Author Topic: Щитът за прокопаване на двупътните тунели на МД2 "Herrenknecht"  (Read 72299 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Придържайте се към заглавието на темата. т.1 от правилата е написана за това за да се спазва.

Това до колко Македония е държава е тема съвсем друга дискусия.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline citizen

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 249
    • View Profile
    • Email
Доколко достоверно всеки сам да преценява:

http://mnogozle.com/news61_kurtitcata-se-schupi.html

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Доколко достоверно всеки сам да преценява:

http://mnogozle.com/news61_kurtitcata-se-schupi.html

Е очевидно Е достоверно, щом това вече го обсъдихме, дори знаем къде е спряла, дори знаем за прокопаната шахта до нея, дори знаем приблизителното време за ремонта, дори знаем, че вече се ремонтира и накрая, дори знаем че това забавяне все още не е фатално.
« Last Edit: 30.08.2010, 18:03:26 by JloKyM »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Според информацията в медиите щита вече е в тялото на МС Банишора  :fan: Интересно за колко време ще направят и следващият тунел до гарата  :rolleyes:

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Теоритично по-бързо, все пак е права отсечка и разстоянието е по-късо. Разбира се ако пак къртицата не се счупи  ;)
"velbujd" in the other forum

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Разстоянието в никакъв случай не е по-късо, но наистина би трябвало да го измине по-бързо: първите метри винаги са по-бавни, но у нас съвсем се забавиха. Логично е да наваксат.
Лошото е, че няма никакво потвърждение от страна на Метрополитен дали пробива в станцията е осъществен и дали къртицата вече е в станцията?
Тези хора така и не се научиха да си правят реклама... ;)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Колеги, в сайта на в. Труд току що публикуваха статия със снимка на къртицата, как гордо стои в станцията до пета градска. Пишат, че до Коледа ще е на централна гара и още, още... :fan:

Ето линк към статията: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=644788
« Last Edit: 17.10.2010, 00:23:33 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Нека документираме анонсираните срокове, за да ги сравняваме с реализацията:
- Къртицата вече е прокопала 450 м от близо 3 км тунел от надлез “Надежда” до бул. “Патриарх Евтимий”.
 - До Коледа къртицата щяла да излезе на станцията при Централна гара.
 - През февруари 2011 г. ще се покаже отново на Лъвов мост,
 - през април ще е на ЦУМ.
 - По график през август ще стигне бул. “П. Евтимий”, където ще бъде демонтирана и изпратена на друг обект.


Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Чисто математически - за 6 месеца имаме 1/6 от тунела, следователно целият тунел ще е готов за 36 месеца, т.е. априли 2013. Не искам да съм лош пророк, но такива са цифрите.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Началните отсечки винаги са по-бавни, защото заедно с първите 100+ метра се тестват всички системи.

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Разстоянието до Централна гара е около 600 м., което значи, че 600:9=67 дни. Така, че ако всичко е наред то наистина за коледа къртицата ще е паркирала на ЦГ.  :)
"velbujd" in the other forum

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Разстоянието до Централна гара е около 600 м., което значи, че 600:9=67 дни. Така, че ако всичко е наред то наистина за коледа къртицата ще е паркирала на ЦГ.  :)
Дано е я урочасаме! Забавянето на първата отсечка е заради непредвидената авария, отнела доста време.

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Винаги ми е било интересно каква е навигацията (управлението) на къртицата? За да тръгнеш от точка "А" и стигнеш до точка "Б" под земята с такива габарити на машината на такива разстояния и при такава точност се изисква наистина огромна прецизност на работа. И има ли стандартно допустимо отклонение на маршрута?
« Last Edit: 18.10.2010, 16:33:20 by 4a4i »
"velbujd" in the other forum

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Винаги ми е било интересно каква е навигацията (управлението) на къртицата? За да тръгнеш от точка "А" и стигнеш до точка "Б" под земята с такива габарити на машината на такива разстояния и при такава точност се изисква наистина огромна прецизност на работа. И има ли стандартно допустимо отклонение на маршрута?
Навигацията би следвало да се извършва с лазери.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
де*а лазерите, дето светят през пръстта... от 2 години се занимавам с лазери и не съм виждал такова нещо  :D
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Отправната точка е в стартовия котлован. Оттам нататък се "нивелира" през тунела с помощта на въпросните лазери...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Винаги ми е било интересно каква е навигацията (управлението) на къртицата? За да тръгнеш от точка "А" и стигнеш до точка "Б" под земята с такива габарити на машината на такива разстояния и при такава точност се изисква наистина огромна прецизност на работа. И има ли стандартно допустимо отклонение на маршрута?
Навигацията би следвало да се извършва с лазери.
Не е междузвездни войни и тая работа се върши от геодезисти с тотални станции.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Сега пък геодезисти... ;)
Маркшейдъри, по бих се съгласил.
Но наистина при новите къртици това се изпълнява от компютърна система в самата къртица.
В Петербург  последната къртица (също "Херенкнехт") завърши съединяването на двата тунела с отклонение нищожните 5 милиметра.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
аз доколкото знам навигацията се прави са лазери които светят назад от къртицата по вече построения тунел

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Точно така, имаше някъде по форумите дори снимки на този лазер, но ще ми е трудно да ги открия.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !