Author Topic: Щитът за прокопаване на двупътните тунели на МД2 "Herrenknecht"  (Read 72297 times)

Offline donkostadin

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
Колко е разстоянието от ЦУМ до НДК?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Някъде към 1595 метра, според Google Earth. :)

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Но това, което реално трябва да прокопае е около 1,2 км (пак според Google earth).

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
В края на декември или началото на януари тунелопробивната машина ще влезе в метрото при Централна гара и ще работи до Лъвов мост, където ще се появи през март 2011 г. През юни 2011 г. ще стигне до станция „Сердика“, а през септември 2011 г. ще е при „Патриарх Евтимий“ и „Витоша“.   

Цитатът е от вестник "Строителство градът"

Началото на юни сме и вече щитът е в котлована на Сердика! Значи графика се спазва, което е похвално!  :fan: :fan: :fan: Има всички изгледи до септември къртицата да е свършила своята работа!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Снимки от днешното ми посещение на станция 8-ІІ
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Да, но много по-късно и за много по-кратко време. А такива къщи като в Стария Пловдив има и в Истанбул. Край с офф-а: Къде в момента се намира "къртицата"?

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Станциите на МД2 ми приличат на станции от средата на 80, тъмни и с еднотипни плочи. Най-вече имам предвид станцията на Гарата и на ЦУМ.
Съгласен съм. Това е най-тъжното:
Принудени да правят икономии от какво ли не (за да станат проектите финансово по-поносими), те допуснаха станциите от Втори диаметър да изглеждат така, все едно са проектирани миналия век - никакво желание за допускане дори на проблясък от нова дизайнерска мисъл.
Къде в момента се намира "къртицата"?
Имайки предвид, че извършва най-отговорния си участък - преминаването си под самата църква - се предполага, че най-много да е под самия площад, в  района пред църквата.
Имам предвид, че точно тези около 200 метра след станцията се вършат най-бавно , съпроводени (вероятно) с доста странични анализи за изменения в сградния фонд около тунела.
Едва ли ще има поводи за опасност - римските камъни под площада и църквата, правят наляганията на плочата над тунела доста стабилни. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Къртицата мислихме, че е тръгнала, но миналата седмица при посещението на Гюл се разбра, че още не е тръгнала.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
А беше обявено, че средата на август трябва да пристигне на Аптека.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А беше обявено, че средата на август трябва да пристигне на Аптека.
Още не е късно, честно казано аз съм изненадан, колко бързо работи досега!

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
А беше обявено, че средата на август трябва да пристигне на Аптека.

Quote
Рецептата на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, е: "Работа, и то по график."
В края на декември или началото на януари тунелопробивната машина ще влезе в метрото при Централна гара и ще работи до Лъвов мост, където ще се появи през март 2011 г. През юни 2011 г. ще стигне до станция "Сердика", а през септември 2011 г. ще е при "Патриарх Евтимий" и "Витоша".

тук инфото е за септември. Па и август София се е изнесла, а септември вече наближават изборите ;)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
тук инфото е за септември. Па и август София се е изнесла, а септември вече наближават изборите ;)

Аз пък днес надничах на Витоша, където строят вече демонтажния котлован - както и предполагахме, къртицата няма да преминава вече изградените конструкции, а ще се демонтира пред ул. Кан Аспарух.

Offline donkostadin

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
Къртицата вероятно е тръгнала , крана който подава тюбинги на лъвов мост работи в момента ,вчера имаше два купа с ъюбинги обозначени с 1 и 2
вероятно някаква последователност на подаване .Преди около 20 дни пак така започна но много бързо спря

Offline bobby_1989

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
A този кран,който в момента го сглобяват на Патриарха и Витошка,за да извади къртицата ли е,защото не е никак малък?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Снощи около 00:00 засякох камион с тюбинги движещ се по Т.Александров в посока ЦУМ. Нали уж ги "подаваха" от Лъвов мост, какво правеше този камион на Т.Александров?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Снощи около 00:00 засякох камион с тюбинги движещ се по Т.Александров в посока ЦУМ. Нали уж ги "подаваха" от Лъвов мост, какво правеше този камион на Т.Александров?

На всяка площадка трябва да има резерви - ако нещо се случи с транспортната лента...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Те не ги подават по лента, има си специални камиони за тунелите, но с тях е бая мудно и тъпо да ги карат чак от Лъвов мост. След като къртицата е навлязла навътре, явно вече им е удобно да ги спускат при ЦУМ и камионите да ги возят само до тунела, от колкото през две станции за кладенчова вода.
« Last Edit: 01.08.2011, 00:55:45 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
На всяка площадка трябва да има резерви - ако нещо се случи с транспортната лента...

Съмнявам се всички тюбинги да са произвеждат два пъти за да има резерв за всеки случай. Все пак те не са взаимозаменяеми, тунелът прави както хоризонтални така и вертикални криви.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
На всяка площадка трябва да има резерви - ако нещо се случи с транспортната лента...

Съмнявам се всички тюбинги да са произвеждат два пъти за да има резерв за всеки случай. Все пак те не са взаимозаменяеми, тунелът прави както хоризонтални така и вертикални криви.

Може част от тюбингите да се подават от по-близките станции или да има проблем с транспортьора.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Може част от тюбингите да се подават от по-близките станции или да има проблем с транспортьора.
Какъв транспортьор? Единственото и логичното е, да ги подават от най-близкото място, а по вече изградения тунел да се продължава със следващите етапи на строителството!