 12.02.2018, 19:50:33 »
Днес 1127 по 304 беше изпреварен естествено от 204, но и от ... 3100 - следващата кола на 304  :crazy: Дружбеският мина 6-7 минути след землянския на НДК, но го изпревари още на блок 206. После ще си говорим за разписания...

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #450 on: 01.03.2018, 22:43:18 »
Освен с обновен подвижен състав, 304 се сдоби и с ново разписание. Интервалът е горе-долу същият, което значи, че е рязано предимно от почивките на водачите. Само недоумявам как от Дружба първия 304 тръгва в 5:30, когато жив човек няма по улиците, а последният курс до центъра е в 8:30  :help: иначе не мога да споделя какво е чувството да се возиш в новите придобивки, тъй като сутринта още още преди 7 с цел подобряване на обслужването беше осигурено движение на +10  :crazy:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17746
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #451 on: 02.03.2018, 10:34:41 »
Само недоумявам как от Дружба първия 304 тръгва в 5:30, когато жив човек няма по улиците, а последният курс до центъра е в 8:30 
Аналогичен проблем има с 294. И там недоумявам как в 5 часа вече трите коли са налиния, а след 9 са прибрани. А точно Студ. град има целодневен пътникопоток. Може би с изключени на интервала 5-6:30 сутринта.
мур

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4335
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: A204/304
« Reply #452 on: 02.03.2018, 10:47:59 »
Само недоумявам как от Дружба първия 304 тръгва в 5:30, когато жив човек няма по улиците

Това е един вид спомагателна-бърза линия, и точно след 5.30 часа тръгват първите хора за работа. А мнението ти си е твое и грешно.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #453 on: 02.03.2018, 11:30:40 »
Студентите със сигурност не излизат за лекции преди 7ч., и аз мисля, че по-добре да се измести по-късно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #454 on: 02.03.2018, 11:49:44 »
Към 7 не би трябвало да има закъснения, блокадата между Орлов Мост и НДК в делник се заформя по-късно. За евентуални пътници рано сутрин 204 е напълно достатъчен, 304 може да тръгва по-късно. :rolleyes:

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4286
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #455 on: 02.03.2018, 12:23:14 »
Може да е имало навремето големи маси хора, най-вече по предприятията, които тръгват в 5 - 5 30, но това време вече отмина. Сега 70% от професиите се изпълняват на бюро, а това са хора, които започват работа предимно между 8 и 9. Затова и часът пик се измества с годините и е задължително разписанието да се напасне. Прозорецът да е между 6 и 9 ми се вижда далеч по-разумно. Ако не и по-късно даже, 9 30.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4335
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: A204/304
« Reply #456 on: 02.03.2018, 12:35:05 »
Може да е имало навремето големи маси хора, най-вече по предприятията, които тръгват в 5 - 5 30, но това време вече отмина
Е аз ги возя,- и имам наблюдения, а твоите фантазии на какво се основават ? Пътуваш между спирките и наблюдаваш ли ?
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #457 on: 02.03.2018, 13:06:10 »
Миналия ноември пътувах към Централна Автогара делник рано сутринта за да хвана автобуса за Букурещ в 6:30 и в метрото имаше не повече от 10-15 души на вагон и по двата диаметъра. :rolleyes:
Не вярвам автобусите да возят повече хора в ранните часове. :rolleyes:

« Last Edit: 02.03.2018, 13:36:33 by V.Peichev »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2492
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #458 on: 02.03.2018, 18:27:16 »
Студентите със сигурност не излизат за лекции преди 7ч., и аз мисля, че по-добре да се измести по-късно.
Не е вярно, в СУ има масово упражнения от 7 часа, както и такива до 21 ч. Аз лично  съм имал дни, в които, по програма, съм бил от 7 ч. до 21 ч. и ако имам късмет, имам 2 часа почивка.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2153
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #459 on: 02.03.2018, 19:10:28 »
Май ще излязат прави хората, които преди години са планирали широк трамвай по бул. Евлоги Георгиев между театър София и сегашното трасе на 7-ицата по бул. България. Защото сега много хубаво бърза линия, която да помага в пиковите часове, ама кьел файда, като се бута в най-големите задръствания по въпросния булевард? Азбучно правило е, че многото натоварени автобусни линии, минаващи по даден булевард, са знак, че по него час по-скоро трябва да се мисли за друг вид транспорт с по-голяма превозна възможност - примерно бърз трамвай. Преди да пуснат 20-ката за гара Искър колко рейса има до там - чет нямат. И ако сега предприятията окол гара Искър са в небитието, по Евлоги няма изгледи натовареността да намалее дори след пускането на третия диаметър на метрото.

А причината, колега, да имаш часове нон-стоп от 7 сутринта до 9 вечерта без почивка в СУ (и аз бях на същото дередже в първи курс, първия семестър, в петък при това) е изключително калпавото писане на програмите там. Оправдават се, че цялата работа била, че нямало аудитории, а в действителност проблемът е коренно различен. Обикновено програматорът е някой млад асистент или административен чиновник, при който професорите един след друг се изреждат и му казват "Искам да имам лекция еди кой си ден в еди кой си часови диапазон". И той не може да им развали "хатъра" - така стават "дупки", нечовешко седене по цял ден в университета и т.н. Единственото решение е програмаджията да е стриктен, безкомпромисен и да каже на професора "Лекцията ще ти е сутрин между 7 и 9. Точка!". Което, разбира се, няма да стане, още повече, че огромната част от преподавателите са станали на "панталей-пътници", демек днеска преподава в СУ, утре в Пловдив или Варна примерно....Като добавим и факта, че много от студентите са принудени да работят, после се чудят защо масово се отсъства от лекции и упражнения. Хубавото специално в СУ е, че Биолчев беше умен и още когато аз бях първокурсник, премахна заверките. После, като млад преподавател, ме правеха на маймуна - редовно часове между 7 и 9 вечерта, включително и в петък вечер, че и на следващия ден веднага сутрин от 7 до 9. Като обясних, че това е нечовешко, програматорката ми се кълнеше, че не можело, компютърната зала била заета, а всичкото беше за да не се наруши удобството на Байко Байков, директорът на туристическа агенция "Бохемия".

И отново по темата за 304, не мога да не кажа, че организацията, която навремето съществуваше по Цариградско, а именно бая рейсове да не спират на Плиска, други пък на Окръжна, а някои и на двете места, беше повече от добра, тъй като се осигуряваше бързо придвижване до Младост и Дружба. Не знам под чий натиск решиха всичко да спира и на Плиска, и на Окръжна....А сега като добавим и огромните интервали, калпави разписания, респективно безумното влачене с костенурска скорост....
« Last Edit: 02.03.2018, 19:41:59 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.