Author Topic: Щитът за прокопаване на двупътните тунели на МД2 "Herrenknecht"  (Read 72287 times)

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Дами и господа, видяхте ли тази новина?

http://news.ibox.bg/news/id_1953531623

Quote
Страната ни е закупила от фирма „Херенкнехт" машина, с която ще се прокопае тунела на софийското метрото през централната част на града.

Утре - 8 декември, премиерът Борисов ще я приеме от завода в Шванау в Германия, съобщиха от правителствената пресслужба.

На церемонията ще присъстват министърът на финансите на провинция Баден-Вюртемберг Вили Щехеле, който е и съпредседател на смесената комисия „България - Баден-Вюртемберг", вицепремиерът Цветан Цветанов, министърът на външните работи Румяна Желева, изпълнителният директор на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев и президентът на фирма „Доуш иншаат" Гьонюл Талу, която е изпълнител на разширението на метрото.

С новата машина ще се изгради тунела от втория диаметър на метрото - между пътен възел „Надежда" и кръстовището на бул. „Витоша" и бул. „Патриарх Евтимий".
Той се финансира по ОП „Транспорт" чрез Европейския фонд за регионално развитие.

Изненадаха ни от всякъде, а?
« Last Edit: 03.02.2010, 13:35:41 by LG_ »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Изненадата е само в частта, че Херенкнехтът ще бъде българска собственост, а не на турския изпълнител (както се съобщаваше отначало).
Разбира се, че е приятна изненадата : работа ще му се намери и след привършване на централния участък.
Освен това, това ще прави договорите с бъдещи изпълнители по-изгодни, защото няма да им плащаме наем за къртичето.
А пък можем и самите ние да го отдаваме под наем - печалбите си заслужават : за две години можем да избием парите за още един такъв.
Стига разбира се, журналистът да е разбрал правилно. :D
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ако къртичето си е наше, ще можем да го ползваме и за МД-3...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Въпрос на тълкувание! Така или иначе ние си я плащаме, така че реално я купуваме. Не вярвам СО да се е ангажирала с подобен казус за собствеността, но кой знае!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
 Ето и допълнение към информацията за "получаването" на къртицата
 "...След като техниката бъде приета, машината ще се разглоби и с кораб частите ще се доставят до Белене. Оттам с наземен транспорт ще се транспортира до София и ще се монтира при надлез "Надежда", където на 14 декември 2008 г. се направи първата копка на втория метродиаметър. "През април догодина трябва да започне да копае тунелите", допълни Братоев." (в-к "Стандарт", 8  дек.)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Нали беше март?
Защо сега пък април...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Ако къртичето си е наше, ще можем да го ползваме и за МД-3...
Дано. И веднага ще му се намери работа. Това ще бъде тунелът между паметниците (Руски и Левски) по малкия ринг (Скобелев-Патриарх Евтимий-Васил Левски). Независимо каква ще бъде третата линия и накъде ще продължи, за този тунел решението май е взето.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Нещо повече - можем веднага да го пуснем и оттатък Черни връх да прокопае продължението. А тъй като е голям диаметър може да се използва и за прокопаване на  тунели за автомобилно движение.
Няма да остане без работа.  :D

А що се отнася информацията в "Стандарт" - отдавна я има в Уикипедията, само че в предишното интервю бяха казали март месец...
У нас сроковете ги нямат за нищо, така че, не се впечатлявам.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline bmbg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
    • Email
Нещо все още не мога да повярвам, че машината ще е наша! Прекалено хубаво звучи за да е истина, а и се чудя не е ли прекалено скъпа ???


Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Естествено, че няма да е "наша". Журналистите са над тези понятия като собственост и т.н.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Все пак програмата е друга - ОП Транспорт може да не позволява подобни "подаръци" да се правят на фирмите-изпълнители...

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Колко километра е годността на тази машина, че настъпи такава радост? И наша какво значи - на общината, на Метрополитен, на държавата, на Бул-Лес Строй, на кой?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
На Общината, предвид, че тя кандидатства за финансиране.
Машината е с достатъчен километраж - сменя се външната черупка, подновяват се режещите сегменти ако е необходимо и машината е готова за действие...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Режещите глави са общо-взето като консуматив.

Също е възможно някой да е объркал датата на доставката с датата на започване на работа. Машината е доста сложна и не е от най-леките и бързи за сглобяване.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline bmbg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
    • Email
Статия от Труд:
Quote
Борисов приема супермашина
Една от гигантските машини на германската фирма. Снимка “Херенкнехт”
БЕРЛИН - Премиерът Бойко Борисов съчета пристигането си вчера в Германия за участие в конгреса на Европейската народна партия с едно народополезно дело.

Преди да се озове в Бон той бе посрещнат в производствената база на фирмата “Херенкнехт” в Шванау, провинция Баден-Вюртемберг. Борисов прие лично машината, с която ще се прокопае тунелът на софийското метрото през централната част на града. С новата техника на стойност 15 млн. евро ще се изгради проходът от втория диаметър - между пътен възел “Надежда” и Централна гара до кръстовището на бул. “Витоша” и бул. “Патриарх Евтимий”. Той се финансира по ОП “Транспорт” чрез Европейския фонд за регионално развитие.

Досега т.нар. къртици копаеха по 4,5 метра в диаметър. Новата машина е уникална - дълбае с диаметър 9 метра и то така, че изграждането на метрото да става едновременно в двете посоки, поясни Бойко Борисов. Така ще бъде изпълнен ангажиментът тази линия на метрото да заработи в средата на 2012 г. Машината ще се използва и за пускане на т.нар. бърз трамвай в София.

На снощната церемония в Шванау се очакваха министърът на финансите на провинция Баден-Вюртемберг Вили Щехеле, вицепремиерът Цветан Цветанов, външната министърка Румяна Желева, шефът на “Метрополитен” инж. Стоян Братоев и президентът на фирма “Доуш иншаат” Гьонюл Талу, която е изпълнител на разширението.

“Херенкнехт” е световен лидер в производството на съоръжения за прокопаване на тунели. Те са с диаметър до 19 м. Предишната сделка на “Херенкнехт” бе на 6 декември. Срещу 60 млн. евро германците ще доставят три машини за прокопаване в Мексико сити на 62 км канал за отпадни води. Той ще е на 120 м дълбочина в 20-милионния град.

Малко ми се вижда цената за такава машина, но явно наистина ще е наша машината.

Ето и статия в news.bg със снимки на машината ! :arrow: http://news.ibox.bg/news/id_1606516863
« Last Edit: 09.12.2009, 11:46:25 by bmbg »


Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Германска машина ще копае тунела за метрото под центъра на София

09.12.2009

Автор: Строителство.инфо




След видяното в завода в Шванау в Германия съм спокоен, че от 2012 година метрото в София ще се движи от Централна гара и "Надежда" до бул. "Черни връх".

Това заяви министър-председателят Бойко Борисов при приемането на машината, с която ще бъде прокопан тунелът на софийското метрото през централната част на София.

Символичното предаване на огромното съоръжение с тегло над 1600 тона, бе на церемония в производствената база на фирма "Херенкнехт".
На нея присъстваха министърът на финансите на провинция Баден-Вюртемберг Вили Щехеле, който е и съпредседател на смесената комисия България - Баден-Вюртемберг, вицепремиерът Цветан Цветанов, изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и президентът на фирма "Доуш иншаат" Гьонюл Талу, която е изпълнител на разширението на метрото.

С модерната машина ще бъде изграден тунелът от втория диаметър на метрото между пътен възел "Надежда" и кръстовището на бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий". Той се финансира по ОП "Транспорт" чрез Европейския фонд за регионално развитие, припомнят от правителствената информационна служба.

На 2 април догодина започваме работата с нея и през 2011 г. тунелът ще е готов, а на следващата година по план и метростанциите ще са завършени, каза премиерът Борисов. След като видях всичко и я тествахме как работи, съм спокоен за обещанието си, че през 2012 г. хората ще се возят с метро до "Черни връх", допълни той.

Произведеното в Шванау съоръжение е най-безопасната технология за прокарване на тунели в света. То е поръчано от изпълнителя на участъка и е изработено специално за условията на метрото в София, обясни изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

С машината на ден ще се прокопават около 9 м и ще се изволзват около 1000 куб. м или 50 камиона изкопен материал. Ще се работи при напрекъснат 24-часов режим на 3 смени и 7 дни в седмицата. В една смяна ще бъдат заети 35 души, от които 25 в тунела и 10 отвън, посочи той.

Машината с дължина 85 м ще бъде транспортирана у нас по река Дунав до Белене, а до София ще бъде доставена на платформи.
"Много съвременна машина си имаме, голяма е колкото самолет "Боинг". Само транспортирането й струва 1 млн. евро", каза премиерът Борисов.

http://www.stroitelstvo.info/infrastructure/2009/12/09/827865_germanska_mashina_shte_kopae_tunela_za_metroto_pod/

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Quote
Бойко спокоен: Втората линия на метрото готова до 2012

09.12.2009

Премиерът прие машината, която ще прокопае тунела за втория лъч




Снимка: БГНЕС

 
“След видяното в завода в Шванау в Германия съм спокоен, че от 2012 г. метрото в София ще се движи от Централна гара и „Надежда до бул. „Черни връх”.

Това обяви министър-председателят Бойко Борисов при приемането на машината, с която ще бъде прокопан тунелът на софийското метро през централната част на града, съобщават от правителствената информационна служба.

С модерната машина ще бъде изграден тунелът от втория диаметър на метрото между пътен възел „Надежда” и кръстовището на бул. „Витоша” и бул. „Патриарх Евтимий”.

Отсечката се финансира по ОП „Транспорт” чрез Европейския фонд за регионално развитие.

“На 2 април догодина започваме работата с нея и през 2011 г. тунелът ще е готов, а на следващата година по план и метростанциите ще са завършени”, обеща Борисов.

Предвижда се с машината на ден да се прокопават около 9 м и да се извозват около 1000 куб. м, или 50 камиона, изкопен материал.

“Ще се работи при непрекъснат 24-часов режим на 3 смени и 7 дни в седмицата. В една смяна ще бъдат заети 35 човека, от които 25 в тунела и 10 отвън”, посочи изпълнителният директор на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев.

http://www.dnes.bg/sofia/2009/12/09/boiko-spokoen-vtorata-liniia-na-metroto-gotova-do-2012.82200

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
"Много съвременна машина си имаме, голяма е колкото самолет "Боинг".
 Малиии още малко и на "Титаник" ще я опреличи. А иначе браво за машинката надявам се бързо да прокара тунелите през центъра,  само дано да нямаме ядове с историческото древно минало на София или някоя друга подпочвена вода :angel: :angel: :angel:
« Last Edit: 09.12.2009, 13:16:21 by Vladimircho »

Offline citizen

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
    • Email
В крайна сметка чия ще е машината, че се мъдреше и логото на Доуш?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Наша си е. Ние като европейски данъкоплатци я плащаме. След прокопаването на тунела за нищо няма да става.
The Grand Tour