Author Topic: Малко история ;)  (Read 44253 times)

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #140 on: 03.10.2017, 22:01:34 »
Ето още 2 снимки на тролеите Ман от доставката 1968 г. 105 е сниман в Надежда.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #141 on: 26.12.2017, 11:33:26 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #142 on: 27.12.2017, 15:17:24 »
Мога да го купя в ибей. Ще ми излезне 6,60 евро. Има ли смисъл или е само заглавната снимка?

Съдържание:
« Last Edit: 27.12.2017, 19:13:12 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #143 on: 27.12.2017, 19:12:34 »
Няма смисъл да го купуваш. Идеята е ако някой го има и има нещо интересно освен заглавната страница (а гледайки съдържанието вече се съмнявам да има нещо друго интересно) да пусне снимки. В Банишора има интересна ситуация, която от доста време дразни любопитството ми. Сегашното влизане в депото става по много идиотски начин - малко след входа (става въпрос за влизане с трамвай) се налага смяна на трасето и минаване в насрещното. В депото коловозите са така направени, че отдалеч си личи, че сегашната ситуация не е естествена, но ми беше чудно какво е наложило смяната на коловозите при входа. Гледайки снимките от 1966, цялата картина започва да се изяснява. Трамвайното депо е строено между 1954 и 1956 (по-скоро една част от него е построена през 1954, а някъде около 1956 е напълно влезнало в експлоатация). Горе-долу тогава е построено и тролейбусното депо в Надежда. На прикачените снимки се вижда, че до около 1966 между тролейбусното и трамвайното депо не е имало улица. На едната снимка със синьо съм маркирал един участък между двете депа, който не е ясен дали е улица или е трамвайно трасе. С цикламено съм маркирал най-вероятния път, от който е ставало влизането на трамваите в депото. С жълто съм маркирал административната сграда, която е изчезнала и на нейно място сега минава пътя за влизане и излизане. Със зелено се вижда сегашното трасе през подлеза Надежда, което още през 1966 г. е било в строеж. Снимката на корицата на списанието от 1978 е правена горе-долу на мястото, което трябва да е било вход-изход допреди сегашната ситуация и се надявах вътре да има и други снимки, от които може да се изясни какво е било положението преди строежа на надлеза.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1290
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Малко история ;)
« Reply #144 on: 27.12.2017, 21:26:15 »
Мога да го купя в ибей. Ще ми излезне 6,60 евро. Има ли смисъл или е само заглавната снимка?

Съдържание:

В дъното на страницата със съдържанието има описание на заглавната снимка, като се пояснява, че от 1976 г. в София е прекратена употребата на "стари" трамваи като част от модернизацията на трамвайния транспорт с нов подвижен състав, произведен в завод "6 септември". Обобщено е, че България и Полша са единствените членки на СИВ, които разчитат изцяло на трамваи собствено производство и в които още не се движат Татри. Пише да се погледне страница 163, с която според съдържанието започва явно някаква обзорна статия за предприятията за градски транспорт в Европа. Дали в статията ще има нещо повече от това, специално за София, можем само да гадаем.
« Last Edit: 27.12.2017, 21:28:40 by Balkanton »

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 889
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #145 on: 28.12.2017, 02:27:45 »
Хмм... Това е супер интересно. И аз искам да знам как е изглеждал районът тогава. Ето това е сградата, която се вижда на снимката на корицата.

https://www.google.com/maps/@42.7156289,23.3096653,3a,46.9y,67.9h,92.59t/data=!3m4!1e1!3m2!1sLo4u5P_mhC0N7uoAV44kLA!2e0?hl=en

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #146 on: 28.12.2017, 09:57:55 »
... Снимката на корицата на списанието от 1978 е правена горе-долу на мястото, което трябва да е било вход-изход допреди сегашната ситуация и се надявах вътре да има и други снимки, от които може да се изясни какво е било положението преди строежа на надлеза.

На тази снимка отзад ми прилича да са парапетите на подпорната стена на надлеза.
Икономията е майка на мизерията!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #147 on: 28.12.2017, 10:35:35 »
Обобщено е, че България и Полша са единствените членки на СИВ, които разчитат изцяло на трамваи собствено производство и в които още не се движат Татри.

А днес България купува трамваи от Полша и обра все що има скрап в Прага. Понеже сме много умни, ликвидирахме и това производство.


Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #148 on: 28.12.2017, 11:25:46 »
На тази снимка отзад ми прилича да са парапетите на подпорната стена на надлеза.
Да, парапетите ги има. Все пак снимката е правена след строежа на Надлеза, но се надявах да има остатъци от релсов път. На по-късен етап покрай оградата изникват бараки, но на снимката не се виждат още.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #149 on: 28.12.2017, 17:19:17 »
По очевидец:
Есента на 1967 е пуснат тунелът под ЖП линията, като трамваят къса жицата и се слагат шините. През 1969 има наводнение на тунела за няколко дни. През 1972-а е пуснат почти целия надлез, без рампата към гарата. Тя е пусната през 1977-8-а, като даже е с различна облицовка на стените.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #150 on: 28.12.2017, 19:33:25 »
Не можах да разбера коя точно рампа към гарата е пусната през 1977-78? На долните снимки всичко ми се вижда завършено.
Пускам две снимки от 1975 - на тази от Надлеза се вижда по-високата стена горе-долу точно при мястото, което го бях нарочил за вход-изход. Вижда се също така, че депото вече е разширено на север с коловози от 29 до 33 (на снимките от 1966 северното разширение на депото липсва).

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #151 on: 28.12.2017, 20:32:10 »
Питах пак, каза че било пуснато с новата Централна гара през 1974-а, после били променяли нещо.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #152 on: 28.12.2017, 21:58:29 »
Очевидецът спомня ли си какво е представлявало мястото преди Надлеза? Откъде се е влизало в депото, как е минавал трамвая, как е ставало включването и изключването?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #153 on: 29.12.2017, 14:37:57 »
Не си спомня, не е обръщал специално внимание. Питах го и за улица между депата - по-скоро е нямало, т.е. онази дъга със синьото вероятно е временно релсово трасе. Спирките на трамвая са били пред ЖП управлението и на ул. Шумнатица.

Бил е в БДЖ в електросекцията когато са слагали гредите на големия мост над ЖП линията. После през 73-а отиват от Надежда на оборотно жилище в Дружба и не е следил много какво става до 79-а.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #154 on: 29.12.2017, 14:45:01 »
Коя година строят първия мост над ЖП линията към Надежда?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #155 on: 29.12.2017, 15:21:28 »
За този който е в употреба на сателитните снимки каза че няма спомен, бил доста стар и тесен, даже колите в едната посока били срещу трамвая.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #156 on: 29.12.2017, 20:08:00 »
Това за движението на колите срещу трамвая и аз съм го чувал и ако е това, което си представям, наистина е било доста опасно (добре, че е нямало интензивно движение). На това място първоначално трябва да е имало прелез и трамваите са минавали на едно ниво с влаковете. Май някъде към 1955 строят този мост (това съм го чувал от друго място, но не съм го сверявал като информация). Колкото до спирките на трамвая - през 1965 спирките не са се различавали много от тези през 1935. От Гарата следващата спирка е била Болницата (на пресечката със Столетов), след това е спирал на Шумнатица (при общежитието), следващата спирка е била ЖП прелеза (горе-долу в началото на сегашния Триъгълник), след това Триъгълника (при чупката след сегашния Триъгълник) и после Моста-Надежда и нататък.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #157 on: 29.12.2017, 20:13:27 »
Не мисля, че трамваят в който и да е момент е пресичал влака на едно ниво.
Такова пресичане е имало само с коловоза между София-север (тогава Военна рампа) и вагонното депо и е било след моста, който трябва да е бил построен специално за трамвая, значи доста по-рано. Преди това може да е имало прелез, но само пътен.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #158 on: 29.12.2017, 20:32:32 »
За маневрения коловоз от София-Север към вагонното депо Надежда със сигурност е имало пресичане на едно ниво, но интересно как е ставало пресичането от трамвая на ЖП линията към Перник и Драгоман, особено през 30-те години.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 889
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #159 on: 29.12.2017, 21:02:31 »
Аз мога да потвърдя от личен спомен, че трямваят пресичаше само един влаков коловоз в този район.