Author Topic: A204/304  (Read 58462 times)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4009
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #480 on: 13.03.2019, 22:35:58 »
Според мен от тия старите най-много дърпат зелените О 345 Г. Те са с 5 скорости и имат кикдаун, а Конектото и старите МАН-ове са с 4 и доколкото знам го нямат това с кикдауна. Усеща се как тия зелените дърпат най-много, като че ли са най-хубави те. Но така или иначе и 3-те много остаряха вече и са си загубили част от качествата.
Всеки автоматик има кикдаун.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4434
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: A204/304
« Reply #481 on: 13.03.2019, 22:46:01 »
Всеки автоматик има кикдаун.

И Конектото дърпа най много.............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15765
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A204/304
« Reply #482 on: 13.03.2019, 23:33:38 »
Много навлизаме в клюките и орфропика, но 304 не е ли пътник? Линията е плод на скопен и недъгав договор за концесия... След изтичането й би трябвало да изчезне....

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2667
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #483 on: 14.03.2019, 01:17:33 »
Най-смислено е 204 да остане със същия брой коли, но съчленени и затегнато разписание при връщането му в Дружба. Така 304 на практика се обезмисля - в задръстванията се губи много повече време от спестеното от пропускането на спирки. :rolleyes:
Съгласен съм за А204, но мисля, че е хубаво А304 да остане с маршрут Театър "София" / Сточна гара - Орлов мост - бул. "България" - Манастирски ливади / НИМ. В момента в София практически няма автобусни линии, които да покриват цялата дължина на основни булеварди. Подобна линия ще бъде доста полезна на интервал около 10-15 минути (пробегът се запазва, но маршрутът е по-къс). Не мисля, че А304 ще дублира метрото, защото ще дава удобни връзки, които иначе биха изисквали няколко прекачвания. В този ред на мисли трябва да се мисли за линия от Гео Милев до "Симеоновско шосе", както и за нещо подобно на временния маршрут на А83. 

Нямам мнение за пропускането на спирки, може би не е лоша идея, но трябва разписанията да се затегнат, за да се усети и да има смисъл.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 901
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #484 on: 14.03.2019, 16:33:08 »
Следва малко по-дълъг пост, в който излагам цялостна идея за 304 след връщане на 204 в Автото. Ще ми е интересно какво мислят останалите съфорумци. :)

Стигнах до извода че 304 е ненужен в сегашния си вид. Никой не чака специално него, не е по-бърз (даже обратно), подвижния състав е поостарял, така че дори е избягвана линията. С връщането на 204 в СА, аз виждам два варианта:

Вариант А - линията се изменя като от Дружба-2 следва 204 до хотел Плиска. Оттам поема през естакадата към телевизионната кула, и после по маршрута на 120 до Зоопарка. В обратна посока същото. Защо - първо дава изключително ценната връзка на Цариградско шосе с частите на Лозенец около бул. Никола Вапцаров, която неведнъж сме разисквали че в момента тотално липсва, като така дава и полезна връзка с линиите 120, 102, 94 и 413. Второ избягва на задръстванията около Орлов мост и Евлоги Георгиев, а и се скъсява солидно, което предполага по-малко закъснения. Не на последно място избягва дублаж с много по-редовните линии по направлението Цариградско / Евлоги - 204, 604, 76 и т.н., като така предлага изцяло нова транспортна функция. При такава реализация, според мен може да се мине на обслужване с единични автобуси, при интервал около 10 мин. в пик.

Вариант Б - 204/304 си поделят обслужването на две - автобусите минават през един и имат пълен синхрон (все едно 204 и 204-Б). Има такава практика в много европейски градове, смятам че и в този случай може да има приложение. Маршрутът на 304 се отклонява от Евлоги Георгиев, през ТВ кула и обратно по Цариградско двупосочно. Така при ежедневните блокади по Евлоги Георгиев в час пик, 304 ще може да покрива по-адекватно останалата част от маршрута и се избягва пакетното придвижване. При интервал 10на минути в час пик, една от двете линии ще минава на всеки 5 минути (при идеални условия, разбира се), така че интервала остава същия като сега. При такава реализация е наложително двете линии да имат еднакъв подвижен състав, тъй като иначе се получава ефектът да се избягва едната линия, заради по-стари автобуси.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8130
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #485 on: 14.03.2019, 18:03:28 »
На мен ми харесва Вариант Б, но с уговорката че 304 остава до НИМ.

Offline Pesho1991

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #486 on: 14.03.2019, 18:27:42 »
И двата варианта изглеждат много добре, но имам няколко питания. При вариант Б )А304 в коя посока ще минава през Яворов и това няма ли да предизвика объркване? Какъв ще е подвижния състав на тази линия? Да разбираме ли че ще си споделят новите 20 Ман-а на гараж Дружба и ако да тогава ще е възможен ли общ интервал от 5 минути за А204 и А304. Трето: на кои спирки ще спира 304 и 204 ще се запази ли сегашният вариант на спирките?
За вариант А): Идеята също ми хареса, както за вариант Б, но пак поставям въпроса с какъв подвижен състав ще се покрива линията? И ще има ли гарантиран пътникопоток предвид, че повечето спирки са около метрото или на пешеходна близост от него. И второ няма ли да има проблем относно спазването на графика, като се има предвид от къде минава (Вапцаров при Ч.връх, включването от Цариградско в Яворов и последно кръговото на тв кулата, ако ще минава отгоре).
Всички тези въпроси са зададени с цел да се оптимизира идеята и да се постигне най-доброто за НАС пътниците. Не го приемай като заяждане, защото от сега казвам, че и двата варианта с много добри.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13842
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #487 on: 14.03.2019, 18:43:00 »
Идеята за синхрон 1:1 е проблемна поради неравнопоставеността на двата разделени клона. А204 е много съществена и търсена в Борово, докато А304 по България към НИМ е с далеч по-слаб пътникопоток. Преносът на коли от 204 към 304 ще влоши сериозно обслужването на Борово.
Иначе при запазване на същия брой коли, но вече съчленени, по А204, по-скоро като Дифиан се съмнявам в поддържащата роля на А304. Ако ще е само транспорт до НИМ (макар че обръщалото на ТБ2 не е далеч от музея), може да се мисли за линия в почивните дни с несъчленени автобуси било до НДК, било до Центъра по хигиена.
« Last Edit: 14.03.2019, 18:56:30 by blagun »

Offline asdasd55

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #488 on: 14.03.2019, 20:19:37 »
304 беше въведена заради късите автобуси по 204. В момента когато 204 се върне в СА и се обслужва от съчленени коли, 304 става ненужен. Естествено и 204 ще бъде с по-малко коли и няма да бъде като сега през 5 мин.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #489 on: 14.03.2019, 21:23:31 »
304 беше въведена заради късите автобуси по 204. В момента когато 204 се върне в СА и се обслужва от съчленени коли, 304 става ненужен. Естествено и 204 ще бъде с по-малко коли и няма да бъде като сега през 5 мин.
То и сега не е през 5 минути, освен вечер, когато заради задръстванията може и през 2 да дойде...Вечер, след 19:30 става на 20 минути, сутрин рано също е доста по-нередовен. Събота/неделя също недостатъчно редовен за пътникопотока.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17825
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #490 on: 15.03.2019, 15:53:53 »

Иначе при запазване на същия брой коли, но вече съчленени, по А204, по-скоро като Дифиан се съмнявам в поддържащата роля на А304. Ако ще е само транспорт до НИМ (макар че обръщалото на ТБ2 не е далеч от музея), може да се мисли за линия в почивните дни с несъчленени автобуси било до НДК, било до Центъра по хигиена.

То сега 304 не работи празник и няма връзка от центъра до НИМ.
мур

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 474
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #491 on: 15.03.2019, 16:47:40 »

Иначе при запазване на същия брой коли, но вече съчленени, по А204, по-скоро като Дифиан се съмнявам в поддържащата роля на А304. Ако ще е само транспорт до НИМ (макар че обръщалото на ТБ2 не е далеч от музея), може да се мисли за линия в почивните дни с несъчленени автобуси било до НДК, било до Центъра по хигиена.

То сега 304 не работи празник и няма връзка от центъра до НИМ.
Емо точно в празник когато е разреден 204 е редно да пуснат да се движи 304
Нали и 26 по едно време беше в делник

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4848
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #492 on: 15.03.2019, 17:37:37 »
От центъра до НИМ има ТБ2 с 28-30 минути времепътуване по разписание и по-малко задръствания делник. :rolleyes: Разписанието му определено може да се затегне в Хаджи Димитър и Борово и времепътуването да се доближи до това на 304 особено делник пик. :rolleyes:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15765
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A204/304
« Reply #493 on: 15.03.2019, 21:02:48 »
Емо точно в празник когато е разреден 204 е редно да пуснат да се движи 304
Нали и 26 по едно време беше в делник
Като е разреден, да го заредят... Защо да има втора линия!? Сегашното е замазване на грешката с концесията и легален начин да се покрие далаверата, че автобусите на Карат не са адекватни за линията....

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2667
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #494 on: 15.03.2019, 22:20:45 »
Стигнах до извода че 304 е ненужен в сегашния си вид. Никой не чака специално него, не е по-бърз (даже обратно), подвижния състав е поостарял, така че дори е избягвана линията. С връщането на 204 в СА, аз виждам два варианта:

Вариант А -....
Определено смятам, че линията трябва да остане и Вариант А ми харесва. Създават се нови връзки, които в момента не са особено сложни, но поради интервалите на движение на част от линиите, прехвърлянията отнемат много време (например А120 >А305). Дори бих предложил линията да стига до Манастирски ливади, т.е да поеме маршрутът на А65. По този начин ще се спести пробег между МС Витоша и Зоопарка и дори може да се мисли за преминаване по ул. "Атанас Дуков" и обслужване на МБАЛ Токуда.

Районът над ул. "Тодор Каблешков" също се разрасна доста и има нужда от транспорт. А304 би се ползвал от повече хора, ако е на интервал до 15 минути и със затегнато разписание.

Има доза истина в това, че А304 беше открит, за да се облекчи А204 и да се замаже положението, но до момента обслужването на линии, върнати на Автото не се подобрило кой знае колко. Дори обратното - на А84 му видяха сметката с това разделяне и разтягането на разписанието.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775